Не колеги, не се майтапя!!! Имам едно приятелче в квартала. Когато ми го каза по телефона това за десния завой реших, че се бъзика и изобщо не му обърнах внимание. Но в неделя викам му, айде да се качиме и да видиме к’во е т’ва "гаснене и не палене". Значи иде реч за Ланчиа Делта II ’94г. моноинжекция. Знам, че сме Фиат форум, ама първо реших да пробвам на местна почва какво ще кажат знаЙщите пък после ако не ще ходя на гости при съседите. :P И такаааа... Покарахме натам-насам и като позагря колата (в смисъл достигна раб.темп) се започна - при по-рязък завой на дясно (с левите завои няма проблем ) и колата почва да кюхка и се чува от към изходящата генерация леки взривчета на неизгоряла смес. На 4-5 десен завой колата се закюхка по-силно и угасна. Последва обезсърчително 20-30 секундно въртене без и намек за желание да запали. Слязохме, проверих дали има искра от кабелите за свещите и я преместихме 2-3 метра напред след което на контакт - запали от раз. Върнахме се пред блока и започнахме обстоен преглед. На работещ двигател беше размърдан целия възможен кабеляк както в двигателя така и в купето с надеждата, че в някой момент ще я излъжем, че колата прави десен завой , но уви, тя явно излезе по-хитра от нас и не угасна. Клатихме колата но и така не я излъгахме... Премерихме датчика на Хол - 530 ома се съпротиви. И така... преди вчерашния ни експеримент ето още какви наблюдения има човека:1) Ако угасне (а гасне не само на десен завой, и на прав път се случвало) понякога пали след 10-20 минути "почивка", а понякога и след 24 часа упорства и не пали. 2) Всички възможни куплунзи, клеми, ел.съеденения са напръскани с контактен спрей WD40.3) След като угасне си хвърля искра от кабелите на свещите към маса, но ми се стори, че искрата е ... как да се изразя - болнава, една такава бледа, а не здравословно синя. Това може би ще ви даде някаква идея? 4) Колата има газова, но проблема си го има както на газ, така и на бензин, разбирай - не само при каране на газ гасне, ами И ако си караш на бензин. Излишно е да споменавам, че при угаснало положение не пали нито на бензин, нито принудително превключена на газ. Такаааа... веднага бързам да допълня - при подаване на контакт се чува лекото бръмчене на бензиновата помпа, както и че е "водена" да й замерят налягането, което според майсторите било абсолютно в норма (човека каза и някакви барове, но забравих цифричките).5) Опитвано е (по мой съвет) като угасне и не иска да запали да откача минуса от акумулатора за 4-5 минути. Не помагало.И така... ако съм забравил нещо ще допълвам... пък ако вие имате някакви идеи или предложения за проверки с цел залавяне на проблема - приемам с радост.п.п.Имам съмнения за проблеми с имобилайзера на алармата, но някой има ли идея как може да се провери? Т.е. има ли лесен външен фактор по който да стане ясно дали мизерията не е от там, защото нямахме време да разглабяме и да търсиме къде е алармата и съответно кое точно изклчюва имобилайзера. Например ще има ли искра ако е имобилайзера?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Гасне на десен завой... проблемът решен
Collapse
X
-
Ам за тва трябваше в Ланча да питаш щото там го има тоя случаи 2 пъти Отиваш на канал и гледаш кабелите на ламбда сондата, въобще гледай всички кабели които при залюляване на дясно могат да се допрат до маса.На една дедра така се беше протрил кабел и гаснеше в завои на дясно. Провери масата от акумулатора където е хваната към купето или където и да е хваната зачистете я и пак пробвайте, това също е слабост на Делта. Айде чакаме резултат.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
-
колата с датчик на хол ли е или с CPS(датчик на коляновия вал), ако е с датчик на коляновия вал провери аксиалния луфт на вала, ако е голям работата не е на добре вероятно в завоя разтоянието се увеличава или намалява и се губи сигнала от датчика. аз лично съм имал три такива случея. успех. :DFIAT Marea 1.9TD/100
Коментар
-
zombaiko написа:колата с датчик на хол ли е или с CPS(датчик на коляновия вал) ако е с датчик на коляновия вал провери аксиалния луфт на вала. ако е голям работата не е на добре вероятно в завоя разтоянието се овеличава или намалява и се губи сигнала от датчика. аз лично съм имал три такива случея. успех. :DSlavi_Lancia написа:Ам за тва трябваше в Ланча да питаш щото там го има тоя случаи 2 пъти Отиваш на канал и гледаш кабелите на ламбдасондата, въобще гледаи всички кабели които при залюляване на дясно могат да се допрат до маса. На една дедра така се беше протрил кабел и гаснеше в завои на дясно. Провери масата от акумулатора където е хваната към купето или където и да е хваната зачистете я и пак пробваите, това също е слабост на Делта. Аиде чакаме резултат.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
-
CPS- crankshaft position sensor. аксиалният луфт се мери, слага се индикаторен часовник примерно на шайбата на К.В. с отверка се натиска шайбата и се нулира часовника и после се бута на другата страна(пак с отверката но от другата страна примерно от кум маховика). показанията не трябва да бъдат повече от 0.1-0.3 мм. не е нужно да сваляте ремъка да мерите луфта.FIAT Marea 1.9TD/100
Коментар
-
Slavi_Lancia написа:GTipo написа:Само едно въпросче..колко харчи точно тази ланча? Понеже съм с точно същия двигател, като гледам тоя е доста по - чист само...и разхода не ми харесва, ама хич.Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
--- в сърцето завинаги... ---
Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар