Искам да попитам ilko-gd, а и всички останали колеги, как е при 1,2 16V двигателя (колата е Браво).., знам че МПХ е комбинирано с TPS-а. Ходих къде ли не на диагностики и ме кръщават, че всичко е О.К. Е да ама всяка сутрин като паля (особено като е студено) оборотите скачат на 2000-2200 и после на персекулки падат на колкото трябва. Та и при мен ли МПХ има там фабрична настройка на кое положение трябва да стои? Съмнявам се, че е разбутано и всяка сутрин като паля ЕКУ-то му "казва" мръдни еди си колко стъпки и после като запаля и ЕКУ-то като отчете високите обороти и "казва" на МПХ "О боже намали оборотите!". Питам защото не ми се дават пари за ново при положение, че всички комп. диагностики показват, че няма проблем, пък е убийствено зимата на -10 градуса да паля на 2200 оборота
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Относно ново моторче за празен ход
Collapse
X
-
Нямам пряк опит с 1.2 двигателя. Това, което пиша е от информацията от ръководствата. Както и друг път е ставало въпрос във форума при 1.2 понтенциометъра за положението на дроселовата клапа (ТПС) и МПХ са в едно тяло. И тук принципа на регулиране на оборотите е като при 1.4 двигателя, чрез отваряне и затваряне на дроселовата клапа, а не както при 1.6 чрез регулиране на потока въздух чрез отделен "клапан" така да се каже.Като за начало пише, че демонтирането на този "блок" от двете устройства трябва да се прави само при замяна с нов, защото демонтажа и след това монтажа може да го повреди и не може да се гарантира, че ще работи коректно след това. Подчертано, е че след замяната на този блок от двата датчика трябва да се нулират параметрите за самообучение на компютъра и да се извърши наново - като се остави колата да поработи на място. За съжаление обаче пише, че това зануляване на настройките става само чрез диагностично оборудване, не става с откачане на акумулатора . Като първо нещо, което да се провери за мен е вярно ли работи датчика за температурата на мотора, след което да се направи въпросното зануляване на настройките чрез диагностичното оборудване (не знам дали ще стане с ВИЗА УНИСКАН) и след това палиш колата и я оставяш без да я пипаш да работи на място 10-на минути. И след това ако продължава този проблем, явно ТПС и МПХ са за смяна. Колегата zgabrovski беше писал, че ги е сменял също заради проблеми с оборотите. Може да потърсиш във форума въпросните теми.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
@kondov: потърси из форума, показал съм снимки на разглобен TPS. Проблема при 1.2 двигателя е че ЕКУ-то "забравя" настройките на TPS-а и не дъжи оборотите на празен ход. След смяна на TPS-а трябва да се "обучи" ЕКУ-то, като това не става с откачане на акумулатора - само в сервиз. В момента карам с механично изваден ТПС - на празен ход оборотите играят между 500 - 1100, като загрее пак играият ама по малко - въртят се около 700 - 900. Колегата zgabrovski е сменял ТПС и доколкото си спомням са се оправили нещата при него. Аз не съм се наканил да го сменя още. Но при мен диагностиката каза че проблема е в ТПС-а.
Коментар
-
bellew написа:@kondov: потърси из форума, показал съм снимки на разглобен TPS. Проблема при 1.2 двигателя е че ЕКУ-то "забравя" настройките на TPS-а и не дъжи оборотите на празен ход. След смяна на TPS-а трябва да се "обучи" ЕКУ-то, като това не става с откачане на акумулатора - само в сервиз. В момента карам с механично изваден ТПС - на празен ход оборотите играят между 500 - 1100, като загрее пак играият ама по малко - въртят се около 700 - 900. Колегата zgabrovski е сменял ТПС и доколкото си спомням са се оправили нещата при него. Аз не съм се наканил да го сменя още. Но при мен диагностиката каза че проблема е в ТПС-а.Fiat Bravo 80 16V
Коментар
-
bellew написа:В англиския форум някъде пишеше, че ако при сменен TPS и препрограмирано ЕКУ на 1.2 продължава да прави номера, трябва да се проверят всички маси.Fiat Bravo 80 16V
Коментар
-
Еййй туй някой майстори, малко им е да ги биеш. Единия ми вика ТПС-а ти е наред нищо му няма, гаранция ти давам, че не е от него, ама не мога да ти помогна. Сега се прибирам ходих при някав друг, препоръчаха ми го. Тоя каза ТПС-а не можел да се прави, той със правени работи не се занимавал, да съм си сменял МПХ+ТПС и тогава можело да си поговорим. То можело сам да си го сменя, не трябвало да се настройва или някой друг да го смени и пак да отида при него. Или ако искам той да ми го смени, естествено с негово МПХ за 500лв., а не аз да си го поръчам от Ямбол за 280 лв. Ей големи нещастници, дори и не иска да ме чуе, да му кажа за маси, настройки и др. Да съм си оставел колата и след 1 седмица да дойда да си я взема и задължително поне МПХ щял да смени и тогава да търси други кусури. Значи влизам и от ход 500-600 лв., ми че той може да реши и ЕКУ-то ми да смени. Еййй ужас!! Явно така ще си я карам колата, няма кой да ми помогне (по разумен начин!) във Варна!Да, а ако бях на някой негов авер сина му, тогава друго щеше да каже нещастника!Fiat Bravo 80 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар