Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Запотяване на стъклата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Запотяване на стъклата

    Когато вали дъжд и карам колата се запотяват всички стъква (абсолютно всички) и не се вижда нищо. Пускам парното да духа на стъклото на 4 и горе-долу се оправя, но не цялото стъкло. На задното нагревателя не може да смогне и стои на черти. От страничните нищо не се вижда, а ако спра парното да духа на предното стъкло и го пусна вътре, стъклото за секунди започва да се замъглява. Предполагам че е от поленовия филтър, защото четох за него, но имам няколко въпроса?1. Къде точно се намира този поленов филтър, защото гледах, но не можах да го нямеря?2. Може ли ако го махна да карам без него и пролетта да сложа нов, защото и без друго зимата няма да се използва климатика или е задължително още от сега да го подменя с нов?3. Колко горе-долу струва един такъв филтър?

    #2
    филтъра е 12-20 лв според зависи, можеш да караш без филтър аз сум така от 2 месеца. при мен беше същото, пусна ли ТОПЛО и ако не е на прозореца всичко става мъгла, постепенно дори и на прозореца да е пак си се потеше и трябваше д авключвам компресора на климата. махнах филтъра ефект имаше, но малък. отворих радиаторчето на парното и си личеше. че овлажнява. след интервенция от моя страна вече почти 2 000 км дори няма нужда да пускам на прозореца да духа, може да си духа в краката. за компресор дума да не става. и това при положение, че ми е мръсен джама отвътре. клапата ми работи
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      ОК, ама къде точно е тоя филтър, от коя страна да го търся и лесно ли се сваля?

      Коментар


        #4
        mvmrik написа:
        ОК, ама къде точно е тоя филтър, от коя страна да го търся и лесно ли се сваля?
        От дясната. Лесно се сваля, работа за 5-10 минути.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F2%FA%F0Има и снимки в темата / http://www.snimka.bg/album.php?album_id=174794&photo=2 / при мен не е необходимо да сваляш чистачките и кората под предното стъкло - има си отвор за смяна само на поленовия филтър, а иначе моето мнение се припокрива с това на pakumba.
        BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
        Среден разход на газ

        Коментар


          #5
          За поленовия филтър е изписано многоооооо.....Вдигаш капака, заставаш пред колата и от лявата си страна на кората над маханизма на чистачките ще видиш капак с 2 болта, може да се наложи да махнеш уплътнението на капака за да го свалиш. Отдолу се намира поленовия филтър и клапата за външен/вътрешен въздух.А следващия път, моля използвай търсачката... Ето какво намерих за 30 сек:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3774
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            ВЕЛИКАТА ТЕМА!!! клапата колега, клапата.... не ти ли влиза свеж въздух, затоплен и съответно относително изсушен, няма как да не се образува конденз в/у иначе студените стъкла. физика от 7 клас. за целта - работеща клапа, не-течащо радиаторче и сух и чист филтър. тва са 3-те неща. ако обаче возиш и 4-ма мокри хора, става трудничко.ако караш без филтър сичкия боклук влиза в колата и го дишаш, а може да влезе и на по-неприятни места и да доведе до повреди.

            Коментар


              #7
              Проблема няма да е във филтъра... а в гадната клапа. Така и не остана време това лято да погледна моторчето. Но като знам какво разглабяне пада...
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                абсолючтно нищо не се разглобява, маха се филтъра и клапата се вижда отдолу
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  spark написа:
                  Проблема няма да е във филтъра... а в гадната клапа. Така и не остана време това лято да погледна моторчето. Но като знам какво разглабяне пада...
                  Ако съм на тебе ще отворя до поленовия филтър и ще блокирам клапата отворена, аз лично никога почти не я затварям...
                  Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                  Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                  ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                  Коментар


                    #10
                    Аз я затварям да не вземе пък да влезе някоя котка в колата ми.Поленовия фиктър не е само за климатика.Ако го премахнеш ще ти влиза доста прах в купето дори когато използваш само парното. :D
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Моята брава я взех без филтър. Винаги като пуснех вентилатора ми правеше пясъчна и листна буря ... като намерих кутия веднага си сложих филтър ... трябваше да мине месец да се поизчисти системата от листата и боклучака. Никога повече не бих карал и ден без филтър като знам какви може да са последиците (още повече сега е сезона на листопада)
                      Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

                      Коментар


                        #12
                        Не съм сигурен като блокирам клапата отворена дали принудително няма да изгоря мотора. Защото той сега понякога сработва, т.е. не е изгорял. Тествал съм го при махнат поленов филтър и гледам клапата - от 5-10 натискания на копчето в купето, само веднъж сработва. Има нещо клеясало или лош контакт, но проблема с лошия контакт не е в средната конзола, защото нея я разглабях.@pakumba: Имах предвид разглабяне на моторчето, а то няма вадене през жабката без да се счупи единия щифт. От под жабката вадих лятото вентилатора на парното, ама той е лесен в сравнение с ваденето на моторчето на клапата... сваля се таблото по принцип
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          решението на проблема с запотяването на стъклата е едно. просто бокира клапата за вътрешна рецирколация намира се в краката на пасажера
                          FIAT Marea 1.9TD/100

                          Коментар


                            #14
                            Аз понеже много пътувам в това гадно време, за себе си съм намерил много бързо и ефикасно решение. Като почнат да ми се запотяват стъклата, слагам врътката на MAX DEF, ако не се лъжа, беше означението - абе в най-долно положение, и за секунди няма и следа от запотяване по всичките прозорци. Може и да не е технически издържано и обосновано, но върши работа.
                            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                            Коментар


                              #15
                              Не месете клапата за вътрешна/външна циркулация. При мен е ясно - не работи, но аз направих така (писал съм го вече), че да стои отворена/затворена както аз си искам(в момента е отворена). Не месете поленовия филтър, в момента при мен е перфектен. Скоро почиствах и отливниците от предното стъкло към подкалниците , всичко е ОК. На тая влага тук в Б-с и при мен има добро запотяване, но естествено най-вече ме дразни предното стъкло, петна в двата горни края, там където се оттича водата от каналите на тавана - нормално, вътре топло/вън оттичаща се по-студена вода.
                              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X