Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От какво се състои климатика

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    От какво се състои климатика

    Та от какво се сътои климатика-компресор,радиатор и какво друго?И може ли на кола без климатик,да се сложи климатик?Трудоемко ли е,заслужава ли си или направо да вземам кола с клима и да не се занимавам с глупости?

    #2
    ПО добрия вариант е кола с климатик.Ако тръгнеш да поставяш климатик на автомобил който няма ще се хвърлиш в голямо приключение освен ако си решил да не пестиш средства.Трудностите, с които човек ще се сблъска, ако реши да монтира климатик в колата си. Проблемите не са само в значително по-високите цени, но най-вече в спецификата на самото устройство.За автоклиматиците няма универсален представител. Те са различни за различните модели и най-често се произвеждат само по спецификациите на производителя на съответния автомобил, защото по принцип се свързват към алтернаторния ремък. По-старите модели се правят с така наречения "клиновиден ремък", докато при по-новите се използва "пистов". Така че трудностите започват още при търсенето на определения модел.Веднъж открил подходящия модел, човек се сблъсква и с проблема за монтажа на устройството. Автоклиматиците се състоят от много компоненти и за това монтирането им съвсем не се изчерпва с поставянето на компресора под предния капак. В зависимост от модела автомобил, ImPass 56 предлагат нови климатици нацени от 3000 до към 3500 лв. с монтажаЕдинственият що-годе успокоителен момент при подобна голяма инвестиция е предлаганият от фирмата собствен лизинг. Схемата все още се разработва, поради което единственият възможен период на изплащане е 1 г. с оскъпяване от 10%.Цените на новите автоклиматици наистина не са по джоба на всеки роден автомобилист. Малко по-разумен вариант (от гледна точка на бюджета) е да се потърси климатик на старо. В специализираните автоиздания от време на време се появяват подобни обяви, а нелош вариант са и автоморгите. Проблемът е, че откриването на точно определен климатик може да отнеме доста време. Иначе цените за "Голф 2", например, са около 650-800 лв. За "Рено 21" автоклиматик втора ръка върви по-около 300-500 лв., а за "Опел Кадет" - около 700 лв. Проблемът с употребяваните климатици обаче е най-вече в тяхната функционалност. Никой не може да гарантира колко ще изкара монтираното преди поне 10 години устройство. А ремонтът на климатика в колата изисква средства, които се доближават до покупната цена на предлаганите нови уреди.По-евтин вариант е да се монтира шибидахЛюкът на покрива може да осигури прилична прохлада в загретия от слънцето автомобил, без да подлага возещите се в него на течението при отворени странични прозорци. За жалост в България не е лесно да откриеш и шибидах. Все пак универсалните модели, предлагани от германската фирма Vebasto, вършат отлична работа, без да са безумно скъпи. Цените им варират между 300 и 800 лв.Източник: http://www.segabg.com/online/article...0005Успех колега с начинанието.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Ето и малко съвети за климатика в автомобила.Работен принцип на климатика в автомобилаВ затворена охладителна верига компресорът изтегля студа и газообразната охладителна течност от изпарителя. С помоща на кондензатор (газоохладител) или вентилаторната перка на двигателя, компресирания горещ газ се охлажда от потока въздух осигурен при движението на автомобила и се втечнява. Филтър-изсушител отстранява всяка налична влага. Втечнената охладителна течност се пропуска през клапан или дюза обратно в изпарителя. Там се разширява и изпарява, като абсорбира топлината от системата. В последствие намиращата се в газообразно състояние течност се изтегля от компресора и цикълът се повтаря като веригата се затваря.Комфорт, здраве и безопасностКлиматикът осигурява комфорт и определено е фактор повишаващ безопасността. Той пречиства въздуха, привежда го до желаната температура, намалява влажността и осигурява непрекъснатия му поток. Създава максимално подходящ микро-климат за пътуващите в автомобила. В допълнение посредством филтрите предотвратява теченията и предпазват здравето. Без съмнение перфектно функциониращия климатик осигурява по-висока безопасност - като например предпазва стъклата от запотяване или придава по-голямо спокойствие на шофьора.Как работи климатикаОбикновено климатикът е с автоматичен контрол и само се изисква задаване на желаната температура, всичко останало се осъществява автоматично. Системата поддържа зададената температура, все пак вентилатора и разпределението на потока трябва да се зададат ръчно взависимост от предпочитанията и външните условия.7 съвета как да оптимизирате работата на вашия климатик * Преди да пуснете климатика първо премахнете всяка топлина която е акумулирана в купето, обикновено това става с отваряне на прозорците и пропускане на свеж въздух; * При първоначално пускане на климатика задайте максимална скорост на вентилатора и изберете най-ниската температура, като посоката на потока нека да е към вътрешността; * Когато се охлади вътрешността на купето, включете климатика на нормален режим, задайте по-ниска скорост на вентилатора и желаната температура, променете посоката на потока; * За да отстраните запотяването на стъклата включете климатика и изберете най-високата температура, най-високата скорост на вентилатора, изберете режим на размразяване и включете подгряването на задното стъкло; * За да предотвратите запотяването на стъклата, когато времето е влажно, насочете потока директно към стъклата и включете подгряването на задното стъкло, настройте скороста на вентилатора и температурата според желанието ви; * За защита от прах и изгорели газове при шофиране в натоварения градски трафик или затворени пространства, като тунели например, при силно замърсен въздух на околната среда включете вашия климатик и временно превключете на режим на въртене само на затворения вътре въздух; * Работна температура от 20-23С е оптимална за климатика, минималната е 18С. В горещи дни, когато се щофира с чести спирания, увеличете температурата до 25С.Препоръчителен тест на всеки две години
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Идеята ми е че от предната Брава ми остана компресора и сега се чудя дали да не взема друга Брава но без клима и да сложа от моята старата.Затва питам.

        Коментар


          #5
          Не проумявам как може някой да се навие да си слага климатик- разходите са забележителни. по- лесния вариант е- продаваш колата и с малко + купуваш такава с климатик, останалото е в сферата на фантастиката. :D :D :D Значи- 1. планка за климатика2. компресор,3. маркучи4. парно от същия модел и кубатура, само че климатичен- к-т и с двете радиаторчета,релета, врътки по таблото и т.н.- да ти се завие свят. :D :D :D
          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

          Коментар


            #6
            Ето моя опит - купихме Yaris за жена ми преди 3 години и дилемата беше за парите с които разполагаме да вземем кола с мотор 1,0 и климатик или 1,3 без. В крайна сметка избрахме по-мощния двигател. Питах все пак в Toyota и ми дадоха (според мен) разумна цена - 3 500 лв за оригинален климатик, като цената включва монтаж и гаранция. От три години си караме така количката, отваряме широко всички прозорци в жегата и ...настъпвай здраво педала...Мисля че не си струва да влизаш в приключение с монтаж на климатик, просто като сменяш колата си вземи нещо с клима. Успех! :D
            STILO 1,8

            Коментар


              #7
              Лелее, 1.0 с климатик, то това като му дадеш газ и тръгва назад сигурно :DДобър избор си направил - 1.3 без клима сигурно върви двойно

              Коментар

              Working...
              X