Колеги, летните и зимните ми гуми са съответно с алуминиеви и железни джанти. Вчера си сложих зимните сам, понеже опашките по гумаджийниците са безумни. Естествено колата стана осезаемо по-шумна в движение, но се замислих дали причината за това е само в различната "шарка". Зимните гуми са балансирани точно преди една година. Разбирам, че една проверка няма да навреди, но въпросът е абсолютно наложителна ли е предвид изгледите за двучасово висене на опашка. Какво мислите?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Баланс на монтирани гуми
Collapse
X
-
zombaiko написа:шумът е от по-големия и по мек гайфер на гумите. има високо скоростни зимни гуми които не шмят :DFiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Зависи как си ги съхранявал и къде. Ако са стояли цяло лято на сухия таван изправени (върху протектора) то има вероятност да са придобили формата на пресечен кръг. Но ако си имал благоразумието да са във влажно мазе, легнали настрани - няма абсолютно никакъв проблем с баланса им.Вярвам че си избрал втория начин - приятно каране.
Коментар
-
Re: Баланс на монтирани гуми
Stoyan_68 написа:Колеги, летните и зимните ми гуми са съответно с алуминиеви и железни джанти. Вчера си сложих зимните сам, понеже опашките по гумаджийниците са безумни. Естествено колата стана осезаемо по-шумна в движение, но се замислих дали причината за това е само в различната "шарка". Зимните гуми са балансирани точно преди една година. Разбирам, че една проверка няма да навреди, но въпросът е абсолютно наложителна ли е предвид изгледите за двучасово висене на опашка. Какво мислите?
Коментар
-
Моите ги минах през баланс, но не се наложи - бяха си ОК, от 8 само една беше за корекция.Изкараха лятото във влажното мазе на вилата, точко както Stilo каза.Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Благодаря на всички за мненията!@pakumba: И аз мисля горе-долу така, още повече, че миналата зима си беше по-скоро студена есен, но все пак предвид изминалото време.... @Stilo: Истината е по средата. Гумите бяха в мазето (не съм измервал влажността), но изправени на протектора. Всъщност... защо го наричат "протектор" и какво по дяволите пази!!! Това си е "грайфер" (каквото и да значи това) П.С. Какво става с кафето?@Христо: Това е добра новина! Наиситна в София опашките по гумаджийниците са идиотски! Мисля обаче, че от няколко години насам гуми с шипове не се произвеждат. Последните, които видях (преди около 5 години) бяха на един колега и то купени second hend. Отзивите на колегата за поведението им върху лед бяха много добри! Не знам обаче как се държат на "гол" асфалт. Във всеки случай конструкцията им е впечатляваща, шиповете се прибират/движат навътре-навън в гумата!!!@Здравко, ти реши казуса, няма да ходя на баланс....засега.Мисля, че всичко зависи от това в какви условия е каран автомобила. При тежка зима (каквато се очаква) с много сняг и локви, траповете са маскирани и при удар е възможно известно "превъртане" на гумата спрямо джантата. Това естествено ще я разбалансира в някаква степен. Друга причина може да е промяна на геометрията на самата джанта. В края на краищата направих следния тест - 120км/ч. на равно, ако има разбалансиране щеше да се "чуе" :DИ само за инфо, налягането на всички гуми след 7 месеца престой беше ~ 1.9, а ги оставих на 2.0Още веднъж, благодаря за отзивите колеги!Fiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Мен в ДИАНА (гуми за вас ) ми казаха, че нова гума като се сложи, след 2-3 месеца каране трябва да се пребалансира, заради "улегването" по джантата и пътя. Т.е. ако са ти били нови, по-добре си ги балансирай отново. Незнам дали е така, но съм склонен да им вярвам на хората от там (ходя в Диана-Люлин - доволен клиент съм)."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар