Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Праг може ли да се изчука или е кух профил?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Праг може ли да се изчука или е кух профил?

    Сгънах доста яко прага навътре и смачканото е някъде 2/3 от дължината му. Ако не бях прегърнал бордюра ... Въпроса сега е отвътре има ли от къде да се бръкне до прага или е нещо като кухина затворена отвсякъде? За щастие не е стигнало до вратите и смачканото е под вратите и под линията на цвета на купето, а той е черен. Има ли някакъв друг начин да се изправи или издуе тази ламарина? Колата е брава и детайла е продължение на задния калник и на рамката на вратите до тавана и не се продава по магазините. На старо можело да се изреже от друга кола но аз не искам така брутално да го ремонтирам.
    Brava

    #2
    Re: Праг може ли да се изчука или е кух профил?

    Вътре е многослойна структура.Ако не си огънал профила тоест само външната част може да се изтегли като предваритено се заваряват едни шайби или телове но то си е майсторска работа и технологията не те интересува защото не става в домашни условия.Другия вариант е да се смени парче и или цялата външна част но за съжаление такава не намерих никой да продава в България и се принудих да купя праг втора ръка за да взема само тази част.Но както и да го правиш без доста китване няма да мине работата. Те това е и съм минал по тоя път.
    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


    http://vbox7.com/play:124bedab

    Коментар


      #3
      Точно така си е както ти е написал колегата.Доста кит ще влезе няма друг начин.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        С обратен чук става номера. Тенекеджиите си знаят После влакнест кит за грубото заравняване, отгоре обикновен кит, после шприк кит, после боя, после лак Доста врътня си е за да стане като хората и да не си личи

        Коментар


          #5
          maiden написа:
          С обратен чук става номера. Тенекеджиите си знаят После влакнест кит за грубото заравняване, отгоре обикновен кит, после шприк кит, после боя, после лак Доста врътня си е за да стане като хората и да не си личи
          а като финанси горе-долу? съвсем грубо
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Re: Праг може ли да се изчука или е кух профил?

            lov написа:
            Вътре е многослойна структура.Ако не си огънал профила тоест само външната част може.
            maiden написа:
            С обратен чук става
            Мерси на всички до тук.Ами колкото е била извивката като е било изпъкнало сега толкова е пак извивката самоче навътре вдлъбнато. Струва ми се, че тази процедура вече е правена на този праг защото целия метал като го остъргах и не е гладък ами е на точки от заварки, които са били загладени после. За обратен чук сега за пръв път чувам.Купих си аз:прозрачен спрей 800 мл. - 9, 85 лв, черен спрей гланц не мат 400 мл. - 3,38 лв, (това стигало за 1 кв.м.)спей основа специално за прагове еластична Motip 600 мл. - 10, 45 лв.Кит на Оргахим 1 кг влакнест в кутия + втвърдителче - 10,00 лв.Кит на спрей май имам и струваше около - 9,00 лвЗа метала имам и ръждопреобразувател КОРОСТОП - 2,80 или 1,80 не помня точно.Купих си и 400 мл кутия разтворител за боя Paint REMOVE - 4,75 лвЧетка бояджийска №2,50 размер (5 cm ) пласмасова от най-евтините - 2,00 лв.Телена четка - 4,00 лв (но после се оказа, че аз в къщи съм имал)Шпахла права не си купих защото помня,че си имам някъде и я намерих и почнах да махам вече боята с нея, но намерих и кит в прага.Шкурки на текстилна основа с размери: 40 (едра), 80 (средна), 240 (финна) - общо към 2 лева (на упътването на кита препоръчваха последните два размера, но аз взех и другата за да става по-бързо отначало.Само трябва да намеря кой да ми го разпъне прага и останалото сам ще си го донаправя. Тази вдлъбнатина да се запълва само с кит е безумие - там могат да влязат 4-5 бутилки от по 500 мл от безалкохолно. Толкова кит то ще тежи и ще падне. Как така многослойна. Това значи ли, че ако пробвам сам ще изпъна само външния слой?За тенекеджийските услуги сега ще ходя да разпитвам за цени.Ами от какъв материял е това чудо? Алумин, черен метал - стоманена ли е ламарината? С телоподаващото устройство не мога ли да я прикапя и да дърпам парчетата тел ?Искам да ми излезе възможно най-евтино и да си го направя сам за себе си за да си го изпипам и формата да е перфектна. За това питам как.
            Brava

            Коментар


              #7
              Харесвам ентусиасти, защото сам съм такъв. Давай така! А ако имаш възможност наснимай снимки от процеса и напиши лека статийка после - може да е полезно на колегите.
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #8
                Аз иамам абсолютно същия проблем. Прага ми е огънат откъм шофьора около 20 см. вдлъбнатината. Решил съм сам да го правя. Ето какво инфо съм събрал: За да се изправи требва да се махне пслатмасовия праг отвътре. После "отрваяряш" едно "прозорче" с флекса колкото да влезе там дървено трупче. Хващаш чука и бой!!! Един тенекеджия ми каза, че много лесно ще се върне на място ама без яко кит няма да мина! После ако искаш заваряваш обратно "прозорчето" (аз тва нема да го правя щото отгоре си има пластмасов праг още повече на някои автомобили си има "фабрични" прозорчета за тази цел!!)Не ми е мнго ясно после тва с китосването (явно има 2-3 вида кит), шкуркането и т.н.Обещавам да пусна снимки др. седмица как е протекъл процеса!! ПП Ако се потрудим може темета да стане ВАЖНА и да е в помощ и на други с този проблем!!!Поздрави!!!
                Catalogue: 1A | PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999)
                MVS: 176.526.1(0) | SPORTING (1.2 16V) 3 PORTE
                Engine Stamp: 176B9.000
                Version Code: 176BV
                Version: V5 | SPORTING | 03.'98

                Коментар


                  #9
                  Това с флекса е безумие. Заваряват се няколко скобички с телоподаващото с по 1 капка на няколко места и се млати с обратния чук. Представлява цилиндър с кука от 1та страна, а от другата има плоска основа. В цилиндъра е надяната тежест. Използва се закона за запазване на импулса :D:D:D Закача се кукичката за заварената такава на вдлъбнатото и с резки движения се засилва тежеста, която удряйки по плоската основа издъпва напред чрез куката. Това е единствения разумен начин. После се изпиляват капките от телоподаващото и се продължава с кита и боята!п.с. Сетих се за 2 алтернативни решения:1)да си намериш някакъв пластмасов декоративен праг да скрива мизерията, като предварително обработиш отдолу да не изгнива - БОДИ 910 или 930 и като засъхне - грес2)грубо да поизправиш прага с обратния чук и после да го минеш с БОДИ 910 или 930 по-надебело. Това ще ти докара покритие, което е равномерно грапаво и не изглежда много лошо. Ладите фабрично са с такова. Същевременно ще скрие малките релефи!

                  Коментар


                    #10
                    Ще снимам, но малко ме е срам да покажа как съм я обезобразил защото огънатото тръгва от средата на предната врата и стига до края на прага, даже триъгълнъта пластмаса е откъртена (та от там и аз бях се замилслил, че това е удобен момент и за лек тунинг на праговете), и дори задната гума се качи върху бордюра когато стана тоя инцидент. Но да кажем, че по този начин съм избегнал много по зверска катастрофа, та да се успокоявам, че е само толкова. Това на Мotip е точно такова, но е по-фино и седи едно такова мекичко на пипане като засъхне и е сиво-черно на цвят и се води антикорозионно и да отскачат камъчките от него и можело да е слой и под последната боя според писанията по опоковката. Само ме е страх кита да не се отлепи от него ако го оставя и по метала. Търсих Миниум (едно такова оранжево съдържащо олово и доста ефективно нещо дето се ползваше едно време ) но май вече го няма никъде. Аз още същия ден след случая направо отидох да пазарувам и съм я обработил по задраното място още както си е огъната - за да не се вижда метала - изложен на въздуха и да не корозира докато търса майстор, защото най-лошото е да има достъп на кислород дълго време, а аз мазах и с коростопъ за всеки случая преди да я пръсна с мотипа, но като почне изправянето не е проблем пак да го махна с пейнт римуува. Ще ги снимам и спрейовете да ги видите как изглеждат. Наистина трябва да намеря майстор дето да има такъв чук.Чудя се дали да не боядисвам направо с цвета на купето и от двете страни, както и на огледалата, защото само праговете и половината от броните са в черно.Еластификаторите за пластмасови детайли какво са - в смисъл с боята ли се смесват или пак остават под нея?
                    Brava

                    Коментар


                      #11
                      добре де, никой не каза колко приблизително ще излезе оправянето на прага при майстор. имам същия проблем и ще съм ви много благодарен, ако ме ориентирате колко долу-горе ще ми струва изправянето+боядисването. не мога сам да го оправя и ще се наложи да търся майстор. затова питам да знам какво ме чака. съвсем грубо, разбира се.ето снимка:по-голям размер: http://photofile.name/photo/chandler...атината е дълга около 20 см.вратата не е огъната, само е издраскана и при нея, ако не се изтрие драскотината с някаква паста, ще се наложи боядисване, но боята не е олющена както при прага и затова съм оптимист.
                      Alfa 147 JTD 115 hp
                      ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

                      Коментар


                        #12
                        easylife написа:
                        За да се изправи требва да се махне пслатмасовия праг отвътре. После "отрваяряш" едно "прозорче" с флекса колкото да влезе там дървено трупче. Хващаш чука и бой!!! Един тенекеджия ми каза, че много лесно ще се върне на място ама без яко кит няма да мина! После ако искаш заваряваш обратно "прозорчето" (аз тва нема да го правя щото отгоре си има пластмасов праг още повече на някои автомобили си има "фабрични" прозорчета за тази цел!!)
                        На този твоя тенекеджия му кажи да си чука топките по тоя начин и бягай по далече от него и най вече гледай да не ти добара колата.Той тенекеджия колкото аз балерина. E па към 120 килца съм.По горе писах какво представлява прага и лично съм свалял най външната част от такъв праг и много добре знам какво има вътре.А и точно от там ако се опиташ да правиш нещо и успееш трябва да си сменяй си професията.Дейвид Копърфил ряпа да яде.
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #13
                          Повечето майстори взимат 100-150лв на детайл. Тия от по 150 го правят да не си личи и под лупа!

                          Коментар


                            #14
                            lov написа:
                            easylife написа:
                            За да се изправи требва да се махне пслатмасовия праг отвътре. После "отрваяряш" едно "прозорче" с флекса колкото да влезе там дървено трупче. Хващаш чука и бой!!! Един тенекеджия ми каза, че много лесно ще се върне на място ама без яко кит няма да мина! После ако искаш заваряваш обратно "прозорчето" (аз тва нема да го правя щото отгоре си има пластмасов праг още повече на някои автомобили си има "фабрични" прозорчета за тази цел!!)
                            На този твоя тенекеджия му кажи да си чука топките по тоя начин и бягай по далече от него и най вече гледай да не ти добара колата.Той тенекеджия колкото аз балерина. E па към 120 килца съм.По горе писах какво представлява прага и лично съм свалял най външната част от такъв праг и много добре знам какво има вътре.А и точно от там ако се опиташ да правиш нещо и успееш трябва да си сменяй си професията.Дейвид Копърфил ряпа да яде.
                            Извинявай колега, ама това е най-добрия начин!!!Ако искаш мога ти кажа и другия?! Заварят се планки или един обратен чук и става още по-голяма грозотия, и още повече кит влиза! Да не говорим, че след няколко годинки ще почне да избива ръжда.@chandler сега видях, че си от В. Търново може да измислим нещо за изчукването, но за боядисването не съм много сигурен!

                            Коментар


                              #15
                              Хора, не се карайте кой начин е по-правилен и въобще възможен защото тази снимка е от съвсем друг случай сравнено с пораженията при мен. Аз днес правих снимки и утре ще се обедите, че при мен трябва да се приложат май и двата способа за да тръгне въобще това чудо да излиза от там защото сега е повече вдлъбнато отколкото е било изпъкнало някога. Колата е като катастрофирала отдолу а тази е леко чукната в сравнение с при мен. Всички телове, планки ламаринки или дори електродчета биха се отлепяли ако разчитам само на дърпане. Рязането ще направи купето по-оязвимо на усуквания, и ако няма начин да го избегна, ще прибегна и до заваряване на нов праг върху стария но няма да си направя колата буца скрап с циментови китови тежести по края. Мисля да и се радвам още дълго и да ми е надеждна при челен удар а не да е на заварки по най-важните греди. Кажете сега какво да сложа под основата вместо миниум та да хваща кит и да не е гъсто и меко а еднакво антикорозионно като миниума? Като намеря кой да ми направи само изпъването за под 99 лева и ще ви кажа дали цялото удоволствие ми е излязло по-ефтино да си го правя сам.
                              Brava

                              Коментар

                              Working...
                              X