Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко бензин в резервоара?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колко бензин в резервоара?

    Здравейте колеги. Искам да споделя една мой констатация и да попитам така ли е. Исках да проверя колко ми харчи на бензин и затова чаках да свърши бензина в резервоара. По едно време, както карах взе да сеца. Реших, че е свършил бензина. Налях 2.5 литра, но след това ефекта беше същият. Казаха ми че била бобина. Тръгнах по сервизи за да търся майстор. Намерих един със стенд и той каза да закарам мареята. Тръгнах, но не можах да мина и 500 метра и угасна няма палене. Налях още 4.5 л.бензин и колата се оправи като че до преди малко не е била тя. Колко трябва да е най-малко бензина в резервоара за да не засмуква помпата и въздух? Възможно ли е това да е от малкото количество бензин или проблема с бобината все още съществува? Благодаря предварително.
    Fiat Marea 1.8/16v '96 HLX
    Български газов инжекцион - Бардолини

    #2
    Абе, Доценте. Не оставяй така колата с малко гориво да не сменяш бензинова помпа после. Като искаш да си измериш разхода, мери на принципа "пълен резервоар", а не на празен. Аз лично сипвам като ми светне лампичката. Някой ще каже "ама тя като светне има за още едиколко-си километра"... има, ама инженерите, които са конструирали колата си знаят работата.
    M-Benz E 250 TD 150hp
    M-Benz 200d 75 hp
    Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

    Коментар


      #3
      На типото навремето бях забелязал че като ми е малко горивото ако не гася колата изкарва повече километри - щото като я загасях и не палеше повече. И друго - бях забелязал че ако сипя само 1-1,5 литра ( пластмасово шише) бензин на празен резервоар - ня ще да пали. А като сложех да кажем 3 литра - бръмммм, веднага. И изкарваше по 30-35 км градско с този бензин. Но всички тези опити ги правих в продължение на 2-3 месеца докаято се газифицирах - после - забравих за всичко това .
      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Коментар


        #4
        никога не оставяйте кола с инжекционно впръскване на горивото без гориво. навлиза въздух в системата и .... не е готино. дали ще сипваш по 10 литра като светне лампата, или по 10 литра като мине средата, или по 10 литра на еди коя си черта, все сипваш 10 литра, нали? пълненето помага за точното засичане, а и пренебрегвате съвета на tornado: винаги зимата да има достатъчно гориво , че не се знае къде ще се наложи да нощувате в колата.

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          никога не оставяйте кола с инжекционно впръскване на горивото без гориво. навлиза въздух в системата и .... не е готино. дали ще сипваш по 10 литра като светне лампата, или по 10 литра като мине средата, или по 10 литра на еди коя си черта, все сипваш 10 литра, нали? пълненето помага за точното засичане, а и пренебрегвате съвета на tornado: винаги зимата да има достатъчно гориво , че не се знае къде ще се наложи да нощувате в колата.
          Напълно съгласен. Аз съм на следният принцип - веднъж съм сипал повечко гориво, да стигне стрелката на 1/4 и сега само си доливам. Така бензиновата помпа работи нормално, в резервоара има около 20 литра постоянно (като я включа постоянно без да паля не може да се чуе), колата си пали винаги без проблем. Това да карам на светеща лампа абсурд, особено с инжекцион - не съм толкова богат да си купувам евтини неща (да карам с малко бензин и после помпа за 150лв или в бензин това са 80 литра). Икономията майка на мизерията.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            ilko-gd написа:
            ogi28b написа:
            никога не оставяйте кола с инжекционно впръскване на горивото без гориво. навлиза въздух в системата и .... не е готино. дали ще сипваш по 10 литра като светне лампата, или по 10 литра като мине средата, или по 10 литра на еди коя си черта, все сипваш 10 литра, нали? пълненето помага за точното засичане, а и пренебрегвате съвета на tornado: винаги зимата да има достатъчно гориво , че не се знае къде ще се наложи да нощувате в колата.
            Напълно съгласен. Аз съм на следният принцип - веднъж съм сипал повечко гориво, да стигне стрелката на 1/4 и сега само си доливам. Така бензиновата помпа работи нормално, в резервоара има около 20 литра постоянно (като я включа постоянно без да паля не може да се чуе), колата си пали винаги без проблем. Това да карам на светеща лампа абсурд, особено с инжекцион - не съм толкова богат да си купувам евтини неща (да карам с малко бензин и после помпа за 150лв или в бензин това са 80 литра). Икономията майка на мизерията.
            Айде и аз да кажа колко съм съгласен. Та това трябва да е закон. Еднократна инвестиция от 30-40 лв за 15-20 литра бензин, които да си стоят в резервоара, предпазва от сума ти главоболия. А и това за зимата не е за пренебрегване.
            Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

            Коментар


              #7

              Коментар


                #8
                Колега не си прави такива експерименти с колата.Как можа и да си го посмислиш, че с 2 литра ще премериш коко ти харчи...Напълни резервоара догоре, покарай поне 100-200 километра и долей пак догоре на същата колонка.Най-точно се засича до рпеливане на резервоара.
                VTS 16V

                Коментар


                  #9
                  За засичането като бензинджия ще кажа един достатъчно точен за мен метод. Както е казал колегата Dandi става като напълните догоре, ама наистина догоре, да се вижда на капачката бензина/дизела и после карате, колкото повече километри, толкова по-точно ще засечете разхода - пак пълните "до капачката", да се вижда горивото и смятате като разделите (изгоряното гориво / изминатите километри) * 100 = разход на 100км пробег.При този метод може да имате проблеми евентуално с течаща от някъде тръба към резервоара, като гледам на бензиностанцията доста често явление. За това като пълните догоре закачате пистолета, но ВНИМАНИЕ на него има едно палче, което да го застопори в натиснато положение (иначе бензинджите щяхме да имаме мускули като на Шварценегер). Това палче може да застопори пистолета в ДВЕ положения - съвсем леко натиснат (не пълни толкова бързо) и напълно натиснат (максимален дебит). Та закачате пистолета в ПЪРВОТО положение - да тече по-леко и чакате докато щтракне, после карате и пак така пълните докато щтракне. След това правите горната сметка - няма да е толкова точно както при пълненето да се вижда горивото, но колкото повече километри сте изминали толкова по-точна ще е сметката и съответно по-малка грешката. За дизела ще има малко по-голяма неточност, защото той прави повече пяна при пълнене, но според мен разликата ще е съизмерима с тази, че не карате всеки път еднакво колата, независимо примерно, че минавате по един и същ маршрут - винаги задръстването е различно например, или понакога хващате повече светофари на зелено и на чакате, друг път по-малко и т.н.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар

                  Working...
                  X