потвърждавам идеята, че темп не трябва да мърда. с тези кори не съм запозат, но на темпрата лятото в адско задръстване "стрелката" си седи на 90 град, за да пусне перката й трябват поне 10 мин в задръстване, зимата същото. на извънградско не мърда от 90, а и колата загравя страхотно бързо до тези градуси. абе ако е добре охладителната система и перка рядко ще включва, а при спускане не трябва да мърда.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какъв термостат да си купя? - СМЕНЕН
Collapse
X
-
Потвърждавам, BO, цепи средата, но има кора отдолу, което подкрепя казаното от Tornado. Знаете ли, в ланчия-dedra форума няколко колеги се оплакват от симптомите. Интересно е че всички са с нов термостат.Сега задълбочено се замислих - има много много смисъл в думите на Tornado. чувствам се раздвоен.... Ако е така, значи при извънградско радиатора трябва просто да е ледено-студен - все пак ако темп. пада до 75 градуса, термостатът затваря напълно, останалото е 5 минути въздушна струя и радиатора е напълно изстинал. Но възможно ли е отдаването на топлината от ДВГ да е толкова голямо че да не може да си стои на 90 градуса? Казус.....red.: Tornado, мисля че много повече топлина се отдава от самото преминаване на въздушната струя през радиатора и завихрянето и около ДВГ, отколкото отдолу. Ама само си го мисля...ред2.: Топлината която произвежда специално моят мотор, е толкова, толкова много, че единствено когато е сутрин, колата е студена (0 или по-малко градуса), ДВГ и всичко под капака е още студено, купето е студено, та това е ЕДИНСТВЕНИЯТ случай в който стрелката пада надолу, и то само ако клапана на радиаторчето е на HI а вентилатора е поне на 3. Тогава наистина стрелката пада, но дяволски бавно. ако е на 2, където я хвана, там си остава, а на 1 се вдига но много много бавно. Но веднъж загрее ли се купето и всичко под капака, няма, ама наистина няма начин да я мръдна тази стрелка от средата, каквото и да опитвам. зима, лято, есен, събота, неделя, климатик.... средата!
Коментар
-
ogi28b написа:Потвърждавам, BO, цепи средата, но има кора отдолу, което подкрепя казаното от Tornado. Знаете ли, в ланчия-dedra форума няколко колеги се оплакват от симптомите. Интересно е че всички са с нов термостат.Сега задълбочено се замислих - има много много смисъл в думите на Tornado. чувствам се раздвоен.... Ако е така, значи при извънградско радиатора трябва просто да е ледено-студен - все пак ако темп. пада до 75 градуса, термостатът затваря напълно, останалото е 5 минути въздушна струя и радиатора е напълно изстинал. Но възможно ли е отдаването на топлината от ДВГ да е толкова голямо че да не може да си стои на 90 градуса? Казус.....red.: Tornado, мисля че много повече топлина се отдава от самото преминаване на въздушната струя през радиатора и завихрянето и около ДВГ, отколкото отдолу. Ама само си го мисля...ред2.: Топлината която произвежда специално моят мотор, е толкова, толкова много, че единствено когато е сутрин, колата е студена (0 или по-малко градуса), ДВГ и всичко под капака е още студено, купето е студено, та това е ЕДИНСТВЕНИЯТ случай в който стрелката пада надолу, и то само ако клапана на радиаторчето е на HI а вентилатора е поне на 3. Тогава наистина стрелката пада, но дяволски бавно. ако е на 2, където я хвана, там си остава, а на 1 се вдига но много много бавно. Но веднъж загрее ли се купето и всичко под капака, няма, ама наистина няма начин да я мръдна тази стрелка от средата, каквото и да опитвам. зима, лято, есен, събота, неделя, климатик.... средата!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Колеги днес беше доста студено при нас. Под нулата. Преди 2 часа като си тръгвах от работа колата работи на място 4 минути и тръгнах. За тези 4 минути беше стигнала 60 градуса (стрелката започва да се движи) и след 700-800 метра каране стигна средата и не мърда.Утре може да си направя експеримент с около 100 км/ч да речем да покарам 10-на километра да видим дали ще мръдне, но вече ще стане седмица откакто карам с новият термостат и не мърда (карам всеки ден).Торнадо нормално е при спускане БЕЗ ГАЗ да спада температурата, защото подаването на гориво се преустановява и няма кой да "топли" мотора - триенето не е достатъчно.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Колеги днес беше доста студено при нас. Под нулата. Преди 2 часа като си тръгвах от работа колата работи на място 4 минути и тръгнах. За тези 4 минути беше стигнала 60 градуса (стрелката започва да се движи) и след 700-800 метра каране стигна средата и не мърда.Утре може да си направя експеримент с около 100 км/ч да речем да покарам 10-на километра да видим дали ще мръдне, но вече ще стане седмица откакто карам с новият термостат и не мърда (карам всеки ден).Торнадо нормално е при спускане БЕЗ ГАЗ да спада температурата, защото подаването на гориво се преустановява и няма кой да "топли" мотора - триенето не е достатъчно.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Явор Митев
С Авео-то, Темпра-та и Дачия-та още с паленето, стрелката бавно започваше да се качва и като стигне средата / оптималната температура /, няма мърдане...с Линеа-та обаче не е така. Онзи ден я запалих сутринта при около 3-4 градуса и поне 20 минути стоя така.....стрелката не мръдна от минимума. Като тръгнах, буквално за 2 километра си залепва на средата. Ако обаче изключа от скорост и я пусна по нанадолнище, за нула време стрелката пада и то драстично. Последен пример от днес - от Варна до ферибота на Белослав си загря разбира се перфектно. След като се качих на ферибота, без да я гася, до слизането ми от него минаха около 30 минути - колата почти изстина - стрелката беше на 30-40 гр., като говоря за режим в рамките на 2-3 градуса......но вече се консултирах и казаха, че е нормално...
Коментар
-
И аз смених термостата с такъв какъвто трябва, но не мога да застана точно на средата. Лятото в града и при по-сериозно извънградско каране я стигам, но най-често стрелката стои (дано да бъда разбран поне от колегите с нашия КИП) малко над делението под средното. По-точно казано - движа се м/у средата на скалата и по-долното деление в зависимост от това къде и как карам. Нямам подмоторна кора.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Готово, експеримента е проведен преди малко.1. Маршрут Гоце Делчев - Илинден (гръцката граница), 2. 20км в едната посока, 40 в двете,3. Температура на въздуха около 0 градуса, доста студено беше днес,4. Парното включено на 2 да духа в краката и през духалките,5. Скорост 90-100км, пътя е главен и се поддържа постоянна.Резултата, е че стрелката не мръдна от средата. Кора под двигателя нямам. Единствено понижение на температурата може да имам ако спускам дълго време на скорост без газ, когато се преустановява подаването на гориво.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар