Всички които не карат по 2500км на месец градско колите си НЕЗАБАВНО да ги продават! Ако се замислиш малко ще се сетиш, че не всеки има по 300-400лв на месец да дава само за гориво на колата освен ако не си вади хляба с нея. Сега по темата, дори да не караш много колата пак не би трябвало да ти замине толкова бързо акумулатора. Имам познат, който е с две коли и едната се кара на месеца по 2-3 пъти градско, а е с моя стар акумулатор 40Ан дето му го дадох преди две години и още макар и трудно пали от първия път.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Акумулатора падна...
Collapse
X
-
ogi28b написа:вчера тъкмо писах по темата и форума се срина...понеже го свалих вчера акумулатора, отворих го и .... 4 от 6 клетки си бяха с по 3-4 мм вода под решетката! излях полвин литър , не можах даже да стигна и до минимума, пита за още вода... иначе го включих на зарядното и за 1/2 час почна да кипи. много интересно. както и да е, сложих го сутринта, запали като за здрасти, никви ядове, както винаги, независимо че нивото на течността беше критично ниско, даже смъртоносно. акумулатор герой! а иначе е е искра май че 52 Ah, 450 А, преди да го заредя показваше 12.5 В при изключен двг, 11.6 на контакт, и 13.6 при работещ на празен ход.и карам си аз, карам си, 3-4 км и по едно време гледам стрелката на бензина се ударила горе, се едно съм сипал догоре, че и още 20 литра след това. снимах го (не знам как да ви покажа снимката, че съм малко инвалид в тая област), и викам я чакай да снимам и цялото табло и гледам температурата - и тя там - горе, над червеното, а двг още студен. мноооого странно... спрях да си зема вестник , после като запалих, всичко точно. на какво може да се дължи това според вас?Space Star 1.9 DID
Коментар
-
jenshen73 написа:Градски, извинявай. Ама сериозно.Но предвид, че лично аз минавам по 2500км/месец във Варна се чудя за какво са Ви тези коли щом седят пред блоковете и не ги карате... Прощавай ме, но ... и пред дома ми и пред офиса ми има поне по 10 автомобила като твоя - за какво са Ви???по въпроса, някои колеги казват, че като откачиш акумулатора се закодира касетофона, за който после трябва да имаш код картата да го разкодираш или 10 лв в аудио сервиз. тва е за оригинален касетофон. други казват, че са сваляли и няма проблеми. но това е единственото, което може да ти се случи. да, колата ще забрави някой настройки, но може и да е за добро
- става дума за данни от някои датчици- записани грешки. във всеки случай като я запалиш на бензин след 5 минути ще се "сети" за всички неща. като сложиш новия акумулатор покарай я малко 15-20 мин да се позареди и така.
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Уредите показват така защото няма някъде добра маса по таблото. Колегата Megadeth добре го е казал ако го треснеш и даде добър контакт масата може да се оправят. Така преди на Самарата бях свалил таблото за смяна на радиатора за парното (там се сваля цялото табло, за да се свали този радиатор). После сглобявам всичко и да запаля да обезвъздуша системата и при даването на контакт всички стрелки на макс. - дето се казва отиде коня в реката. Свалих пак т.нар. комбиниран уред и просто бях забравил да закача обувката за маса
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Megadeth написа:Роко, такова положение на стрелките ми е добре познато.Пробва ли да треснеш с юмрук отгоре по таблото? Отзад някакви връзки се разкачат и уредите превъртат.Space Star 1.9 DID
Коментар
-
ls1 написа:Знаеш ли, мислих много как да ти отговоря. Все от пиперливи по пиперливи ги пишех. Но ще се огранича само с това че кое е по-добре за моята кола и за мен решавам аз. Моля ви, защо ми се нахвърляте по този начин? Не мислех че за да си в този клуб е нужно да караш колата си постоянно всеки ден. Мислех че всеки е добре дошъл. Оказва се че не е така. Зададох въпроси на които не получих отговор, а укори. Аз разбирам, че не сте врачки да знаете какво става с акумулатора, но можеше някой да отговори на въпроса как ще се отрази разкачането на акумулатора откъм забравяне на разни неща. Но предпочетохте да изразите презрението си. Имах технически въпрос. Получих лични нападки. Жалко.Типо 1.4i.e. ex againAlfa Romeo 156 2.0 The Precious!!!!!! ex
Fiat Punto MK2- 1,9 JTD - the city car. ex
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ex
Lancia Musa 1.4 16V Aut ex; JEEP Grand Cherokee 2.7 CRD ex;
BMW X3 3.0D Aut
Коментар
-
Ок, ето резултата. Имал съм късмет. Доливане+зареждане свърши работа. Сега върти като новичко. Няма последствия от махането на акумулатора за 2-3 дена, освен настройките на касетофона разбира се. Иначе всичко е пушка
. Благодаря на отзовалите се и дано изписаното по темата помогне и на други.
Коментар
-
да не отварям нова тема, ама тая сутрин в софия беше минус 1,2... и моя акумулатор дето му виках герой, не само че падна, ами направо се срути с гръм и трясък. качвам се в иначе красиво заскрежения автомобил, давам контакт, изчаквам прилично свещите да си свършат работата, врътвам за запалване, 1 оборот на мъка, втория - до полвината и край... едно реле се разби да цъка...и нищо. викам "е да му *** м****та"... 140 лв за нов акумулатор, вече си представях как го нося. и как нямам глух ключ 13 за да го сменя. изгасих, изчаках малко 1-2-3 минути, и викам чакай да пробвам номера със събуждането - къси, дълги, никакви, дълги, къси, никакви, къси, никакви, къси, никакви...пробвах пак, тоя път на 1-я оборот се помъчи, ама втория го завъртя добре и вече към края на третия запали. викам си ЕКСТРА!дай са да измия предното стъкло и да тръгвам, че стана утре... и то не е 1 беля - течността в пръскалцето замръзнала... айде чакай 10 минути да почне да духа топло по стъклото та да отпусне малко, добре че имаше и някво слънце вече та да помогне.исках просто да питам: да си взема ли монбат 60 и нещо Ач, 720 А стартов ток, 136 лв, или ще препоръчате някой друг за тоя мотор. и изобщо има ли смисъл да опитвам да го лекувам тоя сегашния, при положение че на -1 градус сдаде багажа?
Коментар
-
ogi28b написа:...исках просто да питам: да си взема ли монбат 60 и нещо Ач, 720 А стартов ток, 136 лв, или ще препоръчате някой друг за тоя мотор. и изобщо има ли смисъл да опитвам да го лекувам тоя сегашния, при положение че на -1 градус сдаде багажа?
Коментар
-
Ами колега .... какво да ти кажа ... и аз съм имал проблеми с акумулатора и то не малко. Като жичкаджия мога да ти кажа много неща .... Първо, палиш студена кола - не казваш дали пали веднага или въртиш доста време докато запали.За кола 1,4 -1 ,6 стартера е 0.8 - 1 KW - т.е .черпи 70- 80 А. Тука мисля че можеш сам да ме разбереш че ако въртиш примерно 10 сек и после пак и пак .... Ами акумулатора няма да изкара дълго. Второ - не ми харесва като каза, че си сложил акумулатора на зарядното и той закипял за час - два .. Това не е добре също - подаваш му по голям ток от неободимия - пак ще го скапиш. Акумулатора се зарежад с малък ток - колкото повече часове - толкова по-добре. Т.е. с 2-3 А за около 15-20 часа. Като в края на заряда тока трябва да е минимален! За утечки се проверява лесно - вземаш един мултицет от магазин за 1 лев за 4 лева - даваш го на ток, махаш клемите на акумулатора - вържихш го последователно между акумулатора + и клемата + и гледаш тока . Ако си изключил всички консуматори по принцип не трябва да има консумация. Ако имаш аларма - тя ще дърпа 100 мА някъде, и някое и друго реле може да има . Но не повече от 200 мА - 0,2А, в зависимост от обхвата. Ако има - почваш да търсиш къде е - махаш един по един предпазителите - докато намериш токовия кръг - виновен за тази консумация. Виждаш какво има на него и т.н. Акумулатора трябва да се щади - особено зимно време - ако зимата не караш колата - поне на няколко дена трябва да се сваля акумулатора и да се прави заряд - пълен! Защото от студа страшно бързо му пада капацитета, все пак и той си има капацитет на саморазряд - като за различните акумулатори е различен и би трябвало да е упоменат в книжката му.Надявам се да съм бил полезен с нещо.Fiat Palio Weekend TD70
ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"
Коментар
-
всеки е полезен, дори и да спами, майтапа се. значи колата абсолютно винаги си пали нормално - веднага след като 1-ви цилиндър се извърти напълно 2 пъти. само че сутринта не успя да превърти втория оборот преди да запали. просто "заора". на зарядното максималния ток му е 3.5 ампера, освен ако не е решило да пуска 12-13 ампера... ще пробвам с мултицета, но много ме съмнява да има нещо освен алармата и радио-часовника. иначе карам всеки ден по около 8-9 км до работа и обратно, вечер пак излизам поне 1 от всеки 2 вечери.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар