Колеги моита нещо се ебава, така като я гледам ако я зачекна няма къде да ходи ще я отворя, но по добре да питам първо тук, ако някои е минал по този път и може да бъде полезен с информация за това как се разглобява тая капачка и по точно каква може да е причината да не ще да се отключва и заключва с ключа?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Някои разглобявал ли е капачката на резервоара?-Решението!
Collapse
X
-
Аз пробвах навремето да разглобя капачката на Темпрата. Твърдо решен, че ще я сглобявам после , но за по-сигурно преди това си купиш друга Та започнах плахо и много внимателно, и след като си загубих един ден, минах на вариянта - чук, длето и вълшебни думи(разбирай споменаване на не една майка).Та като краен резултат - разглобих я, но така и не разбрах дали може да се разглоби , така че после да може да се сглоби. Та в момента, ако не съм я изхвърлил се въргаля накъде на части и парчета.
Коментар
-
Ами колеги при мен симптома е следния, ключа си влиза много добре, не хлопа и не се клати насам натам, завърта се в едната посока около 45градуса и спира изведнъж. И да напъвам и да не напъвам не ще да мръдне повече, не съм се сетил да пробвам и с другите 2 ключа които имам. Щом колегата "ключар" казва че се отваря ша взема да я разнебитя, пък ако не мога да я оправя ще я взема с мен на феста да му я дам да я оправи Шегувам сеПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Аз много не разбрах от поста ти, но капачката на резервоара, ключалката се завърта на 45 градуса (около), и се развива капачката.През това време не можеш да извадиш ключа, докато не я завъртиш отново на резервоара и отново я заключиш. Чак тогава може да се извади ключа.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Аз много не разбрах от поста ти, но капачката на резервоара, ключалката се завърта на 45 градуса (около), и се развива капачката.През това време не можеш да извадиш ключа, докато не я завъртиш отново на резервоара и отново я заключиш. Чак тогава може да се извади ключа.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Колегииии......, да се похваля оправих си капачката. Извинявам се ма съм голям серсем една снимка не щракнах . ще се опитам да обясня поне подробно. Самата капачка се отваря (както каза ключаря) малко трудничко и внимателно с отверките се "изчопля" горната час. След като я отворите с изненада установявате че вътре няма почти нищо, в долната половина има един цилиндър с шлици (зъби) от вътрешната страна. В горната част на капачката остава патрона и един пласмасов корпус от които стърчи едно пласмасово зъбче, така че когато капачката е сглобена тва зъбче се движи и или законтря или "отконтря" цилиндъра с шлиците и така става затягането и отвиването на капачката. Та тва въпросно зъбче е толкова кекаво направено че се чудя как всяка 2ра капачка не е развалена. Тва зъбче представлява малко пластмасово тяло с размери 17х6х6мм и в средтата има дупка за пружинка която го натиска нагоре за да е зацепено с шлиците. Отделно тва зъбче се управлява от един палец на патрона на ключа които когато е заключена капачката издърпва зъбчето на долу и така то като няма контакт с шлиците капачката се върти свободно и не се отваря, когато врътнете ключа палеца освобождава зъба а пружината го изтиква на горе и тои се зацепва в цилиндъра с шлиците и можете да отвиете капачката. Та тва зъбче се чупи (къса) на две щото е с много тънки стени а пружината е много ама много яка, и когато заключвате капачката и палеца на ключа издърпва зъбчето надолу то трябва с тая кекава пласмаса да свие пружината и прас се скъсва. Решението; мислех да режа пластмаса да правя ново зъбче но не е толкова лесна формата му , не стига че в челото има 2 зъба за зацепването ами има и дупка в средата за пружинката дет го натиска нагоре ,остави това ами има и едно издълбано легло за палеца на патрона дето го движи нагоре надолу. След като установих че ново едвали мога да направя а тва и да го залепя едва ли ще издържи едно заключване ми хрумна идеята да го разпробия в единия краи по дължина (единствения краи с по дебел матерял) с бургиика 1.5мм го дупнах , намерих болтче маи не по дебело беше от 2мм и го завих леко , малко го нагрях с запалка и продължих да завивам, така болта си направи сам резба в зъбчето, след като го затегнах болта идеално събра двете счупени части на зъбчето , след това с малка шлаиф машинка малко пилнах главата на болта че стърчеше настрани от тялото на зъба и не даваше да си влезе в леглото , също така се наложи да пилна болта в леглото на дето влиза щифта от патрона за да може щифта да се движи нагоре на долу като въртиш ключа и да си върши работата иначе опира леко в болта и не позволява да извадиш ключа от ключалката , за това се наложи да изтъня болта на половина и така всичко си доиде на мястото. Мислех да му сложа по слаба пружина за да не напъва толкова и по лесно и ненатоварено да работи механизма но пружината играе важна роля за затягането на капачката, така че с друга пружина не става. сглобих всичко затворих и сега вече имам работеща капачка да видим до кога, но определено с тоя болт е в пъти по здраво от оригиналната пласмаса. А сега следват схемите, ОБЕЩАИТЕ ЧЕ НЯМА ДА МИ СЕ СМЕЕТЕПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
На фиг.1 с черно показвам къде се чупи зъбчето, на фиг.2 показвам къде съм дупнал дупката от долу на зъба в която ще се завие болта, на втората снимка съм нарисувал как съм изпилил болта за да може да не пречи на палеца на патрона които се движи в същата вдлъбнатина. Изпилването става на завит болт след като е затегнат за да не се обърка мястото на пилене. От мен толкова, бая се увлякох с тая тема , а ако е и полезна на някои да се справи и тои с проблема значи писането не е било на празно. Благодаря на всички които си загубиха време да прочетат целия тоя "доклад"Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Roko написа:Браво колега!Ами по клапана имали какво да се направи/почисти или т.н.! Питам защото при мен го няма т.нар. "фъстене" или там както му казваме!Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар