Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Относно ново моторче за празен ход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Искам да попитам ilko-gd, а и всички останали колеги, как е при 1,2 16V двигателя (колата е Браво).., знам че МПХ е комбинирано с TPS-а. Ходих къде ли не на диагностики и ме кръщават, че всичко е О.К. Е да ама всяка сутрин като паля (особено като е студено) оборотите скачат на 2000-2200 и после на персекулки падат на колкото трябва. Та и при мен ли МПХ има там фабрична настройка на кое положение трябва да стои? Съмнявам се, че е разбутано и всяка сутрин като паля ЕКУ-то му "казва" мръдни еди си колко стъпки и после като запаля и ЕКУ-то като отчете високите обороти и "казва" на МПХ "О боже намали оборотите!". Питам защото не ми се дават пари за ново при положение, че всички комп. диагностики показват, че няма проблем, пък е убийствено зимата на -10 градуса да паля на 2200 оборота
    Fiat Bravo 80 16V

    Коментар


      #17
      Нямам пряк опит с 1.2 двигателя. Това, което пиша е от информацията от ръководствата. Както и друг път е ставало въпрос във форума при 1.2 понтенциометъра за положението на дроселовата клапа (ТПС) и МПХ са в едно тяло. И тук принципа на регулиране на оборотите е като при 1.4 двигателя, чрез отваряне и затваряне на дроселовата клапа, а не както при 1.6 чрез регулиране на потока въздух чрез отделен "клапан" така да се каже.Като за начало пише, че демонтирането на този "блок" от двете устройства трябва да се прави само при замяна с нов, защото демонтажа и след това монтажа може да го повреди и не може да се гарантира, че ще работи коректно след това. Подчертано, е че след замяната на този блок от двата датчика трябва да се нулират параметрите за самообучение на компютъра и да се извърши наново - като се остави колата да поработи на място. За съжаление обаче пише, че това зануляване на настройките става само чрез диагностично оборудване, не става с откачане на акумулатора . Като първо нещо, което да се провери за мен е вярно ли работи датчика за температурата на мотора, след което да се направи въпросното зануляване на настройките чрез диагностичното оборудване (не знам дали ще стане с ВИЗА УНИСКАН) и след това палиш колата и я оставяш без да я пипаш да работи на място 10-на минути. И след това ако продължава този проблем, явно ТПС и МПХ са за смяна. Колегата zgabrovski беше писал, че ги е сменял също заради проблеми с оборотите. Може да потърсиш във форума въпросните теми.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #18
        Колега ilko-gd, благодарско за отговора!Ще търся някой кадърен да го смени и настрои..., трудна задача П.С. Пфууу толкова си обичам количката, а тя не спира да ме разочарова
        Fiat Bravo 80 16V

        Коментар


          #19
          @kondov: потърси из форума, показал съм снимки на разглобен TPS. Проблема при 1.2 двигателя е че ЕКУ-то "забравя" настройките на TPS-а и не дъжи оборотите на празен ход. След смяна на TPS-а трябва да се "обучи" ЕКУ-то, като това не става с откачане на акумулатора - само в сервиз. В момента карам с механично изваден ТПС - на празен ход оборотите играят между 500 - 1100, като загрее пак играият ама по малко - въртят се около 700 - 900. Колегата zgabrovski е сменял ТПС и доколкото си спомням са се оправили нещата при него. Аз не съм се наканил да го сменя още. Но при мен диагностиката каза че проблема е в ТПС-а.
          Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
          http://fiat.comnet.bg/

          Коментар


            #20
            bellew написа:
            @kondov: потърси из форума, показал съм снимки на разглобен TPS. Проблема при 1.2 двигателя е че ЕКУ-то "забравя" настройките на TPS-а и не дъжи оборотите на празен ход. След смяна на TPS-а трябва да се "обучи" ЕКУ-то, като това не става с откачане на акумулатора - само в сервиз. В момента карам с механично изваден ТПС - на празен ход оборотите играят между 500 - 1100, като загрее пак играият ама по малко - въртят се около 700 - 900. Колегата zgabrovski е сменял ТПС и доколкото си спомням са се оправили нещата при него. Аз не съм се наканил да го сменя още. Но при мен диагностиката каза че проблема е в ТПС-а.
            Още снощи се разрових из търсачката и прочетох твоята тема. При мен, когато се разбра че проблема е в ТПС-а, вместо да купувам нов, го дадох на един да го оправи. Човека си свърши работата, то самият потенциометър бил графитна плочка, чиито магистрали са сдали багажа, та той ги възтанови. Обаче идва Великият момнет, в който всички онемяват и незнаят кво и е на колата Като запаля сутринта, нищо не е както трябва. Мина, немина 500 метра и всико се оправя, а когато колата е загряла, в купето нито се чува, нито се усеща работата на двигателя (много яко). Един (някав много добър в BOSCH-Варна) ми каза нещо подобно, както ти казваш. ЕКУ-то "забравя" настройките на ТПС-а и за тва всяка сутрин докато си ги припомни е така. Е добре ама тоя кавал 3 пъти занулява ЕКУ-то, настройва го и кво ли не, но проблема си остана. Диагностиката не показва каквито и да е било грешки. Разправя ми как ЕКУ-то имало постоянна и адаптивна памет и бла бла бла.... . В крайна сметка и тоя беше матиран от фиатчето :D Единствената ми надежда остана някъв сервиз до ТУ-Варна... "били много добри"
            Fiat Bravo 80 16V

            Коментар


              #21
              В англиския форум някъде пишеше, че ако при сменен TPS и препрограмирано ЕКУ на 1.2 продължава да прави номера, трябва да се проверят всички маси.
              Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
              http://fiat.comnet.bg/

              Коментар


                #22
                bellew написа:
                В англиския форум някъде пишеше, че ако при сменен TPS и препрограмирано ЕКУ на 1.2 продължава да прави номера, трябва да се проверят всички маси.
                Мхм понеже не съм от най-запознатите, на кое да се проверят всички маси? Незнам дали има общо, но когато се прецака тоя ТПС същевременно цялата ел. инсталация даде на късо :D абе беше гробница тая кола. Че един и разколачи всички кабели, и ги продуха със въздух, щото малоумниците от оказиона са и мили двигателя (нали да има търговски вид) и резултата беше на лице. Пък за инфото, от това миене едната лула на свещите се прецака от там и бобината иии така, туй фиатче не спира да ме "радва"
                Fiat Bravo 80 16V

                Коментар


                  #23
                  Говореха за масата не ЕКУ-то, ама ги провери всички, барабар с клемите на акумулатора. Странно е че диагностиката казва "няма проблеми".
                  Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
                  http://fiat.comnet.bg/

                  Коментар


                    #24
                    Еййй туй някой майстори, малко им е да ги биеш. Единия ми вика ТПС-а ти е наред нищо му няма, гаранция ти давам, че не е от него, ама не мога да ти помогна. Сега се прибирам ходих при някав друг, препоръчаха ми го. Тоя каза ТПС-а не можел да се прави, той със правени работи не се занимавал, да съм си сменял МПХ+ТПС и тогава можело да си поговорим. То можело сам да си го сменя, не трябвало да се настройва или някой друг да го смени и пак да отида при него. Или ако искам той да ми го смени, естествено с негово МПХ за 500лв., а не аз да си го поръчам от Ямбол за 280 лв. Ей големи нещастници, дори и не иска да ме чуе, да му кажа за маси, настройки и др. Да съм си оставел колата и след 1 седмица да дойда да си я взема и задължително поне МПХ щял да смени и тогава да търси други кусури. Значи влизам и от ход 500-600 лв., ми че той може да реши и ЕКУ-то ми да смени. Еййй ужас!! Явно така ще си я карам колата, няма кой да ми помогне (по разумен начин!) във Варна!Да, а ако бях на някой негов авер сина му, тогава друго щеше да каже нещастника!
                    Fiat Bravo 80 16V

                    Коментар

                    Working...
                    X