Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Да си припомним какво трябва да направим преди зимата.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Припомнете си какво трябва да се направи преди зимата за да не останете изненадани.
    аз съм тъй да се каже готов за зимата / ако може да ес нарече така този сезон в Бургас /- маслото - миналия месец го смених - антифриз - между мин. и мах - откакто смених радиатора миналата година не е мръднал.- спирачки - 6 точки току що се връщам от майстора. смених маншона на лявото външно каре, че беше се нацъфкал и прокъсал / бах им мамата маншони - каретата ги сменях преди 2 години - миналата година левия , сега десния маншон - направо си е консуматив /. накладките ги видях - 8-9 мм. са... дисковете - добре - спир. течност - нивото е добре...- акумулатор - миналия месец долях клетките с дистилирана вода.- гуми - виж тази тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32978- парно - работи - справка - тази сутрин - ходова част - ми немам оплаквания- гориво - 10 л. бензин и газ - колкото поеме - ръжда - квой туй нещо и има ли почва при фиатките???- светлини - преди 2 дена ги правих, че единия фар нещо не светеше - стегнах му кабелните обувки и е 6- стартер - пали на четвърт- вода за чистачките - купил съм зимна и чакам всеки момент да ми свърши лятната и да налея- въже - имам, комплект крушки, бушони, кука за закачане - за дърпане, комплект гаечни ключове, крик, резервна гума, чук, клещи , отверки - всякакви - има!!! само тел дето не съм сложил... за друго няма място в Пунтото - вериги - в мазето са...-стъргалка за лед, четка за сняг - 2 в 1 - в багажника е...друго не се сещам...
    Fiat Punto 1.1-Синята птица
    Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
    Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

    Коментар


      #47
      Tornado написа:
      Припомнете си какво трябва да се направи преди зимата за да не останете изненадани.
      Да ходиме пеш, понеже компаниите за почистване с любезното съдействие на СТОЛИЧНА ОБЩИНА са си "свършили" работата ПЕРФЕКТНО
      Република на негодници! Диктатура на демократи! Чиста полицейска държава! Телефона ти се подслушва, коренспонденцията ти се контролира ... За нас я няма тази власт...

      Коментар


        #48
        donnna написа:
        Припомнете си какво трябва да се направи преди зимата за да не останете изненадани.
        аз съм тъй да се каже готов за зимата / ако може да ес нарече така този сезон в Бургас /- маслото - миналия месец го смених - антифриз - между мин. и мах - откакто смених радиатора миналата година не е мръднал.- спирачки - 6 точки току що се връщам от майстора. смених маншона на лявото външно каре, че беше се нацъфкал и прокъсал / бах им мамата маншони - каретата ги сменях преди 2 години - миналата година левия , сега десния маншон - направо си е консуматив /. накладките ги видях - 8-9 мм. са... дисковете - добре - спир. течност - нивото е добре...- акумулатор - миналия месец долях клетките с дистилирана вода.- гуми - виж тази тема http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=32978- парно - работи - справка - тази сутрин - ходова част - ми немам оплаквания- гориво - 10 л. бензин и газ - колкото поеме - ръжда - квой туй нещо и има ли почва при фиатките???- светлини - преди 2 дена ги правих, че единия фар нещо не светеше - стегнах му кабелните обувки и е 6- стартер - пали на четвърт- вода за чистачките - купил съм зимна и чакам всеки момент да ми свърши лятната и да налея- въже - имам, комплект крушки, бушони, кука за закачане - за дърпане, комплект гаечни ключове, крик, резервна гума, чук, клещи , отверки - всякакви - има!!! само тел дето не съм сложил... за друго няма място в Пунтото - вериги - в мазето са...-стъргалка за лед, четка за сняг - 2 в 1 - в багажника е...друго не се сещам...
        Голяма дума не казвай защото зимата си проличава един автомобил какво може.Като паднат температурите на -20 градуса по целзии/северна България/ ела да видиш кво става чудо и приказ.Няма да забравя преди 3 години Москвича Алеко на -15 влизам ще освобождавам от скорост натискам педала за съединителя и същия не се връща ,натискам педала за управление на дроселовата клапа да църна малко гориво преди завъртя и той си остана в долно положение.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #49
          бравоза хора като мен ,които за първи път имат кола,страхотна информацияблагодаря.....

          Коментар


            #50
            Да си зазимим колите, като ги поставим на трупчета за да не се напукат гумите през престоя на зимния период, да намажем с грес всички метални части и да ги облепим с вестници за да не ръждясат, гумените оплътнители с глицерин та на пролет да са свежи, да източим водата че да не замръзне, и да свалим акомулатора че нали ша го ползваме още 10 години. Това е единиствения начин които ще ви спести теми в форума от рода на, "Колата не пали сутрин", "замръзна ми еди кво си" , "подхлъзнах се, равносметката чупен фар" "парното не топли" е такива ми ти благинки
            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

            Коментар


              #51
              Евала за инфото много хубаво е че някой си е направил труда да ги напише тези неща...лично мое мнение е,че трябва да се грижим за колите си, за да се грижат и те за нас (въпреки че понякога не става). За втори ден се убеждавам,че на моменти ти е нужен танк, за да се измъкнеш от кофти ситуации на тези толкова добре изчистени улици... така че всички да се движим със съобразена скорост и подходяща дистанция. Приятно и безаварийно каране.
              FIAT BRAVO SX 1.6 16V '96 ex...
              FIAT Doblo Cargo 1.9 JTD
              Alfa Romeo 147 1.9 JTD '01 now

              Коментар


                #52
                Много полезно... мерси колега
                Продавам части след суапа: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=969475#969475
                Punto. 1.2 16v. 86hp+

                Коментар


                  #53
                  Re: Да си припомним какво трябва да направим преди зимата.

                  Tornado написа:
                  4. Акумулатор - проверете гъстотата на електролита, нивото му и заредеността. Премерете и зарядният ток на генератора, както и работата на релето. Тези услуги са безплатни при всеки акумулаторджия и стават за 10мин. Аз ползвам MonBat необслужваем с повишен пусков ток и съм много доволен.8. Гориво - ако е бензин, няма проблеми! Ако е дизел - карайте с качествена нафта (само LukOil), за да не замръзне някъде по пътя (за бензина важи също - само ЛукОйл)... Някои слагат по малко бензин в нафтата, но не е много препоръчително. Най-важното е - имайте винаги достатъчен запас от гориво!!! Дори и да ви се повреди нещо колата на пътя и да не можете сам да се оправите, поне да не умрете от студ (както аз закъсах с един Голф на магистралата. Наложи се да спим цяла нощ в колата. Добре, че имаше нафта, та парното работеше непрекъснато. Иначе да сме умряли от студ!). Ако карате на газ - добре е студена колата да се пали на бензин. Макар че има и много съвременни газови инсталации, които сами преценяват.9. Запалителна система - проверете кабелите, дистрибутора, бобината, свещите, чукчето (или електронното запалване). На дизели - проверете дали работят всички подгревни свещи, защото лятото може и без тях, но зимата...11. Стартерът и генераторът също трябва да са изрядни!
                  Поради това ,че разделите се напълниха с теми от сорта на - "Не пали проблем ..... и.т.н " мисля ,че текста в червеното никой не го е прочел и извършил ,а като му дойде до главата сутрин рано проблема със запалването тогава отваря капака на двигателния отсек.
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #54
                    за зимно обурудванефенер - винаги зареден и готов за употребадве въжета за теглене (едното е ластично)лопаткакиркаторба с пясъкпакет солвериги за гуми и верига за тегленекриковерезервна гума ЗИМНАстъргалкавълнено одеалотуба с нафтаи дано пътят е разчистен...

                    Коментар


                      #55
                      Времето застудява и реших да използвам последните топли дни, за да започна подготовка за зимата. Реших да почистя хубаво масите. Започнах отзад, тъй като тези отпред съм ги чистил пролетта, и не са належащи. За целта се въоръжих с кръстата отвертка тип ПХ2, тънка права отвертка, контактен спрей, гаечен ключ номер 13, може и тресчотка със съответната вложка.Свалянето на корите става като се отвият всички видими болтчета. Би трябвало да са еднакви, затова няма значение кое откъде сваляте. С правата отвертка пък се помага на щипките да излязат. Хубаво е това да се прави в топъл ден, защото това помага на пластмасите да са по-еластични. М/у другото - първото нещо , което се прави , като се отвори багажникът, е да се спре плафончето, за да не се стопи от продължителното светене на лампата.Ето така изглежда ляв стоп на Брава, при свалена кора, а точно под него се намира масата, която съм посочил с пръст. (снимка 1 - 002710)С помощта на гаечния ключ 13 (Всички маси по автомобила се развиват с ключ номер 13) развиваме болта, след което следва хубаво пръскане с контактния спрей на болта, на кабелната обувка, и на шасито, където се навива болта. Почистваме хубаво с парцалче, ако трябва - използваме дори и шкурка. Важно е да "светне" и да е съвсем чисто. След като сме готови - стягаме.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #56
                        Следва сваляне и почистване на конзолата на стопа. Свалям всички лампи, почиствам ги от прашоляка, а тези които видимо са потъмнели - сменям ги без да ги чакам да изгорят. Потъмняването води до по-слабо светене. Задължително маркови лампи, без значение от марката, но да имат надпис на тях - филипс, осрам, нарва, ларва, гарга.... Нема значение. Почистваме хубаво с контактен спрей и леглата, където се монтират лампите. Проверяваме дали всички лампи влизат и стоят стегнато в леглата си. Почистваме с контактен спрей буксата на гърба на конзолата, проверяваме да не би да има почернял кабел, в смисъл горял. Иначе има един черен - важно е неговата писта да е напълно в ред, тя е трета отдолу нагоре.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #57
                          След като съм почистил хубаво и конзолата, сглобявам, монтирам и минавам от другата страна - няма нищо по-различно: Масата се намира на същото място, конзолата пак я почиствам хубаво, сменям потъмнелите лампи, и сглобявам.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #58
                            Доколкото мога проверявам дали е чист вентилацонният отвор на купето:
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              #59
                              Накрая проверих дали вратата ляга хубаво в/у контактните пластини , които са за третия стоп (2 вдясната половина), както и тези за реотаните и чистачаката (4 в лявата половина). Напръсках хубаво и бутончето което прекъсва масата на плафона в багажника (между пластините вляво).От пластините - третата отляво надясно е общата маса на всичките неща - роетани, чистачка, бутонче на плафона.Утре или вдругиден продължавам с масите в двигателния отсек, масата на таблото, която е долу в левия крак на шофьора, както и с разглобяване на пластмасите и почистване на дренажите на предното стъкло. След което - основната маса на акумулатора, която се намира под него.ПП: тази дейност отнема около 20-30 минути, а може би спестява не-малко главоболия, че и някоя глоба може да спестим заради неработещи светлини. Проверката на светлините след процедурата е задължителна !!!
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                #60
                                Продължаваме - масата на повечето вътрешни неща, включително и на таблото е завряна... нема да ви обяснявам къде, но накрая я намерих, и почистих. Както се вижда - наложи се да откача известен брой кабели и конектори и букси.
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Working...
                                X