Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Губи антифриз - Гарнитурка е май...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Губи антифриз - Гарнитурка е май...

    Става въпрос за Форд 1,8 TD 90к.с.Когато го купих губеше доста антифриз от водната помпа. Смених я заедно с ангренажния ремък и ролките...обаче забелязвам, че продължава да губи охлаждащата течност, по - малко, но пак значително - около 100-150ml на 1000км. Огледах за течове от маркучите, съединенията и радиатора - няма. Стартирах ДВГ, отворих капачката на разширителния съд, подадох газ до към 2000 - 2500 об./мин. -> балончета не излизат... На 2000-2500 об./мин. бял пушек от ауспуха няма, абсолютно безцветен е. Капачката на разширителния съд е чисто нова - не излиза от там. Засега пали лесно, не прегрява. Маркучите не са твърди и вдървени...и въпреки това антифриз се губи Течността е 5л. антифриз и 4л. вода... Значи или капе от някъде по малко и се изпарява или е гарнитура Като изкарам щеката на маслото след като е работил ДВГ има някакви ситни въздушни мехурчета по маслото. Дали може да има нещо общо?!Въпроса ми е има ли начин да разбера със сигурност дали е гарнитура ????Благодаря.
    M-Benz E 250 TD 150hp
    M-Benz 200d 75 hp
    Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

    #2
    ей начи като почне да губи антифриз и веднага се вкарвате в гарнитури. абе почва се от лесното и евтино. начина зьа 100% сигурност е да идеш да ти измерят изгорелите газове.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Re: Губи антифриз - Гарнитурка е май...

      msotiroff написа:
      Става въпрос за Форд 1,8 TD 90к.с.Когато го купих губеше доста антифриз от водната помпа. Смених я заедно с ангренажния ремък и ролките...обаче забелязвам, че продължава да губи охлаждащата течност, по - малко, но пак значително - около 100-150ml на 1000км. Огледах за течове от маркучите, съединенията и радиатора - няма. Стартирах ДВГ, отворих капачката на разширителния съд, подадох газ до към 2000 - 2500 об./мин. -> балончета не излизат... На 2000-2500 об./мин. бял пушек от ауспуха няма, абсолютно безцветен е. Капачката на разширителния съд е чисто нова - не излиза от там. Засега пали лесно, не прегрява. Маркучите не са твърди и вдървени...и въпреки това антифриз се губи Течността е 5л. антифриз и 4л. вода... Значи или капе от някъде по малко и се изпарява или е гарнитура Като изкарам щеката на маслото след като е работил ДВГ има някакви ситни въздушни мехурчета по маслото. Дали може да има нещо общо?!Въпроса ми е има ли начин да разбера със сигурност дали е гарнитура ????Благодаря.
      Нали имало някакви тестери с които може да се разбере ако в антифриза все пак "духат" изгорели газове?Не знам как им казват на тези тестери но се коментираха наскоро.Ако е гарнитура, би следвало да се хване така.Аз обаче мисля че имаш накъде лек теч или сълзене на място, което не виждаш.Ето един пример - имах теч от радиатора и разхода беше точно толкова, колкото го описваш.На снимката, долу в дясно. Не капеше или поне е капало много малко, така че не съм го видял.Знаеш ли кога установих къде е проблема?Когато свалих предната броня, вече не помня защо
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #4
        Ако ти е удобно, свали оня разкривения капак на ремъка и огледай пак около водната помпа. Нищо, че си я сменил
        Fiat Marea 1.8i 16V
        Fiat Tipo 1.4i 8V
        Fiat Punto 1.6i 8V
        www.italauto-bg.net/forum/

        Коментар


          #5
          Сипи едно шишенце в антифриза за запушване на дупки. Ако спре да намалява значи е малкия дявол. Ако ли не спре, тогава си за ремонтче със смяна на гарнитура. И още нещо, сменяй гарнитурата докато е време, за да не сменяш след това сегменти и за шлайфаш глава.

          Коментар


            #6
            Нали имало някакви тестери с които може да се разбере ако в антифриза все пак "духат" изгорели газове? Не знам как им казват на тези тестери но се коментираха наскоро. Ако е гарнитура, би следвало да се хване така.
            ако в антифриза "духат" изгорели газове, трябва да са твърди маркучите... теста е следния - пълниш до ръба на разширителния съд с вода или антифриз и палиш двигателя на място на празни обороти... ако почне след 5-6 минути да прелива - значи имаш пробив на гарнитурата на главата - цилиндър-водна магистрала.... ако маслото ти е боза - пробив маслена магистрала-водна магистрала....
            Fiat Punto 1.1-Синята птица
            Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
            Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

            Коментар


              #7
              аз имам такова въпросч към donnna: какво разбираш под "да почне да прелива" при мен като запаля клата и докато е студена нивото е едно, а пък като загрее е друго, като форсирам лекичко и отпусна газта пак се приоменя. е лекичко все пак, но се променя. ако изфорсирам повече се примена мааалко повече. Ако всичко е нормално не трябва да се променя нивото или ???Забравих да кажа че маркучът за предния радиатор се втвърдява когато запаля колата. не мириче на газ или изгорели газове от съдът за антифриза. Няколко теми чета за това втвърдяване на маркучите и почвам да се притеснявам лекичко. но си мисля, не трябва ли все пак да са леко втвърдени тези маркучи при положение,че системата работи под налягане, било то и не огромно.
              Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
              182A4.000 IAW49F
              LPG - Lovato EasyFast
              ----------------------------
              "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

              Коментар


                #8
                сега половината форум ще иде да си смени гарнитурите на главите реда е следния: палиш, работи 30 секунди колата, гасиш. отваряш капачката ако направи пссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс яко начи надува. ако псътне съвсем малко или въобще не направи пс начи сичко е ок.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  какво разбираш под "да почне да прелива" при мен като запаля клата и докато е студена нивото е едно, а пък като загрее е друго, като форсирам лекичко и отпусна газта пак се приоменя. е лекичко все пак, но се променя. ако изфорсирам повече се примена мааалко повече. Ако всичко е нормално не трябва да се променя нивото или
                  както съм писал по-горе - оставяш двигателя да работи на празни обороти.... прав си като казваш че нивото се променя при форсиране - това пък е индикация за работата на водната помпа смисъла е следния - като напълниш казанчето до ръба - ако влезе въздух от цилиндъра / при пробита гарнитура на главата - цилиндър-водна магистрала - както беше случая с мен /, тъй като няма накъде да отива течността - излива се навън... може и мехурчета да почнат да излизат - ясно ли е вече??? нормално е като е студена колата нивото да е едно, а като загрее - друго - закон на физиката - при повишена температура се получава разширение... затова и казанчетата за антифриза имат мин и мах...нашите охладителни системи работят под определено налягане. когато колата и охладителната система е в изправност то е май 0.9 бара - може и да греша - някой да ме поправи. когато имаш проблем - пробита гарнитура на главата - цилиндър-водна магистрала - влиза въздух /изгорели газове/ в охладителната система и повишава налягането в нея... затова казвам че са твърди маркучите - по-точно - неестествено твърди....
                  Fiat Punto 1.1-Синята птица
                  Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                  Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    сега половината форум ще иде да си смени гарнитурите на главите реда е следния: палиш, работи 30 секунди колата, гасиш. отваряш капачката ако направи пссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс яко начи надува. ако псътне съвсем малко или въобще не направи пс начи сичко е ок.
                    това беше доста образно ,благодаря , нядявам се и голяма част от форума да не ремонтират гарнитури само заради моят пост та сега по въпросът с ПССССССС-то. значи при мен прави ПССССС но чак когато загрее колата и примерно след 5-6-7 минути работа. Но не знаех, че трябва да се проверява толкова скоро след запалването. не съм пробвал при мен,но мисле че за 30 секунди няма да изПССССССС-тка donnna:мерси и на теб за обяснението, да ясен беше и то предлено . Просто ми беше интересно как да се определи какво ще рече "твърд маркуч" сега вече ми е ясно благодаря и на теб. До колктоо с гледах преди две седмици книжката за типо/темпра мисля че беше 0,6-0,8 бара, а за по - новите брава/браво/мареа някъде по темите ми се мерна, че над 1 бар е.
                    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                    182A4.000 IAW49F
                    LPG - Lovato EasyFast
                    ----------------------------
                    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                    Коментар


                      #11
                      За Брава/о 1.6 16v нормалното работно налягане е 0.4 бара(за другите мотори предполагам не се различава много).Капачката на разширителния съд задържа до 1 бар налягане - на оригиналните капачки го пише. Ако налягането в охладителната система превиши 1 бар - значи задължително има някакъв проблем и капачката пропуска охлаждаща течност или въздух навън за да предпази охладителната система.
                      FIAT Brava 1.6 16v '97

                      Коментар


                        #12
                        Ewing написа:
                        pakumba написа:
                        сега половината форум ще иде да си смени гарнитурите на главите реда е следния: палиш, работи 30 секунди колата, гасиш. отваряш капачката ако направи пссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссссс яко начи надува. ако псътне съвсем малко или въобще не направи пс начи сичко е ок.
                        това беше доста образно ,благодаря , нядявам се и голяма част от форума да не ремонтират гарнитури само заради моят пост та сега по въпросът с ПССССССС-то. значи при мен прави ПССССС но чак когато загрее колата и примерно след 5-6-7 минути работа. Но не знаех, че трябва да се проверява толкова скоро след запалването. не съм пробвал при мен,но мисле че за 30 секунди няма да изПССССССС-тка donnna:мерси и на теб за обяснението, да ясен беше и то предлено . Просто ми беше интересно как да се определи какво ще рече "твърд маркуч" сега вече ми е ясно благодаря и на теб. До колктоо с гледах преди две седмици книжката за типо/темпра мисля че беше 0,6-0,8 бара, а за по - новите брава/браво/мареа някъде по темите ми се мерна, че над 1 бар е.
                        ми то все пак трябва да имаш някакъв опит, зада определиш твърдостта на маркучите. а иначе е съвсем нормално като загрее и отвориш капачката да направи пссссссс, даже не го прави, че ще седиш в болница после. идеята е преди да е загряла водата и да вдигне налягане/както в тенджера под налягане например/ да се отвори капачката, защото тогава не трябва да има налягане, тъй като не е загряла водата. а ако има налягане то е защото двигателя духа в охладителните канали през гарнитурата на главата, т.е. тя е за смяна
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          ахам знам го това за ПСССС след като загрее че е доста опасничко. аз като съм тествал е било със леееко полеко отвъртане на капачката и то пак изпуска налягането, но не изплисква навън. но това вече влиза акто ОФТОПИК, сори за което
                          Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                          182A4.000 IAW49F
                          LPG - Lovato EasyFast
                          ----------------------------
                          "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                          Коментар


                            #14
                            Re: Губи антифриз - Гарнитурка е май...

                            Esper написа:
                            Аз обаче мисля че имаш накъде лек теч или сълзене на място, което не виждаш.Ето един пример - имах теч от радиатора и разхода беше точно толкова, колкото го описваш.На снимката, долу в дясно. Не капеше или поне е капало много малко, така че не съм го видял.Знаеш ли кога установих къде е проблема?Когато свалих предната броня, вече не помня защо
                            Все едно гледам моя радиатор. Вчера оглеждах обстойно цялата "видима" охладителна система. Не съм свалял бронята, но свалих вентилатора от другата страна на радиатора и установих, че е абсолютно същата гледка като при твоя радиатор. Долу в дясно е влажен и на пихтия. Дори опорната греда, на която стои тампона на радиатора е доста ръждясала на това място, по това съдя, че проблема не е от скоро Всъщност не съм съвсем сигурен, че губи антифриза от там, защото като пуснах ДВГ не видях да капе в продължение на 10-ина минути Форсирах до 2500об./мин - пак нищо не забелязах... Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
                            M-Benz E 250 TD 150hp
                            M-Benz 200d 75 hp
                            Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                            Коментар


                              #15
                              Re: Губи антифриз - Гарнитурка е май...

                              msotiroff написа:
                              Esper написа:
                              Аз обаче мисля че имаш накъде лек теч или сълзене на място, което не виждаш.Ето един пример - имах теч от радиатора и разхода беше точно толкова, колкото го описваш.На снимката, долу в дясно. Не капеше или поне е капало много малко, така че не съм го видял.Знаеш ли кога установих къде е проблема?Когато свалих предната броня, вече не помня защо
                              Все едно гледам моя радиатор. Вчера оглеждах обстойно цялата "видима" охладителна система. Не съм свалял бронята, но свалих вентилатора от другата страна на радиатора и установих, че е абсолютно същата гледка като при твоя радиатор. Долу в дясно е влажен и на пихтия. Дори опорната греда, на която стои тампона на радиатора е доста ръждясала на това място, по това съдя, че проблема не е от скоро Всъщност не съм съвсем сигурен, че губи антифриза от там, защото като пуснах ДВГ не видях да капе в продължение на 10-ина минути Форсирах до 2500об./мин - пак нищо не забелязах... Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
                              Ами ето то го и отговора!Замо че при мен от страната на перката това не се виждаше.Тоя пейзаж се откри като падна бронята.Ми плаче за 100-150лв
                              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                              Коментар

                              Working...
                              X