Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблемно жило или съединител

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблемно жило или съединител

    Знам че е писано за съединители доста из форума, но не се ориентирах нещо из мненията, така че ако някой се е оправил от това да помага защото ще го засиля някъде това Браво Взех колата(Bravo 1.6 16V) 2005г. След половин година ми скъса жило на съединител. Смених жилото. След няколко месеца го скъса пак и тогава смених направо съединителя(Майстора ми каза че е Валео ама нали знаете тогава пък грам не отбирах, не че сега...), за известно време беше супер мек. С новия съединител карах докато не започна да се смъква ниско самия педал и стана супер твърд. Преди 2 месеца смених жилото във Вантотрейд. Около месец беше супер, ама верно супер като ми казаха, че не бил прокаран правилно, после пак видимо се смъкна. Закарах го пак във Ванто, където го натегнаха. В момента педала е супер твърд и е около 1 см по ниско от спирачката. Направо какво да обяснявам повече. Ако някой се е оправил след такава простотия да помага или да насочи към майстор който разбира. Аз мога да си го натегна ама резултата е че педала се вдига на горе но твърдостта си остава, а и не може да се натяга вечно явно ще скъса някой слънчев ден. На пластмасовия накрайник на жилото му сложих 1 гайка за контра щото може би ви се е случвало педала да изщрака и да пропадне 2-3 сантиметра - не вярвам това да е фатално, защото педала се втвърдява и бе това, а пластмасата поддава защото усилията а натиснеш стават зверски, направо не си усещаш крака след градско.Мерси предварително за всички коментари.

    #2
    Виж тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3974 . Аз от както съм с фиат го правя само при тях и до сега не съм имал оплаквания. Петък точно сменях съединител и термостат при тях. След смяната им възникна друг корено различен проблем, което стана към 19:00, момчетата стояха до 22:00 (в петък вечер) за да ми оправят колата и да не се налага следващо ходене през идната седмица. Няма да навлизам в подробности, но в малко сервизи биха постъпили така. Преди да ги намеря много патих със старата си кола по разни знайни и незнайни софийски майстори. Не се чуди и отивай там.
    Lancia Y, 1.2, 60

    Коментар


      #3
      и аз съм изпадал в подобна ситуацияспоред мен проблема идва от това:при натягане на жилото, се върти цялото жило и по този начин се усуквана мястото на усукването диаметърът е по-голямточно там започва триене, протрива се и започва триене на металната часттам се разкъсват металните телове , задират, педала се втвърдява е жилото се късазатова при натягане, трябва жилото да е "застопорено"
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #4
        3p написа:
        Виж тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3974 . Аз от както съм с фиат го правя само при тях и до сега не съм имал оплаквания. Петък точно сменях съединител и термостат при тях. След смяната им възникна друг корено различен проблем, което стана към 19:00, момчетата стояха до 22:00 (в петък вечер) за да ми оправят колата и да не се налага следващо ходене през идната седмица. Няма да навлизам в подробности, но в малко сервизи биха постъпили така. Преди да ги намеря много патих със старата си кола по разни знайни и незнайни софийски майстори. Не се чуди и отивай там.
        Много мерси ще ги пробвам утре

        Коментар


          #5
          sev написа:
          и аз съм изпадал в подобна ситуацияспоред мен проблема идва от това:при натягане на жилото, се върти цялото жило и по този начин се усуквана мястото на усукването диаметърът е по-голямточно там започва триене, протрива се и започва триене на металната часттам се разкъсват металните телове , задират, педала се втвърдява е жилото се късазатова при натягане, трябва жилото да е "застопорено"
          А как се оправи?(Не казваи само - продадох колата )

          Коментар


            #6
            ами ново жилопредварително напълнено с греси ако се налага натягане - застопоряване на жилото, за да не се върти заедно с гайгата
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Re: Проблемно жило или съединител

              Georgi написа:
              ....ама нали знаете тогава пък грам не отбирах, не че сега....
              Ако човек разсъждава последователно - втвърди ли се съеденителя, колкото жила и да смениш, както и да ги закрепваш/смазваш, все ще късаш... Затова според мен най-напред трябва да се убедиш от къде е втвърдяването - от съеденителя или от заклинило жилото... най-лесно е ако откачиш жилото и се опиташ да го размърдаш - ако се движи леко, значи е съеденителя, т.е. или новия ти съеденител не е бил Валео, или си... "случил"... куца бройка. Ако анализираме обаче това, което си написал в епикризата на заболяването - лично аз бих заложил на отново заклинило жило... Според мен имаш някъде по-дълбоко скрит проблем. Не мога да ти кажа къде, какво и що... може да е някъде гайка завита без зегерка и след време отпуска някоя планка, или се измъква от някой улей, или ... има нещо, което първия път като си отишъл във Ванто са ти го нагласили горе-долу и си карал 1 месец читаво... втория път обаче може би майстора е бил друг и е попретупал нещата само с натягане на жилото и те е пуснал да пасеш... За съжаление обаче аз след толкова години ходене по майстори съм се убедил, че всеки гледа да те претупа и да ти вземе парите и най-добре си е ако можеш сам да си отстраняваш дребните проблеми. п.п.Един съвет (може и да го знаеш, но все пак...) - ако скъсаш жило (знам колко е неприятно, а и по закона за всеобщата гадост това обикновенно става в някое задръстване или на светофар) без да се панираш, гасиш колата, включваш на първа (понякога първа не влиза, но номера става и на втора) и подаваш контакт с леко натиснат педал на газта и колата с прихлъцвания тръгва, колкото поне да я изтеглиш от светофара/задръстването до бордюра (а ако задобрееш ще почнеш да го правиш и без прихлъцвания, че дори може да се опиташ да почнеш да включваш и други предавки 2-ра, 3-та без съеденител).
              Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
              --- в сърцето завинаги... ---
              Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

              Коментар


                #8
                Погледни си окачването на педала, понякога проблема е именно там, силно клеясване на водещата ос.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  Аз също имах 2 пъти тоя проблем с проклетото жило. Накрая с гресиране и прекарване по правилния път нещата "заспаха".При мен се чупеше една пластмасова кука на която се закача педала. Накрая и нея ми направиха от метал и сега е ОК.
                  Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                  Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                  Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                  http://forum.fiat-bg.org

                  Коментар


                    #10
                    Ами момчета много мерси на всички ама аз днес скъсах жило да го... , (special thankas на sandeto щото вчера ми даде съвет точно на време ) Само дето не позна, за щастие, къде ще скъсам уцелих го точно пред офиса на околовръсното та нямаше проблеми да подкарам на първа. Звънях в сервиза който ми препоръчахте ама ме оставиха за другата седмица щото са претрупани, явно пипат момчетата, а колата нещо не дочака. Ще пиша какво става. Мерси пак на всички.

                    Коментар


                      #11
                      Georgi написа:
                      Ами момчета много мерси на всички ама аз днес скъсах жило да го... , (special thankas на sandeto щото вчера ми даде съвет точно на време ) Само дето не позна, за щастие, къде ще скъсам уцелих го точно пред офиса на околовръсното та нямаше проблеми да подкарам на първа. Звънях в сервиза който ми препоръчахте ама ме оставиха за другата седмица щото са претрупани, явно пипат момчетата, а колата нещо не дочака. Ще пиша какво става. Мерси пак на всички.
                      Сега остава и втория ми съвет да ти помогне... Не знам на Bravo/Brava как е жилото от към педала, но много е вероятно да е като при мен на Типото, а именно жилото завършва на една цилинрична гумено-пластмасова форма с пластмасова дръжка, закачаща се за педала. И ако проблема не е в претрито до скъсване жило, а в счупена пластмаса на скобичката... може да си направиш следната хитринка за да закараш колата до сервиза (пък ако си по-старателен и направиш нещата по-стабилно може и да покараш известно време така )Взимаш едно парче ~25см дълго 1-1,5мм дебела стоманена тел, сгъваш го на половина за по-голяма якост, получава се около 12-13см... след това огъваш от това парче профил нещо като рисунката по-долу...Взиамаш и една кръгла скоба за водни съеденения (с болт/винт за натягане) с подходящ диаметър (при мен е 2-3см). След това с известна доза ловкост в поза полу- лежане/клечане се завираш при педалите... слагаш огънатия профил от телта в/у цилиндъра, така че затворения край на телта да замества отчупената пластмасова скоба, слагаш скобата да захваща цилиндъра и телта и стягаш, ама яко стягаш!!!После закачаш за педала и ... караш. п.п.Допълнителни съвети:Може да си вземеш още 1-2 парчета тел за изпът ако пътя е дълъг... (като моя има няма вече 35000км)За по-добро предпазване от търкане на скобата от тел в педала може да изфантазираш някакви пластмасови втулки които да наденеш преди огъването на профила, така че да остане в средната част, където педала опъва скобата...
                      Прикачени файлове
                      Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                      --- в сърцето завинаги... ---
                      Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                      Коментар

                      Working...
                      X