Припомнете си какво трябва да се направи преди зимата за да не останете изненадани.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да си припомним какво трябва да направим преди зимата.
Collapse
X
-
Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
-
Tornado написа:Припомнете си какво трябва да се направи преди зимата за да не останете изненадани.Република на негодници! Диктатура на демократи! Чиста полицейска държава! Телефона ти се подслушва, коренспонденцията ти се контролира ... За нас я няма тази власт...
Коментар
-
donnna написа:Припомнете си какво трябва да се направи преди зимата за да не останете изненадани.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Да си зазимим колите, като ги поставим на трупчета за да не се напукат гумите през престоя на зимния период, да намажем с грес всички метални части и да ги облепим с вестници за да не ръждясат, гумените оплътнители с глицерин та на пролет да са свежи, да източим водата че да не замръзне, и да свалим акомулатора че нали ша го ползваме още 10 години. Това е единиствения начин които ще ви спести теми в форума от рода на, "Колата не пали сутрин", "замръзна ми еди кво си" , "подхлъзнах се, равносметката чупен фар" "парното не топли" е такива ми ти благинкиПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Евала за инфото много хубаво е че някой си е направил труда да ги напише тези неща...лично мое мнение е,че трябва да се грижим за колите си, за да се грижат и те за нас (въпреки че понякога не става). За втори ден се убеждавам,че на моменти ти е нужен танк, за да се измъкнеш от кофти ситуации на тези толкова добре изчистени улици... така че всички да се движим със съобразена скорост и подходяща дистанция. Приятно и безаварийно каране.FIAT BRAVO SX 1.6 16V '96 ex...
FIAT Doblo Cargo 1.9 JTD
Alfa Romeo 147 1.9 JTD '01 now
Коментар
-
Много полезно... мерси колегаПродавам части след суапа: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=969475#969475
Punto. 1.2 16v. 86hp+
Коментар
-
Re: Да си припомним какво трябва да направим преди зимата.
Tornado написа:4. Акумулатор - проверете гъстотата на електролита, нивото му и заредеността. Премерете и зарядният ток на генератора, както и работата на релето. Тези услуги са безплатни при всеки акумулаторджия и стават за 10мин. Аз ползвам MonBat необслужваем с повишен пусков ток и съм много доволен.8. Гориво - ако е бензин, няма проблеми! Ако е дизел - карайте с качествена нафта (само LukOil), за да не замръзне някъде по пътя (за бензина важи също - само ЛукОйл)... Някои слагат по малко бензин в нафтата, но не е много препоръчително. Най-важното е - имайте винаги достатъчен запас от гориво!!! Дори и да ви се повреди нещо колата на пътя и да не можете сам да се оправите, поне да не умрете от студ (както аз закъсах с един Голф на магистралата. Наложи се да спим цяла нощ в колата. Добре, че имаше нафта, та парното работеше непрекъснато. Иначе да сме умряли от студ!). Ако карате на газ - добре е студена колата да се пали на бензин. Макар че има и много съвременни газови инсталации, които сами преценяват.9. Запалителна система - проверете кабелите, дистрибутора, бобината, свещите, чукчето (или електронното запалване). На дизели - проверете дали работят всички подгревни свещи, защото лятото може и без тях, но зимата...11. Стартерът и генераторът също трябва да са изрядни!Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Времето застудява и реших да използвам последните топли дни, за да започна подготовка за зимата. Реших да почистя хубаво масите. Започнах отзад, тъй като тези отпред съм ги чистил пролетта, и не са належащи. За целта се въоръжих с кръстата отвертка тип ПХ2, тънка права отвертка, контактен спрей, гаечен ключ номер 13, може и тресчотка със съответната вложка.Свалянето на корите става като се отвият всички видими болтчета. Би трябвало да са еднакви, затова няма значение кое откъде сваляте. С правата отвертка пък се помага на щипките да излязат. Хубаво е това да се прави в топъл ден, защото това помага на пластмасите да са по-еластични. М/у другото - първото нещо , което се прави , като се отвори багажникът, е да се спре плафончето, за да не се стопи от продължителното светене на лампата.Ето така изглежда ляв стоп на Брава, при свалена кора, а точно под него се намира масата, която съм посочил с пръст. (снимка 1 - 002710)С помощта на гаечния ключ 13 (Всички маси по автомобила се развиват с ключ номер 13) развиваме болта, след което следва хубаво пръскане с контактния спрей на болта, на кабелната обувка, и на шасито, където се навива болта. Почистваме хубаво с парцалче, ако трябва - използваме дори и шкурка. Важно е да "светне" и да е съвсем чисто. След като сме готови - стягаме.
Коментар
-
Следва сваляне и почистване на конзолата на стопа. Свалям всички лампи, почиствам ги от прашоляка, а тези които видимо са потъмнели - сменям ги без да ги чакам да изгорят. Потъмняването води до по-слабо светене. Задължително маркови лампи, без значение от марката, но да имат надпис на тях - филипс, осрам, нарва, ларва, гарга.... Нема значение. Почистваме хубаво с контактен спрей и леглата, където се монтират лампите. Проверяваме дали всички лампи влизат и стоят стегнато в леглата си. Почистваме с контактен спрей буксата на гърба на конзолата, проверяваме да не би да има почернял кабел, в смисъл горял. Иначе има един черен - важно е неговата писта да е напълно в ред, тя е трета отдолу нагоре.
Коментар
-
Накрая проверих дали вратата ляга хубаво в/у контактните пластини , които са за третия стоп (2 вдясната половина), както и тези за реотаните и чистачаката (4 в лявата половина). Напръсках хубаво и бутончето което прекъсва масата на плафона в багажника (между пластините вляво).От пластините - третата отляво надясно е общата маса на всичките неща - роетани, чистачка, бутонче на плафона.Утре или вдругиден продължавам с масите в двигателния отсек, масата на таблото, която е долу в левия крак на шофьора, както и с разглобяване на пластмасите и почистване на дренажите на предното стъкло. След което - основната маса на акумулатора, която се намира под него.ПП: тази дейност отнема около 20-30 минути, а може би спестява не-малко главоболия, че и някоя глоба може да спестим заради неработещи светлини. Проверката на светлините след процедурата е задължителна !!!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар