Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане относно кутия за въздушен филтър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане относно кутия за въздушен филтър

    Питането ми е следното става въпрос за Типото от подписа ми неговата кутия както знаете е отгоре една голиама плоска , като застанеш с лице към нея от ляво излиза един маркуч(въздуховод) а отзад също има малка тръбичка за въздух - та питането е следното на дебелия въздуховод отляво има клапа вътре във самата кутия кой я отваря и затваря за повече въздух тъи като според мен от самото завихряне на въздуха няма как да се отвори сама .П.С. Дали може да се шунтира тоест принудително да се отвори (тя затваря малката тръбичка и почва колата да смуче въздух само от голямата).Какви биха били последствията .
    Fiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
    Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC

    #2
    май не е много препоръчително ... тя е направена за да може при студен двигател да смуче въздух от зад двигателя демек по топличък...за зимата е по добре, а като загрее колата да си смуче студен от голямата тръба в ляво. За отваряне на кутията също не знам дали е полезно понеже вътре е тази джаджа която контролира отварянето и затварянето на клапата. мисля че нещо вакуумно е но не съм убеден и за това ДЖАДЖА го нарекох за по универсално ако си работи не виждам смисъл да го шунтираш
    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
    182A4.000 IAW49F
    LPG - Lovato EasyFast
    ----------------------------
    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

    Коментар


      #3
      Re: Питане относно кутия за въздушен филтър

      asus написа:
      Питането ми е следното става въпрос за Типото от подписа ми неговата кутия както знаете е отгоре една голиама плоска , като застанеш с лице към нея от ляво излиза един маркуч(въздуховод) а отзад също има малка тръбичка за въздух - та питането е следното на дебелия въздуховод отляво има клапа вътре във самата кутия кой я отваря и затваря за повече въздух тъи като според мен от самото завихряне на въздуха няма как да се отвори сама .П.С. Дали може да се шунтира тоест принудително да се отвори (тя затваря малката тръбичка и почва колата да смуче въздух само от голямата).Какви биха били последствията .
      Няма смисъл да се затваря - тя е направена , както ти казва колегата да насочва топъл или студен въздух чрез вграден въздушен термостат!

      Коментар


        #4
        Re: Питане относно кутия за въздушен филтър

        hit-ko написа:
        .............Няма смисъл да се затваря - тя е направена , както ти казва колегата да насочва топъл или студен въздух чрез вграден въздушен термостат!
        Мдам, има едно приспособление, което в зависимост от температурата, която постъпва от към задния вход (откъде топлото ) регулира колко топъл и колко студен въздух да постъпва към двигателя... обаче! Обаче ако това нещо липсва, или е повредено или имаш сложена газова е по-добре принудително да застопориш клапата да дърпа само студен въздух (особено пък ако имаш газова!). Аз това съм го направил с една рапидка - през външния корпус на филтъра, буташ клапата да е отворена от към студения въздух и навиваш рапидката да пречи на клапата да се върне (има пружина на така наречения от хит-ко термостат).
        Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
        --- в сърцето завинаги... ---
        Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

        Коментар


          #5
          Точно това почнах да правя и аз с рапидката , но реших първо да питамДобре ако както казва колегата застопоря клапата са мо в отворено положение за да дърпа само студен въздух какъв би бил ефекта като се кара на бензин .Тъй като аз като гледам освен едно буталце не виждам каде ще е тоя термо датчик.ПС имам газова но не я ползвам карам си я на бензин.
          Fiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
          Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC

          Коментар


            #6
            asus написа:
            Точно това почнах да правя и аз с рапидката , но реших първо да питамДобре ако както казва колегата застопоря клапата са мо в отворено положение за да дърпа само студен въздух какъв би бил ефекта като се кара на бензин .Тъй като аз като гледам освен едно буталце не виждам каде ще е тоя термо датчик.ПС имам газова но не я ползвам карам си я на бензин.
            Миии... ако я караш предимно на бензин, няма да е лошо да направиш нещата да си работят както си е, т.е. "буталцето" да си бута... иначе ако влиза само студено ефекта ще се изрази в увеличен разход на бензин и неравномерен празен ход, понижени обороти... Иначе за газта е по-добре въздуха да ти е студен, затова казах да застопориш клапата да влиза студено.
            Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
            --- в сърцето завинаги... ---
            Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

            Коментар


              #7
              Благодаря на всички за коректните отговори наистина върнах си нормалното положение и нещата се пооправиха даже мисля че са екстра П.С. проблема беше че едновременно с тази чуденка и факта че слийох спортно филтърче което сега махнах бях сменил ламбда сонда стъпков мотор и ТПС чисто нови и си викам ебаси пак не държи обороти като хората мени ги скъса се да лапка бензин и тн. Сега всичко си е ок .Благодарско още веднъж
              Fiat Bravo 1.9 M-Jet 16v sport 2007
              Fiat Tipo 1.6ie 159A3.046 OHC

              Коментар


                #8
                Защо трябва за газта да е студен въздуха??? Логиката ми подсказва, че това не е добре, в крайна сметка газта минава през изпарителя и се загрява за да се изпари, да не бъде в течно състояние. Един студен дуж би я върнал по-близо до течното състояние.
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  Synthy написа:
                  Защо трябва за газта да е студен въздуха??? Логиката ми подсказва, че това не е добре, в крайна сметка газта минава през изпарителя и се загрява за да се изпари, да не бъде в течно състояние. Един студен дуж би я върнал по-близо до течното състояние.
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=10772&highlight=%EE%E1%E8%F7%E0
                  Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                  --- в сърцето завинаги... ---
                  Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                  Коментар

                  Working...
                  X