Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Прегряване на Уно 1.4 1991г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Прегряване на Уно 1.4 1991г.

    Имам си Уно 1.4 / 91г. бензин с АГУ, имам няколко проблема с нея и ще съм благодарен ако ми хвърлите по някой друг съвет. :D 1). Основният проблем е прегряването, сипвам антифриз или вода, паля на газ(нямам проблем и на бензин ), колата започва да прегрява стига 130 градуса, в този момент се усеща как водата в казанчето ври и потропва, когато отворя капака виждам че е избила от капачката на казанчето водата (антифриза). След като изстине малко отвъртам капачката и вътре не е останала почти никаква течност. Не разбирам много от коли (сега се уча), но имам някакви общи предположения, водна помпа, термостат, незнам.2). Високи обороти - понякога докато си карам или тръгвам колата започва да ми вдига към 4000 - 5000 оборота за около 40 - 50 сек. после пак си стават нормални, един механик ми даде съвет, когато ми загрее колата да си избера оборотите които искам да ми държи и да откача едно щифтче (нещо си на свободния ход) и нямало да имам проблем, но е хубаво да отида на диагностика.3). Започна, малко след първото прегряване да ми изкарва бял дим от аспуха, което мисля че е някаква повреда по двигателя, но това е само предположение, преди да я закарам на сервиз исках малко да се подготвя за цената, която ще ми излезе да си подкарам пак Фиатчето, защото е доста тъпо да я закарам на сервиз там да ми я оправят да ми кажат 200 - 300 - 400 лв. и аз да ги нямам в момента и да немога да си я взема. Предварително благодаря на всеки, който хвърли малко светлина върху невежеството ми.
    Прикачени файлове
    Fi4ka Uno'91 1.4

    #2
    Колега, по отношение на прегряването. Бързо ли прегрява, има ли значение дали колата е натоварена или в задръстване?За да стига до такива стойности според мен течността в охладителната система не циркулира добре. Възможно е да има някакво запушване, водната помпа да не върти, термостат да е постоянно затворен и трябва да се прегледа.А за белия дима... както казваш се е появил след първото прегряване много голяма вероятност да се е сдухала гарнитурата което често се случва след прегряване, което пък води до влошаване на охлаждането и т.н. Не е добре да се кара тази кола в това положение. Добре е да се погледне в някои сервиз, а ремонта по смяна на гарнитура не е много евтин -200-300 лв.
    FIAT Brava 1.6 16v '97

    Коментар


      #3
      като загрее колата пипни радиатора отпред- трябва да е горещ, ако е студен смени термостата. ако си я прегрял по тази причина може да е заминала гарнитурата на главата и затва да пуши бяла, азма няма нищо сигурно. първо оправи проблема с температурата и после мисли за смяна гарнитура глава. иначе самата гарнитура не е скъпа- макс 20 лв, но за работа ще ти вземат обилно, все едно трябва да си завършил 2 висши- от рода на 150-300 зависи дали ще се шлайфа, дали ще се мянат гумички и напасване на клапаните
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Да, бързо загравя и няма значение дали се движи дори, за порядъка на 10 мин. стига тези градуси . Ако съм изгорил гарнитура, възможно ли е да се получи някакъв теч на масло от двигателя тъй като не съм поглеждал отдолу на колата, но ми се струва, че може да изпуска и някъде масло. Колата, след като един път загря и ми издуха цялата вода от казанчето и после си сложих антифриз и пак загря не съм я карал. А и на двамата съм ви много благодарен за съветите и за това, че не ми казахте по-лоши новини от тези които аз очаквах, страшни сте.
        Fi4ka Uno'91 1.4

        Коментар


          #5
          може да има теч на масло, като прегрее колата и главата се изкривява и зависи как дойде може да си протече масло или антифриз, може да почне да скача компресия между цилиндрите и т.н.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            хм, гадна работа, май тва за главата не ми звучи добре. Довечера ще я погледна отдолу за теч. Мерси още веднъж за съветите . :-П.П.: А някви предположения за вдигането на оборотите ?
            Fi4ka Uno'91 1.4

            Коментар


              #7
              много са, но мен ако питаш тва ти е най-малкия проблем в момента. почни от загряването, после мерни газовете да кажат за гарнитура на глава ли си и накрая ще си смениш моторчето /може би/ и ще се оправиш.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                пакумба, имаш едно черпене от мен. Аз ще започвам да се боря с тая жега в двигателя тогава, ако имам някой друг въпрос нещо против да се обърна към теб за съвет ? Силата да бъде с теб.
                Fi4ka Uno'91 1.4

                Коментар


                  #9
                  А преди да правиш каквото и да било, първо си провери маслото. Имали го, няма ли го, нормално ли е на цвят или е станало като "боза", "майонеза", ако е влязла вода там.
                  Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                  Коментар


                    #10
                    crocodile написа:
                    пакумба , имаш едно черпене от мен . аз ще започвам да се боря с тая жега в двигателя тогава , ако имам някой друг въпрос нещо против да се обърна към теб за съвет ? Силата да бъде с теб.
                    хуу, казвай къде да идвам за черпенето.все пак не разчитай толкова много на съветите, никой не е виждал нито чувал дори колата, камо ли да е гледал под капака, така че възможности много. все пак пипни радиатора като загрее колата, това ще ти е сигурен признак за термостата. всички приказки досега са предположения все пак, така че си проверявай както му е реда. айде успех
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      последно като го гледах си беше наред, това беше след първия път на прегряване. След това просто съм го изключил като някакъв показател за загряването, тъй като нищо не говореше, че с него имам проблем, но задължително ше го погледна, мерси.
                      Fi4ka Uno'91 1.4

                      Коментар


                        #12
                        crocodile написа:
                        последно като го гледах си беше наред , това беше след първия път на прегряване . след това просто съм го изключил като някакъв показател за загряването тъй като нищо не говореше че с него имам проблем , но задължително ше го погледна , мерс.
                        това за кое се отнася?
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          сори тва е за
                          simeon3000 написа:
                          А преди да правиш каквото и да било, първо си провери маслото. Имали го, няма ли го, нормално ли е на цвят или е станало като "боза", "майонеза", ако е влязла вода там.
                          А това все пак да си имам едно наум, аз си го имам , не съм предполагал, че някой ще ми каже: "тва е, със сигурност, вервай ми", просто исках мнение на хора с доста повече опит от мен и го получавам, за което още веднъж благодаря на всички мастъри. А черпенето го имаш, аз съм бивш барман, така че дори и знам как да те почерпа, но първо да инвестирам малко в количката, че идва зима. После аз ще сипвам "горивото".
                          Fi4ka Uno'91 1.4

                          Коментар


                            #14
                            " Започна , малко след първото прегряване да ми изкарва бял дим от аспуха"Това за мен е 99.99 % гарнитура на главата, и както казаха по-горе след това като си я карал има шанс да си изкривил главата и трябва шлайф, не си прави повече експерименти ами сваляй главата и на майстор, шлаф, нова гарнитура, виж си маслото дали е на боза-недай си боже, от там може да ти прилопат и биелни лагери.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #15
                              От колко време колата е на газ?Преди да се насочиш към гарнитурата са разберем какъв е изпарителя и от колко време не са му подменяни мембраните.Не изключвам гарнитура на главата ,но е възможно и от изпарителя да надува така и да пречи за нормалната работа на охладителната система като в същото време вкарва и охл.течност в смукателните колектори.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар

                              Working...
                              X