Здравейте току що си купих фиат пунто 99 та година внос от италия на 93 000 км.Вчера развих пробката в горния десен ъгъл на радиатора и течноста дето потече беше черна и мътна като боза. та днес си купих антифриз обаче не намерих долу пробка за източване. в една тема в форума четох че типо и мареа нямали пробки.искам да ви попитам дали и при мен е така и откаде да си източа антифриза? Долния маркуч на радиатора ли трябва да откача?И още едно нещо ме интересува. бях долял вода и след като угасих двигателя нивото и беше на 1 см от капачката на резервоара, а след 10 минути бе6е 5 сантиметра надолу водата. това нормално ли е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна охлаждаща течност
Collapse
X
-
Смяна охлаждаща течност
http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първатаЕтикети: –
-
Re: Смяна охлаждаща течност
infineon написа:Здравейте току що си купих фиат пунто 99 та година внос от италия на 93 000 км.Вчера развих пробката в горния десен ъгъл на радиатора и течноста дето потече беше черна и мътна като боза. та днес си купих антифриз обаче не намерих долу пробка за източване. в една тема в форума четох че типо и мареа нямали пробки.искам да ви попитам дали и при мен е така и откаде да си източа антифриза? Долния маркуч на радиатора ли трябва да откача?И още едно нещо ме интересува. бях долял вода и след като угасих двигателя нивото и беше на 1 см от капачката на резервоара, а след 10 минути бе6е 5 сантиметра надолу водата. това нормално ли е?I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
-
а нормално ли е след загасяне на двигателя като изтине малко нивото да пада с 5 см надолу? много ми се вижда.А и друго ме притеснява забелязах че духа от капачката на маслото. възможно ли е двигателя да е износен на 93 000 кмза километрите съм сигурен че са реални. колата е била служебна има сервизна книжкаи стоят лепенките от смяната на маслото с датите.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:а нормално ли е след загасяне на двигателя като изтине малко нивото да пада с 5 см надолу? много ми се вижда.А и друго ме притеснява забелязах че духа от капачката на маслото. възможно ли е двигателя да е износен на 93 000 кмза километрите съм сигурен че са реални. колата е била служебна има сервизна книжкаи стоят лепенките от смяната на маслото с датите.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
И аз си мисля че не е нормално да духа. но днес си направих един тест. качих пунтото на един наклон около 45 градуса и на скорост държеше контра. а предишната ми кола форд дизел изпускаше и не можеше да стои, обаче тя не духаше. май ще трябва да и меря компресията за най сигурно.а някой ще обясни ли точно от каде се получава това духане?http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Чакай сега да уточниме от къде духа - от капачката за НАЛИВАНЕ на масло или от щеката за проверка на нивото.Ако е от капачката си е нормално, отдолу се върти разпределителният вал с около 450об/мин на празен ход и какво очакваш да няма движение на въздуха покрай вала Ако духа от щеката за проверка на нивото на маслото това също не е много обезпокоително (зависи колко духа де). Все пак за това т.нар. подкартерно налягане си има маркуч, който да го отвежда. Това духане от щеката трябва да изчезва напълно при повишаване на оборотите и задържане примерно на около 2500-3000об/мин.НАЙ-ВАЖНОТО и при двата случая на "духане" е да не излизат изгорели газове от там, особено през щеката за маслото. Преди месец на една Корса, бензин с 3 цилиндровия мотор, 1000 кубика и върнах нещата в ред - не му държала обороти на празен ход и отишъл човека при "майстор" и майстора какво направил, завъртял един винт на моноинжекциона и оставил постоянно отворена дроселовата клапа, да държи обороти и от там това моторче почва да харчи 15 на сто. Изрично е упоменато в ръководството, че този болт се настройва фабрично и не се пипа (не е трудна настройката му иначе, направих го). Проблема си беше в МПХ, то е като при 1.4 двигателя на Бравата, натиска директно дроселовата клапа и така регулира оборотите. Сега всичко е точно и колата си гори нормално.Малко се отплеснах, ама мразя "майсторите". Та при тази изтормозена Корса забелязах, че здраво пуши от щеката за маслото, което не говори добре за моторчето - бутала, блок и сегменти.За нивото на антифриза - за това има разширителен съд, за да поема увеличеният обем при загряване на течността и именно за това си има белег МАКС. за да може винаги да има достатъчно свободен обем. Нормално е след като изстине течността да се "свие" и нивото да спадне. Важното е да няма мехурчета в разширителният съд при работещ двигател. Това говори за навлизане на газове от цилиндрите в охладителната система. За това нивото на антифриза се проверява на напълно студен двигател - сутрин например.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Днес успях да си сменя антифриза обаче пое около 4 литра. интересува ме каде са точките за обезвъздушажане?открих една врътка на маркучето за кранчето и горе в ъгъла на радиатора. има ли други?????http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Днес успях да си сменя антифриза обаче пое около 4 литра. интересува ме каде са точките за обезвъздушажане?открих една врътка на маркучето за кранчето и горе в ъгъла на радиатора. има ли други?????A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Само не разбрах как си качил колата на 45 градуса наклон. Сигурно на 45 градуса ще задържаш колата трудно със спирачки, пък кани му с помощта на компресията.http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Щом антифриза е мътен като боза и колата е нов внос- много е вероятно в Италия да са слагали някакви прахчета за теч, защото там ремонта на радиаторчето на парното например е много скъпо упражнение.Та налели добавката, закиснала теча и т.н. Има вероятност да протече отново при източване на бозата и замяната и с антифриз може някъде да прокапе- затова- 3 дена налейте само вода и карайте(нищо няма да стане за 3 дни) и после проверете за течове, хем във водата ще се източат после и примесите добавки до 0. Ако всичко е ОК- сипвайте нов антифриз и долейте с дестилирана вода до нивото и сте на пистата.:DBrava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Slavi_Lancia написа:А аспуха на пунотото черен ли е, или си е приятно чист и леко ръждив? С кои мотор е тва пунто бре?http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:...Да не ми се смеете ама вчера 20 минути се мъчих докато си отворя капачката на маслото. И да ви питам някой има ли представа от каде да си купя пластмасовото зъбче което е в капачката на резервоара понеже се е счупило и резервоара ми неможе да се заключи и ме е страх да му сипя повече бензин че току виж комшиите ми го изпили...Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар