Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на масло и гарнитура- сам

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на масло и гарнитура- сам

    Здравейте имам купих си фиат пунто и мисля в събота сам да си му сменя масълцето. пише че е сменяно преди 3000 км ама е било отдавна а и ми тече от гарнитурата на капака.Та въпросите са ми:-за масления филтър трябва ли да слагам някакво уплътнение на новия и на пробката също.бях чел че за фордовете трябвало.-ще успея ли сам да си отвия масления филтър без специален инструмент- с ръце и парцал?-Има ли някакви тънкости при смяната на гарнитурата на капака на главата че ми тече доста масълце и добре ли е да я мажа с силикон( с какъв силикон???) или може и така направо? и после 4 те болта в каква последователност се стягат? проблем ли е че нямам динамометричен ключ.Сигурно ще ме посъветвате да отида на сервиз но предпочитам сам да си свърша работата отколкото секи да ми бърника по двигателя.
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    Здравей честита придобивка с пожелания за много безавариини километри.На въпросите които си поставил ще отговоря кратко и ясно.Това ,че си решил да си обслужиш колата сам е хубаво.1.Маслените филтри си вървят със уплътнителния пръстен.Преди монтажа на филтъра намасли малко уплътнителния пръстен с маслото което ще наливаш.Пробките на картерите на автомобилите са два вида;със дихтунг/медна или алуминиева/ или с конусна резба.Не знам как е при теб ,но ако си с дихтунг е желателно да се подмени за да няма после сълзене случайно.2.Развиването на масления филтър може да ти коства и малко и много усилия.Има специални инструменти на принципа на самозатягането и ако си решил да се снабдиш с такъв сега е момента.Ако ли не аз ги уморявам маслените филтри с една остра и здрава отвертка т.е.правя и харакири и така ги развивам.3.Относно теча от гарнитурата на Пунто скоро имаше тема за това както и някакви пръстенчета отстрани.Въздържам се от отговор за този въпрос.Аз лично няма да те посъветвам да ползваш сервиз за тези манипулации.Успех с смяната.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Мерси за отговора първо. Аз я гледах пробката отдолу като метална капачка и се развива с щестограм, като я гледам немога да преценя дали има уплътнение. Ако някой знае нека да каже - колата е Пунто края на 98-ма 1.2 двигател моноинжекция.Страх ме е да не го развия и да източа маслото и чак тогава да се окаже че трябва да търся уплътнениеА пръстена го гледах не е от него или поне от него омаслява в минимални количества, тъй че няма да го пипам че единия болт е на мн гадно място и ме е страх да не объркам връзката между разп. вал и ел . запалване.
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #4
        Относно сменянето на гарнитурата. Доста пипкава работа е по нагласяването на гарнитурката в улеите, защото самата гарнитура минава на кофти места. Не е кой знае какъв проблема но гледай улеите да са чисти и да не пренатегнеш болтовете или да ги натегнеш с различна сила. Просто натягай на кръст всеки 2 болта с по половин оборот.Не е пролем да си смениш сам маслото, трябва ти само хубав ключ и...повечко търпение.
        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

        Коментар


          #5
          GTipo написа:
          Относно сменянето на гарнитурата. Доста пипкава работа е по нагласяването на гарнитурката в улеите, защото самата гарнитура минава на кофти места. Не е кой знае какъв проблема но гледай улеите да са чисти и да не пренатегнеш болтовете или да ги натегнеш с различна сила. Просто натягай на кръст всеки 2 болта с по половин оборот.Не е пролем да си смениш сам маслото, трябва ти само хубав ключ и...повечко търпение.
          търпението го имам :D само за кое ми трябва хубав ключ? за пробката ли?а гарнитурата хубаво ли е да я намажа с силикон за гарнитури?
          http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
          Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
          FIAT БРАВО 1.2 16v
          ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
          FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

          Коментар


            #6
            infineon написа:
            Мерси за отговора първо. Аз я гледах пробката отдолу като метална капачка и се развива с щестограм, като я гледам немога да преценя дали има уплътнение. Ако някой знае нека да каже - колата е Пунто края на 98-ма 1.2 двигател моноинжекция.Страх ме е да не го развия и да източа маслото и чак тогава да се окаже че трябва да търся уплътнениеА пръстена го гледах не е от него или поне от него омаслява в минимални количества, тъй че няма да го пипам че единия болт е на мн гадно място и ме е страх да не объркам връзката между разп. вал и ел . запалване.
            Не се отказвай, Tornado даде малко акъл и от мен малко и ще се справиш сам и ще видиш после какво задоволство изпитва човек от себе си! На пробката на картера няма уплътнение, тя е конусна,така, че няма проблем ако я развиеш!Филтъра го хвани с нещо гумирано, ако не е много затегнат, ще се развие и после се затяга на ръка!Гарнитурата на капака не се маже с никакъв силикон, иначе се изплъзва, и се натяга по малко и равномерно по диагонал! Успех!

            Коментар


              #7
              Аз я намазах в улея със силикон за картер, защото ми писна да сменям гарнитури, всяка тече от различно място. Старата отзад към свещите, втората отпред вляво върху компресора на климатика, третата вдясно върху бобината.. абе кошмар. Капака и главата са прави и обезмаслени. Последната гарнитура беше VIKTOR-REINZ и тя като прокапа за 20км градско и метнах силикона. Поне при мен гарнитурата влиза в канал на капака и няма как да се изплъзне.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                Сменял съм на Типо и Пунто 1. На типото мазането на гарнитурата доведе до течове.На пунтото, понеже е гумена, се наложи да ползвам силикон. Разглобяването и сглобяването е лесно, само почистването от маслото на улеите ми се стори трудна работа.
                Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                Коментар


                  #9
                  гарнитура

                  И мен преди един ме излъга да сложа и силикон вместо да е сменям с нова и нищо само се развалиха болтовете та после като протече сам си е смених гарнитурата без да слагам нищо не струва много пари зависи от качеството вече 2 години не тече
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    Една идея за развиване-затягане на маслен филтър:предполагам всички сте ходили в казарма и може би някой си пази войнишкият колан,ако ли пък не става с какъв да е колан.Прокарвате го през катарамата,слагате около филтъра,стягате хубаво (предварително обмисляте посоката на завиване-развиване и съответно как да се постави)нажижате половин оборот около филтъра и дърпате.Хубаво е филтъра да се стегне добре,защото заради едни пишман майстори в бургас за малко да правя ремонт на двигател.Затова стягай,но не пренатягай! :D
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #11
                      абе аз последния път видях голям зор с моя филтър, а не исках да го дъпча с отверката, дошубя ме да не счупя стойката или кой знае какво и си купих един ключ от омв, гумен и пластмасов и го скъсах. после си взех от кауфланд метален и пак бая напъване се напъвах да го развия, но ключа не изпусна. супер ключ е, струваше 5 лв. дето ще се мъчиш вземи си един такъв и си сменяй сам клкото искаш
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        Ако искаш да имаш надежден ключ за развиване на филтри виж снимката по долу.
                        Прикачени файлове
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          Tornado написа:
                          Ако искаш да имаш надежден ключ за развиване на филтри виж снимката по долу.
                          сигурно е много хубав, ти и предния път ми го препоръча, но той май си е професионален и е за сервизи. моя го има в ем коплект също, а този май някъде го гледах беше 40 лв или нещо такова
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            Но може да се намери за любителска употреба за 7-8 лв.Няма нужда чак от 40лв.http://shon-jho.borsabg.com/?81&02&96218 Артикул с номер 3034
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Tornado написа:
                              Но може да се намери за любителска употреба за 7-8 лв.Няма нужда чак от 40лв.http://shon-jho.borsabg.com/?81&02&96218 Артикул с номер 3034
                              така става, прецакал съм се тогава с моя
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X