Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна охлаждаща течност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна охлаждаща течност

    Здравейте току що си купих фиат пунто 99 та година внос от италия на 93 000 км.Вчера развих пробката в горния десен ъгъл на радиатора и течноста дето потече беше черна и мътна като боза. та днес си купих антифриз обаче не намерих долу пробка за източване. в една тема в форума четох че типо и мареа нямали пробки.искам да ви попитам дали и при мен е така и откаде да си източа антифриза? Долния маркуч на радиатора ли трябва да откача?И още едно нещо ме интересува. бях долял вода и след като угасих двигателя нивото и беше на 1 см от капачката на резервоара, а след 10 минути бе6е 5 сантиметра надолу водата. това нормално ли е?
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    Re: Смяна охлаждаща течност

    infineon написа:
    Здравейте току що си купих фиат пунто 99 та година внос от италия на 93 000 км.Вчера развих пробката в горния десен ъгъл на радиатора и течноста дето потече беше черна и мътна като боза. та днес си купих антифриз обаче не намерих долу пробка за източване. в една тема в форума четох че типо и мареа нямали пробки.искам да ви попитам дали и при мен е така и откаде да си източа антифриза? Долния маркуч на радиатора ли трябва да откача?И още едно нещо ме интересува. бях долял вода и след като угасих двигателя нивото и беше на 1 см от капачката на резервоара, а след 10 минути бе6е 5 сантиметра надолу водата. това нормално ли е?
    Ако не си намерил пробка - значи няма. Не може да е скрита на кой знае какво място.Източи го от долния маркуч на радиатора.Като го източиш, промий системата с чиста вода няколко пъти.Цвета както го описваш е доста обезпокоителен.В най-добрия случай са му наблъскали някакви помии против течове.Недей да слагаш скъп антифриз - дано не съм прав, но си мисля че вероятноста да почнат течове след смяната хич не е малка.Като казвам евтин, нямам предвид някаква дяволска субстанция тип "гаражна рафинерия", бутилирана в шишета от олио.Мини през някоя бензиностанция на Петрол или ЛукОйл и вземи от обилновения - син.Петрол продава Приста, ЛукОй - техен си.
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    Коментар


      #3
      а нормално ли е след загасяне на двигателя като изтине малко нивото да пада с 5 см надолу? много ми се вижда.А и друго ме притеснява забелязах че духа от капачката на маслото. възможно ли е двигателя да е износен на 93 000 кмза километрите съм сигурен че са реални. колата е била служебна има сервизна книжкаи стоят лепенките от смяната на маслото с датите.
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #4
        Зависи колко ти е широк съда за антифриза, при мен нивото се вдига като загрее с около 2-3см. А от капачката на маслото винаги си духа, зависи колко силно е при теб. То и затова има един маркуч от капака на главата, дето отвежда картерните газове.
        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

        Коментар


          #5
          infineon написа:
          а нормално ли е след загасяне на двигателя като изтине малко нивото да пада с 5 см надолу? много ми се вижда.А и друго ме притеснява забелязах че духа от капачката на маслото. възможно ли е двигателя да е износен на 93 000 кмза километрите съм сигурен че са реални. колата е била служебна има сервизна книжкаи стоят лепенките от смяната на маслото с датите.
          Според мен не е нормално.Аз имам 2 дизела и няма такова движение на нивото.За километрите - не можеш да си сигурен.Можеш само да предполагаш.Както и да е, това не е толкова важно. За пример, темпрата е на 550хил а на километража пише 150 Всичките ти симптоми не са добри, затова те съветвам да не се изхвърляш със скъпи консумативи като масла и антифризи.Ако всичко се окаже наред (дано да стане точно така), следващата смяна си в позиция да я поглезиш
          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

          Коментар


            #6
            И аз си мисля че не е нормално да духа. но днес си направих един тест. качих пунтото на един наклон около 45 градуса и на скорост държеше контра. а предишната ми кола форд дизел изпускаше и не можеше да стои, обаче тя не духаше. май ще трябва да и меря компресията за най сигурно.а някой ще обясни ли точно от каде се получава това духане?
            http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
            Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
            FIAT БРАВО 1.2 16v
            ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
            FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

            Коментар


              #7
              Чакай сега да уточниме от къде духа - от капачката за НАЛИВАНЕ на масло или от щеката за проверка на нивото.Ако е от капачката си е нормално, отдолу се върти разпределителният вал с около 450об/мин на празен ход и какво очакваш да няма движение на въздуха покрай вала Ако духа от щеката за проверка на нивото на маслото това също не е много обезпокоително (зависи колко духа де). Все пак за това т.нар. подкартерно налягане си има маркуч, който да го отвежда. Това духане от щеката трябва да изчезва напълно при повишаване на оборотите и задържане примерно на около 2500-3000об/мин.НАЙ-ВАЖНОТО и при двата случая на "духане" е да не излизат изгорели газове от там, особено през щеката за маслото. Преди месец на една Корса, бензин с 3 цилиндровия мотор, 1000 кубика и върнах нещата в ред - не му държала обороти на празен ход и отишъл човека при "майстор" и майстора какво направил, завъртял един винт на моноинжекциона и оставил постоянно отворена дроселовата клапа, да държи обороти и от там това моторче почва да харчи 15 на сто. Изрично е упоменато в ръководството, че този болт се настройва фабрично и не се пипа (не е трудна настройката му иначе, направих го). Проблема си беше в МПХ, то е като при 1.4 двигателя на Бравата, натиска директно дроселовата клапа и така регулира оборотите. Сега всичко е точно и колата си гори нормално.Малко се отплеснах, ама мразя "майсторите". Та при тази изтормозена Корса забелязах, че здраво пуши от щеката за маслото, което не говори добре за моторчето - бутала, блок и сегменти.За нивото на антифриза - за това има разширителен съд, за да поема увеличеният обем при загряване на течността и именно за това си има белег МАКС. за да може винаги да има достатъчно свободен обем. Нормално е след като изстине течността да се "свие" и нивото да спадне. Важното е да няма мехурчета в разширителният съд при работещ двигател. Това говори за навлизане на газове от цилиндрите в охладителната система. За това нивото на антифриза се проверява на напълно студен двигател - сутрин например.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                Днес успях да си сменя антифриза обаче пое около 4 литра. интересува ме каде са точките за обезвъздушажане?открих една врътка на маркучето за кранчето и горе в ъгъла на радиатора. има ли други?????
                http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                FIAT БРАВО 1.2 16v
                ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                Коментар


                  #9
                  infineon написа:
                  Днес успях да си сменя антифриза обаче пое около 4 литра. интересува ме каде са точките за обезвъздушажане?открих една врътка на маркучето за кранчето и горе в ъгъла на радиатора. има ли други?????
                  Обикновено са тези две точки.Само не разбрах как си качил колата на 45 градуса наклон. Сигурно на 45 градуса ще задържаш колата трудно със спирачки, пък кани му с помощта на компресията.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    BO написа:
                    Само не разбрах как си качил колата на 45 градуса наклон. Сигурно на 45 градуса ще задържаш колата трудно със спирачки, пък кани му с помощта на компресията.
                    Ами сно6щи пунтото го качих малко трудно понеже беше мокто и боксуваше малко, преди на същото място бях качвал и стария ми форд-дизелов и само на компресия не се държеше и изпускаше а пунтото не мръдна. може и да е било малко по малко от 45 градуса. приблизително го казах.А за колегата които спомена 3 цилиндровата корса 1.0 - като си търсех кола гледах една такава на 130 000 реални и грам не духаше нито от капачката нито от щеката, а пунтото уж на по малко километри а от горе си подухва. от щеката не духаше
                    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                    FIAT БРАВО 1.2 16v
                    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                    Коментар


                      #11
                      Esper написа:
                      За пример, темпрата е на 550хил а на километража пише 150
                      Какво съвпадение
                      Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                      Коментар


                        #12
                        А аспуха на пунотото черен ли е, или си е приятно чист и леко ръждив? С кои мотор е тва пунто бре?
                        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                        Коментар


                          #13
                          Щом антифриза е мътен като боза и колата е нов внос- много е вероятно в Италия да са слагали някакви прахчета за теч, защото там ремонта на радиаторчето на парното например е много скъпо упражнение.Та налели добавката, закиснала теча и т.н. Има вероятност да протече отново при източване на бозата и замяната и с антифриз може някъде да прокапе- затова- 3 дена налейте само вода и карайте(нищо няма да стане за 3 дни) и после проверете за течове, хем във водата ще се източат после и примесите добавки до 0. Ако всичко е ОК- сипвайте нов антифриз и долейте с дестилирана вода до нивото и сте на пистата.:D
                          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                          Коментар


                            #14
                            Slavi_Lancia написа:
                            А аспуха на пунотото черен ли е, или си е приятно чист и леко ръждив? С кои мотор е тва пунто бре?
                            Ами не бих казал 4е е че4ен по скоро е ръждив отвътре.А мотора е 1.2 SPI 60 коня моно инжекцион.Да не ми се смеете ама вчера 20 минути се мъчих докато си отворя капачката на маслото. И да ви питам някой има ли представа от каде да си купя пластмасовото зъбче което е в капачката на резервоара понеже се е счупило и резервоара ми неможе да се заключи и ме е страх да му сипя повече бензин че току виж комшиите ми го изпили.В една тема даже видях чертеж как да се поправи с винтче на на мойто няма каде да се завие.
                            http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                            Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                            FIAT БРАВО 1.2 16v
                            ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                            FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                            Коментар


                              #15
                              infineon написа:
                              ...Да не ми се смеете ама вчера 20 минути се мъчих докато си отворя капачката на маслото. И да ви питам някой има ли представа от каде да си купя пластмасовото зъбче което е в капачката на резервоара понеже се е счупило и резервоара ми неможе да се заключи и ме е страх да му сипя повече бензин че току виж комшиите ми го изпили...
                              Брато,щом комшийте ти пият бензин- по- добре си вземи друга капачка със здраво зъбче и отиди при някой познат майстор да ти я смени, то като си имал такива титанични премеждия с капачката на маслото- по- добре отиди на майстор- да не се счупи друго нещо случайно, което пък може да е скъпо. :D Аз съм майстор на автомобили, но ако ме пита някой за ядрена физика- бъкел не знам.Всеки си е силен в областа си, за останалото има майстори, башмайстори и... пишманмайстори. :D
                              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                              Коментар

                              Working...
                              X