Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Баланс на монтирани гуми

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Баланс на монтирани гуми

    Колеги, летните и зимните ми гуми са съответно с алуминиеви и железни джанти. Вчера си сложих зимните сам, понеже опашките по гумаджийниците са безумни. Естествено колата стана осезаемо по-шумна в движение, но се замислих дали причината за това е само в различната "шарка". Зимните гуми са балансирани точно преди една година. Разбирам, че една проверка няма да навреди, но въпросът е абсолютно наложителна ли е предвид изгледите за двучасово висене на опашка. Какво мислите?
    Fiat Stilo 1.8 16V

    #2
    еми не е неотложно, в смисъл няма никакъв проблем да караш ден-два, да не кажа и цяла зима ако не усещаш биене няма дори и нужда. идеята ми е, че дори и да разбалансирана някоя гума нищо няма да стане за ден два
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      шумът е от по-големия и по мек гайфер на гумите. има високо скоростни зимни гуми които не шмят :D
      FIAT Marea 1.9TD/100

      Коментар


        #4
        zombaiko написа:
        шумът е от по-големия и по мек гайфер на гумите. има високо скоростни зимни гуми които не шмят :D
        Това е ясно, аз питам дали 12 месеца от последния баланс (5 месеца каране в зимни условия и 7 месеца престой в мазето) задължително налагат качване на стенда.
        Fiat Stilo 1.8 16V

        Коментар


          #5
          Зависи как си ги съхранявал и къде. Ако са стояли цяло лято на сухия таван изправени (върху протектора) то има вероятност да са придобили формата на пресечен кръг. Но ако си имал благоразумието да са във влажно мазе, легнали настрани - няма абсолютно никакъв проблем с баланса им.Вярвам че си избрал втория начин - приятно каране.

          Коментар


            #6
            Re: Баланс на монтирани гуми

            Stoyan_68 написа:
            Колеги, летните и зимните ми гуми са съответно с алуминиеви и железни джанти. Вчера си сложих зимните сам, понеже опашките по гумаджийниците са безумни. Естествено колата стана осезаемо по-шумна в движение, но се замислих дали причината за това е само в различната "шарка". Зимните гуми са балансирани точно преди една година. Разбирам, че една проверка няма да навреди, но въпросът е абсолютно наложителна ли е предвид изгледите за двучасово висене на опашка. Какво мислите?
            Разликата в шума на гумата е от шарката, ако миналата година си ги балансирал, тази няма нужда, даже и да са стояли изправени, както казва Стило, след малко каране ще се оправят!И още нещо за зимните гуми - те не са лед и сняг, те са за ниски температури -5-10 градуса , за останалото са гумите със шипове!

            Коментар


              #7
              Моите ги минах през баланс, но не се наложи - бяха си ОК, от 8 само една беше за корекция.Изкараха лятото във влажното мазе на вилата, точко както Stilo каза.
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
              http://forum.fiat-bg.org

              Коментар


                #8
                Благодаря на всички за мненията!@pakumba: И аз мисля горе-долу така, още повече, че миналата зима си беше по-скоро студена есен, но все пак предвид изминалото време.... @Stilo: Истината е по средата. Гумите бяха в мазето (не съм измервал влажността), но изправени на протектора. Всъщност... защо го наричат "протектор" и какво по дяволите пази!!! Това си е "грайфер" (каквото и да значи това) П.С. Какво става с кафето?@Христо: Това е добра новина! Наиситна в София опашките по гумаджийниците са идиотски! Мисля обаче, че от няколко години насам гуми с шипове не се произвеждат. Последните, които видях (преди около 5 години) бяха на един колега и то купени second hend. Отзивите на колегата за поведението им върху лед бяха много добри! Не знам обаче как се държат на "гол" асфалт. Във всеки случай конструкцията им е впечатляваща, шиповете се прибират/движат навътре-навън в гумата!!!@Здравко, ти реши казуса, няма да ходя на баланс....засега.Мисля, че всичко зависи от това в какви условия е каран автомобила. При тежка зима (каквато се очаква) с много сняг и локви, траповете са маскирани и при удар е възможно известно "превъртане" на гумата спрямо джантата. Това естествено ще я разбалансира в някаква степен. Друга причина може да е промяна на геометрията на самата джанта. В края на краищата направих следния тест - 120км/ч. на равно, ако има разбалансиране щеше да се "чуе" :DИ само за инфо, налягането на всички гуми след 7 месеца престой беше ~ 1.9, а ги оставих на 2.0Още веднъж, благодаря за отзивите колеги!
                Fiat Stilo 1.8 16V

                Коментар


                  #9
                  Мен в ДИАНА (гуми за вас ) ми казаха, че нова гума като се сложи, след 2-3 месеца каране трябва да се пребалансира, заради "улегването" по джантата и пътя. Т.е. ако са ти били нови, по-добре си ги балансирай отново. Незнам дали е така, но съм склонен да им вярвам на хората от там (ходя в Диана-Люлин - доволен клиент съм).
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар

                  Working...
                  X