Имате ли представа дали при монтаж на новото моторче трябва да се ходи в сервиз (евентуално за някаква компютърна настройка на моторчето) или просто вадиш старото и слагаш новото?В Т&Н твърдят, че се прави само в сервиз, и му правят компютърна настройка, а на други места казват: направо ръгаш новото и готово!p.s. Купих си ново моторче и като го сложих колата работи на 4000 оборота и тва е. Въобще не падат надолу. Абе идиотска работа с тия "оригинални" части!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Относно ново моторче за празен ход
Collapse
X
-
Аз съм чувал, че имат "обучение" тия чаркала - заради умните ни коли...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
-
На старото какво му беше?Има вероятност винта на дроселовата клапа да е развит!При мен някак беше пригодено да работи на 1200 оборота студена, а като загрее скачаха до 2000-2500!Писна ми, взех ново и се получи следното като при теб, обаче винта го видях, че е развит и като загря мотора ги нагласих на 900 !Незнам при теб как е но си провери винта(говоря за колата от подписа)now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Дроселовата клапа е ОК. Поне така мисля. Почистена е скоро в клубния сервиз на Алфа форума.Сега си карам със старато моторче, ама искам да го сменя понеже 2-3 пъти вече ми прави проблем (здраво самоизфорсиране на колата) и ми писна да го свалям и до го почиствам. А и оборотите си играят нагоре-надолу и колата не работи равномерно.Bravo 1.6 16v
Коментар
-
Чакаи да та светна колега как се прави сега тая операция!!! По принцип като го сменяш наистина е хубаво да се ОБУЧИ пък те ко му обучават знаеш ли ами просто му казват заставаш на 80стъпка ( примерно ) и чакаш! Щото то като е излязло от завода е било примерно на 120 стъпка.Фашташ един шублер и мериш!!! Разстоянието от основата но моторчето( от фланчето което ляга на самата инжекция -долния му краи дан пребмериш горния че то е дебело 3...4мм ) до върха на пишлиока дет се мърда трябва да е 29мм!!!!!!!! А ко това разстояние е различно то или ще гасне или както казваш ти ще работи на високи обороти. Съответно ще е необходимо или леко до го идърпаш или леко да го набуташ навътре отпред самия пишлиок!! Като тръгнеш да го регулираш ще установиш че върви трудно но и така трябва да е !! Буташ само с ръце дан грабнеш чука еииии Ам дано съм помогнал! аз моито тъи си го регулирах по препоръка на познат маистор!
Коментар
-
Аз знам къде точно ще са му нормалните обороти (нали съм си разглобявал и регулирал старото 100 пъти), ама тая операция не ми се струва нормална за нещо, което е чисто ново. Като го разбазикам веднъж, считай, че и новото се е прее***о баш кат старото. Иначе си прав, ама аз на око го правя по принцип... щото нямам шублер :P Тая пишка, с която толкова обичаш да си играеш според мен не трябва да се върти много-много и да се вади навън и навътре защото е на някакъв безконечен винт (май) и прецака ли се виждаш кво става - нова тема в раздел "консултации" и питане "как да си монтираме новото моторче" Та с други думи - аз вече пишока на моторчето не го връткам! Имам с пишка, ще си играя с нея!Bravo 1.6 16v
Коментар
-
[quote="chris"]Аз знам къде точно ще са му нормалните обороти (нали съм си разглобявал и регулирал старото 100 пъти), ама тая операция не ми се струва нормална за нещо, което е чисто ново. Като го разбазикам веднъж, считай, че и новото се е прее***о баш кат старото. Иначе си прав, ама аз на око го правя по принцип... щото нямам шублер :P Тая пишка, с която толкова обичаш да си играеш според мен не трябва да се върти много-много и да се вади навън и навътре защото е на някакъв безконечен винт (май) и прецака ли се виждаш кво става - нова тема в раздел "консултации" и питане "как да си монтираме новото моторче" Та с други думи - аз вече пишока на моторчето не го връткам! Имам с пишка, ще си играя с нея! Аз не съм писал никъде да го ВЪРТИШ!!!!! Казах че само се издърпва напред или се набутва навътре!!! Сигурно имаш набито око щом само с него бачкаш А колкото до безконечния винт това е някакъв филм да знаеш!!! Имам в къщи едно разпиляно на парчета такова моторче (любопитството на хората няма краи ) ще го снимам и ще видиш
Коментар
-
Е да, вярно, че не си споменал нищо за въртене, ама точно заради прословутото любопитство съм го и развъртал А за безконечния винт ми развиваше разни теории един философ.И последно.. по принцип аз съм чувал, че като му свържеш буксата и дадеш на контакт, тоя пишльок сам си намира мястото - ако е издаден се прибира, а ако е прибран излиза. Па дали е така, май се оказва, че никой не знае!Bravo 1.6 16v
Коментар
-
chris написа:Е да, вярно, че не си споменал нищо за въртене, ама точно заради прословутото любопитство съм го и развъртал А за безконечния винт ми развиваше разни теории един философ.И последно.. по принцип аз съм чувал, че като му свържеш буксата и дадеш на контакт, тоя пишльок сам си намира мястото - ако е издаден се прибира, а ако е прибран излиза. Па дали е така, май се оказва, че никой не знае!
Коментар
-
Днес говорих с едно момче от Ванто Трейд и той също каза, че нещо си там трябва да се обучи. И сега понеже ще заминавам съм се разбрал като се върна да му цъкна пак и айде във Ванто Трейд на обучение на моторчето. Баси тъпата история.Направо не знам на кого да вярвам вече. А междувременно от магазина ми върнаха парите като им обясних как работи и сега трябва да търся да си купя от другаде. Абе просто немам думи. Все пак мерси за инфото.Bravo 1.6 16v
Коментар
-
До някъде сте прави с обучението, но то се прави по друг начин. Махате акумулатора за повечко време и така се забравят настройките за МПХ в паметта на ЕКУ-то - това е сигурно. Като се постави новото МПХ компютъра ще си разучи новото положение на новото моторче според температурата на мотора в момента и ще си нагласи оборотите според датчика на коляновият вал. Това е. Иначе не мога да си представя как в завода някой "на око" бута или дърпа буталцето на моторчето на всяка една кола. Това всичко го казвам от личен опит защото с тестер за МПХ съм движил моето от край до край за да проверя дали работи добре, движи ли се гладко и после "обучението" съм го направил по този начин и никакви проблеми - в началото наистина запали на малко по-високи обороти но почти веднага си ги наглася според температурата и информацията за оборотите от датчика на коляновият вал.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:До някъде сте прави с обучението, но то се прави по друг начин. Махате акумулатора за повечко време и така се забравят настройките за МПХ в паметта на ЕКУ-то - това е сигурно. Като се постави новото МПХ компютъра ще си разучи новото положение на новото моторче според температурата на мотора в момента и ще си нагласи оборотите според датчика на коляновият вал. Това е. Иначе не мога да си представя как в завода някой "на око" бута или дърпа буталцето на моторчето на всяка една кола. Това всичко го казвам от личен опит защото с тестер за МПХ съм движил моето от край до край за да проверя дали работи добре, движи ли се гладко и после "обучението" съм го направил по този начин и никакви проблеми - в началото наистина запали на малко по-високи обороти но почти веднага си ги наглася според температурата и информацията за оборотите от датчика на коляновият вал.
Коментар
-
Да правя разлика. Едно приятелче имаше Брава 1.6 и сме го сваляли "вашето" МПХ. При 1.6 мотора дроселовата клапа стои напълно затворена когато си пуснал газта и въпросното МПХ регулира изцяло притока на въздух към мотора като неговият конус (буталцето му е конусовидно) затваря частично отвор преди дроселовата клапа и по този начин определя колко въздух да постъпва към мотора на празен ход.Процедурата така е описана и в Хайнеса, където пише преди да се демонтира старото да се свали "-" клемата на акумулатора и после като се монтира новото да се изчака 20 минути преди да се свърже отново акумулатора като е подчертано, че това се прави за да може компютъра да позиционира правилно новото моторче когато двигателя се стартира за първи път с него. Същата процедура абсолютно по същият начин е описана и в ръководството за сервизите на Фиат - и те ако не знаят как се прави, кой. Даже там пише като се монтира ако буталцето на новото опира и не могат да се завият докрай болтчетата които го държат да се върне една две стъпки с помощта на тестер така че нищо да не му пречи като се монтира.При 1.4 мотора МПХ представлява подобен електромотор с буталце, само че то не ограничава притока на въздух директно, а като отваря и затваря дроселовата клапа. Там регулирането на оборотите става чрез дроселовата клапа и така се получава, че винаги е леко отворена на празен ход колкото да се поддържат обороти 850 +- 50.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Да правя разлика. Едно приятелче имаше Брава 1.6 и сме го сваляли "вашето" МПХ. При 1.6 мотора дроселовата клапа стои напълно затворена когато си пуснал газта и въпросното МПХ регулира изцяло притока на въздух към мотора като неговият конус (буталцето му е конусовидно) затваря частично отвор преди дроселовата клапа и по този начин определя колко въздух да постъпва към мотора на празен ход.Процедурата така е описана и в Хайнеса, където пише преди да се демонтира старото да се свали "-" клемата на акумулатора и после като се монтира новото да се изчака 20 минути преди да се свърже отново акумулатора като е подчертано, че това се прави за да може компютъра да позиционира правилно новото моторче когато двигателя се стартира за първи път с него. Същата процедура абсолютно по същият начин е описана и в ръководството за сервизите на Фиат - и те ако не знаят как се прави, кой. Даже там пише като се монтира ако буталцето на новото опира и не могат да се завият докрай болтчетата които го държат да се върне една две стъпки с помощта на тестер така че нищо да не му пречи като се монтира.При 1.4 мотора МПХ представлява подобен електромотор с буталце, само че то не ограничава притока на въздух директно, а като отваря и затваря дроселовата клапа. Там регулирането на оборотите става чрез дроселовата клапа и така се получава, че винаги е леко отворена на празен ход колкото да се поддържат обороти 850 +- 50."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Наистина има логика във всичко, което казва ilko-gd и аз ще взема така да процедирам.Ама в такъв случай възникват следните 2 въпроса:1 въпрос: На студен или на топъл двигател се се прави всичко? Че колегата казва, че "според температурата на мотора в момента" ще се определи положението на буталцето на МПХ-то.2 въпрос: Тия в магазина тогава що ми върнаха парите...???Bravo 1.6 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар