Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Внимавайте ако сменяте антифриз - при мен стана проблем...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Внимавайте ако сменяте антифриз - при мен стана проблем...

    Здравейте!Да Ви разкажа за моята смяна на антифриз.Отдавна се канех да го сменя и отидох онзи ден в един сервиз. Източиха стария /който беше с черен цвят/ и сложихме съответно, колкото събра нов антифриз и дестилирана вода. Казаха ми че после ще трябва да долея и потеглих. Почти веднага обаче светна червена лампа на таблото и парното спря да работи. Не мислих много и обърнах към сервиза. Карал съм не повече от 3 минути, и тъкмо стигнах - колата изгасна.Викнах този дето смени антифриза и той отви един маркуч в горната част - от двигателя за парното. Яко пара изскочи. Каза че се е образувал въздушен джоб ли нещо такова. След това се оправи, но неприятна работа си е. Така че внимавайте...На мен така и не ми става ясно, тия два кръга - външен, вътрешен...
    Punto 1.9 JTD 2003
    Ex Punto 1.1 1994

    #2
    антифриз

    ами къде е гледал та не е обевъздушил преди нали щото е по трудно малко затова нали там има едни врътки и като завъртиш леко излиза въздуха ако е останалако си на газ и има въздух горе може да ти замръзне изпарителя
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Калпав майстор. Не ти е обезвъздушил добре системата. Дано нямаш поражения, но това, че ти е угаснала колата не е никак оптимистично. Аз лично в следващите 1-2-3 седмици щях да си гледам всеки ден колата сутрин на студено като я запаля за мехурчета в разширителния съд и дали не ми се губи антифриз и ако да - "разговор с майстора".
      Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
      --- в сърцето завинаги... ---
      Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

      Коментар


        #4
        няма да е зле да си направиш и промивка, щом старият "антифриз" е бил черен... и ако го направиш, този път му кажи изрично да обезвъздуши системата. за да нямаш пак неприятни изненади.
        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

        Коментар


          #5
          Промивка направи - тоест изля 1-2 литра вода да минат. А за другото... без коментар. Съжалявам че първо от тук не събрах малко информация и щях сам да си го направя. Ама нали човек разчита, че повече от него разбират... И на мен ме е яд
          Punto 1.9 JTD 2003
          Ex Punto 1.1 1994

          Коментар


            #6
            по мое скромно мнение, това не е никаква промивка (т.е. измил ти е радиатора). Ама тук специалистите да се изкажат, аз съм обикновен юзър.
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              И каква аджеба е пълната процедура или има друга тема, че и аз купих антифризец и искам да го сменя

              Коментар


                #8
                Paco-G написа:
                И каква аджеба е пълната процедура или има друга тема, че и аз купих антифризец и искам да го сменя
                първо задължителен тест във фризера! виж ето и тази тема ако си я пропуснал http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=20140

                Коментар


                  #9
                  има друга тема, точно за антифризите и ментаците им, пише и промивка как се прави... най-общо, наливаш с дестилирана вода цялата система, пускаш колата да поработи малко (да се развърти хубаво), източваш, и отново така, докато не спре да излиза кафяво, кално и т.н. неприятни цветове. в търсене като напишеш "антифриз" и ще излезнат много теми.
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар


                    #10
                    Romeokton, като вдигнеш капака на Пунтьо и застанеш отпреде му - надупи се / надвеси се над двигателя /. точно зад, него посредата на около 15-20 санта под капака на клапаните има 1 маркуч с винтче за обезвъздушаване - на 1 отверка разстояние...тва за информация - да си знаеш....
                    Fiat Punto 1.1-Синята птица
                    Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                    Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                    Коментар


                      #11
                      Paco-G написа:
                      И каква аджеба е пълната процедура или има друга тема, че и аз купих антифризец и искам да го сменя
                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E8%F4%F0%E8%E7
                      BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                      Среден разход на газ

                      Коментар


                        #12
                        антифриз

                        ако е направо мръсен черен естествено че трябва да се промие може да се сложи и добавка за промивка отиваш до място с маркуч отваряш капачката и /зависи от колата и модела/ големия маркуч отдолу на радятора щото няма кранче за отваряне промиваш системата няколко пъти като слагаш пак големия маркуч колата може да се запали няколко пъти през това време да излезе и всичко от двигателя поне аз така направих после като изтече всичко може да се сложи антифриза разреден с дистилирана вода и като поработи се отвива клапанчето към парното или големия маркуч към двигатела може да се преглежда няколко пъти през 1-2 дни за нивото на Ситроена като загрее над допустимата норма няма палене докато не изтине напълно колата /колега от форума беше слагал дори нещо като лимонтозу и си отпуши радятора на парното /
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар


                          #13
                          Ами засега се смятам да се занимавам повече с промивки и т.н. Мисля че няма проблем да си изкарам зимата, а на пролет ще й направя профилактика както трябва. Все пак ще е по-добре от това с което е било...Благодаря на всички за съветите и мненията!
                          Punto 1.9 JTD 2003
                          Ex Punto 1.1 1994

                          Коментар


                            #14
                            Re: Внимавайте ако сменяте антифриз - при мен стана проблем.

                            Romeokton написа:
                            Здравейте!Да Ви разкажа за моята смяна на антифриз.Отдавна се канех да го сменя и отидох онзи ден в един сервиз. Източиха стария /който беше с черен цвят/ и сложихме съответно, колкото събра нов антифриз и дестилирана вода. Казаха ми че после ще трябва да долея и потеглих. Почти веднага обаче светна червена лампа на таблото и парното спря да работи. Не мислих много и обърнах към сервиза. Карал съм не повече от 3 минути, и тъкмо стигнах - колата изгасна.Викнах този дето смени антифриза и той отви един маркуч в горната част - от двигателя за парното. Яко пара изскочи. Каза че се е образувал въздушен джоб ли нещо такова. След това се оправи, но неприятна работа си е. Така че внимавайте...На мен така и не ми става ясно, тия два кръга - външен, вътрешен...
                            Там ти е грешката ,че не си останал в сервиза до достигане на работната температура на охлаждащата течност и дори включване на вентилатора.Сервиза е напълно в правото си да ти откаже всякакви разноски по колата ако има нещо прецакано.Следващия път обица на ухото там докато се включат вентилаторите ,че и дори повечко.Това да правят и такива които им предстои покупка на автомобил втора употреба.Задължително работа на място докато достигне работната си температура охлаждащата течност.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Е, да ама онзи ми каза "Бегай - готово е"... Ако ми беше казал "Остави я на място да поработи..." друго е нали?
                              Punto 1.9 JTD 2003
                              Ex Punto 1.1 1994

                              Коментар

                              Working...
                              X