Знам ,че темата се повтаря ,но за някой може да е полезна.1. Масла - убедете се, че маслата, с които са заредени двигателят и скоростната ви кутия отговарят на изискванията на автомобила и на сезона. Задават се по-ниски температури - гъстите масла стават още по-гъсти, често не си вършат работата. Имал съм случаи, когато заради гъсто масло не могат да се сменят предавките.2. Охаладителна система - добре е да се провери за течове и да се отстранят. За зимата е необходимо тя да е заредена с антифриз. Ако не е нов или не сте сигурни в качествата му, сменете го. Препоръчвам (готов/разреден) Приста ойл (около 2лв. за литър). По-добре разреден, отколкото да си играете с концентрат. Не забравяйте, че концентратът трябва да се разрежда с дестилирана вода (за да не се образува котлен камък), а тя е по 60-70ст. литъра. Остава ви само играчката. Защо е необходимо антифризът да се сменя на всеки 3 години - ами защото той освен охлаждаща, има и смазваща и антикорозионна функции за охладителната система. Както маслото с времето губи част от вискозитета си, така и антифризът! НЕ КАРАЙТЕ само с концентрат - освен, че ен охлажда добре през лятото, е и много "силен" и разяжда охладителната система.3. Спирачна уредба - проверете дисковете, накладките и нивото на спирачната течност, както и да няма течове или напукани мъркучи. Знаете, че зимата НЕ СЕ опъва ръчна спирачка, особено ако колата стои на улицата, защото въжето и накладките малко или много са влажни (дори и от конденз), замръзват и залепват здраво!4. Акумулатор - проверете гъстотата на електролита, нивото му и заредеността. Премерете и зарядният ток на генератора, както и работата на релето. Тези услуги са безплатни при всеки акумулаторджия и стават за 10мин. Аз ползвам MonBat необслужваем с повишен пусков ток и съм много доволен.5. Гуми - добре е зимата да се кара със зимни гуми, ама нали не ни стигат парите, може и с всесезонни (нека някои да не ми обясняват, че такива НЯМА, ами да си прочетат литературата на заводите-производители на гуми). Грайфер под 3мм не играе никаква роля на хлъзгаво (желателно е да е поне 5мм)! Освен това - прегледайте да няма пукнатини , да няма "фуски", и да не е много стар каучука, защото при спиране се рони и става като лагерче между гумата и пътя! Добре е да са 4 еднакви гуми, но поне предните 2 е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да са добри и еднакви по размер и шарка. Налягането също трябва да отговаря на предписанията за гумата. Ако са втора ръка - да не са по-стари от 3 години.6. Парното - трябва да работи! Иначе е много кофти...7. Ходовата част също е добре да се попретегне, за да няма неприятни изненади.8. Гориво - ако е бензин, няма проблеми! Ако е дизел - карайте с качествена нафта (само LukOil), за да не замръзне някъде по пътя (за бензина важи също - само ЛукОйл)... Някои слагат по малко бензин в нафтата, но не е много препоръчително. Най-важното е - имайте винаги достатъчен запас от гориво!!! Дори и да ви се повреди нещо колата на пътя и да не можете сам да се оправите, поне да не умрете от студ (както аз закъсах с един Голф на магистралата. Наложи се да спим цяла нощ в колата. Добре, че имаше нафта, та парното работеше непрекъснато. Иначе да сме умряли от студ!). Ако карате на газ - добре е студена колата да се пали на бензин. Макар че има и много съвременни газови инсталации, които сами преценяват.9. Запалителна система - проверете кабелите, дистрибутора, бобината, свещите, чукчето (или електронното запалване). На дизели - проверете дали работят всички подгревни свещи, защото лятото може и без тях, но зимата...10. Оправете си и ръждите. Ако не с друго, поне с една шкурка ги изтъркайте и ги намажете с преобразовател. ПОМАГА!11. Стартерът и генераторът също трябва да са изрядни!12. Светлините - също!13. Много е неприятно да ви замръзне водата в казанчето за чистачките! Затова препоръчвам - концентрат за чистачки. В момента в Метро има нелоши и не са скъпи. 1:1 или 2:1 се разрежда в зависимост от температурата.14. Против замръзване на ключалките пък (много гадно - стоиш на студа и не можеш да си влезеш в колата, а закъсняваш) препоръчвам пак от Метро едно малко шишенце (забравих му името - бяло със сини надписи) за ключалки.15. А за да не ви залепнат от студа вратите за гумените уплътнения - почистете добре с вода уплътненията, след което ги намажете с течен парафин - има го във всяка аптека и е стотинки...16. Добре е също така зимата (а и не само) да имате в багажника си здраво въже и кабели за ток (и 5л. тубичка с гориво). Защото ако се наложи да ги ползвате, не само, че трябва да търсите колега да помага, но и той трябва да има такива и желание да ви услужи, иначе шансовете ви да се оправите са доста ниски.17. Вериги - не тръгвайте на път без тях - може да ви потрябват! Трябва да са съобразени с размера на гумата, да са с добра шарка. Не се карат с повече от 40км/ч, не се качват на бордюри, не се карат по асфалт или паваж - само по сняг - мин. 5-6см!!! Трябва винаги да са максимално ОПЪНАТИ, а не да "дрънкат"! В Метро (отново) има различни модели и са най-изгодни.18. В багажника също така е желателно да се намират и: лопатка за сняг, стъргалка за стъкла, четка за сняг, тубичка 5л. за гориво (пожелание и шпрей против замръзване на стъклата). Отново всичко се намира в Метро, не е лошо качество и е на добра цена. Не е зле и едно дебело одеало да имате...19. Новите чистачки определено помагат - 4,80лв. в Метро има едни, доста са добри... Поне аз съм много доволен - кара вече над 2г. без проблем.20. НАЙ-ВАЖНОТО: НЕ БЪДЕТЕ САМОУВЕРЕНИ, НЕ СЕ НАДЦЕНЯВАЙТЕ И НЕ ПОДЦЕНЯВАЙТЕ ПЪТЯ!!! ТОЙ Е ВАШ ПРИЯТЕЛ И ВАШИЯТ НАЙ-ГОЛЯМ ВРАГ И КОШМАР (особено в БГ)...21. НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО ИСКАМ ДА ВИ ПОМОЛЯ - БЪДЕТЕ ПО-ТОЛЕРАНТНИ НА ПЪТЯ!!! ОСОБЕНО ПРЕЗ ЗИМАТА. НА НИКОГО НЕ Е ЛЕСНО В ТЕЗИ УСЛОВИЯ, НЕЗАВИСИМО КАКВО КАРА. Така че, задържайте нервите и ограничавайте отрицателните емоции на пътя - те са много лош съветник! И не забравяйте, че ако се ядосвате на някой за нещо на пътя, това няма да помогне, а и няма гаранция, че в следващия момент и вие няма да се озовете в такава ситуация. Затова - проявявайте повече разбиране и търпение. Пътят не е състезателна писта, особено през зимата. (Е, по-скоро прилича на пързалка за бобслей, но това е др. тема...)****************************************** ************************И ОЩЕ НЕЩО:1. Направете си "сухи тренировки" преди да е паднал снега - сложете 2-3 пъти веригите, за да сте сигурни, че можете да ги монтирате правилно и бързо! А не да гледате като индианец компютър, ако някъде по пътя ви засрещне сняг и се наложи да слагате вериги!2. НЕ НАТОВАРВАЙТЕ електро-консуматорите в автомобила, ако не е необходимо. Това ще рече - ако вече е достатъчно топло в колата, не набузвайте излично парното! Ако задното стъкло вече не е запотено - изключете му реотаните! Ако няма нужда от фарове - не ги изключвайте. Други допълнително монтирани електо-консуматори ползвайте само по предназначение и САМО доколкото е необходимо! НЕ разхищавайте електоенергията в автомобила - НАЙ-ВЕЧЕ важи за зимата! Някой ще каже - "защо, нали няма електромер?!". ДА но и без това зимата се консумира повече ток в колата, а и поради карането с ниска скорост и на ниски обороти, "производството" на ток е по-малко. И поради ниските температури акумулаторът и генераторът се натоварват допълнително.3. Пак да кажа за ръчната - забравете я зимата!Или я дъпрайте по честичко.Поради настъпилият вече зимен сезон и необходимостта от спазването на съветите в поста, темата става важна и актуалнаМодераторски екип fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Да си припомним какво трябва да направим преди зимата.
Collapse
X
-
личи си кой е ФИАТ ИДОЛв афгханистан има ли зима? а по темата: винаги е хубаво да имате по 1 от всички видове външни лампи: за мигачи, за стопове, задължително за къси светлини; докато още се държат някакви градуси над 0, тренирайте смяна на всички видове светлиниКАРАЙТЕ СЪОБРАЗЕНО! НИКОГА НЕ СПИРАЙТЕ РЯЗКО АКО ЗАД ВАС КАРА ЖЕНА! НАУЧНО ДОКАЗАНО Е ЧЕ ЖЕНИТЕ РЕАГИРАТ ПО-БАВНО И ПОНЯКОГА НЕТОЧНО В КРИТИЧНИ СИТУАЦИИ (АКО ИЗОБЩО РЕАГИРАТ).темата определено трябва да се боцне горе сред важните теми
Коментар
-
По принцип жените са по внимателни при шофиране и поддържат винаги по голяма дистанция до предния автомобил от мъжете.Тук преди 10-15 години е валяло сняг и от тогава досега не е валяло.Температурите обаче са ниски на надморска височина 1000 метра и нагоре.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Колеги, карайте на къси целогодишно. Аз лично не се скъпя за 5лв/6 месеца. Определено си струва. Не за да гъзарея, а за да ме виждат винаги и всички.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Третирайте стъклата си с КристълКлиър на ТъртълВакс- не замръзват и водата не се задържа по тях, улесняват работата на чистачките в по- студено време, и не позволяват на насекомите да се задържат по стъклото.Струва 10.99 и се продава в бензиностанций ОМВ, прозрачно на цвят е.Следвайте внимателно инструкцийте за да сте доволни от ефекта!!
Коментар
-
ogi28b написа:КАРАЙТЕ СЪОБРАЗЕНО! НИКОГА НЕ СПИРАЙТЕ РЯЗКО АКО ЗАД ВАС КАРА ЖЕНА! НАУЧНО ДОКАЗАНО Е ЧЕ ЖЕНИТЕ РЕАГИРАТ ПО-БАВНО И ПОНЯКОГА НЕТОЧНО В КРИТИЧНИ СИТУАЦИИ (АКО ИЗОБЩО РЕАГИРАТ).
Коментар
-
Знам ,че темата се повтаря ,но за някой може да е полезна. 1. Масла - убедете се, че маслата, с които са заредени двигателят и скоростната ви кутия отговарят на изискванията на автомобила и на сезона. Задават се по-ниски температури - гъстите масла стават още по-гъсти, често не си вършат работата. Имал съм случаи, когато заради гъсто масло не могат да се сменят предавките. 2. Охаладителна система - добре е да се провери за течове и да се отстранят. За зимата е необходимо тя да е заредена с антифриз. Ако не е нов или не сте сигурни в качествата му, сменете го. Препоръчвам (готов/разреден) Приста ойл (около 2лв. за литър). По-добре разреден, отколкото да си играете с концентрат. Не забравяйте, че концентратът трябва да се разрежда с дестилирана вода (за да не се образува котлен камък), а тя е по 60-70ст. литъра. Остава ви само играчката. Защо е необходимо антифризът да се сменя на всеки 3 години - ами защото той освен охлаждаща, има и смазваща и антикорозионна функции за охладителната система. Както маслото с времето губи част от вискозитета си, така и антифризът! НЕ КАРАЙТЕ само с концентрат - освен, че ен охлажда добре през лятото, е и много "силен" и разяжда охладителната система. 3. Спирачна уредба - проверете дисковете, накладките и нивото на спирачната течност, както и да няма течове или напукани мъркучи. Знаете, че зимата НЕ СЕ опъва ръчна спирачка, особено ако колата стои на улицата, защото въжето и накладките малко или много са влажни (дори и от конденз), замръзват и залепват здраво! 4. Акумулатор - проверете гъстотата на електролита, нивото му и заредеността. Премерете и зарядният ток на генератора, както и работата на релето. Тези услуги са безплатни при всеки акумулаторджия и стават за 10мин. Аз ползвам MonBat необслужваем с повишен пусков ток и съм много доволен. 5. Гуми - добре е зимата да се кара със зимни гуми, ама нали не ни стигат парите, може и с всесезонни (нека някои да не ми обясняват, че такива НЯМА, ами да си прочетат литературата на заводите-производители на гуми). Грайфер под 3мм не играе никаква роля на хлъзгаво (желателно е да е поне 5мм)! Освен това - прегледайте да няма пукнатини , да няма "фуски", и да не е много стар каучука, защото при спиране се рони и става като лагерче между гумата и пътя! Добре е да са 4 еднакви гуми, но поне предните 2 е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да са добри и еднакви по размер и шарка. Налягането също трябва да отговаря на предписанията за гумата. Ако са втора ръка - да не са по-стари от 3 години. 6. Парното - трябва да работи! Иначе е много кофти... 7. Ходовата част също е добре да се попретегне, за да няма неприятни изненади. 8. Гориво - ако е бензин, няма проблеми! Ако е дизел - карайте с качествена нафта (само LukOil), за да не замръзне някъде по пътя (за бензина важи също - само ЛукОйл)... Някои слагат по малко бензин в нафтата, но не е много препоръчително. Най-важното е - имайте винаги достатъчен запас от гориво!!! Дори и да ви се повреди нещо колата на пътя и да не можете сам да се оправите, поне да не умрете от студ (както аз закъсах с един Голф на магистралата. Наложи се да спим цяла нощ в колата. Добре, че имаше нафта, та парното работеше непрекъснато. Иначе да сме умряли от студ!). Ако карате на газ - добре е студена колата да се пали на бензин. Макар че има и много съвременни газови инсталации, които сами преценяват. 9. Запалителна система - проверете кабелите, дистрибутора, бобината, свещите, чукчето (или електронното запалване). На дизели - проверете дали работят всички подгревни свещи, защото лятото може и без тях, но зимата... 10. Оправете си и ръждите. Ако не с друго, поне с една шкурка ги изтъркайте и ги намажете с преобразовател. ПОМАГА! 11. Стартерът и генераторът също трябва да са изрядни! 12. Светлините - също! 13. Много е неприятно да ви замръзне водата в казанчето за чистачките! Затова препоръчвам - концентрат за чистачки. В момента в Метро има нелоши и не са скъпи. 1:1 или 2:1 се разрежда в зависимост от температурата. 14. Против замръзване на ключалките пък (много гадно - стоиш на студа и не можеш да си влезеш в колата, а закъсняваш) препоръчвам пак от Метро едно малко шишенце (забравих му името - бяло със сини надписи) за ключалки. 15. А за да не ви залепнат от студа вратите за гумените уплътнения - почистете добре с вода уплътненията, след което ги намажете с течен парафин - има го във всяка аптека и е стотинки... 16. Добре е също така зимата (а и не само) да имате в багажника си здраво въже и кабели за ток (и 5л. тубичка с гориво). Защото ако се наложи да ги ползвате, не само, че трябва да търсите колега да помага, но и той трябва да има такива и желание да ви услужи, иначе шансовете ви да се оправите са доста ниски. 17. Вериги - не тръгвайте на път без тях - може да ви потрябват! Трябва да са съобразени с размера на гумата, да са с добра шарка. Не се карат с повече от 40км/ч, не се качват на бордюри, не се карат по асфалт или паваж - само по сняг - мин. 5-6см!!! Трябва винаги да са максимално ОПЪНАТИ, а не да "дрънкат"! В Метро (отново) има различни модели и са най-изгодни. 18. В багажника също така е желателно да се намират и: лопатка за сняг, стъргалка за стъкла, четка за сняг, тубичка 5л. за гориво (пожелание и шпрей против замръзване на стъклата). Отново всичко се намира в Метро, не е лошо качество и е на добра цена. Не е зле и едно дебело одеало да имате... 19. Новите чистачки определено помагат - 4,80лв. в Метро има едни, доста са добри... Поне аз съм много доволен - кара вече над 2г. без проблем. 20. НАЙ-ВАЖНОТО: НЕ БЪДЕТЕ САМОУВЕРЕНИ, НЕ СЕ НАДЦЕНЯВАЙТЕ И НЕ ПОДЦЕНЯВАЙТЕ ПЪТЯ!!! ТОЙ Е ВАШ ПРИЯТЕЛ И ВАШИЯТ НАЙ-ГОЛЯМ ВРАГ И КОШМАР (особено в БГ)... 21. НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО ИСКАМ ДА ВИ ПОМОЛЯ - БЪДЕТЕ ПО-ТОЛЕРАНТНИ НА ПЪТЯ!!! ОСОБЕНО ПРЕЗ ЗИМАТА. НА НИКОГО НЕ Е ЛЕСНО В ТЕЗИ УСЛОВИЯ, НЕЗАВИСИМО КАКВО КАРА. Така че, задържайте нервите и ограничавайте отрицателните емоции на пътя - те са много лош съветник! И не забравяйте, че ако се ядосвате на някой за нещо на пътя, това няма да помогне, а и няма гаранция, че в следващия момент и вие няма да се озовете в такава ситуация. Затова - проявявайте повече разбиране и търпение. Пътят не е състезателна писта, особено през зимата. (Е, по-скоро прилича на пързалка за бобслей, но това е др. тема...) ************************************************** **************** И ОЩЕ НЕЩО: 1. Направете си "сухи тренировки" преди да е паднал снега - сложете 2-3 пъти веригите, за да сте сигурни, че можете да ги монтирате правилно и бързо! А не да гледате като индианец компютър, ако някъде по пътя ви засрещне сняг и се наложи да слагате вериги! 2. НЕ НАТОВАРВАЙТЕ електро-консуматорите в автомобила, ако не е необходимо. Това ще рече - ако вече е достатъчно топло в колата, не набузвайте излично парното! Ако задното стъкло вече не е запотено - изключете му реотаните! Ако няма нужда от фарове - не ги изключвайте. Други допълнително монтирани електо-консуматори ползвайте само по предназначение и САМО доколкото е необходимо! НЕ разхищавайте електоенергията в автомобила - НАЙ-ВЕЧЕ важи за зимата! Някой ще каже - "защо, нали няма електромер?!". ДА но и без това зимата се консумира повече ток в колата, а и поради карането с ниска скорост и на ниски обороти, "производството" на ток е по-малко. И поради ниските температури акумулаторът и генераторът се натоварват допълнително. 3. Пак да кажа за ръчната - забравете я зимата!Или я дъпрайте по честичко.Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Браво, колега, потрудил си се. Напомни ми за някой неща, които иначе бих пренебрегнал. Това, че предлагаш да се купува всичко от Метро, нямам нищо против, там съм редовен клиент. Бих добавил нещо към молбата ти за повече толерантност - моля, колеги, използвайте задните светлини за мъгла, само и единствено когато наистина има нужда от тях. Безаварийно шофиране на всички.
Коментар
-
maiska
Tornado написа:По принцип жените са по внимателни при шофиране и поддържат винаги по голяма дистанция до предния автомобил от мъжете.
Коментар
-
Абе вие какво се зачекнахте за това Метро нали някой от вас сами рекламираха маслата на Приста и еди какво си.Пък и не вярвам всеки да си купува чистачки от 60 лв и антифриз от 10 лв. литъра.Метро та Метро вие извършете тия дейности ,а пък ако щете и от Женския пазар си купете чистачки или каквото и друго да било за зимата.В момента не съм рекламно лице на Метро защото тук нямат интерес от него.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар