Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Надеждни ли са нашите фиатчета?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Надеждни ли са нашите фиатчета?

    Искам да попитам нещо директно. Дали не си хвалим колите само защото са наши или ако погледнем малко по-реално на нещата трябва да признаем друга истина? Не ви ли се струва понякога, че колата ви дава проблем от ден през ден. Все нещо се случва..тъкмо оправиш нещо и друго се развали? Това лош късмет ли е или е просто италианска запазена марка? Колите ни не са толкова стари все пак. Моята е 8 годишна, не 20 и ме е страх да я запаля сутрин за да не се появи нов проблем. Нямам и доверие. Това нормално ли е със всички коли или е само с Фиатите? Вярна ли ще излезе приказката "Вземи си Фиат за да те е яд!". И защо по другите Форуми например във форума на Опел или VW като погледнеш не виждаш никакви проблеми от рода на "Оставям я снощи, нищо и няма и тази сутрин като я паля..", или " Нещо хлопа, ..Странен шум в двигателя, не пали, не гасне, не спира, немога да превключа скоростите, съеденителя.. оборотите", абе то няма нещо дето да е наред бе хора! И навсичкото отгоре си хвалим количките. Защо във форума на Опел можеш да видиш само "Кои гуми да си взема?" или " Да си сложа ли метан?" или "Колко разход ви дава?" Надявам се да споделите мнения и да ми кажете, че само моята се чупи така или че е нормално след като си купиш нова кола първите 4 месеца да са някакъв ад или да ме излъжете нещо, с което да ме успокоите, защото ако продължава така ще я засиля по някой баир и край с "италианските красавци".
    Фиат Брава 1.9 JTD 105 99'

    #2
    Съчувствам ти колега! Аз лично смятам, че със стара кола е така. И ние сме били много зле с типото на моменти! Всеки ден всеки час... Сега съм доволен защото се е закрапило положението! Но си имат и характер! Нали са красавици!
    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

    Коментар


      #3
      Нищо подобно. Колата ми е перфектна.Всичко опира според мен до това за колко пари си я купил. (не че е гаранция)Защото преди 2г. и половина когато си купих Браво-то за 5500лв.всички ми викаха какъв балък съм, що съм дал толкова много и т.н.Е, аз не съм пипнал нищо, а тези които си ги взеха тогава за по 4000лв. после ми надуха главата колко скапани били тия коли и как и моята щяласъвсем скоро да се скапе. Ами.... още чакам
      Ex Fiat 126P
      Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
      Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
      Alfa Romeo 147 1.6 TS
      Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

      Коментар


        #4
        без да се хваля,откакто имам колата съм сменил само ангренажен ремък,ролки,филтри и масло.Все консумативи!Изминати 25К км.Вярно е,че колата е на много малко километри.Все още не мога да се разбера с разхода на газ,но и това ще стане.
        Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
        Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

        Коментар


          #5
          Аз далеч не съм фанатик на марката но ако трябва да последвам примера ти и да бъда откровен - да, това е кола на която мога да разчитам.Другата крайност, нали? Това е колата на която няколко години разчитах безрезервно а в момента продължава да служи на жената. Пак така безропотно.Никога не съм имал и най-малки притеснения че ще ми свие някой номер или пък най-малкото да очаквам всеки момент поредния ремонт.И това не защото съм бил надъхан още от началото а просто е резултат от безпроблемна експлоатация.За някой може и да е странно че говоря за фиат в момента ама е така.Може да няма нищо което да ме "влюби" в тая марка, но няма как да не кажа РЕСПЕКТ пред горните факти.Е, предполагам всичко е до късмет.
          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

          Коментар


            #6
            Аз също съм много доволен от Марейката. Наскоро направи 9 години, а аз закръглих годинка, откакто съм я взел. Навъртял съм 29 000 километра и съм сменял само масло и накладки. Нищо по колата не е мръднало, прихлопало и направило намек за притеснения, че може да ми създаде проблеми. То все в един момент и това ще стане, но - да чукна на дърво - още всичко си е наред. Слизам си с гордост от нея,а и докато я карам, установявам, че лови окото, някои се обръщат след нея. Най са ми интересни бензинджиите, които въпреки че все оттам зареждам, винаги я обгрижват и оглеждат, докато плащам вътре. Миналата седмица пък я водих на преглед и там доста завистливи погледи събра. Така че всичко си е до късмет и поддръжка, защото колата си е машина, а и скъпо удоволствие в днешно време.
            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

            Коментар


              #7
              Хм...Аз съвсем не казвам че за 4 години съм сменял само консумативи - напротив, списъка не е малък.Нищо от него обаче не е сменяно щото се е счупило, част от него е можело да бъде редуциран...Все пак е кола над 550хил. км...Абе важното е че не ми е натежала с поддръжка, когато съм я бутнал е запалила и закарала където съм искал.Ясно е че само с каране не става.
              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

              Коментар


                #8
                Мисля, че отговора се крие в това от каде е вкарана колата. Както знаете в Германия има изградена много добра сервизна мрежа а и германците (в повеяето случаи) си се грижат за колите, докато Италианците са си по мундари. Имам роднини и в двете държави от доста години и в Италия колата ходи на сервиз само като спре тотално. Та всичко зависи от предния собственник. Моята Брава е от Германия и засега нямам никакви грижи с нея щот са я гледали хората.
                brava 1.6_v16 elx

                Коментар


                  #9
                  Аз като участник в Опел форума и бивш собственик на Опел, мога да ти кажа, че и там има теми за хора с проблемни коли. Обаче за последните няколко години се убедих, че и танк да е ако не е пазен от предишния собственик те чакат много мъки. Просто всичко си е до конкретната кола. Не до марка и т.н. Разликите са конкретно Опел - Фиат, здравината на ходовата част. Просто Опела е колата с ходова част правена като за България. Колата беше на 300000км с оригиналните части по ходовата час. Фиата за сега не ми е правил проблем в тази насока, но от предния си имам едно на ум. След година ще знам здрава ли е или не. За сега съм доволен. Пак казвам, всичко упира до конкретна кола. И също до това самия ти как я ползваш. Защото ако италинаците са марлячи с колите си, в България болшинството хора са дваж по мърлячи! Достатъчно ти е да изкараш една седмица в някой сервиз да разбереш какви чудеса се правят тука с колите. И после лоши били!
                  KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                  Land Rover Discovery 2.5TD '94
                  EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                  EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                  EX: Fiat Regata 1.7D '84

                  Коментар


                    #10
                    Колега не е от италиянките всичко е късмет все пак това е при колата втора употреба незнам някой с нова италиянка да се е оплакал. А колкото до другите марки и аз 2 години под ред се сабуждах с темите в Опел клуба повярвай и там ги има тея шумове гаснения тропания скърцания и тн не вярвам, че има 10 коли втора употреба който за период от 1 година няма да се чупят поне 4. И в форума на пежо ги има същите оплаквания в ситроен проверявал съм така, че стискай дупе и вярвай в италиянката!
                    Fiat punto 1,1
                    Fiat bravo 1,6 16v
                    Fiat bravo 2,0 20v
                    Honda civic 1,5
                    BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

                    Коментар


                      #11
                      При всички марки е същото. Един познат си взе опелче преди време и не излизаше от сервизите. Просто когато се купува кола прехвърлила 5-10 години всичко зависи от това дали е била гледана или е била само използвана. Представи си само каране,каране,каране, и после колата идва в Бг купуваш я и става ремот,ремонт,ремот. За мен е въпрос на късмет. Марката не играе роля.

                      Коментар


                        #12
                        Напълно съм съгласен с колегите до тук. Аз карам нова Фиатка вече 20 000км и съм доволен. Но наистина е до конкретна кола, та било то и нова, въпреки че вероятността за проблем при тях е по малка. Ако пък ако си имал проблеми до сега с твоята и те продължават внимавай къде я ремонтираш. Аз лично смятам, че всики коли се чупят и всички се поправят независимо от марката. Два скорошни случая!!! 1. Е този не е толкова от скоро! Един познат притежава Браво и сега е решил да го продава защото всеки месец е в сервиза - досега само бензиновата помпа е сменил 3 пъти. Според мен проблема е в сервиза но той не смята така. 2. На друг мой приятел, съпругата му работи в Ролпласт, и често пътува с шефа си в чужбина с последен модел Мерцедес. При последното пътуване по време на движение се чува яко изпукване и волана се завърта на около 45 градуса а колата продължава на право - странно нали, ама е истина. Някак си стигат до сервиз в Словения и вкарвайки го този Мерцедес на заден в сервиза - страшен тътен при което предно дясно колело застава почти на 90 градуса, а предно ляво е ок. ........................... Специално Опели съм виждал в такова окаяно състояние че не е за разправяне. Предишната ми кола беше Рено - в този клуб/форум/ проблемите са аналогични. Най-важното е когато ги има да бъдат отстранени грамотно. Късмет!
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          Аз на моята и вярвам Първия път когато тръгнах с нея на извънградско - от София до В. Търново си мислех дали няма да ме остави някъде по пътя. Не го направи. И не го е правила ( с едно исключение - когато спуках две гуми, но там виновен си бях аз ). Не мисля дали няма да запали и ако запали какво ще се случи после. В Петък десния ми мигач започна да капризничи. Тук във форума намерих малко информация и в неделя го оправих за 5 минути. Задната чистачка също - оправих я за да пръска.Такива неща не ме притесняват - дребните ремонти които мога сам да си направя, по-скоро ме радват. Може и да е странно, ама ми харесва да си чопля някакви неща по колата. Спомням си Вартбурга на баща ми - към края на жизнения си път загряваше много - имаше проблеми с охладителната система и понякога се налагаше да спираме 2-3 пъти за 100-150 км. Но го помня само с добро. Абе... нещата не зависят само от стария собственик, а и от нас -настоящите. Като пестим от поддръжка ще ни се налага да стискаме палци нищо да не се чупи.
                          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                          Коментар


                            #14


                            Ами според мен жената е като колата - или ще ти е вярна и ще те слуша с малки изключения - или ще кръшка и няма да можеш да е вкараш в пътя/оправиш/ никога !!! А са малко хората които са си взели "чисто нова" жена за цял живот Моята никога не ме е притеснявала за палене за прегряване и тнт - понякога даже сам си внушавам и като ида при някой калпазанин майстор и ми става ЗЛЕ и се блъскам после в главата Yellow_Flash_Colorz_PDT_07 Само че като е оправя си се кефя на колицата защото наистина е Колкото до рециклирането на чатите - В момента на пазара има достатъчно Боклуци Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 , и понякога е по добре да рециклираш старата - ОРИГИНАЛНА част /естествено ако е направено както трябва/ отколкото да сложиш някакъв боклук !!!Аз лично имах проблем с демпферната шайба и си е рециклирах /тогава беше финансов проблема признавам/ но пича е направи като нова ! след това разбрах от познат че е имал същия проблем и в връщал 3 в Dinexpres докато му намерят свястна ! Аз лично трябва да сменя ангренажа с ролките и пистовия /въпреки че го сменях преди 5 000 км/ имам спирачната помпа да сменям , шарнир с каре и кормилната рейка , и термостата могат да карат още но ще трябва да е закърпя за поне 10 - 15 000 км и нетрябва да пипам нищо по нея !!! шарнира и кормилната рейка сигурно ще ги рециклирам , И макар че като съм се ядосвал заради нея съм искал да е продам и да не я видя - все пак ми е любимка Тя винаги ще си иска потдръжка особенно по БГ пътищата - по които винаги ме е яд да карам !!!

                            Коментар


                              #15
                              сега да си призная наистина имат някои проблеми, които са хронични така да се каже- например скоростите на типо/темпра бая хора са ги правили, на браво също има случаи, инжекционните системи на браво/а мареа за мен са баси чупливите, въпреки, че са бош марелли и т.н., но много често има проблеми с нестабилна рабта на двг, прекъсваНЕ, непалене и т.н. точно затова сложих най-проста газова, да не се влияе от инжекционните системи. като цяло ако колата ти е запазена няма да имаш проблеми. аз лично почти постоянно правя, но реално нищо не съм пипал по колата, а правя, защото ми е удоволствие и съм леко маниак и дори нещо да работи добре взема, че го разглобя да го смажа например. и на най-малките неща им обръщам внимание и във всички остава впечатление, че правя та се късам, а реално аз съм сменил 1-2 неща за по 10 лв в тази си кола. зависи на колко каран автомобил ще попаднеш!
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X