Миналата седмица ми правиха баланс на предните гуми и забелязах, че зад предната лява гума се вее едно кабелче. Вчера го свързах и ми светна лампата на таблото за износени накладки. Въпросът ми е - само на предната лява гума ли има датчик за износени накладки, защото свалих и предната дясна и там не забелязах нито кабел, нито такъв накрайник. После свалих и задна дясна гума, и там не видях да има кабел.И друг въпрос - колко мм. минимум може да останат предните накладки?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спирачни накладки - Фиат Мареа
Collapse
X
-
на предните колела на моето има само на лявото, предполагам че и при теб е така. относно дебелината на накладките - щом ти свети датчика - сменявай ги!"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
-
това е подробно, но е на английски:Brake Pad ReplacementProbably one of the easiest jobs on the Bravo that will save you money!Fiat are charging circa £40 to £48 per hour for labour and will charge you the full hour to do this with an extra £45 for HGT pads.Tools requiredJack and Wheel BraceFlat Bladed Screwdriver7mm Allen KeyRubber MallettPliersEstimated time 25 mins New Pads1 Loosen the wheel nuts and jack the car up. Remove wheel nuts and wheel. (If you have an alloy wheel that is stuck then kick the tyre on each side until it comes off!)2. There is a spring clip on the outer part of the caliper, put a cloth over it and prise it off with a screwdriver. Don’t do it any other way as you will run the risk of either loosing it or hurting yourself.3. On the back of the caliper are 2 rubber covers with bungs in the end, one on the top of the caliper one on the bottom. Prise the caps off with your fingers.4. Using a 7mm allen key (or bit in a socket drive, which is easier to work out which way to undo it!) unscrew the retaining bolts in each one. They unscrew the conventional anti clockwise direction. These bolts may require a smack to "crack" the bolt free. You don’t need to remove the bolts completely just enough to pull them off the caliper.5. Next, using a screwdriver start the push back of the piston enough to give a 4 - 8 mm gap. This is done by putting the flat blade between the outer pad and the caliper and levering it. The caliper will now easily pull away from the caliper housing.6. The outer pad will fall out, the inner pad needs to be pulled out of the piston as it is held in by a retaining clip type thingy.7.Give everything a brush off with an old paint brush (hold a rag over your nose & month as you do this.)If you want to be professional use a bit of copper ease on the bits where the pads come into contact with the housing.8.Put the new inner pad into the piston ensuring the clip goes fully in. Now put the caliper back as if putting back on. Using either a hammer handle or the tool supplied by Fiat which is ideal (I am referring to the wheel brace!) and place it between the outer side of the caliper and the disc. Gently but firmly pull the outer caliper away from the disc to return the piston back into the housing. Now pull the caliper away again and put the outer pad in the housing. Push the caliper back on and over the newly installed outer pad.9. Push the retaining bolts back into place and tighten them evenly (i.e. do bottom up 1/2 way then top up 1/2 way until fully tightened down)10. To replace the spring, put the bottom half fully back into place put the first half of the top part into the hole then lever the spring bit back over the lip. Then whack it with a hammer or the palm of your hand so it sits back in snugly.11. Replace the wheels and don’t forget to tighten the nuts after returning the car to terra firma.12. Like I said, dead easy, only 2 bolts and a clip. When you do it you will find that it is easier than is written here.13. Don’t forget to run the pads in after fitting them for at least 100 miles before giving them hell."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
от сайт - www.bravo-guide.co.ukмного ми се иска да имам сервизно ифно и на диск, но за сега не мога да си намеря...."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Alexius написа:свети лампата на ръчната"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
При Мареа-та са 2 отделни лампички - лампата на ръчната спирачка е с непрекъснато кръгче, а лампата за накладките е с накъсано кръгче. И двете са червени обаче, само че тази на ръчната спирачка свети постоянно, докато лампата за износените накладки примигва (поне при мен е така).Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
1115 написа:На типо 1.4 и марея 1.8 има само на предна лява накладка датчик. Предполагам че на всички фиатове е така.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Кабелчето за проверка износеността на накладките наистина има накрайник, който си е един вид букса, която се включва в друга буксичка, монтирана отвътре на главината на спирачния диск. Много професионално са направени, за да могат да се откачат когато се наложи, а не да се реже кабела.Не знам дали това е описано в книжката на Типо-то, защото и на Мареа-та няма никъде описание на кабелчето.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар