Колеги искам да ви попитам какви са симптомите на бедна горивна смес, как рефлектира това върху разхода и какви са негативните последствия от нея?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бедна горивна смес?
Collapse
X
-
еми не рефлектира в никаъв случай добре- детонации/особенно ако си на газ, ако си на бенз може и да се разминеш/, от тях предполагам знаеш какво следва, разхода се увеличава, освен ако не караш наистина лекичко- тогава е възможно да падне, но като е бедна и ще я натискаш да върви повече, сондата кават, че се скапвала, аз не им вярвам. горе-долу е това.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
Макар че не е симптом, а начин за първоначална диагностика-можеш да познаеш по състоянието на свещите, ако си карал достатъчно дълго така. Виж тука (има и много други):http://www.bikez.org/read/readd/plugs.htmlFiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
Re: Бедна горивна смес?
dudulia написа:Колеги искам да ви попитам какви са симптомите на бедна горивна смес, как рефлектира това върху разхода и какви са негативните последствия от нея?
Коментар
-
Re: Бедна горивна смес?
hit-ko написа:Понятието "бедна горивна смес" го употребяваме масово, но по-точното наименование на това което имаме в предвид е "обеднена горивна смес" - при бедна смес, мотора няма да запали или много трудно!Симптомите са : пукане в смукателя при рязко подаване на газ, понижена динамика, висок разход, светло сиви свещи.Последиците са детонационно горене с всичките му пакости, прегаряне на клапан, в най-лошия случай бутало - разхода е висок!Fiat Stilo 1.8 16V
Коментар
-
На мен ми обедняваше от дроселната клапа, когато карах на газ. Понеже бензина я държи отворена според нужния дебит - когато съм на газ - няма бензин и тя се отваря от образувалия се "вакум"... та като цяло си гаснех по завоите и/или гърмях като за нова годинаSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Проблема с бедна горивна смес стои на дневен ред винаги при газова уредба на 16V двигател- да изцедиш над 100к.с. от обем 1.6 например не е шега работа,там изчисленията на режимите на работа са правени без почти никакви допуски за отклонение от работа с бензин 95 и газовата уредба трябва да е перфектна, монтирана от много добър сервиз и трябва прецизни настройки за да се намалят отрицателните явления като гърмежи и висок разход на газ.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Kimi_Raikonen написа:Проблема с бедна горивна смес стои на дневен ред винаги при газова уредба на 16V двигател- да изцедиш над 100к.с. от обем 1.6 например не е шега работа,там изчисленията на режимите на работа са правени без почти никакви допуски за отклонение от работа с бензин 95 и газовата уредба трябва да е перфектна, монтирана от много добър сервиз и трябва прецизни настройки за да се намалят отрицателните явления като гърмежи и висок разход на газ.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Няма проблем да върви- просто исках да обърна внимание, че доста собственици на фиат- вентилки си поставят Газ при разни "гаражни" майстори и после почват оплаквания- гори ми 17/100, гърми кат чифте и т.н.За кола 16 V трябва малко повече внимание във всеки детайл и реглаж и не трябва да се правят компромиси за качеството на монтажа и регулирането на всички компоненти по системата, не за щото нещо друго, но тези мотори са маааалко по- чувствителни при системата си за пълнене и трябва по- фин реглаж за да работи както трябва, а туй си е напълно постижимо.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Kimi_Raikonen написа:Няма проблем да върви- просто исках да обърна внимание, че доста собственици на фиат- вентилки си поставят Газ при разни "гаражни" майстори и после почват оплаквания- гори ми 17/100, гърми кат чифте и т.н.За кола 16 V трябва малко повече внимание във всеки детайл и реглаж и не трябва да се правят компромиси за качеството на монтажа и регулирането на всички компоненти по системата, не за щото нещо друго, но тези мотори са маааалко по- чувствителни при системата си за пълнене и трябва по- фин реглаж за да работи както трябва, а туй си е напълно постижимо.
Коментар
-
Благодаря ви колеги!Не исках да предизвиквам такива спорове. При мен случаят е друг и моля модераторите, ако преценят, да преместят темата в друг раздел. С газова инжекция съм. Ходих да ми я настройват, защото си похарчва газ и ми съкратиха инжекторното време. Преди настройката колата вървеше повече от на бензин. След реглажа нямах възможност да я изпробвам в идеални условия и първият тест беше с плачевен резултат. На магистрала с ремарке, с много газ достигах 110/120 км/ч. Разхода ми се покачи с 3-4 литра и се чудех дали е възможно да е от обеднена горивна смес. Мисля, че в моят случай става въпрос за това.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Да се възползвам и аз от темичката на колегата... При мен на газ всичко е ОК - динамика, разход, вървене, няма детонации ... :D Но при последните няколко паления сутрин се появи проблем: Не пали от първия път, при запалване /винаги на бензин/ се чуват детонации, докато мине на газ, пробвах я на магистралата при 100-120км/ч на газ, минавам на бензин и ... забива нос и не ще да върви, мъчи се ДВГ-то...Та въпроса ми е:Освен запушени дюзи /най-вероятното, макар, че си наливам REDEX и все не остават "финикийски знаци" за промивка на инжекторите на ултразвукова вана/, възможно ли е проблема да е в бензиновата помпа, свещите /оригинални Champion в момента/, или /това ми се вижда най-невероятно/ да са пипнали нещо по ЕКУ-то при поставяне на газовата в Италия. Това последното ми дойде като идея защото при мен е махнат маркуча за въздуха влизащ в кутията на въздушния филтър. Ясно ми е, че така е трудно да се каже конкретно каква е причината, но ... не ми се дават "грешни пари" за смени и ремонти преди да съм убеден какъв е проблема.Та в крайна сметка: Трябва ли да се притеснявам сериозно, защото така или иначе повече от година само си паля на бензин и веднага минавам на газ, а там проблеми няма! Знам, че трябва да се кара по-малко и на бензин, но заради описаните по-горе проблеми /детонации/ не смея за да не се прецака ДВГ.
Коментар
-
детонациите се получават не само при палене, а и като натовариш двигателя, например рязко потегляне, включваш на 2 като караш с 2 км и докато пускаш съединителя прави бум и т.н. за да ги няма детонациите не трябва да се изпуска искра/кабели свещи бобина капачка ако има/ и другото е добра настройка на изпарителя. последното не е хич сложно дори и на ухо, но трябва да понаправиш малко настройки, за да свикнеш. не съм убеден, че на газ анализатор ти я настройват перфектно, да не кажа, че се случва на ухо да ми е по-добра настройката. разбира се това зависиот колко е гъзорък майстораLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:детонациите се получават не само при палене, а и като натовариш двигателя, например рязко потегляне, включваш на 2 като караш с 2 км и докато пускаш съединителя прави бум и т.н. за да ги няма детонациите не трябва да се изпуска искра/кабели свещи бобина капачка ако има/ и другото е добра настройка на изпарителя. последното не е хич сложно дори и на ухо, но трябва да понаправиш малко настройки, за да свикнеш. не съм убеден, че на газ анализатор ти я настройват перфектно, да не кажа, че се случва на ухо да ми е по-добра настройката. разбира се това зависиот колко е гъзорък майстора
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар