Когато вали дъжд и карам колата се запотяват всички стъква (абсолютно всички) и не се вижда нищо. Пускам парното да духа на стъклото на 4 и горе-долу се оправя, но не цялото стъкло. На задното нагревателя не може да смогне и стои на черти. От страничните нищо не се вижда, а ако спра парното да духа на предното стъкло и го пусна вътре, стъклото за секунди започва да се замъглява. Предполагам че е от поленовия филтър, защото четох за него, но имам няколко въпроса?1. Къде точно се намира този поленов филтър, защото гледах, но не можах да го нямеря?2. Може ли ако го махна да карам без него и пролетта да сложа нов, защото и без друго зимата няма да се използва климатика или е задължително още от сега да го подменя с нов?3. Колко горе-долу струва един такъв филтър?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Запотяване на стъклата
Collapse
X
-
филтъра е 12-20 лв според зависи, можеш да караш без филтър аз сум така от 2 месеца. при мен беше същото, пусна ли ТОПЛО и ако не е на прозореца всичко става мъгла, постепенно дори и на прозореца да е пак си се потеше и трябваше д авключвам компресора на климата. махнах филтъра ефект имаше, но малък. отворих радиаторчето на парното и си личеше. че овлажнява. след интервенция от моя страна вече почти 2 000 км дори няма нужда да пускам на прозореца да духа, може да си духа в краката. за компресор дума да не става. и това при положение, че ми е мръсен джама отвътре. клапата ми работиLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
-
mvmrik написа:ОК, ама къде точно е тоя филтър, от коя страна да го търся и лесно ли се сваля?
Коментар
-
За поленовия филтър е изписано многоооооо.....Вдигаш капака, заставаш пред колата и от лявата си страна на кората над маханизма на чистачките ще видиш капак с 2 болта, може да се наложи да махнеш уплътнението на капака за да го свалиш. Отдолу се намира поленовия филтър и клапата за външен/вътрешен въздух.А следващия път, моля използвай търсачката... Ето какво намерих за 30 сек:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3774Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
ВЕЛИКАТА ТЕМА!!! клапата колега, клапата.... не ти ли влиза свеж въздух, затоплен и съответно относително изсушен, няма как да не се образува конденз в/у иначе студените стъкла. физика от 7 клас. за целта - работеща клапа, не-течащо радиаторче и сух и чист филтър. тва са 3-те неща. ако обаче возиш и 4-ма мокри хора, става трудничко.ако караш без филтър сичкия боклук влиза в колата и го дишаш, а може да влезе и на по-неприятни места и да доведе до повреди.
Коментар
-
spark написа:Проблема няма да е във филтъра... а в гадната клапа. Така и не остана време това лято да погледна моторчето. Но като знам какво разглабяне пада...Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Аз я затварям да не вземе пък да влезе някоя котка в колата ми.Поленовия фиктър не е само за климатика.Ако го премахнеш ще ти влиза доста прах в купето дори когато използваш само парното. :DFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Моята брава я взех без филтър. Винаги като пуснех вентилатора ми правеше пясъчна и листна буря ... като намерих кутия веднага си сложих филтър ... трябваше да мине месец да се поизчисти системата от листата и боклучака. Никога повече не бих карал и ден без филтър като знам какви може да са последиците (още повече сега е сезона на листопада)Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
Не съм сигурен като блокирам клапата отворена дали принудително няма да изгоря мотора. Защото той сега понякога сработва, т.е. не е изгорял. Тествал съм го при махнат поленов филтър и гледам клапата - от 5-10 натискания на копчето в купето, само веднъж сработва. Има нещо клеясало или лош контакт, но проблема с лошия контакт не е в средната конзола, защото нея я разглабях.@pakumba: Имах предвид разглабяне на моторчето, а то няма вадене през жабката без да се счупи единия щифт. От под жабката вадих лятото вентилатора на парното, ама той е лесен в сравнение с ваденето на моторчето на клапата... сваля се таблото по принципFiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Аз понеже много пътувам в това гадно време, за себе си съм намерил много бързо и ефикасно решение. Като почнат да ми се запотяват стъклата, слагам врътката на MAX DEF, ако не се лъжа, беше означението - абе в най-долно положение, и за секунди няма и следа от запотяване по всичките прозорци. Може и да не е технически издържано и обосновано, но върши работа.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Не месете клапата за вътрешна/външна циркулация. При мен е ясно - не работи, но аз направих така (писал съм го вече), че да стои отворена/затворена както аз си искам(в момента е отворена). Не месете поленовия филтър, в момента при мен е перфектен. Скоро почиствах и отливниците от предното стъкло към подкалниците , всичко е ОК. На тая влага тук в Б-с и при мен има добро запотяване, но естествено най-вече ме дразни предното стъкло, петна в двата горни края, там където се оттича водата от каналите на тавана - нормално, вътре топло/вън оттичаща се по-студена вода.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар