Здравейте имам купих си фиат пунто и мисля в събота сам да си му сменя масълцето. пише че е сменяно преди 3000 км ама е било отдавна а и ми тече от гарнитурата на капака.Та въпросите са ми:-за масления филтър трябва ли да слагам някакво уплътнение на новия и на пробката също.бях чел че за фордовете трябвало.-ще успея ли сам да си отвия масления филтър без специален инструмент- с ръце и парцал?-Има ли някакви тънкости при смяната на гарнитурата на капака на главата че ми тече доста масълце и добре ли е да я мажа с силикон( с какъв силикон???) или може и така направо? и после 4 те болта в каква последователност се стягат? проблем ли е че нямам динамометричен ключ.Сигурно ще ме посъветвате да отида на сервиз но предпочитам сам да си свърша работата отколкото секи да ми бърника по двигателя.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на масло и гарнитура- сам
Collapse
X
-
Смяна на масло и гарнитура- сам
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първатаЕтикети: –
-
Здравей честита придобивка с пожелания за много безавариини километри.На въпросите които си поставил ще отговоря кратко и ясно.Това ,че си решил да си обслужиш колата сам е хубаво.1.Маслените филтри си вървят със уплътнителния пръстен.Преди монтажа на филтъра намасли малко уплътнителния пръстен с маслото което ще наливаш.Пробките на картерите на автомобилите са два вида;със дихтунг/медна или алуминиева/ или с конусна резба.Не знам как е при теб ,но ако си с дихтунг е желателно да се подмени за да няма после сълзене случайно.2.Развиването на масления филтър може да ти коства и малко и много усилия.Има специални инструменти на принципа на самозатягането и ако си решил да се снабдиш с такъв сега е момента.Ако ли не аз ги уморявам маслените филтри с една остра и здрава отвертка т.е.правя и харакири и така ги развивам.3.Относно теча от гарнитурата на Пунто скоро имаше тема за това както и някакви пръстенчета отстрани.Въздържам се от отговор за този въпрос.Аз лично няма да те посъветвам да ползваш сервиз за тези манипулации.Успех с смяната.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
Мерси за отговора първо. Аз я гледах пробката отдолу като метална капачка и се развива с щестограм, като я гледам немога да преценя дали има уплътнение. Ако някой знае нека да каже - колата е Пунто края на 98-ма 1.2 двигател моноинжекция.Страх ме е да не го развия и да източа маслото и чак тогава да се окаже че трябва да търся уплътнениеА пръстена го гледах не е от него или поне от него омаслява в минимални количества, тъй че няма да го пипам че единия болт е на мн гадно място и ме е страх да не объркам връзката между разп. вал и ел . запалване.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Относно сменянето на гарнитурата. Доста пипкава работа е по нагласяването на гарнитурката в улеите, защото самата гарнитура минава на кофти места. Не е кой знае какъв проблема но гледай улеите да са чисти и да не пренатегнеш болтовете или да ги натегнеш с различна сила. Просто натягай на кръст всеки 2 болта с по половин оборот.Не е пролем да си смениш сам маслото, трябва ти само хубав ключ и...повечко търпение.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
GTipo написа:Относно сменянето на гарнитурата. Доста пипкава работа е по нагласяването на гарнитурката в улеите, защото самата гарнитура минава на кофти места. Не е кой знае какъв проблема но гледай улеите да са чисти и да не пренатегнеш болтовете или да ги натегнеш с различна сила. Просто натягай на кръст всеки 2 болта с по половин оборот.Не е пролем да си смениш сам маслото, трябва ти само хубав ключ и...повечко търпение.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Мерси за отговора първо. Аз я гледах пробката отдолу като метална капачка и се развива с щестограм, като я гледам немога да преценя дали има уплътнение. Ако някой знае нека да каже - колата е Пунто края на 98-ма 1.2 двигател моноинжекция.Страх ме е да не го развия и да източа маслото и чак тогава да се окаже че трябва да търся уплътнениеА пръстена го гледах не е от него или поне от него омаслява в минимални количества, тъй че няма да го пипам че единия болт е на мн гадно място и ме е страх да не объркам връзката между разп. вал и ел . запалване.
Коментар
-
Аз я намазах в улея със силикон за картер, защото ми писна да сменям гарнитури, всяка тече от различно място. Старата отзад към свещите, втората отпред вляво върху компресора на климатика, третата вдясно върху бобината.. абе кошмар. Капака и главата са прави и обезмаслени. Последната гарнитура беше VIKTOR-REINZ и тя като прокапа за 20км градско и метнах силикона. Поне при мен гарнитурата влиза в канал на капака и няма как да се изплъзне.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Сменял съм на Типо и Пунто 1. На типото мазането на гарнитурата доведе до течове.На пунтото, понеже е гумена, се наложи да ползвам силикон. Разглобяването и сглобяването е лесно, само почистването от маслото на улеите ми се стори трудна работа.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Една идея за развиване-затягане на маслен филтър:предполагам всички сте ходили в казарма и може би някой си пази войнишкият колан,ако ли пък не става с какъв да е колан.Прокарвате го през катарамата,слагате около филтъра,стягате хубаво (предварително обмисляте посоката на завиване-развиване и съответно как да се постави)нажижате половин оборот около филтъра и дърпате.Хубаво е филтъра да се стегне добре,защото заради едни пишман майстори в бургас за малко да правя ремонт на двигател.Затова стягай,но не пренатягай! :DBrava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
абе аз последния път видях голям зор с моя филтър, а не исках да го дъпча с отверката, дошубя ме да не счупя стойката или кой знае какво и си купих един ключ от омв, гумен и пластмасов и го скъсах. после си взех от кауфланд метален и пак бая напъване се напъвах да го развия, но ключа не изпусна. супер ключ е, струваше 5 лв. дето ще се мъчиш вземи си един такъв и си сменяй сам клкото искашLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Tornado написа:Ако искаш да имаш надежден ключ за развиване на филтри виж снимката по долу.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Но може да се намери за любителска употреба за 7-8 лв.Няма нужда чак от 40лв.http://shon-jho.borsabg.com/?81&02&96218 Артикул с номер 3034Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Но може да се намери за любителска употреба за 7-8 лв.Няма нужда чак от 40лв.http://shon-jho.borsabg.com/?81&02&96218 Артикул с номер 3034Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар