Странен проблем, за мен лично, доста потърсих за това, но точно за моите симптоми не можах да намеря никъде!Типо 1.6 мономотроник 93г., когато загрее над 90 градуса(по стрелката, а тя може да не е точна) решава да си вдигне обротите - понякога само 1200, понякога 2000!Това става когато: загрее над 90 градуса поне веднъж и постоя малко на светофар. Ако след това е паднала под 90 понякога също го прави, но по-малко.Най-отчетливо се проявява когато загрее над 90 градуса, изгася, после запаля и при първото подаване на газ...задължително оборотите остават над 1000Извън града ако изключа от скорост не се проявява или много рядко и незабелижимо.Понякога проблема се пооправя ако подам газ за кратко (чукна газта) , т.е от 1700 може да паднат на 1200 да кажем, но не се оправят напълно. Леко прилича на потенциометър или жило на газта, но защо само при загряла кола?!Не ми светят никакви лампи на таблото. Колата върви перфектно, разхода е доста добър за мен - 6,5 до 8 извън града и 9-11 в София. При студена кола при сегашните температури - започва от 1300 и пада постепенно до нормалните 850, но не винаги, понякога остават на 1000 без причина.Мисля че катализатора е пробит и ако влиза въздух може да бърка ламбдата. Пробвах да откача ламбда сондата в момент когато е с високи обороти(при изгасен двигател де) - ефектът беше нулев. Не съм разкачал акумулатора, за чистене на грешки. Забелязал съм че кабелите на свещите не са в много добро състояние, но пък си работи на четирите цилиндъра!Мога да пробвам с много замени - кабели , свещи, ламбда, датчик за температура , но все пак ако някой му се е случвало, поне ще знам каква е причината и от кое да започна.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Типо-то си качва оборотите, като загрее - ОПРАВЕНО НАЙ-СЕТНЕ
Collapse
X
-
Преди да почнеш със смените - мини с контактния спрей по всички ел. съединения. Ще се опитам да се обоснова. Преди време типото ми правеше проблем, който на пръв поглед няма нищо общо - лятото в града по задръстванията перката ми се включваше не на 90 а около 100 градуса. Обаче - карам извънградско и няма нужда от перка. Спирам за малко и не гася двг - перката се включва малко над 90 градуса. Сутрин на по-хладно първото включване на перката също е при 90++ градуса. Извода който си направих е, че просто показанията на таблото ми не са верни в жегите. Някъде има кофти ел. контакт който при високата температура дава по-лоша връзка (има пад на напрежение) и това води до грешни показания. Фактът, че не ти прави номера извън града ме кара да мисля, че проблема е сходен. Просто при висока скорост въздушната струя охлажда проблемната връзка (връзки) и данните от съответния датчик стигат до компа с правилната си стойност. Най-вероятния виновник изглежда температурния датчик, но тук могат и по-компетентни от мен да се изкажат.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
-
Ами темпрата ми е същата и имах такъв проблем.... като се почне от виж дали ти се отваря клапата на въздушния филтър за топъл и студен въздух; после куплунга за стъпковия мотор на дроселната клапа - най често е от него - то трябва да регулира оборотите - не ти от педала на газта, ако колата я караш на газ е възможно - понякога и компютъра да прави номера - един рестарт ( откачване клемата на акумулатора за 5 мин ) е добре; и не на последно място - провери си клапаните - едно неправилно отваряне и затваряне е пак възможна причина.Fiat Palio Weekend TD70
ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"
Коментар
-
Мерси на всички за отговорите!Куплунзите бяха първото нвщо , което проверих, но се оказаха ок, за нвсеки случай съм ги напръскал със спрей. Дали може да е моторчето за оборотите, при положение че при по-ниска температура всичко е наред?Има още нещо - като влезе в този кофти "режим" ми се струва 4е освен високите обороти, започваи да се форсира малко по-кофти, което може да е от по-богата смес. Може и да си внушавам , но и стрелката на резервоара намаля по-бързо.Може би просто компа го лъже някой датчик, че колата е студена и той както си му е редът обогатява сместа и вдига оборотите. И тъй като колата всъщност си е загряла, те се вдигат още повече - до към 2000. Та имам 2-3 въпроса, тъй като съм още нов, горд собственик на типо Видях датчик за температура на всмукателния колектор - прав ли съм или това е нещо друго?Датчик в главата е този, който е за стрелката на таблото - или той е същия и за компа.Може ли ако не е обезвъздушена охладителната система ( защото парното ми не работи мн добре) датчика за температурата да се бърка ( ако е на високо - в колекторите?Може ли вентилатора ми да е с една скорост? датчика в радиатора е с 2 извода, както и вентилатора. Ако е вярно показанието на таблото той се включва на бърза скорост към 96 - 98 градуса и изключва на 92-93.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
С две думи не се оказа нито от моторчета, нито потенциометри, нито датчици. Оказа се ключето на края на лостчето на моторчето за празен ход, което усеща че си пуснал газта. Като го натисна и меря с уреда, той свири едно такова неуверено и то като го натисна докрай съвсем. Процедурата се оказа не толкова сложна:1. Трябва да се свали моторчето, то беше с 3 еврейски звезди хванато.2. трябва да се свали гумения маншон от лостчето., чрез издърпване от двата края.3. сега се вижда как бутончето е на резба и законтрено с поялник за да не се развива или завива.4. с остра , малко отвертка поразръчках законтрянията, което не отне чак толкова усилия и не трябваше чак докрай, разви се по-лесно отколкото очаквах5. оказа се че пластмаската, дето натиска самите контакти се е поразтопила и вече леко по-къса. Т. е. трябва да се компенсира, разбира се с повече завиване на бутона.6. Завих го така че маалко преди края на хода на бутона уреда на свирне сигурно и да остане съсем малко ход още. Прекалено много ако се натискат контактите предполагам че няма да е добре и може да се изкривят.7. малко бодване с поялник, малко грес на лостчето, маншона и обратно в колата.8. радвам се на нормални оборотиТака че ако имате зависващи обороти, бавно падащи обороти или самовдигащи се обороти, вероятно влошаващи се при загряла кола. Т.е. моторчето вдига оборотите, но го мързи да ги свали. Тествайте бутончето, може да ви спести много неприятности!FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
На бравото доколкото разбрах е потенциометър с моторче в едно и нямам идея как са нещата там. Само предпологам че това бутонче го има , но е вътре някъде. НА типото се намира отзад на тялото на моноинжекцията. Познава се като видиш къде свършва жилото на газта се вижда едно лостче (на снимката се пада от другата страна и не се вижда) , което бута газта. Отвън е с гумен маншон, а накрая се вижда пружинка, която всъщност е за въпросното бутонче. Завито е с 3 еврейски звезди и освен това няма място да бръкнеш с отвертка. Аз го развих, като пъхна битчето еврейска звезда в болтчето а него развивам с нагласящ се гаечен ключ.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар