Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какъв термостат да си купя? - СМЕНЕН

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    потвърждавам идеята, че темп не трябва да мърда. с тези кори не съм запозат, но на темпрата лятото в адско задръстване "стрелката" си седи на 90 град, за да пусне перката й трябват поне 10 мин в задръстване, зимата същото. на извънградско не мърда от 90, а и колата загравя страхотно бързо до тези градуси. абе ако е добре охладителната система и перка рядко ще включва, а при спускане не трябва да мърда.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #17
      Потвърждавам, BO, цепи средата, но има кора отдолу, което подкрепя казаното от Tornado. Знаете ли, в ланчия-dedra форума няколко колеги се оплакват от симптомите. Интересно е че всички са с нов термостат.Сега задълбочено се замислих - има много много смисъл в думите на Tornado. чувствам се раздвоен.... Ако е така, значи при извънградско радиатора трябва просто да е ледено-студен - все пак ако темп. пада до 75 градуса, термостатът затваря напълно, останалото е 5 минути въздушна струя и радиатора е напълно изстинал. Но възможно ли е отдаването на топлината от ДВГ да е толкова голямо че да не може да си стои на 90 градуса? Казус.....red.: Tornado, мисля че много повече топлина се отдава от самото преминаване на въздушната струя през радиатора и завихрянето и около ДВГ, отколкото отдолу. Ама само си го мисля...ред2.: Топлината която произвежда специално моят мотор, е толкова, толкова много, че единствено когато е сутрин, колата е студена (0 или по-малко градуса), ДВГ и всичко под капака е още студено, купето е студено, та това е ЕДИНСТВЕНИЯТ случай в който стрелката пада надолу, и то само ако клапана на радиаторчето е на HI а вентилатора е поне на 3. Тогава наистина стрелката пада, но дяволски бавно. ако е на 2, където я хвана, там си остава, а на 1 се вдига но много много бавно. Но веднъж загрее ли се купето и всичко под капака, няма, ама наистина няма начин да я мръдна тази стрелка от средата, каквото и да опитвам. зима, лято, есен, събота, неделя, климатик.... средата!

      Коментар


        #18
        Ами при мен градско си залепя стрелката по средата и не мърда. Но излезна ли извънградско и ако карам с 100-110 температурата си пада на около 75 градуса и се движи в интервала 70-75-80 в зависимост с колко карам и колко е студено
        Fiat Brava 1.4 97

        Коментар


          #19
          ogi28b написа:
          Потвърждавам, BO, цепи средата, но има кора отдолу, което подкрепя казаното от Tornado. Знаете ли, в ланчия-dedra форума няколко колеги се оплакват от симптомите. Интересно е че всички са с нов термостат.Сега задълбочено се замислих - има много много смисъл в думите на Tornado. чувствам се раздвоен.... Ако е така, значи при извънградско радиатора трябва просто да е ледено-студен - все пак ако темп. пада до 75 градуса, термостатът затваря напълно, останалото е 5 минути въздушна струя и радиатора е напълно изстинал. Но възможно ли е отдаването на топлината от ДВГ да е толкова голямо че да не може да си стои на 90 градуса? Казус.....red.: Tornado, мисля че много повече топлина се отдава от самото преминаване на въздушната струя през радиатора и завихрянето и около ДВГ, отколкото отдолу. Ама само си го мисля...ред2.: Топлината която произвежда специално моят мотор, е толкова, толкова много, че единствено когато е сутрин, колата е студена (0 или по-малко градуса), ДВГ и всичко под капака е още студено, купето е студено, та това е ЕДИНСТВЕНИЯТ случай в който стрелката пада надолу, и то само ако клапана на радиаторчето е на HI а вентилатора е поне на 3. Тогава наистина стрелката пада, но дяволски бавно. ако е на 2, където я хвана, там си остава, а на 1 се вдига но много много бавно. Но веднъж загрее ли се купето и всичко под капака, няма, ама наистина няма начин да я мръдна тази стрелка от средата, каквото и да опитвам. зима, лято, есен, събота, неделя, климатик.... средата!
          Колегите ти казаха тези кори и с тях и без тях трябва да си посредата.Няма смисъл от тази кора тя е само да не се цапа двигателя и двигателния отсек.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #20
            Tornado написа:
            .....Няма смисъл от тази кора тя е само да не се цапа двигателя и двигателния отсек.
            И шумоизолация, шумоизолация. :P
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #21
              Колеги днес беше доста студено при нас. Под нулата. Преди 2 часа като си тръгвах от работа колата работи на място 4 минути и тръгнах. За тези 4 минути беше стигнала 60 градуса (стрелката започва да се движи) и след 700-800 метра каране стигна средата и не мърда.Утре може да си направя експеримент с около 100 км/ч да речем да покарам 10-на километра да видим дали ще мръдне, но вече ще стане седмица откакто карам с новият термостат и не мърда (карам всеки ден).Торнадо нормално е при спускане БЕЗ ГАЗ да спада температурата, защото подаването на гориво се преустановява и няма кой да "топли" мотора - триенето не е достатъчно.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #22
                ilko-gd написа:
                Колеги днес беше доста студено при нас. Под нулата. Преди 2 часа като си тръгвах от работа колата работи на място 4 минути и тръгнах. За тези 4 минути беше стигнала 60 градуса (стрелката започва да се движи) и след 700-800 метра каране стигна средата и не мърда.Утре може да си направя експеримент с около 100 км/ч да речем да покарам 10-на километра да видим дали ще мръдне, но вече ще стане седмица откакто карам с новият термостат и не мърда (карам всеки ден).Торнадо нормално е при спускане БЕЗ ГАЗ да спада температурата, защото подаването на гориво се преустановява и няма кой да "топли" мотора - триенето не е достатъчно.
                На мен ли го обясняваш аз го знам това.Колегите които твърдят ,че стрелката не мърда нито при изкачване нито при слизане да помислят.
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #23
                  С Авео-то, Темпра-та и Дачия-та още с паленето, стрелката бавно започваше да се качва и като стигне средата / оптималната температура /, няма мърдане...с Линеа-та обаче не е така. Онзи ден я запалих сутринта при около 3-4 градуса и поне 20 минути стоя така.....стрелката не мръдна от минимума. Като тръгнах, буквално за 2 километра си залепва на средата. Ако обаче изключа от скорост и я пусна по нанадолнище, за нула време стрелката пада и то драстично. Последен пример от днес - от Варна до ферибота на Белослав си загря разбира се перфектно. След като се качих на ферибота, без да я гася, до слизането ми от него минаха около 30 минути - колата почти изстина - стрелката беше на 30-40 гр., като говоря за режим в рамките на 2-3 градуса......но вече се консултирах и казаха, че е нормално...

                  Коментар


                    #24
                    И аз смених термостата с такъв какъвто трябва, но не мога да застана точно на средата. Лятото в града и при по-сериозно извънградско каране я стигам, но най-често стрелката стои (дано да бъда разбран поне от колегите с нашия КИП) малко над делението под средното. По-точно казано - движа се м/у средата на скалата и по-долното деление в зависимост от това къде и как карам. Нямам подмоторна кора.
                    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                    Коментар


                      #25
                      Аз те разбрах ето за останалите.И като гледам ще си патентовам кората под двигателя и
                      Прикачени файлове
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #26
                        Да, това е мястото на което стои стрелката на моя КИП.Хайде Торнадо, връщай се, че да купим патента за кората
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #27
                          Tornado, евала за картинката - колко теми имаше за това коя чертичка колко е не е истина...Ако може да сложиш и в някоя VIP тема, екстра ще стане.
                          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                          Коментар


                            #28
                            Картинката си и я има и в друга тема за температурата.Ако колегите с другите модели табла се постараят и те да направят нещо подобно може да стане вип тема.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #29
                              Grancharov написа:
                              Хайде Торнадо, връщай се, че да купим патента за кората
                              Аз пък имам едно CNC под ръка и ако има чертеж на Autocad или на нещо друго мога да ги пусна серийно.
                              brava 1.6_v16 elx

                              Коментар


                                #30
                                Готово, експеримента е проведен преди малко.1. Маршрут Гоце Делчев - Илинден (гръцката граница), 2. 20км в едната посока, 40 в двете,3. Температура на въздуха около 0 градуса, доста студено беше днес,4. Парното включено на 2 да духа в краката и през духалките,5. Скорост 90-100км, пътя е главен и се поддържа постоянна.Резултата, е че стрелката не мръдна от средата. Кора под двигателя нямам. Единствено понижение на температурата може да имам ако спускам дълго време на скорост без газ, когато се преустановява подаването на гориво.
                                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                                Коментар

                                Working...
                                X