Имам си Уно 1.4 / 91г. бензин с АГУ, имам няколко проблема с нея и ще съм благодарен ако ми хвърлите по някой друг съвет. :D 1). Основният проблем е прегряването, сипвам антифриз или вода, паля на газ(нямам проблем и на бензин ), колата започва да прегрява стига 130 градуса, в този момент се усеща как водата в казанчето ври и потропва, когато отворя капака виждам че е избила от капачката на казанчето водата (антифриза). След като изстине малко отвъртам капачката и вътре не е останала почти никаква течност. Не разбирам много от коли (сега се уча), но имам някакви общи предположения, водна помпа, термостат, незнам.2). Високи обороти - понякога докато си карам или тръгвам колата започва да ми вдига към 4000 - 5000 оборота за около 40 - 50 сек. после пак си стават нормални, един механик ми даде съвет, когато ми загрее колата да си избера оборотите които искам да ми държи и да откача едно щифтче (нещо си на свободния ход) и нямало да имам проблем, но е хубаво да отида на диагностика.3). Започна, малко след първото прегряване да ми изкарва бял дим от аспуха, което мисля че е някаква повреда по двигателя, но това е само предположение, преди да я закарам на сервиз исках малко да се подготвя за цената, която ще ми излезе да си подкарам пак Фиатчето, защото е доста тъпо да я закарам на сервиз там да ми я оправят да ми кажат 200 - 300 - 400 лв. и аз да ги нямам в момента и да немога да си я взема. Предварително благодаря на всеки, който хвърли малко светлина върху невежеството ми.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Прегряване на Уно 1.4 1991г.
Collapse
X
-
Колега, по отношение на прегряването. Бързо ли прегрява, има ли значение дали колата е натоварена или в задръстване?За да стига до такива стойности според мен течността в охладителната система не циркулира добре. Възможно е да има някакво запушване, водната помпа да не върти, термостат да е постоянно затворен и трябва да се прегледа.А за белия дима... както казваш се е появил след първото прегряване много голяма вероятност да се е сдухала гарнитурата което често се случва след прегряване, което пък води до влошаване на охлаждането и т.н. Не е добре да се кара тази кола в това положение. Добре е да се погледне в някои сервиз, а ремонта по смяна на гарнитура не е много евтин -200-300 лв.FIAT Brava 1.6 16v '97
-
като загрее колата пипни радиатора отпред- трябва да е горещ, ако е студен смени термостата. ако си я прегрял по тази причина може да е заминала гарнитурата на главата и затва да пуши бяла, азма няма нищо сигурно. първо оправи проблема с температурата и после мисли за смяна гарнитура глава. иначе самата гарнитура не е скъпа- макс 20 лв, но за работа ще ти вземат обилно, все едно трябва да си завършил 2 висши- от рода на 150-300 зависи дали ще се шлайфа, дали ще се мянат гумички и напасване на клапанитеLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Да, бързо загравя и няма значение дали се движи дори, за порядъка на 10 мин. стига тези градуси . Ако съм изгорил гарнитура, възможно ли е да се получи някакъв теч на масло от двигателя тъй като не съм поглеждал отдолу на колата, но ми се струва, че може да изпуска и някъде масло. Колата, след като един път загря и ми издуха цялата вода от казанчето и после си сложих антифриз и пак загря не съм я карал. А и на двамата съм ви много благодарен за съветите и за това, че не ми казахте по-лоши новини от тези които аз очаквах, страшни сте.Fi4ka Uno'91 1.4
Коментар
-
crocodile написа:пакумба , имаш едно черпене от мен . аз ще започвам да се боря с тая жега в двигателя тогава , ако имам някой друг въпрос нещо против да се обърна към теб за съвет ? Силата да бъде с теб.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
crocodile написа:последно като го гледах си беше наред , това беше след първия път на прегряване . след това просто съм го изключил като някакъв показател за загряването тъй като нищо не говореше че с него имам проблем , но задължително ше го погледна , мерс.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
сори тва е заsimeon3000 написа:А преди да правиш каквото и да било, първо си провери маслото. Имали го, няма ли го, нормално ли е на цвят или е станало като "боза", "майонеза", ако е влязла вода там.Fi4ka Uno'91 1.4
Коментар
-
" Започна , малко след първото прегряване да ми изкарва бял дим от аспуха"Това за мен е 99.99 % гарнитура на главата, и както казаха по-горе след това като си я карал има шанс да си изкривил главата и трябва шлайф, не си прави повече експерименти ами сваляй главата и на майстор, шлаф, нова гарнитура, виж си маслото дали е на боза-недай си боже, от там може да ти прилопат и биелни лагери.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
От колко време колата е на газ?Преди да се насочиш към гарнитурата са разберем какъв е изпарителя и от колко време не са му подменяни мембраните.Не изключвам гарнитура на главата ,но е възможно и от изпарителя да надува така и да пречи за нормалната работа на охладителната система като в същото време вкарва и охл.течност в смукателните колектори.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар