В момента съм в нещо като полуосновен ремонт. След дефектацията се изясни, че износването на цилиндрите ми е 0.03мм и реших да сменя само сегментите (имат луфт 1.2мм - явно износени). Износването на цилиндрите обаче е свалило почти целият хонинг и повърхността е огледална със съвсем леки вертикални щрихи - явно или от парченца нагар, или от ключовете на сегментите.Четейки по литературата, стигнах до извода, че ми трябва само хонинговане, което да остави размера на цилиндрите непроменен, а само да оправи щриховката, за да подобри смазването и напасването на новите сегменти.Някой има ли идея, обаче къде в Пловдив може да се направи тази процедура???Според колегата dan4o, нямало такова място. И всички "известни" майстори щели направо да ми шлифоват цилиндрите до ремонтен размер, дори без да ме изслушат какво искам. Дори излиза, че самото понятие "хонинг" може и да не знаят какво точно значи... да не говорим, че са се ояли и не им се работи. Разбира се, мога да натикам буталата и така както си е огледално, но никак, ама никак не ми се иска.Давайте съвети...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Хонинговане на цилиндри в Пловдив.
Collapse
X
-
Re: Хонинговане на цилиндри в Пловдив.
johnfound написа:В момента съм в нещо като полуосновен ремонт. След дефектацията се изясни, че износването на цилиндрите ми е 0.03мм и реших да сменя само сегментите (имат луфт 1.2мм - явно износени). Износването на цилиндрите обаче е свалило почти целият хонинг и повърхността е огледална със съвсем леки вертикални щрихи - явно или от парченца нагар, или от ключовете на сегментите.Четейки по литературата, стигнах до извода, че ми трябва само хонинговане, което да остави размера на цилиндрите непроменен, а само да оправи щриховката, за да подобри смазването и напасването на новите сегменти.Някой има ли идея, обаче къде в Пловдив може да се направи тази процедура???Според колегата dan4o, нямало такова място. И всички "известни" майстори щели направо да ми шлифоват цилиндрите до ремонтен размер, дори без да ме изслушат какво искам. Дори излиза, че самото понятие "хонинг" може и да не знаят какво точно значи... да не говорим, че са се ояли и не им се работи. Разбира се, мога да натикам буталата и така както си е огледално, но никак, ама никак не ми се иска.Давайте съвети...
Коментар
-
Да си продължа, че трябваше да отивам на работа. Горният цитат гласи - "Всеки път, когато се слагат нови бутални пръстени, гланца на цилиндрите трябва да бъде премахнат, чрез шкурка или "специален инструмент" (glaze-removing tool) на електрическа бормашина. Ако се използва шкурка, правете щрихи на 60 градуса спрямо осевата линия на цилиндъра, за да създадете ефект на кръстосана щриховка."Това което се описва е всъщност ръчно хонинговане - дали със шкурка или със бормашина... При истинското хонинговане става отнемане на материал само от канавките, които се създават - на микроравнище. Размера на отвора би трябвало да се запази, или дори да се намали малко за сметка на накатката на стените. Разбира се всичко зависи от настройката на машината, от използваните инструменти и от подаването - в края на краищата хонинг машината може да свали и десети от милиметъра.Доколкото с подръчни средства успях да премеря моите цилиндри имат износване в диаметъра 0.03мм - тоест стъпенката в горният и долният край на цилиндъра е 0.015мм - това е материал, който може да се свали безпроблемно.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ето и още един цитат, от друга статия: http://www.zr.ru/articles/38058/(Кстати, некоторые фирмы, например "Мицубиси", настоятельно рекомендуют при каждой разборке хонинговать цилиндры, дабы улучшить условия работы колец и повысить их долговечность. У нас это, к сожалению, не принято.)Между другото, някои фирми, например Мицубиши, настоятелно препоръчват при всяко разглабяне на двигателя да се хонинговат цилиндрите, за да се подобрят условията на работа на сегментите и да се повиши тяхната дълговечност. У нас това, за съжаление, не е възприето.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
И аз мисля че освен ръчно да имитираш хронинг друг начин не виждам. Цилиндъра ти вече има няква елипса от износване и незнам машина която да следи тази елипса и да ти направи само хронинг. С сигурност ще ти кажат че трябва да се свали на ремонтен размер. А за сервиза които каза колегата няма спор че от него едва ли има по добър сервиз с по добри машини за всякъкъв вид ремонти на двигатели , друг е въпроса колко са къдърни майсторите. Но 90 % от шлафанията се правят там.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
gad3n написа:направи го ръчно не е толкова страшно колкото изглежда малко фина шкуркичка и си готовFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Оооо тва е много хоризонтално, трябва да се стремиш да постигнеш около 60 градуса спрямо надлъжната ос на цилиндъра, дет се вика търкаи почти , ако мога да го обясня така- (ако е на ръка) вкарваш ръката на 6 часа и в края на цилиндъра трябва да си на 9ч.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар