Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Относно ново моторче за празен ход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Относно ново моторче за празен ход

    Имате ли представа дали при монтаж на новото моторче трябва да се ходи в сервиз (евентуално за някаква компютърна настройка на моторчето) или просто вадиш старото и слагаш новото?В Т&Н твърдят, че се прави само в сервиз, и му правят компютърна настройка, а на други места казват: направо ръгаш новото и готово!p.s. Купих си ново моторче и като го сложих колата работи на 4000 оборота и тва е. Въобще не падат надолу. Абе идиотска работа с тия "оригинални" части!!!
    Bravo 1.6 16v

    #2
    Аз съм чувал, че имат "обучение" тия чаркала - заради умните ни коли...
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #3
      На старото какво му беше?Има вероятност винта на дроселовата клапа да е развит!При мен някак беше пригодено да работи на 1200 оборота студена, а като загрее скачаха до 2000-2500!Писна ми, взех ново и се получи следното като при теб, обаче винта го видях, че е развит и като загря мотора ги нагласих на 900 !Незнам при теб как е но си провери винта(говоря за колата от подписа)
      now. BMW E39 523i '98 170hp
      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

      Коментар


        #4
        Дроселовата клапа е ОК. Поне така мисля. Почистена е скоро в клубния сервиз на Алфа форума.Сега си карам със старато моторче, ама искам да го сменя понеже 2-3 пъти вече ми прави проблем (здраво самоизфорсиране на колата) и ми писна да го свалям и до го почиствам. А и оборотите си играят нагоре-надолу и колата не работи равномерно.
        Bravo 1.6 16v

        Коментар


          #5
          Чакаи да та светна колега как се прави сега тая операция!!! По принцип като го сменяш наистина е хубаво да се ОБУЧИ пък те ко му обучават знаеш ли ами просто му казват заставаш на 80стъпка ( примерно ) и чакаш! Щото то като е излязло от завода е било примерно на 120 стъпка.Фашташ един шублер и мериш!!! Разстоянието от основата но моторчето( от фланчето което ляга на самата инжекция -долния му краи дан пребмериш горния че то е дебело 3...4мм ) до върха на пишлиока дет се мърда трябва да е 29мм!!!!!!!! А ко това разстояние е различно то или ще гасне или както казваш ти ще работи на високи обороти. Съответно ще е необходимо или леко до го идърпаш или леко да го набуташ навътре отпред самия пишлиок!! Като тръгнеш да го регулираш ще установиш че върви трудно но и така трябва да е !! Буташ само с ръце дан грабнеш чука еииии Ам дано съм помогнал! аз моито тъи си го регулирах по препоръка на познат маистор!

          Коментар


            #6
            Аз знам къде точно ще са му нормалните обороти (нали съм си разглобявал и регулирал старото 100 пъти), ама тая операция не ми се струва нормална за нещо, което е чисто ново. Като го разбазикам веднъж, считай, че и новото се е прее***о баш кат старото. Иначе си прав, ама аз на око го правя по принцип... щото нямам шублер :P Тая пишка, с която толкова обичаш да си играеш според мен не трябва да се върти много-много и да се вади навън и навътре защото е на някакъв безконечен винт (май) и прецака ли се виждаш кво става - нова тема в раздел "консултации" и питане "как да си монтираме новото моторче" Та с други думи - аз вече пишока на моторчето не го връткам! Имам с пишка, ще си играя с нея!
            Bravo 1.6 16v

            Коментар


              #7
              [quote="chris"]Аз знам къде точно ще са му нормалните обороти (нали съм си разглобявал и регулирал старото 100 пъти), ама тая операция не ми се струва нормална за нещо, което е чисто ново. Като го разбазикам веднъж, считай, че и новото се е прее***о баш кат старото. Иначе си прав, ама аз на око го правя по принцип... щото нямам шублер :P Тая пишка, с която толкова обичаш да си играеш според мен не трябва да се върти много-много и да се вади навън и навътре защото е на някакъв безконечен винт (май) и прецака ли се виждаш кво става - нова тема в раздел "консултации" и питане "как да си монтираме новото моторче" Та с други думи - аз вече пишока на моторчето не го връткам! Имам с пишка, ще си играя с нея! Аз не съм писал никъде да го ВЪРТИШ!!!!! Казах че само се издърпва напред или се набутва навътре!!! Сигурно имаш набито око щом само с него бачкаш А колкото до безконечния винт това е някакъв филм да знаеш!!! Имам в къщи едно разпиляно на парчета такова моторче (любопитството на хората няма краи ) ще го снимам и ще видиш

              Коментар


                #8
                Е да, вярно, че не си споменал нищо за въртене, ама точно заради прословутото любопитство съм го и развъртал А за безконечния винт ми развиваше разни теории един философ.И последно.. по принцип аз съм чувал, че като му свържеш буксата и дадеш на контакт, тоя пишльок сам си намира мястото - ако е издаден се прибира, а ако е прибран излиза. Па дали е така, май се оказва, че никой не знае!
                Bravo 1.6 16v

                Коментар


                  #9
                  chris написа:
                  Е да, вярно, че не си споменал нищо за въртене, ама точно заради прословутото любопитство съм го и развъртал А за безконечния винт ми развиваше разни теории един философ.И последно.. по принцип аз съм чувал, че като му свържеш буксата и дадеш на контакт, тоя пишльок сам си намира мястото - ако е издаден се прибира, а ако е прибран излиза. Па дали е така, май се оказва, че никой не знае!
                  Takaaaaaaaaaaa май не си ме разбрал какво ти говорех в началото! обяснявам подробно! значи ЕКУто си работи по предварително зададена характеристика! Пробваи много лесно вадиш моторчето за да го виждаш и даваш само на контакт без да палиш!!! Като изкл контакта и след 2 секунди ще видиш само как моторчето прави един ход назад-напред и после си застава в определено положение( за стартиране на ДВГто )! Това положение му е зададено от ЕКУто и тои си го следи! НООООООООООО къде е проблема???? Проблема че ЕКУто не се инетересува от началната позиция на моторчето а само му подава инфо мръдни 50 стъпки напред или назад!!! Така че е важно отначалото на коя стъпка е било моторчето като си го включил!!!!! Когато ми се случи и на мен тази ситуация за която обясняваше в началото и аз си помиислих ебати тъпата история но се порових и разбрах точно това което ти обяснявам!!! Тези 29мм за които ти говорех се отнасят за началната позиция на моторчето която като стъпки трябва да бъде някъде около 75...78 стъпка на самото моторче !!!Капиш?

                  Коментар


                    #10
                    Днес говорих с едно момче от Ванто Трейд и той също каза, че нещо си там трябва да се обучи. И сега понеже ще заминавам съм се разбрал като се върна да му цъкна пак и айде във Ванто Трейд на обучение на моторчето. Баси тъпата история.Направо не знам на кого да вярвам вече. А междувременно от магазина ми върнаха парите като им обясних как работи и сега трябва да търся да си купя от другаде. Абе просто немам думи. Все пак мерси за инфото.
                    Bravo 1.6 16v

                    Коментар


                      #11
                      До някъде сте прави с обучението, но то се прави по друг начин. Махате акумулатора за повечко време и така се забравят настройките за МПХ в паметта на ЕКУ-то - това е сигурно. Като се постави новото МПХ компютъра ще си разучи новото положение на новото моторче според температурата на мотора в момента и ще си нагласи оборотите според датчика на коляновият вал. Това е. Иначе не мога да си представя как в завода някой "на око" бута или дърпа буталцето на моторчето на всяка една кола. Това всичко го казвам от личен опит защото с тестер за МПХ съм движил моето от край до край за да проверя дали работи добре, движи ли се гладко и после "обучението" съм го направил по този начин и никакви проблеми - в началото наистина запали на малко по-високи обороти но почти веднага си ги наглася според температурата и информацията за оборотите от датчика на коляновият вал.
                      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                      Коментар


                        #12
                        ilko-gd написа:
                        До някъде сте прави с обучението, но то се прави по друг начин. Махате акумулатора за повечко време и така се забравят настройките за МПХ в паметта на ЕКУ-то - това е сигурно. Като се постави новото МПХ компютъра ще си разучи новото положение на новото моторче според температурата на мотора в момента и ще си нагласи оборотите според датчика на коляновият вал. Това е. Иначе не мога да си представя как в завода някой "на око" бута или дърпа буталцето на моторчето на всяка една кола. Това всичко го казвам от личен опит защото с тестер за МПХ съм движил моето от край до край за да проверя дали работи добре, движи ли се гладко и после "обучението" съм го направил по този начин и никакви проблеми - в началото наистина запали на малко по-високи обороти но почти веднага си ги наглася според температурата и информацията за оборотите от датчика на коляновият вал.
                        Колега само да те питам ти правишли разлика между 1,4 и 1,6 мотор???? Що то аз правя!!!!!!!!!!Незнам дали си виждал за какво става на въпрос обаче твоито моторче е съвсем различно и работи на различен принцип!!! И тая глупост дет си я казал ще ме прощаваш да е истина!!!!!!!!!!! Спирам да пиша по темата разбра се че някои хора просто си търсят развлечение а няма нужда от помощ а аз тръгнах с идеята да помагам!!!!!

                        Коментар


                          #13
                          Да правя разлика. Едно приятелче имаше Брава 1.6 и сме го сваляли "вашето" МПХ. При 1.6 мотора дроселовата клапа стои напълно затворена когато си пуснал газта и въпросното МПХ регулира изцяло притока на въздух към мотора като неговият конус (буталцето му е конусовидно) затваря частично отвор преди дроселовата клапа и по този начин определя колко въздух да постъпва към мотора на празен ход.Процедурата така е описана и в Хайнеса, където пише преди да се демонтира старото да се свали "-" клемата на акумулатора и после като се монтира новото да се изчака 20 минути преди да се свърже отново акумулатора като е подчертано, че това се прави за да може компютъра да позиционира правилно новото моторче когато двигателя се стартира за първи път с него. Същата процедура абсолютно по същият начин е описана и в ръководството за сервизите на Фиат - и те ако не знаят как се прави, кой. Даже там пише като се монтира ако буталцето на новото опира и не могат да се завият докрай болтчетата които го държат да се върне една две стъпки с помощта на тестер така че нищо да не му пречи като се монтира.При 1.4 мотора МПХ представлява подобен електромотор с буталце, само че то не ограничава притока на въздух директно, а като отваря и затваря дроселовата клапа. Там регулирането на оборотите става чрез дроселовата клапа и така се получава, че винаги е леко отворена на празен ход колкото да се поддържат обороти 850 +- 50.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #14
                            ilko-gd написа:
                            Да правя разлика. Едно приятелче имаше Брава 1.6 и сме го сваляли "вашето" МПХ. При 1.6 мотора дроселовата клапа стои напълно затворена когато си пуснал газта и въпросното МПХ регулира изцяло притока на въздух към мотора като неговият конус (буталцето му е конусовидно) затваря частично отвор преди дроселовата клапа и по този начин определя колко въздух да постъпва към мотора на празен ход.Процедурата така е описана и в Хайнеса, където пише преди да се демонтира старото да се свали "-" клемата на акумулатора и после като се монтира новото да се изчака 20 минути преди да се свърже отново акумулатора като е подчертано, че това се прави за да може компютъра да позиционира правилно новото моторче когато двигателя се стартира за първи път с него. Същата процедура абсолютно по същият начин е описана и в ръководството за сервизите на Фиат - и те ако не знаят как се прави, кой. Даже там пише като се монтира ако буталцето на новото опира и не могат да се завият докрай болтчетата които го държат да се върне една две стъпки с помощта на тестер така че нищо да не му пречи като се монтира.При 1.4 мотора МПХ представлява подобен електромотор с буталце, само че то не ограничава притока на въздух директно, а като отваря и затваря дроселовата клапа. Там регулирането на оборотите става чрез дроселовата клапа и така се получава, че винаги е леко отворена на празен ход колкото да се поддържат обороти 850 +- 50.
                            право ви дума човеко!
                            "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                            (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                            Коментар


                              #15
                              Наистина има логика във всичко, което казва ilko-gd и аз ще взема така да процедирам.Ама в такъв случай възникват следните 2 въпроса:1 въпрос: На студен или на топъл двигател се се прави всичко? Че колегата казва, че "според температурата на мотора в момента" ще се определи положението на буталцето на МПХ-то.2 въпрос: Тия в магазина тогава що ми върнаха парите...???
                              Bravo 1.6 16v

                              Коментар

                              Working...
                              X