Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какъв термостат да си купя? - СМЕНЕН

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какъв термостат да си купя? - СМЕНЕН

    Малко застудя времето и се оказа, че термостата ми е постоянно отворен. Лятото не ми е направило впечатление, но сега забелязах, че бавно ми загрява колата. Иначе загрее ли в града стои на 90 градуса, ама е все още топло. Направих експеримента като запаля сутринта да видя дали ще почне да грее и радиатора веднага - еми да, термостата си е отворен и след 2-3 минути на място започва да се стопля и радиатора. Колата е Брава 1.4 Въпросът ми е каква марка да е новият термостат - този на колата е BEHR, но според мен е сменян и преди, защото скобите на маркучите са обикновени, не са оригиналните. Разликата в цената на трите термостата за моя двигател (без климатик съм и е с този термостат без допълнителният щуцер отстрани) в сайта е около 12-13лв, като най-скъп е BEHR. Такъв ли да взема ако ще е най-надежден щом е и най-скъп?
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    #2
    Аз сменях преди месец термостата на моята Брава, само дето моя мотор е 1.6 и термостата е по-скъп.Взех си Behr и работи добре. Иначе по магазините се предлага основно Vernet, който е малко по-евтин.Прочетох доста теми за оплаквания от Vernet и затова предпочетох да си купя Behr.Но все пак работата си е малко и на късмет според мен.
    FIAT Brava 1.6 16v '97

    Коментар


      #3
      Преди 4-5 години бях за смяна на термостат и стана на въпрос за това на по бира с едно приятелче... та той ми сподели, че така преди време 2 пъти купувал термостат, слагал и се оказвал дефектен... та от 3-я път случил. Иначе вика после разбрах, че за да не си загубиш напразно времето със смяна, не е лошо да пробваш термостата как отваря в тенджера с вода на котлона... като кипне водата до 1-2 минути (след като е кипнала) ако не отвори значи не е в ред... естествено след това като изстине водата трябва да затвори.
      Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
      --- в сърцето завинаги... ---
      Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

      Коментар


        #4
        Sandeto написа:
        Преди 4-5 години бях за смяна на термостат и стана на въпрос за това на по бира с едно приятелче... та той ми сподели, че така преди време 2 пъти купувал термостат, слагал и се оказвал дефектен... та от 3-я път случил. Иначе вика после разбрах, че за да не си загубиш напразно времето със смяна, не е лошо да пробваш термостата как отваря в тенджера с вода на котлона... като кипне водата до 1-2 минути (след като е кипнала) ако не отвори значи не е в ред... естествено след това като изстине водата трябва да затвори.
        термостата не е добре да се "сварява" още преди да започне водата да кипи трябва да започне да отваряиначе и аз бих заложил на BEHR
        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
        UNO 1.0 FIRE

        Коментар


          #5
          От 2 години с Vernet - никакъв проблем!
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            stef написа:
            Sandeto написа:
            Преди 4-5 години бях за смяна на термостат и стана на въпрос за това на по бира с едно приятелче... та той ми сподели, че така преди време 2 пъти купувал термостат, слагал и се оказвал дефектен... та от 3-я път случил. Иначе вика после разбрах, че за да не си загубиш напразно времето със смяна, не е лошо да пробваш термостата как отваря в тенджера с вода на котлона... като кипне водата до 1-2 минути (след като е кипнала) ако не отвори значи не е в ред... естествено след това като изстине водата трябва да затвори.
            термостата не е добре да се "сварява" още преди да започне водата да кипи трябва да започне да отваряиначе и аз бих заложил на BEHR
            Е да де, имах предвид, че ако до 1-2 минути не е отворил значи няма и да отвори никога.... иначе в момента на кипване вече трябва е почнал да отваря и ако е така сваляш от печката.
            Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
            --- в сърцето завинаги... ---
            Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

            Коментар


              #7
              Този тест с нагряването на котлона и следенето дали отваря малко преди водата да заври може да ти покаже дали термостата отваря въобще.Това се ползваше доста преди време на руските автомобили за да се провери дали колата не прегрява от постоянно затворен или късно отварящ термостат. На руските автомобили термостатите блокираха затворени, докато на съвременните автомобили в над 90% от случаите термостатите блокират отворени,така че този тест не знам колко ще ти е показателен. Има и един друг момент - охладителната система на по - новите автомобили работи под налягане(за брава/о 1.6 е 0,4 бара). Това налягане в тенджерата на котлона не е много лесно да го постигнеш, а то също влияе върху работата на термостата.Преди година си играхме с един приятел на едно Renault Megane, което постоянно държеше ниска температура. Сваляме термостата слагаме го в един съд с термометър, загряваме и термостата започва да отваря след 80 градуса. След това го качваме на колата - на дълъг път държи макс 60 градуса.И така докато не си купи нов и всичко стана ок.
              FIAT Brava 1.6 16v '97

              Коментар


                #8
                Какъв термостат да си купя? - СМЕНЕН

                Здравейте на всички. Термостата вече е сменен и също така и датчика за температурата ("синият"), защото от старост при развиването му се счупи пластмасовата му част.Термостата е BEHR, а датчика HOFFER поръчани от hit-ko (евала за доброто отношение и консултация). Интересното е че старият датчик е Бош и е сив на цвят. Мерил съм го при различни температури и е бил (вече) напълно в норма, но просто е сив, а не син.Сега за резултата - сутрин, напълно студена кола вдига 50-60 градуса (стрелката започва да отлепя) за около 3 минути работа на място, а вече си е хладничко. Докато стрелката не стигне почти средата, на 1мм под нея, радиатора е НАПЪЛНО студен. Така и трябва да е - термостата по документи започва да отваря на 88 градуса. След това започва и затоплянето на радиатора.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  А да те питам забелязал ли си как се държи след това. При извънградско залепя ли се средата и не мърда или пада надолу стрелката?Защото при моя на извънградско стрелката е някъде около 70-75 градуса
                  Fiat Brava 1.4 97

                  Коментар


                    #10
                    А защитна кора под двигателя имаш ли като искаш при скорост от 90-100 км/ч да ти поддържа 80-90 градуса?
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      И какво те бърка, че радиатора ти е студен 3 минути- едва ли има някой да чака на място 3 минути преди да тръгне- няма. :D
                      Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                      Коментар


                        #12
                        Tornado написа:
                        А защитна кора под двигателя имаш ли като искаш при скорост от 90-100 км/ч да ти поддържа 80-90 градуса?
                        Това няма значение, при изправна система стрелката трябва да спи на 90 градуса и зиме и лете

                        Коментар


                          #13
                          Не съм съгласен изобщо с теб за кората не си мисли ,че се поставя само за да пази от вода и кал.При такова обдухване отвсякъде без кора при скорост от 100 км/ч не знам трябва да имаш нещо неизправно по ситемата ,че да не ти пада температурата.А при спускане е същата история няма начин да не се охлади двигателя.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            Tornado написа:
                            Не съм съгласен изобщо с теб за кората не си мисли ,че се поставя само за да пази от вода и кал.При такова обдухване отвсякъде без кора при скорост от 100 км/ч не знам трябва да имаш нещо неизправно по ситемата ,че да не ти пада температурата.А при спускане е същата история няма начин да не се охлади двигателя.
                            Напротив. Ако ти е супер изрядна системата, то тогава стрелката не трябва да мърда и 1мм.Аз се постарах да стане това и колегата, Оги в който сега е Бравата той ще ти каже.Лято 5 часа на едно място и климатик, зима при 1000км минаване, парно, магистрали, тръгване, спиране, изкачване спускане, няма да мръдне и 1мм стрелката.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #15
                              Какво обаче няма да и е изрядно на една система освен термостат,датчик и КИП на един автомобил ,че при отрицателни температури при спускане стрелката ще си позволи да падне на на по долни деления.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X