Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смесване на антифризи ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смесване на антифризи ???

    Антифриза в колата ми е червен а сега си купих син на PARAFLU , трябва ли да правя някаква промивка на системата преди да налея новия антифриз , четох доста теми във форума , някой казват че не е проблем да се смесват други казват че били с различни химически съставки и не трябва да се смесват ....... ако някой може да помогне ще бъда много благодарен .......
    FIAT BRAVO 2.0 20 HGT

    #2
    И мен ме вълнува въпроса. Ти изцяло искаш да смениш антифриза или искаш да долееш.
    Fiat Punto 1.7TD

    Коментар


      #3
      Аз бих го подменил изцяло.Освен това, ако на блока нямаш пробка за източвате - добре е и да промиеш системата.Антифризите се оцветяват в различни цветове не за красота, а да показват че са с различен състав и именно да се предотврати смесване.По пронцип основите са 2: етилен гликол за по-старите и масови, и пропилен гликол за по-новите и по-скъпи антифризи.Проблема обаче е в присадките които се слагат към тази основа.Те служат за предотвратяване на корозията, подобряване на смазването и т.н.PARAFLU съвсем не е евтин антифриз че да се вживяваш в ролята на алхимик Ако все пак решиш че си над тези неща, поне смеси от двата, загрей ги и ги охлади във фризера за да си сигурен че поне няма да се пресекат.И накрая ще си позволя да цитирам един полезен пост от WV клуба:[quote:6ee2b43a2e="dpassat"]Относно антифриза няколко реда:Охлаждащите течности са топлоносители в топлообменните системи. ДВГ (Двигателите с Вътрешно Горене) не са в състояние да работят без охлаждане.- ДВГ с течно охлаждане;- ДВГ с въздушно охлаждане;За да се осъществява ефикасно охлаждане, течността трябва да има голяма специфична топлина, т.е. да поема голямо количество топлина във възможно най-малък обем. С най-добри възможности е водата.НЕДОСТАТЪЦИ на ВОДАТА за охлаждане:- Кипи при 100о С и замръзва при 0о С. При замръзване увеличава обема си средно с 10%.За охлаждане на ДВГ се използват нискозамръзващи течности - антифризи.Основните съставки на антифриза са водата и етиленгликолът. Казанонай-общо етиленгликолът е течността, която предотвратява замръзване. Това обаче съвсем не е единствената му роля.Неподходящото съотношение на водата и етиленгликола може да доведедо влошаване на топлоотвеждането и прегряване на системата. По-високото количество на етиленгликола увеличава вискозитета на охлаждащата течност и намалява нейната способност да отвежда топлина. При по-голямо количество вода пък има риск от замръзване, пораженията от което може да са много сериозни - например, да се спука радиаторът.С повишаването на ефективната мощност на двигателя и отчастипоради повишаване на температурата му от охладителната система трябва да се отвежда все по-голямо количество топлина. Допълнително охлаждане може да се осигури чрез увеличаване на налягането в системата и като се позволи на антифриза да циркулира при колкото е възможно по-високи максимални температури. Доста по-високата температура на кипене на етиленгликола спрямо тази на водата е много важен фактор, тъй като се намаляват: загубите от изпарение, кавитациите (хидравличните удари) по водната помпа, причинявани от мигновеното изпаряване (кипене) от всмукателната страна на помпата, и следващото кипене, причинено от остатъчната топлина при изключване на двигателя. Накратко казано, трябва да се търси баланс между съотношението вода-етиленгликол. За нашия географски район то най-често е 1:1.При него се постига температура на начало на кристализация минус 37градуса. Контролът на съотношението вода-етиленгликол се гарантира чрез измерване на плътността на готовия антифриз, температурата на начало на кипене и температурата на начало на кристализация.Защо не е парадоксално да се говори за антифриза в разгара на лятото? Много от автомобилистите знаят, че през топлите месеци той е не по-малко важен за двигателя, отколкото през зимата. Вероятно обаче са много и онези, които пренебрегват този факт.Първоначалните изисквания към антифриза са били само да предотвратява замръзването във водно-охладителната система на автомобила. През 80-те години претенциите към експлоатационните му свойства станаха доста по-строги. Той се превърна в комплексен продукт със съдържание на внимателно балансирана система присадки, предназначен да удовлетвори и най-сериозните изисквания.По-доброто и правилно разбиране на отговорните задачи пред антифриза беше стимулирано и ускорено от появата на нови, с по-висока ефективна мощност двигатели, които работят при повишени температури и са произведени с леки метали и пластмаса в охладителните си системи. При това в последните години значително нарасна загрижеността по отношение на токсикологичните и екологичните аспекти на охлаждащите течности.Стремежът към намаляване на общото тегло на автомобилите с оглед снижаване разхода на гориво имаше за резултат увеличаването на леките материали и внедряването на детайли от алуминий и алуминиеви сплави както в конструкцията на двигателя, така и в охладителната система. Драстично беше снижен обемът на използвания антифриз като една от мерките за намаляване на общото тегло, което пък увеличи скоростта на движение на течността по системата, температурата и топлината ’от-метал-към-охладител’, на които тя е подложена.Днешните модерни, по-малки, но по-мощни двигатели са конструирани да разсейват повече топлина, което поставя пред антифриза важната задача да поддържа топлообменните повърхности в чисто състояние.Освен това в резултат на корозията, която сама по себе си е проблем, може да се получи отлагане на продукти, които да пречат на топлообмена.Ето как най-общо се оформиха основните изисквания към течността за първоначално напълване и техническите спецификации, които се изменят доста бързо:- течност, осигуряваща ефективен топлообмен;- способна да предпазва и от замръзване, и от прегряване;- способна да предпазва металните повърхности от корозия;- съвместима с пластмаси и еластомери;- химически стабилна и при ниски, и при високи температури;- съвместима с твърда вода;- слабо пенлива;- екологично чиста и без токсични свойства.Към настоящия момент антифризите се формулират на основата на етилен и пропилен гликоли и балансирани пакети присадки. В момента на пазара се предлагат основно два вида антифризи. Едните са с неорганични добавки - борати, фосфати, нитрити. Вторият вид са с добавки на органична основа.И двата вида продукти обаче трябва да се формулират така, чеда удовлетворят по-горе изброените изисквания към тях - достатъчно основание да се говори за антифриза и в най-горещите летни дни.Изключително важно и задължително свойство на антифриза е защитатаот корозия на металните части на двигателя и охладителната система.Металите, които се нуждаят от защита, са четири основни групи (типа):- желязо, стомана и сив лят чугун;- алуминиеви сплави във вид на отливки или щамповани детайли;- мед и месинг;- припои на оловна основа.Летият сив чугун беше традиционният материал за производство нацилиндровия блок, главата и втулките, но се заменя от по-леки алуминиевисплави, които са с по-добра термопроводимост. Традиционните медни илимесингови радиатори се изместват от алуминиеви радиатори с преливнипластмасови резервоари. В системите на тежкотоварните дизелови двигатели обаче, продължават да се ползват по-традиционните материали. Стоманата, чугунът и медните сплави все още са предпочитан материал и в по-модерните дизайни на такива части като перките на помпата на охладителната система и термостатите.Очевидно е, че компонентите в рецептурата на един пакет антикорозионни добавки трябва внимателно да се балансират, за да се осигури защита и за алуминий, и за стомана, и за чугун, и за мед припой (сплав), и за месинг, тъй като всички те могат да се срещнат като материали в охлаждащата система.Проблемите, предизвикани от корозията, са най-различни и могат да включват: питинг (специален вид корозия върху металите, позната още като междукристална корозия, която се получава при шокови, често повтарящи се натоварвания) по радиаторнитетръби, междинна (пукнатинна) корозия в уплътненията на цилиндровата глава, отложение (наслагване) на продуктите от корозията, кавитации в охладителната помпа и цилиндровите втулки, високотемпературна корозия в главата на двигателя и др.За изключително опасния враг на двигателя - корозията - сезон няма.Още една причина да се говори за антифриза и през най-горещите летни дни.Най-типичните и традиционно използвани в антифризите инхибитори*- забавители на корозията, включват борати, фосфати, бензоати, нитрати, силикати, меркаптобензодиазол и толитриазол. Освен директната защита от корозия алкалните метални борати и фосфати осигуряват удължаване защитата за металите чрез способността си да действат катобуферни разтвори, благодарение на алкалния си резерв. Това поддържа антифриза в алкално състояние чрез неутрализацията на киселите продукти, които биха могли да се формират по време на стареенето на охладителя или от навлизането на продукти, получени при изгарянето през някое износено уплътнение на главата.Инхибиторите трябва да са в достатъчна концентрация, за да осигуряват необходимата защита за металите. Необходимото количество зависи от работните условия, водата, която се използва, и дължината на периодите при работните температури. Необходимостта от осигуряване на защита от корозия е една от причините концентрацията на антифриза да се поддържа 40-50 % през цялата година.Тъй като инхибиторите се изчерпват с времето поради взаимодействието си с металите или другите субстанции в системата, антифризът трябва да се сменя периодично.С натрупването на по-богат опит започнаха да се разкриват някои от отрицателните ефекти на отделните инхибитори и на комбинациите им. Натриевият меркаптобензотриазол е сравнително трудно разтворим при ниски температури, а в твърда вода е склонен към образуване на калциеви соли. Бензоатите не са достатъчно ефикасни като корозионни инхибитори за чугуна и алуминия. Силикатите могат да полимеризират и да образуват гелове при по-дълго стоене. Боратите не са ефективни при леки метали и високи температури. Фосфатите могат да образуват утайки (да се пресекат) с твърдата вода. Както вече беше споменато и преди, животът на охладителя е силно зависим от използвания пакет от корозонни инхибитори. Той е определящ за неговата ефективна и продължителна защита срещу корозия. За някои инхибитори като нитрити и силикати се установи, че те твърде бързо и лесно се изчерпват при работа. Други като фосфатите и триазолите се изчерпват със сравнително по-умерени темпове. Някои, като боратите и солите на органични киселини, са с много бавни темпове на изчерпване. Това, заедно с направените изменения в структурата на охладителните системи на модерните двигатели, доведе до формулиране на нова генерация антифризи на основатана добавки на соли на органични киселини, какъвто е ,,PRISTA ANTIFREEZE LONG LIFE
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #4
        Аз пък ще си позволя да го копирам изцяло и сложа в "Често задавани въпроси...".Благодаря Миро!
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #5
          Благодаря много за полезната информация Esper , аз искам изцяло да си сменя антифриза , но проблема е че незнам сегашния ми антифриз дали е органичен или неорганичен , и като го сменя да не си докарам някой теч по системата , и ако някой може да ми обясни как точно да си направя промивка на охладителната система , със обикновенна вода става ли , и задължително ли е колата да е на равно място , и ако някой знае дали BRAVO HGT има пробка за източване на антифриза или да вадя маркучите на радиатора , благодаря предварително за информацията ....
          FIAT BRAVO 2.0 20 HGT

          Коментар


            #6
            Nino написа:
            Аз пък ще си позволя да го копирам изцяло и сложа в "Често задавани въпроси...".
            По-скоро адмирациите са за dpassat, щото май той е и автора.Бахти няколкото реда, страх ме е ако се разпише какво ще излезе
            metall11 написа:
            Благодаря много за полезната информация Esper , аз искам изцяло да си сменя антифриза , но проблема е че незнам сегашния ми антифриз дали е органичен или неорганичен , и като го сменя да не си докарам някой теч по системата , и ако някой може да ми обясни как точно да си направя промивка на охладителната система , със обикновенна вода става ли , и задължително ли е колата да е на равно място , и ако някой знае дали BRAVO HGT има пробка за източване на антифриза или да вадя маркучите на радиатора , благодаря предварително за информацията ....
            Ами именно де, точно защото не знаеш какъв е предишния, затова е наложително да го смениш целия.Най-малкото не знаеш и колко време е каран, предполагам.Дали има пробка обаче не мога да съм от полза - предполагам че ще се обади някой.Тук има доста хора, които са в час.Пък и можеш да попиташ търсачкта Даже си спомням че имаше тема за Брава май, със снимка точно за мястото на пробката - търси.Но дори и твоя мотор да няма, с долния маркуч на радиатора пак ще свършиш работа.Самата промивка се прави с течаща вода и градинския маркуч.Или поне аз така правя, с дестилирана вода ще ти излезе малко солено, мисля.Нея я ползвай за да си разредиш концентрата.Аз дори и това не правя, но е добре да се разрежда именно с дестилат.Колата трябва да бъде в хоризонтално положение, да. Успех!
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар

            Working...
            X