Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със спирачки или...?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със спирачки или...?

    Може да се излагам ама карам от една година и затова да питам. Нормално ли е педала на спирачките да е твърд(няма ход въобще) преди да се запали колата.
    Fiat Punto 1.7TD

    #2
    Нормално е, не се притеснявай Просто, сервото не бачка, когато колата е загасена.
    1.4, 12V, 80к.с., ноем.'95, на газ

    Коментар


      #3
      Да де ама то въобще няма ход педала. Незнам защо но наскоро ми направи впечатление чак. То така много кофти. Ако си спрял на нанадолнище и трябва да не пускаш ръчната преди да запалиш, че ако има кола близо пред теб можеш да я опреш. Значи казвате нормално е това така ли?...
      Fiat Punto 1.7TD

      Коментар


        #4
        Ами мисля, че трябва да има възможност от едно или две натискания и чак тогава да остава без ход. Поне при мен е така. Но определено едно натискане може да се направи.
        Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

        Коментар


          #5
          ivo написа:
          Ами мисля, че трябва да има възможност от едно или две натискания и чак тогава да остава без ход. Поне при мен е така. Но определено едно натискане може да се направи.
          Зависи колко време е стоял без да пали, вакуума в сервото неможе вечно да стои.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            NikMar написа:
            ivo написа:
            Ами мисля, че трябва да има възможност от едно или две натискания и чак тогава да остава без ход. Поне при мен е така. Но определено едно натискане може да се направи.
            Зависи колко време е стоял без да пали, вакуума в сервото неможе вечно да стои.
            Бе като гледам за около 3 часа и педала е закован вече. Интересното е защо не ми е направило впечатление преди. Това скоро го забелязох 2-3 месеца. Може би не си слагам винаги крака на спирачките преди да запаля или седя на ръчна. Сигурно навиците ми са се променили и затова сега го усещам.
            Fiat Punto 1.7TD

            Коментар


              #7
              Като палиш при натисната спирачка и педала ти омекне след запалването значи сервото ти е наред.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                NikMar написа:
                Като палиш при натисната спирачка и педала ти омекне след запалването значи сервото ти е наред.
                Да така става...
                Fiat Punto 1.7TD

                Коментар


                  #9
                  Тогава карай и се небой, колата е за каране не за спиране /това в кръга на майтапа/.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    то хубаво колегата да си кара спокойно, но и при мен е така както при ivo, може 1 седмица да не я мърдам колата и първите няколко натискания пак си потъва педала и държат мнго оспорачките. и чак след това се втвърдява. та винаги съм се чудел дали това не е своеобразен тест за уплътненията на сервото. защото ако има вакуум и след ден два го няма значи някъде просмуква въздух. или може тази разлика да се дължи на разлицчията на серво усилвателите на различните модели фиат.П.П.нека колегата bogidar не се плаши ами да си кара, аз след смяна на задно спирачно силиндърче разбрах, че е имало проблем в него. от край време педалът си ми беше мек винаги дори и на загасена кола беше леко мекичък, но понеже не бях карал западна кола преди това и не знаех как трябва да стоят нещата. та се оказа че от въпросното цилиндъче винаги си е смучело въздух. но недостатъчно за да пропада педалът. но точно толкова че хем колата да спира що годе нормално, хем да е по мек педалът от нормалното. така че карай спокойно, но имай едно на ум, че със спирачки шега не бива, ако има и малко съмнение за проблем - консултациа или майстор УСПЕХИ и безавариино каране
                    Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                    182A4.000 IAW49F
                    LPG - Lovato EasyFast
                    ----------------------------
                    "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря колеги за инфото. Аз продължавам да се чудя обаче. Искам да разбера принципа на действие и защо всеки път е различно. Ето ония ден като писах темата отивам на работа, гася колата и така 4 часа. Отидох да проверя спирачките - педала твърд се едно има трупче под него. На следващия ден сутринта след престой една нощ педала пък си беше мек - спирачките работеха, така и тази сутрин. На какво се дължи това. Да не би да има значение как към изгасил колата - с крак на спирачката или не или нещо подобно. А и да вметна - бях на майстор преди 2-3 месеца за спирачките, защото имах други съмнения. Педала потъваше повече от нормалното, имах усещанито че колата спира по трудно от преди. А и не съм ги гледал спирачките от както съм взел колата 10 000км. Оказа се че задните цилиндърчета изпускат спирачна течност. Смених ги. Питах майстора да не се окаже нещо друго я спирачна помпа я... Той каза да карам така, според него няма други проблеми. Ако пак забележа нещо тогава. Та от тогава все някакви съмнения имам. Та това с твърдоста на педала е от преди това де. Ама незнам все ме гложди нещо, но колата си спира нормално, педала няма голям ход и не потъва както преди.
                      Fiat Punto 1.7TD

                      Коментар


                        #12
                        Ще проверя как стои момента с моя педал, но според мен за да се успокоиш - прегледай всички спирачни апарати - може наистина да ти изпуска все още от някъде... Понеже явно моя педал е все еднакъв не ми е направило впечатление, но ... според мен е твърд винаги. Не бях карал колата 3 дни, не ми е направило впечатление - значи трябва винаги да е твърд при палене...
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          Чакайте сега да изясним, че взех съвсем да се обърквам. Твърд ли трябва да е педала или не преди палене. Щото останах с впечатлението, че трябва да има възможност за 1-2 напомпвания - което за мен е по-логично. Щото като освободиш от скорост по наклон как ще спреш. С ръчна да но...
                          Fiat Punto 1.7TD

                          Коментар


                            #14
                            Когато сервото не работи (когато колата не е запалена) трябва 2-3 да можеш да натиснеш педала, тогава хваща.После вече не запалиш ли ,разчиташ на ръчната

                            Коментар


                              #15
                              колеги, понеже зачекнахте темата - баща ми кара една дедра, която дали още отначало, дали постепенно, вече не си спомням, но спирачки няма. ако трябва да спреш рязко с тази кола, считай че се удряш. на нея обаче, при палене педала е толкова мек, колкото е при всяко едно натискане при работещ двг. така 2-3 пъти, после става "се едно има трупче под него. смениха се накладки, дискове, провери се уж всичко, но въпреки това колата продължава да не може да спре нормално рязко. Най точно ще е ако кажа че при скачане на педала, мноооооого рядко блокира някое колело, обикновено е някое от задните, но предно - никога. Колата няма АБС, никога не е имала, вероятно няма и да има. няма и спирачки.Моята кола, за разлика, когато я пробвах за 1 път, баща ми караше, и си натисна педала силно, както на ланчията си е свикнал, и понеже работеше както трябва, аз бях на задната седалка вляво, доста неприятно си ударих лицето в шоф. седалка - просто спирачките заковаха колата като отведнъж (+АБС). ОБАЧЕ, при палене и нормално натискане на педала, дори и на лек наклон, колата тръгва надолу. Трябва да натиснеш и то с доста голяма сила (може би кльощава жена няма да успее), за да я задържиш на място. Това обаче е ако не съм я палил повече от няколко часа. за 2-3 часа престой няма проблем, педалът е сравнително доста мек и без усилие задържа колата.Та как мислите - дедрата: защо се държи така - уж всичко е точно, нови дискове, нови накладки и т.н., а хубаво спиране няма; бравата - чудесни спирачки, но при по-дълъг престой - вакуума някъде заминава...

                              Коментар

                              Working...
                              X