Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Някои разглобявал ли е капачката на резервоара?-Решението!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Някои разглобявал ли е капачката на резервоара?-Решението!

    Колеги моита нещо се ебава, така като я гледам ако я зачекна няма къде да ходи ще я отворя, но по добре да питам първо тук, ако някои е минал по този път и може да бъде полезен с информация за това как се разглобява тая капачка и по точно каква може да е причината да не ще да се отключва и заключва с ключа?
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

    #2
    капачка

    капачката може да е клеясала - пластините може да е износен ключа може квадрата да е счупен или по възможно една пъпка където го мести може първо да го смажеш ако не си и като отваряш да местиш ключа ако имал луфт а се разглобява / зависи модела / с едни пластини и добри отверки
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Аз пробвах навремето да разглобя капачката на Темпрата. Твърдо решен, че ще я сглобявам после , но за по-сигурно преди това си купиш друга Та започнах плахо и много внимателно, и след като си загубих един ден, минах на вариянта - чук, длето и вълшебни думи(разбирай споменаване на не една майка).Та като краен резултат - разглобих я, но така и не разбрах дали може да се разглоби , така че после да може да се сглоби. Та в момента, ако не съм я изхвърлил се въргаля накъде на части и парчета.

      Коментар


        #4
        Колега 100 % е от ключа! При мен със синия ключ не мога да заключа нито резервоара, нито жабката! С червения/кефевия ключ се заключват и двете!
        Space Star 1.9 DID

        Коментар


          #5
          Ами колеги при мен симптома е следния, ключа си влиза много добре, не хлопа и не се клати насам натам, завърта се в едната посока около 45градуса и спира изведнъж. И да напъвам и да не напъвам не ще да мръдне повече, не съм се сетил да пробвам и с другите 2 ключа които имам. Щом колегата "ключар" казва че се отваря ша взема да я разнебитя, пък ако не мога да я оправя ще я взема с мен на феста да му я дам да я оправи Шегувам се
          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

          Коментар


            #6
            Аз много не разбрах от поста ти, но капачката на резервоара, ключалката се завърта на 45 градуса (около), и се развива капачката.През това време не можеш да извадиш ключа, докато не я завъртиш отново на резервоара и отново я заключиш. Чак тогава може да се извади ключа.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              Slavi_Lancia написа:
              Ами колеги при мен симптома е следния, ключа си влиза много добре, не хлопа и не се клати насам натам, завърта се в едната посока около 45градуса и спира изведнъж. И да напъвам и да не напъвам не ще да мръдне повече.
              Хм, при мен въобще не се завърта!
              Space Star 1.9 DID

              Коментар


                #8
                BO написа:
                Аз много не разбрах от поста ти, но капачката на резервоара, ключалката се завърта на 45 градуса (около), и се развива капачката.През това време не можеш да извадиш ключа, докато не я завъртиш отново на резервоара и отново я заключиш. Чак тогава може да се извади ключа.
                Точно така е колега, завъртам ключа без проблем на около 45 градуса и не мога да го извадя през тва време но капачката не се заключва, просто ключа се върти доста свободно без да усещам да прави нещо вътре от единия край до другия карай на хода които има. Я по добре ми кажи в коя посока завърташ ключа за заключване и в коя за отключване.
                Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                Коментар


                  #9
                  Колегииии......, да се похваля оправих си капачката. Извинявам се ма съм голям серсем една снимка не щракнах . ще се опитам да обясня поне подробно. Самата капачка се отваря (както каза ключаря) малко трудничко и внимателно с отверките се "изчопля" горната час. След като я отворите с изненада установявате че вътре няма почти нищо, в долната половина има един цилиндър с шлици (зъби) от вътрешната страна. В горната част на капачката остава патрона и един пласмасов корпус от които стърчи едно пласмасово зъбче, така че когато капачката е сглобена тва зъбче се движи и или законтря или "отконтря" цилиндъра с шлиците и така става затягането и отвиването на капачката. Та тва въпросно зъбче е толкова кекаво направено че се чудя как всяка 2ра капачка не е развалена. Тва зъбче представлява малко пластмасово тяло с размери 17х6х6мм и в средтата има дупка за пружинка която го натиска нагоре за да е зацепено с шлиците. Отделно тва зъбче се управлява от един палец на патрона на ключа които когато е заключена капачката издърпва зъбчето на долу и така то като няма контакт с шлиците капачката се върти свободно и не се отваря, когато врътнете ключа палеца освобождава зъба а пружината го изтиква на горе и тои се зацепва в цилиндъра с шлиците и можете да отвиете капачката. Та тва зъбче се чупи (къса) на две щото е с много тънки стени а пружината е много ама много яка, и когато заключвате капачката и палеца на ключа издърпва зъбчето надолу то трябва с тая кекава пласмаса да свие пружината и прас се скъсва. Решението; мислех да режа пластмаса да правя ново зъбче но не е толкова лесна формата му , не стига че в челото има 2 зъба за зацепването ами има и дупка в средата за пружинката дет го натиска нагоре ,остави това ами има и едно издълбано легло за палеца на патрона дето го движи нагоре надолу. След като установих че ново едвали мога да направя а тва и да го залепя едва ли ще издържи едно заключване ми хрумна идеята да го разпробия в единия краи по дължина (единствения краи с по дебел матерял) с бургиика 1.5мм го дупнах , намерих болтче маи не по дебело беше от 2мм и го завих леко , малко го нагрях с запалка и продължих да завивам, така болта си направи сам резба в зъбчето, след като го затегнах болта идеално събра двете счупени части на зъбчето , след това с малка шлаиф машинка малко пилнах главата на болта че стърчеше настрани от тялото на зъба и не даваше да си влезе в леглото , също така се наложи да пилна болта в леглото на дето влиза щифта от патрона за да може щифта да се движи нагоре на долу като въртиш ключа и да си върши работата иначе опира леко в болта и не позволява да извадиш ключа от ключалката , за това се наложи да изтъня болта на половина и така всичко си доиде на мястото. Мислех да му сложа по слаба пружина за да не напъва толкова и по лесно и ненатоварено да работи механизма но пружината играе важна роля за затягането на капачката, така че с друга пружина не става. сглобих всичко затворих и сега вече имам работеща капачка да видим до кога, но определено с тоя болт е в пъти по здраво от оригиналната пласмаса. А сега следват схемите, ОБЕЩАИТЕ ЧЕ НЯМА ДА МИ СЕ СМЕЕТЕ
                  Прикачени файлове
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                  Коментар


                    #10
                    На фиг.1 с черно показвам къде се чупи зъбчето, на фиг.2 показвам къде съм дупнал дупката от долу на зъба в която ще се завие болта, на втората снимка съм нарисувал как съм изпилил болта за да може да не пречи на палеца на патрона които се движи в същата вдлъбнатина. Изпилването става на завит болт след като е затегнат за да не се обърка мястото на пилене. От мен толкова, бая се увлякох с тая тема , а ако е и полезна на някои да се справи и тои с проблема значи писането не е било на празно. Благодаря на всички които си загубиха време да прочетат целия тоя "доклад"
                    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                    Коментар


                      #11
                      Браво колега!Ами по клапана имали какво да се направи/почисти или т.н.! Питам защото при мен го няма т.нар. "фъстене" или там както му казваме!
                      Space Star 1.9 DID

                      Коментар


                        #12
                        Roko написа:
                        Браво колега!Ами по клапана имали какво да се направи/почисти или т.н.! Питам защото при мен го няма т.нар. "фъстене" или там както му казваме!
                        Ами до него не стигнах, тои се пада под тоя цилиндър с шлиците а него не го свалях, но тоя клапан на капачката е за вакум тоест да вкарва от вън на вътре въздух ако се наложи, а щом не ти фъшка значи от някъде "диша" резервоара ти.
                        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                        Коментар

                        Working...
                        X