Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със спирачки или...?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    За вакуума на сервото има нещо като възвратен клапан, така че се изтегля въздуха пред мембраната, но не може да влезе въздух през клапана - еднопосочно е движението. Друг важен момент е уплътнението, което е между главният спирачен цилиндър (някой му казват помпа) и сервото. Може и от там да се губи вакуума след повече време.Сега пробвах Бравата (не е карана от 19:00 снощи) и след 2-3 натискания педала става твърд - така трябва да е иначе или има въздух или главният спирачен цилиндър изпуска обратно течността в казанчето.Колега ogi28b най-вероятната причина да не спира рязко Дедрата е именно това, че вече са износени уплътненията на главният спирачен цилиндър, а също и самият той вече не е кръгъл (това дето е закачено за сервото и от него започват тръбичките). Така какво се получава - когато натиснеш спирачка част от течността в казанчето трябва да се изтласка към спирачните апарати и да се създаде налягане в системата за да се притиснат накладките към диска и колата да спре. Това се прави именно от буталата на главният спирачен цилиндър, те са 2 по едно за всеки кръг на спирачките. Когато вече е износен цилиндъра и уплътненията вече през тях минава спирачна течност и не могат да направят необходимото налягане и да изпомпят достатъчно течност към колелата. При самото обезвъздушаване трябва като се помпи потока от спирачна течност през щуцера да е видимо голям. За мен това е причината ако всичко друго "майстора" наистина го е проверил и направил както трябва.За спирачките ще кажа, че те винаги си работят по един и същ начин независимо дали сте запалили колата (има вакуум в сервото) или не. Просто при загасен двигател усилието, което е необходимо да се натиснат буталата на главният спирачен цилиндър се усеща, че е по-голямо (педала е доста по-твърд), защото сервото не работи да ви помогне, НО спирачките пак си работят, трябва повече сила да се задействат, нищо повече. Например Жигулите нямат серво-усилвател на спирачките и там един прът закачен за педала направо натиска буталата на главният спирачен цилиндър, което става при нас само че на загасен двигател.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #17
      благодаря, доколкото разбирам смяна на уплътненията може и да помогне? или ако не - нещо италиянеца, ала-бала?

      Коментар


        #18
        От опит ще ти кажа да си купиш чисто нов главен спирачен цилиндър. Цената при Христо е около 60лв. Пробвал съм да сменям само уплътненията на един Голф 2, но това има краткотраен ефект и може да бъде опасно, защото както писах е износен от движението на буталото и самият цилиндър. Така дори и ново уплътнение не може да държи, защото вече диаметъра на цилиндъра е по-голям, отделно че е износен и неравномерно.
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #19
          Спирачки винаги има, дори когато двигателят не работи. Просто тогава трябва да се натиска по-силно, защото няма вакуум за сервото. Но не е проблем да се задържи колата на наклон примерно или да се тегли със въже.Вакуума в сервото не може да се задържи повече от няколко часа и не е нужно - това не влияе по никакъв начин на работата на спирачките.
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #20
            johnfound написа:
            Спирачки винаги има, дори когато двигателят не работи. Просто тогава трябва да се натиска по-силно, защото няма вакуум за сервото. Но не е проблем да се задържи колата на наклон примерно или да се тегли със въже.Вакуума в сервото не може да се задържи повече от няколко часа и не е нужно - това не влияе по никакъв начин на работата на спирачките.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар

            Working...
            X