Такаа .. мисля и аз да напиша малко мнение по този въпрос. На темпрата като я купих съм и сменял доста лампи за фарове и последно съм с едни китайски от 5 лв бройката 100 W и мисля че са достатъчно добри( мисля скоро да покажа със снимка). Слагал съм със синя светлина - но те са хубави за сняг, ако асфалта е мокър нищо не се вижда! Сега съм с едни синкави които се водят бяла светлина - при определен тип асфалт и мокро време - мисля че пак се губи видимост, т.е. сякаш не виждаш че ти светят фаровете. Но определено рефлектора има много голямо значение. Баща ми има Фиат Регата - ами сложих ме му с брата 100 W лампи - и пак едвам му мъждукат фаровете - просто здраво са му опечени рефлекторите. Какво предсатвлява фар - това е система от Държач, рфлектор, и осветително тяло( источник на светлина ). Осветителното тяло има собствен спектър на излъчване в H и V равнината - т.е. във хоризонтал и вертикал.Осветителното тяло е незаменима част с рефлектора, който е проектиран за това тяло! Не може друго тяло с друг спектър да сложиш на друг рефлектор. Просто ще е безсмислено - защото ще има мощност ( това е консумацията на осветителното тяло) и някакъв интезитет на светлината - измерен в Lumen! Ако този интезитет не е правилно насочен ефекта ще е нулев или неудовлетворителен. Вие сами помислете една китайска и една европейска фирма колко вярно ще измерят интезитета на светлината и пространственото излъчване на тялото. И не на последно място - всеки рефлектро си има определена допустима мощност на разсейване на топлина. Това може да го видите навсякъде - купувате си един полилей или настолна лампа и на самия рефлектор е указана максималната мощност на лампата. Смятам че ако е трябвало на нашите автомобили да сложат 100 или 500 W тяло са щели да го сложат. Един замърсен и "опекан" рефлектор не отразява правилно и с максимален интезитет светлината. На палиото което имам наистина са му слаби фаровете и не ми харесват но тепърва ше търся къде е причината. Ако някой е имал тоя проблем с палиото да казва, с какви крушки кара .Дано съм бил изчерпателен с изложеното от мен. Повечето е учено в часовете по практика и проектиране на обекти и улични осветление с зададен интезитет на светлината. Това го пише в учебниците - 3-4 курс в електротехникумите. Упсех!
Ами защото с тях оптимално реших проблема със светенето - като с това си признавам че натоварвам допълнително генератора, угарям рефлектора, но нямам пари да експериментирам със скъпи крушки, сигурен че и с 55 ватови маркови мога да реша проблема, но тези експерименти не са ми по джоба за съжаление. Ето още 2 снимки.Но си изказах мнението кое е правилно според мен и според това което съм чел по учебниците. Останалото е в ръцете на собственика . Лично мисля скоро да пробвам за Палиото с някои маркови лампи, но това като се поровя малко по обстойно в нета и срещна и други мнение, снимки, графики от експерименти и т.н. Като получа там добър резултат - ще пиша.
някъде не стана ли въпрос че темприте са с H4? но в оня магазин за който писах, пак са толкова - 7-8-9 лв за силвърстар.Колега lz2rmi, понеже доста задълбочено изследвах проблемите с фаровете, виж в автоелектрониката темата за профилактика, там има линк към една фирма, която прави с рефлекторите това което правят в завода: се едно са чисто нови. Точно като за теб. Във форума общиприказки също сме обсъждали с колегите фаровете, в темата "за слабосветещите фарове..." . ще ги намериш чрез търсачката. След като поработих здраво в/у проблема резулататът е ... вляво на аватарчето ми.
Коментар