Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво не ми е наред в предницата ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво не ми е наред в предницата ???

    днес като тръгнах по-рязко на влажното (не мокро, а влажно) - асфалта беше по-прашасъл и колата завъртя гуми... няма проблем ... дали ? Има проблем и то голям - когато почнаха да се въртят гумите почнаха да подскачат (или поне такова е усещането) и понеже бях дал много газ, а беше много хлъзгаво и бях на първа - този път подскачаха повече от обикновено и изчаткаха няколко пъти все едно се чупи нещо :O (нищо не се е счупило, просто прозвуча така ...) от какво може да е така ? Амортисьорите като ги проверявам ми се струват наред ...забравих да проверя за луфтове, преди време проверявах - нямаше ... сега не съм проверявал, но и преди го правеше ...демек не е от луфта ... а може да се е получил луфт сега от това ... Това се е получавало и на сух асфалт и на пешеходна пътека - което значи, че няма значение къде завъртам гуми ... Като завъртя гуми (не го правя много често, но все пак ми е малко притеснено така като подскача) - подскача предницата с адските трясъци ...Амортисьорите ги проверявам като натискам рязко надолу и пускам да видя колко бързо ще се успокои - отговора е "веднага" ...Благодаря за отговорите ... ако има нещо, което мога да кажа повече - Feel free to ask ...

    #2
    Re: Какво не ми е наред в предницата ???

    kiler_4o написа:
    днес като тръгнах по-рязко на влажното (не мокро, а влажно) - асфалта беше по-прашасъл и колата завъртя гуми... няма проблем ... дали ? Има проблем и то голям - когато почнаха да се въртят гумите почнаха да подскачат (или поне такова е усещането) и понеже бях дал много газ, а беше много хлъзгаво и бях на първа - този път подскачаха повече от обикновено и изчаткаха няколко пъти все едно се чупи нещо :O (нищо не се е счупило, просто прозвуча така ...) от какво може да е така ? Амортисьорите като ги проверявам ми се струват наред ...забравих да проверя за луфтове, преди време проверявах - нямаше ... сега не съм проверявал, но и преди го правеше ...демек не е от луфта ... а може да се е получил луфт сега от това ... Това се е получавало и на сух асфалт и на пешеходна пътека - което значи, че няма значение къде завъртам гуми ... Като завъртя гуми (не го правя много често, но все пак ми е малко притеснено така като подскача) - подскача предницата с адските трясъци ...Амортисьорите ги проверявам като натискам рязко надолу и пускам да видя колко бързо ще се успокои - отговора е "веднага" ...Благодаря за отговорите ... ако има нещо, което мога да кажа повече - Feel free to ask ...
    Според мен просто лоши гуми - и то доста лоши - не криви или небалансирани, а просто изтъркани. Ще ти кажа за моя случай - взех пунтото със изпечени и изтъркани зимни гуми. Като паднеше дъжд и река да тръгна на баир и то след завой - подскачаше предницата - като ония брички с хидравликите по хип хоп клиповете. След като сложих хубави гуми проблем няма. А освен това ходих и на реглаж и нямаше нищо за регулиране - е установи се че едната лявата предна гума е с няколко милиметра по назад от дясната, но според пича който прави реглажа не е притеснително и изобщо не е проблем и няма нужда да се сменя нищо. И в интерес на истината с другите гуми го няма този проблем.Сега до колко мога да вярвам на майстора който прави реглажите е друг въпрос...................Нека се произнесат и другите колеги, но при мен проблема беше от гумите, а и на пешеходна пътека се получава защото е боядисан асфалта и слабо сцеплението на гумите.Все пак за твое успокоение направи едно реглажче - 15-на лв мисля беше, особенно ако си навестявал някоя по - забележима дупка по нашите хубави пътища и ще ти кажат имаш ли някакъв проблем. Тъй като така на изуст само може да се гадае.
    Punto SX 1.1 55

    Коментар


      #3
      Ами навестявал съм, но още от преди това го има проблема ... гумите - въобще не са изтъркани ... като нови са си, имат голям грайфер, не са някоя известна марка, ама доста добре се държи колата с тях ... сега като сложа зимните гуми ще видя пак как ще е, ама не знам просто ... А както споменах това го прави на всякакви повърхности общо взето, въпреки че днес на мокри и песъчливи павета нямаше никакъв проблем - нарочно завъртях гуми и не го направи това

      Коментар


        #4
        Абе имам някакви съмнения относно закъсан тампон на мотора, ама много вероятно е да са си просто стари гумите.
        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
        ИТАЛФЕСТ 2007

        Коментар


          #5
          Не само стари гуми, щом асфалта е бил на места прашен и мокър, гумите на момент зацепват, в следващия миг приплъзват, като това не е еднакво за двете гуми - затова и подскача.

          Коментар


            #6
            А дали не ти приплъзва съединителя и затова да имаш тресене в предницата?

            Коментар


              #7
              Immortal написа:
              Не само стари гуми, щом асфалта е бил на места прашен и мокър, гумите на момент зацепват, в следващия миг приплъзват, като това не е еднакво за двете гуми - затова и подскача.
              Съгласен! А чаткането може да идва от каретата... Опитай с максимално навъртян волан първо на едната страна, да потеглиш рязко и после същото наопаки волана, после същите две процедури но назаден и ако не чатка значи каретата са добре.
              Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
              --- в сърцето завинаги... ---
              Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

              Коментар


                #8
                Това чаткане, най - вероятно е от тласъците на двигателя, в моментите на зацепване на гумите. И на мен ми се е случвало и то точно на леко влажен асфалт. В първия момент пребоксуват и в следващия зацепят (така два - три пъти) и съответно двигателя отпред "хвърля кръшни гюбеци" , а усещането е все едно цялата предница подскача.
                Настоящата - Ford Focus ST
                Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
                Франкенщайн - R.I.P.
                Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

                Коментар


                  #9
                  м даааааа, ама това не е от карета, и обикновено скачането на мотора е съпроводено с тампон който си заминава, не е болка за умиране
                  СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                  бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                  сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                  ИТАЛФЕСТ 2007

                  Коментар


                    #10
                    Това е съвкупност от лека предница(Fiat Punto Mk. II Go ’01 1.2 MPi) и някой тампон на мотора или на скоростната- двете причини са достатъчни да заработят тези тласъци и подскачания- на тази кола са нужни добри гуми и изправни тампони- иначе става "заю- баю" :D
                    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                    Коментар


                      #11
                      и при мен има такива желания на модора де се научи да скача, но съм сигурен че не е от тампони на двигателя, а скоро и предница правих, биалетки и тампони на носачите. тампоните на двигателя съм ги сменал преди година и трите накуп. Само,че при мен подскачането при буксуване е сравнително леко но ако тръгна по-рязко назад и имам чуството, че двигателя ще изхвърчи през предния капак. И докато не натисна съединителя не спира да подскача (то не само опдскача ами тресе цялото купе като за светосно) Та има валиянт и да не са тампони на ДВГ.УСПЕХ!!!
                      Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                      182A4.000 IAW49F
                      LPG - Lovato EasyFast
                      ----------------------------
                      "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                      Коментар


                        #12
                        добреее... гумите споменах, че според мен са наред... сега като сложа зимните ще видим как ще се държи, но тампон на двигателя ? Следмалко ще слизам до колата - ще погледна единия, но до другите май нямам достъп... да не говорим за този на скоростната кутия Ще пробвам, а това тръгване рязко с въртене на гуми ли трябва да е като съм завъртял рязко волана ? Ама аз като тръгна рязко - ща не ща тя колата ще си завърти гуми при завит докрай волан :D А това за съединителя ме съмнява, защото не винаги го прави ... Вече и аз не знам кога точно го прави ... Ту на сух асфалт, ту на мокър, ту не го прави ... вече и аз не знам, ще взема преди да сменя гумите да направя един тест, та да знам със сигурност ...

                        Коментар


                          #13
                          Аз имах подобен проблем до скоро - при потегляне, без значение рязко или спокойно колата започваше да се тресе и да подскача. Симпомите се усилваха ако колата загрее добре. Беше ми прецакан или не добре монтиран съединитела. Смених го и се оправи. Разбира се това е скъп експеримент и трябва да си сигурен, че е съединител. Симпомите: претрисане, подскачане, трудно вкарване на някои предавки особено като загрее колата, по-твърд педал на съединитела, по-мудно зацепване не само при първа,а по всички предавки.Да вметна, че тампона е доста по лесен за диагностика, първо би трябвало да го прави постоянно при потегляне и второ се симулира много лесно на място.
                          Lancia Y, 1.2, 60

                          Коментар


                            #14
                            ами според мен не е от съединителя, по някой път малко бавно зацепва, ама само по някой път... Тампона - на място и до ограничител стига двигателя без да има и грам вибрация ... А ако добавим една нова променлива (да я наречем P), та P е налягането в гумите Според вас може ли от това да е ? Защото от време на време ги сварвам по-меки, от колкото трябва да са ... Но въпреки това не съм сигурен дали е от това ... Снощи беше доста по-неустойчива колата от обикновено, предполагам са ми били меки гумите .... Въпреки че снощи завъртях гуми доста рязко и нямаше дори помръдване от предницата, просто завъртя гуми и след 1-2 сек тръгна ... може би до 4000 оборота да стигна във въртенето :O

                            Коментар


                              #15
                              Добре де тия гуми всеки ден с различно налягане ли са.Напомпи ги с азот и няма да имаш такава разлика в налягането с промяна на температурата.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X