Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак питане за термостат

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пак питане за термостат

    Извинете ме колеги, че питам пак относно толкова разискван проблем (изчетох доста теми из форума като ползвах и търсачката), но все пак ...... Значи тези дни, след като температурите паднаха доста, сутрин като запаля колата всичко е ток и жици но ми се струва, че леко бавно загрява. Започва да отлепя стрелката на около 10-тата минута след като съм запалил. От нас до работата ми е около 7км и до като стигна до работа колата загрява до около 75 градуса. Това нормално ли е и има ли смисъл от притеснение, че термостата може да е зациклил отворен. Иначе на по дълъг път стрелката си закотвя до средата (90 градуса) и не мърда. До като беше по топло загряваше доста по-бързо.....
    Fiat Brava 1.4 97

    #2
    На мене ми прилича на добре. Нормално е, когато е студено, колата да загрява по-бавно. Не забравяй, че тя се охлажда не само от радиатора. Част от топлината се отнема от маслото, друга част от отоплителният радиатор, а трета част директно от стените на блока. Особенно маслото отнема поне 25% от топлината, а там термостат няма.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      Имаше и друга причина за тревогите ми, защото тази сутрин като запалих, лампата за инжекциона не изгасна както всеки друг път заедно с тази на еърбег-а а след около 1-2 минути след като потеглих. По разни теми прочетох, че една от причините за светенето й е проблем с термостата
      Fiat Brava 1.4 97

      Коментар


        #4
        Моят термостат работи по абсолютно същия начин като твоя.Тя каква ще е тази кола като я запалиш и веднага да почва да грее?

        Коментар


          #5
          lubobg написа:
          Моят термостат работи по абсолютно същия начин като твоя.Тя каква ще е тази кола като я запалиш и веднага да почва да грее?
          Така си е, но още като начинаещ не знам кое е нормално и кое не. Благодаря ви момчета
          Fiat Brava 1.4 97

          Коментар


            #6
            lunafiatik написа:
            По разни теми прочетох, че една от причините за светенето й е проблем с термостата
            Хм, не съм сигурен, че ECU-то може да знае нещо за термостата, освен по косвени признаци... Това с лампата е някакъв друг проблем според мене.
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              Ами намерих тема "Защо свети лампата на инжекциона?" и там имаше отговори:
              Най-накрая, след двуседмични опити успях да мина на диагностика във Вантотрейд (в Италсервиз беше невъзможно- там непрекъснато трябва да се обаждаш да чакаш и т.н.) и смених термостата, оказасе че е от него цялата работа!
              Светваше и при мен това "ламбенце" и тогава падаше мощноста. Не съм го карал на диагностика, защото незнам къде. Този номер ми го спретваше обикновенно при студено време. Значи паля си студения двигател, отивам до Била, паркирам, и после като я запаля отново-и хоп - лампичката на инжексиона светва. Тук прочетох, че като се изключи автомобила всичко си става нормално, но при мен невинаги ставаше така. Миналата седмица смених повредения термостат и освен всички други "благинки" на които се радвам сега, забелязвам че няма светене на тази лампа. И за да съм сигурен, проведох доста опити с паленето на студения двигател, малко каране, спиране, изтиване, пак стартиране......Засега няма светене.
              Q:Injection error light showing on dash!!!А:Most likely it is the thermostat that is sticking open, making it run cold, sometimes the water temp gauge will struggle to get off the bottom. The cold temps confuse the ECU which looks also at the air temp, when car has been left a while (say 1-3 hours) and is still a bit warm, the air temp can be quite high, and the ECU sees a lower than expected water temp and flags it as an error. Usually it goes away when you restart, it seems to force the ECU to think againIt’s not normally a faulty sensor, it’s the thermostat itself. Everyone I know who replaced the sensor still had the same problem aftwerwards.
              Fiat Brava 1.4 97

              Коментар


                #8
                колега, обърнал ли си внимание дали през това време докато почне да отлепя стрелката не си включил и парното в купето на макс? щото от там изчезва мнооого топлина още преди да е напълно загряла. и аз сутрин много чакам да стигне стрелката до където трябва, ако съм с вкл парно, но ако го изключа, стрелката ходи нагоре и се вижда с просто око (загрява за секунди дето се вика). таа сутрин от слатина та чак на сточна гара беше горе стрелката, с малко късмет хванах зелената вълна, и със 7-8 минути стоене на място и чакане да се размръзнат стъклата от парното

                Коментар


                  #9
                  lunafiatik написа:
                  Имаше и друга причина за тревогите ми, защото тази сутрин като запалих, лампата за инжекциона не изгасна както всеки друг път заедно с тази на еърбег-а а след около 1-2 минути след като потеглих. По разни теми прочетох, че една от причините за светенето й е проблем с термостата
                  Нормално е в студено време процеса за достигане на нормална температура да е по-инертен. Щом стрелката ти се закотвя на средата, термостата е ОК. Какво да кажа аз с нов термостат зимата изобщо не мога да си помисля за средата А другите две лампи е добре, че са угаснали. Нещо се е шашнало ЕCU. Мойта индикация на airbaga от една година изобщо не е гаснала и май няма намерение да гасне
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    Grancharov: Коя точно година ти е колата? Я си провери лепенката в жапката кога да ходят възглавниците в боклука..?
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      колега, обърнал ли си внимание дали през това време докато почне да отлепя стрелката не си включил и парното в купето на макс? щото от там изчезва мнооого топлина още преди да е напълно загряла. и аз сутрин много чакам да стигне стрелката до където трябва, ако съм с вкл парно, но ако го изключа, стрелката ходи нагоре и се вижда с просто око (загрява за секунди дето се вика). таа сутрин от слатина та чак на сточна гара беше горе стрелката, с малко късмет хванах зелената вълна, и със 7-8 минути стоене на място и чакане да се размръзнат стъклата от парното
                      Златен си колега. Тази сутрин не пусках парното и загря (за секунди дет се вика) :D Ма бая помръзнах де
                      Fiat Brava 1.4 97

                      Коментар


                        #12
                        Начина за проверка на термостата е много прост и не изисква никакви инструменти! Сутрин на студен двигател палиш и изчакваш няколко минути да загрее колата лекичко! Като се мръдне стрелката ( на таблото още преди да е достигнала първото деление! ) отварящ капака и пипаш двигателя отгоре капака му! Трябва да е леко топъл температурата му да е малко повече от човешката! След това си пипаш веднага РАДИАТОРА! Ако тои е студен нямаш грижи с термостата!!! Докато загрее до 83*( маи тогава отваряше термостата ) ДВГто трябва да се върти само малкия кръг което означава че трябва да е леден до тоя момент РАДИАТОРА! А ако не то се знае де е проблема!Е дано съм помогнал

                        Коментар


                          #13
                          idm написа:
                          Начина за проверка на термостата е много прост и не изисква никакви инструменти! Сутрин на студен двигател палиш и изчакваш няколко минути да загрее колата лекичко! Като се мръдне стрелката ( на таблото още преди да е достигнала първото деление! ) отварящ капака и пипаш двигателя отгоре капака му! Трябва да е леко топъл температурата му да е малко повече от човешката! След това си пипаш веднага РАДИАТОРА! Ако тои е студен нямаш грижи с термостата!!! Докато загрее до 83*( маи тогава отваряше термостата ) ДВГто трябва да се върти само малкия кръг което означава че трябва да е леден до тоя момент РАДИАТОРА! А ако не то се знае де е проблема!Е дано съм помогнал
                          Благодаря за съвета. Мисля, че всичко е ОК с термостата, но ще пробвам и това утре сутрин.
                          Fiat Brava 1.4 97

                          Коментар


                            #14
                            Да,сега мисла и аз да неправа тест на термостата че и на мене ми загрява малко трудничко!Благодарство на колегата "idm" за съвета
                            FIAT Punto 1.6 GOLF`S KILLER
                            FIAT Bravo 1.6 16v моят домашен любимец
                            LANCIA Ypsilon Elefantino blu
                            http://fiat-bravo.oneinform.com/teh.html
                            http://automedia.investor.bg/catalog.../cartech_4479/

                            Коментар


                              #15
                              lunafiatik написа:
                              ogi28b написа:
                              колега, обърнал ли си внимание дали през това време докато почне да отлепя стрелката не си включил и парното в купето на макс? щото от там изчезва мнооого топлина още преди да е напълно загряла. и аз сутрин много чакам да стигне стрелката до където трябва, ако съм с вкл парно, но ако го изключа, стрелката ходи нагоре и се вижда с просто око (загрява за секунди дето се вика). таа сутрин от слатина та чак на сточна гара беше горе стрелката, с малко късмет хванах зелената вълна, и със 7-8 минути стоене на място и чакане да се размръзнат стъклата от парното
                              Златен си колега. Тази сутрин не пусках парното и загря (за секунди дет се вика) :D Ма бая помръзнах де
                              Проверката на термостата се прави точно така. Няма начин обаче да се направи проверка след като термостатът е отварял веднъж, дали после затваря хубаво ако антифриза в радиатора изстине прекалено (мисля, че някои наричат това "ленив термостат").
                              Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                              Коментар

                              Working...
                              X