Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бедна горивна смес?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Бедна горивна смес?

    Колеги искам да ви попитам какви са симптомите на бедна горивна смес, как рефлектира това върху разхода и какви са негативните последствия от нея?
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    #2
    еми не рефлектира в никаъв случай добре- детонации/особенно ако си на газ, ако си на бенз може и да се разминеш/, от тях предполагам знаеш какво следва, разхода се увеличава, освен ако не караш наистина лекичко- тогава е възможно да падне, но като е бедна и ще я натискаш да върви повече, сондата кават, че се скапвала, аз не им вярвам. горе-долу е това.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Макар че не е симптом, а начин за първоначална диагностика-можеш да познаеш по състоянието на свещите, ако си карал достатъчно дълго така. Виж тука (има и много други):http://www.bikez.org/read/readd/plugs.html
      Fiat Stilo 1.8 16V

      Коментар


        #4
        Re: Бедна горивна смес?

        dudulia написа:
        Колеги искам да ви попитам какви са симптомите на бедна горивна смес, как рефлектира това върху разхода и какви са негативните последствия от нея?
        Понятието "бедна горивна смес" го употребяваме масово, но по-точното наименование на това което имаме в предвид е "обеднена горивна смес" - при бедна смес, мотора няма да запали или много трудно!Симптомите са : пукане в смукателя при рязко подаване на газ, понижена динамика, висок разход, светло сиви свещи.Последиците са детонационно горене с всичките му пакости, прегаряне на клапан, в най-лошия случай бутало - разхода е висок!

        Коментар


          #5
          Re: Бедна горивна смес?

          hit-ko написа:
          Понятието "бедна горивна смес" го употребяваме масово, но по-точното наименование на това което имаме в предвид е "обеднена горивна смес" - при бедна смес, мотора няма да запали или много трудно!Симптомите са : пукане в смукателя при рязко подаване на газ, понижена динамика, висок разход, светло сиви свещи.Последиците са детонационно горене с всичките му пакости, прегаряне на клапан, в най-лошия случай бутало - разхода е висок!
          Егати справочника! :D По-интересен е въпроса от какво може да обеднее, освен от кофти сложен ремък де.
          Fiat Stilo 1.8 16V

          Коментар


            #6
            На мен ми обедняваше от дроселната клапа, когато карах на газ. Понеже бензина я държи отворена според нужния дебит - когато съм на газ - няма бензин и тя се отваря от образувалия се "вакум"... та като цяло си гаснех по завоите и/или гърмях като за нова година
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #7
              Проблема с бедна горивна смес стои на дневен ред винаги при газова уредба на 16V двигател- да изцедиш над 100к.с. от обем 1.6 например не е шега работа,там изчисленията на режимите на работа са правени без почти никакви допуски за отклонение от работа с бензин 95 и газовата уредба трябва да е перфектна, монтирана от много добър сервиз и трябва прецизни настройки за да се намалят отрицателните явления като гърмежи и висок разход на газ.
              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

              Коментар


                #8
                Kimi_Raikonen написа:
                Проблема с бедна горивна смес стои на дневен ред винаги при газова уредба на 16V двигател- да изцедиш над 100к.с. от обем 1.6 например не е шега работа,там изчисленията на режимите на работа са правени без почти никакви допуски за отклонение от работа с бензин 95 и газовата уредба трябва да е перфектна, монтирана от много добър сервиз и трябва прецизни настройки за да се намалят отрицателните явления като гърмежи и висок разход на газ.
                да ти кажа аз нямам нито висок разход на газ/или поне така си мисля/, нито гърмежи. гръмна ми един път след слагането, докато си я настройвах на ухо. но има друго, че не върви като на бензин, което е от кофти мембрани, ама трябва някой да ги сменя/не ми кавай, че икога няма да върви както на бензин и т.н., знам как ТРЯБВА ДА ВЪРВИ, но не е това което се иска/ двг е 1,6 16 браво
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Няма проблем да върви- просто исках да обърна внимание, че доста собственици на фиат- вентилки си поставят Газ при разни "гаражни" майстори и после почват оплаквания- гори ми 17/100, гърми кат чифте и т.н.За кола 16 V трябва малко повече внимание във всеки детайл и реглаж и не трябва да се правят компромиси за качеството на монтажа и регулирането на всички компоненти по системата, не за щото нещо друго, но тези мотори са маааалко по- чувствителни при системата си за пълнене и трябва по- фин реглаж за да работи както трябва, а туй си е напълно постижимо.
                  Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                  Коментар


                    #10
                    Kimi_Raikonen написа:
                    Няма проблем да върви- просто исках да обърна внимание, че доста собственици на фиат- вентилки си поставят Газ при разни "гаражни" майстори и после почват оплаквания- гори ми 17/100, гърми кат чифте и т.н.За кола 16 V трябва малко повече внимание във всеки детайл и реглаж и не трябва да се правят компромиси за качеството на монтажа и регулирането на всички компоненти по системата, не за щото нещо друго, но тези мотори са маааалко по- чувствителни при системата си за пълнене и трябва по- фин реглаж за да работи както трябва, а туй си е напълно постижимо.
                    Значи да гори 17/100 и в същото време да говорим за бедна смес,някак си на се съгласям,а за гърменето ако колегите са забелязали ,гърмят само при палене и на това му се намира лесното ако помислиш.За сега толкова от мен.

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря ви колеги!Не исках да предизвиквам такива спорове. При мен случаят е друг и моля модераторите, ако преценят, да преместят темата в друг раздел. С газова инжекция съм. Ходих да ми я настройват, защото си похарчва газ и ми съкратиха инжекторното време. Преди настройката колата вървеше повече от на бензин. След реглажа нямах възможност да я изпробвам в идеални условия и първият тест беше с плачевен резултат. На магистрала с ремарке, с много газ достигах 110/120 км/ч. Разхода ми се покачи с 3-4 литра и се чудех дали е възможно да е от обеднена горивна смес. Мисля, че в моят случай става въпрос за това.
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #12
                        Да се възползвам и аз от темичката на колегата... При мен на газ всичко е ОК - динамика, разход, вървене, няма детонации ... :D Но при последните няколко паления сутрин се появи проблем: Не пали от първия път, при запалване /винаги на бензин/ се чуват детонации, докато мине на газ, пробвах я на магистралата при 100-120км/ч на газ, минавам на бензин и ... забива нос и не ще да върви, мъчи се ДВГ-то...Та въпроса ми е:Освен запушени дюзи /най-вероятното, макар, че си наливам REDEX и все не остават "финикийски знаци" за промивка на инжекторите на ултразвукова вана/, възможно ли е проблема да е в бензиновата помпа, свещите /оригинални Champion в момента/, или /това ми се вижда най-невероятно/ да са пипнали нещо по ЕКУ-то при поставяне на газовата в Италия. Това последното ми дойде като идея защото при мен е махнат маркуча за въздуха влизащ в кутията на въздушния филтър. Ясно ми е, че така е трудно да се каже конкретно каква е причината, но ... не ми се дават "грешни пари" за смени и ремонти преди да съм убеден какъв е проблема.Та в крайна сметка: Трябва ли да се притеснявам сериозно, защото така или иначе повече от година само си паля на бензин и веднага минавам на газ, а там проблеми няма! Знам, че трябва да се кара по-малко и на бензин, но заради описаните по-горе проблеми /детонации/ не смея за да не се прецака ДВГ.
                        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                        Среден разход на газ

                        Коментар


                          #13
                          детонациите се получават не само при палене, а и като натовариш двигателя, например рязко потегляне, включваш на 2 като караш с 2 км и докато пускаш съединителя прави бум и т.н. за да ги няма детонациите не трябва да се изпуска искра/кабели свещи бобина капачка ако има/ и другото е добра настройка на изпарителя. последното не е хич сложно дори и на ухо, но трябва да понаправиш малко настройки, за да свикнеш. не съм убеден, че на газ анализатор ти я настройват перфектно, да не кажа, че се случва на ухо да ми е по-добра настройката. разбира се това зависиот колко е гъзорък майстора
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #14
                            pakumba написа:
                            детонациите се получават не само при палене, а и като натовариш двигателя, например рязко потегляне, включваш на 2 като караш с 2 км и докато пускаш съединителя прави бум и т.н. за да ги няма детонациите не трябва да се изпуска искра/кабели свещи бобина капачка ако има/ и другото е добра настройка на изпарителя. последното не е хич сложно дори и на ухо, но трябва да понаправиш малко настройки, за да свикнеш. не съм убеден, че на газ анализатор ти я настройват перфектно, да не кажа, че се случва на ухо да ми е по-добра настройката. разбира се това зависиот колко е гъзорък майстора
                            Първо,изтичане на газ извън смукателния колектор е строго забранено, и ако случайно изтече навън и от случайна искра се запали то последствията ще са пожар в двигателния отсек,но вникакъв случай няма да се стигне до гръм в филтърната кутия и нейното разрушаване.Второто се случва от бедна горивна смес,и от факта че всеки иска да прецака дявола на земятя,като си сложи обикновена АГУ на пълен инжжекцион.Разтоянието от дроселовата клапа до смукателния клапан доста голямо,което довежда до преобедняване в отделни режими.Не случайно на газовите инжекциони входа на газта е максимално близо до смукателния клапан,и не случайно се пали на бензин и при определени условия се минава на газ.Аз също съм пренебрегнал някои изисквания и съм с обикновена АГУ и паля направо на газ,само че съобразявайки се гореизложените опасности съм си изградил техники на палене,а и все пак сам си подържам автомобила и ако сгреша няма на кого да се сърдя.Успех на всички и базаварино...!!!

                            Коментар

                            Working...
                            X