Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За маслото Prista Super Bezin 10W40

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За маслото Prista Super Bezin 10W40

    Аз общо взето съм привърженик на Българското, а и колегата moko, който работи в лабораторията на Приста твърди в много теми, че качеството е отлично. Та затова при последната смяна на маслото (преди 2000км) налях Приста Супер Бензин 10W40 - за което се твърди, че е полусинтетично. Преди това бях с Лики Моли 20W50.И при двете смени на маслото свалях картера.За какво ви разказвам всичко това. Ами защото когато сменях Лики молито (на 8000км), картера беше съвсем чист. А сега, когато източих Пристата (с идеята да го използвам повторно - на 2000км е) дъното на картера се оказа покрито с около 5мм гъста черна утайка. Вярно, че разглабях картера на студен двигател, но пък маслото което източих отгоре не беше чак толкова гъсто, колкото утайката, нито чак толкова черно.Ами това е историята.П.П. Много ще се радвам, колегата moko да вземе отношение с някакво обяснение на явлението... макар че, той не се мярка напоследък.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    не си правете експерименти с собствените двигатели залагайте на нещо по сигурно. аз от 3г. карам с CASTROL 0W30 long life и досега съл нямал никакви ядове вярно цената е 50лв. на литър но си заслужава. дават му живот 30000км. но аз го сменям на всеки 10000км.P.S. за 3г. съм сменил 5 автомобила сега карам мареа 1.9TD100 и както казах никога съм нямал проблеми. това са масла с най-висока спесификация. мареата я карам пт скоро 4000км. но маслото е още бистро.
    FIAT Marea 1.9TD/100

    Коментар


      #3
      Една от функциите на маслото е да почиства двигателя Това, че едно масло е бистро, още повече на дизелов двигател, не говори добре за себе си Според мен, Приста-та е почистила тук-там боклуците и затова е имало утайка.А този Кастрал дето седи бистър ... би ме притеснило ако беше моята кола
      http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
      Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
      FIAT Punto 02' 1.9 JTD
      FIAT Punto 99' 1.7 TD

      Коментар


        #4
        Dodo 155 написа:
        Една от функциите на маслото е да почиства двигателя Това, че едно масло е бистро, още повече на дизелов двигател, не говори добре за себе си Според мен, Приста-та е почистила тук-там боклуците и затова е имало утайка.А този Кастрал дето седи бистър ... би ме притеснило ако беше моята кола
        не казвам че седи както съм го налял но не е станал на мазут
        FIAT Marea 1.9TD/100

        Коментар


          #5
          Dodo 155 написа:
          Според мен, Приста-та е почистила тук-там боклуците и затова е имало утайка.
          Хм... Питам се дали е възможно Пристата да е реагирала някак с остатъците от лики-молито, така че да се образува утайка? Иначе и при двете отваряния на картера, а сега и целият блок е разглобен - маслените магистрали са чисти, помпата също, няма никакви нагари и боклуци...
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #6
            Лятото при премеждията ми със смяната на разпределителния вал ми се наложи да сменя масло Selenia 20K 10W40 карано около 200км - според щеката беше супер бистро, но като го източих в 5л туба от минерална вода - беше тъмно кафяво до черно. А картера преди да налея първото масло беше свалян и чистен.. Така че наистина почистват и не е нужно дори много каране. После свалях глава, картер.. всичко се мина на пароструйка и се кисна в нафта, прочистване на маслената магистрала и т.н. но и маслото свърши добра работа.. за 50лв почистване
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #7
              dodo 155 е напълно прав - маслото трябва да "мие" двигателя.

              Коментар


                #8
                И според мен пристата ти е почистила мотора. А за това Лики Моли дето казваш - вискозитета му е като за пустинята- прекалено гъсто масло е и от там прави лайна, които пристата е отмила. Имай в предвид че 20в-50 е все едно модернизирано М10Д да кара при по-високи темперетури. Сложи още 1 приста и виж как е след това.За справка - имам вкъщи 1 кола, която се кара и с М10Д и няма проблем - това е най-нискокачественото масло, мотора е оставян дори и без такова и въпреки всичко работи нормално. Така че едва ли проблема е в българското масло.
                Fiat Ducato 2.5D
                Lancia Kappa 2.4TDS

                Коментар


                  #9
                  Аз също мисля че Приста-та ти е измила нагара и смолистите отлагания в двигателя.Небезизвестно е че Лики Моли прави проблем на маслените магистрали с този молибденов дисулфат който му и идва в повече на двигателя.Интересно е наистина какво ще смъкне в картера следващото ти масло(при нормална смяна де).Относно колегата за Кастрол-а - колега какъв е тоя Кастрол за 50лв литъра?Аз съм дилър на Мобил и техния топ продукт ,който е основно създаден за новите дизели струва 38лв литъра.Нещо май са те врътнали.Вискозитета трябва да му е 5w30 , а не 0w30 за да е топ продукта им
                  Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                  Коментар


                    #10
                    zombaiko написа:
                    вярно цената е 50лв. на литър но си заслужава.
                    Боже господи, направо се удивлявам как намирате оправдание и стимул за самите себе си за да правите такива неща ?!?Ето една проста сметка:На мен смяната ми е 7 литра, купувам 8. Да има.8 литра са 400лв за кастрол.8 литра Приста Ултра 0W40 или 5W40 са 144лв.Оказва се че разликата е почти 3!!! пъти за продукти с идентични качества.Или си мислим че кастрола е 3 пъти по-добър?!?Сори за офтопика, не се сдържах.
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #11
                      Re: За маслото Prista Super Bezin 10W40

                      johnfound написа:
                      Аз общо взето съм привърженик на Българското, а и колегата moko, който работи в лабораторията на Приста твърди в много теми, че качеството е отлично. Та затова при последната смяна на маслото (преди 2000км) налях Приста Супер Бензин 10W40 - за което се твърди, че е полусинтетично. Преди това бях с Лики Моли 20W50.И при двете смени на маслото свалях картера.За какво ви разказвам всичко това. Ами защото когато сменях Лики молито (на 8000км), картера беше съвсем чист. А сега, когато източих Пристата (с идеята да го използвам повторно - на 2000км е) дъното на картера се оказа покрито с около 5мм гъста черна утайка. Вярно, че разглабях картера на студен двигател, но пък маслото което източих отгоре не беше чак толкова гъсто, колкото утайката, нито чак толкова черно.Ами това е историята.П.П. Много ще се радвам, колегата moko да вземе отношение с някакво обяснение на явлението... макар че, той не се мярка напоследък.
                      Малиии 5 мм утайка това си е направо за рекордите на Гинес.Ако наистина е така браво на маслото само при следващата смяна да не намериш в картера разложени клапани и пружини .Преди години ми се наложи да подменя един двигател на Мохер 1360.След смяната отоврих капака на главата ей така от любопитство и какво видях.Толкова много нагар и смолисти отлагания ,че едва можеха да се определят кои детайли какви са.Всичко се бе сляло в едно цяло.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        ivanko_rs написа:
                        Интересно е наистина какво ще смъкне в картера следващото ти масло(при нормална смяна де).
                        Ами следващата смяна няма да е нормална, защото в момента сменям сегменти, основни и биелни лагери - следва разработване 500..1000км с някакво минерално масло (може би също Приста - почти ме убедихте, че лики-молито е проблема ). Не съм сигурен обаче дали ще свалям картера... Но като се има предвид, че сега утайката изобщо не изтече с маслото, може и да го сваля, за да съм сигурен че няма проблеми.
                        Fiat Ritmo 105TC
                        1600cc 105к.с.

                        Коментар


                          #13
                          johnfound написа:
                          ivanko_rs написа:
                          Интересно е наистина какво ще смъкне в картера следващото ти масло(при нормална смяна де).
                          Ами следващата смяна няма да е нормална, защото в момента сменям сегменти, основни и биелни лагери - следва разработване 500..1000км с някакво минерално масло (може би също Приста - почти ме убедихте, че лики-молито е проблема ). Не съм сигурен обаче дали ще свалям картера... Но като се има предвид, че сега утайката изобщо не изтече с маслото, може и да го сваля, за да съм сигурен че няма проблеми.
                          Ами така като гледам, аз нямам какво повече да кажа. Колегите по-горе са се изказали абсолютно компетентно и изчерпателно.На никого не съм налял в двигателя масло на Приста насила. Всеки има глава на раменете си (на някой е на други места) и може да мисли и да прави каквото си иска.Това че защитавам тези масла, не го правя от "фирмена политика и пласмент", а защото всеки божи ден ръцете и мантата ми са осрани от масла. Всеки да налива каквото иска, колкото по-скъпо, толкова по-скъпо. Това май не беше точно така, но смятам че се подразбра за какво става въпрос. Хайде със здраве.
                          Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
                          Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
                          Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

                          Коментар


                            #14
                            най-после се усетиха някой, че маслото е едно и също, само цената не е същата. вече 4 кола карам само с приста и досега проблем не ми е създала с това. ама фиат не препоръчва приста да знаете- купувайте селения тя така ще пази мотора, че 2 мил. км ще можете да си я карата същата кола
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              като знам как един познат "прави" шампоани всякакви - кеф ти шаума, кеф ти хед енд шолдърс, кеф ти с жожоба, има кой да му прави опаковките... та си мисля туй дето го сипвате за Лики Моли или Кастрол, дали е такова...в тази дива България, дето всеки е тръгнал да печели...
                              Fiat Punto 1.1-Синята птица
                              Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                              Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                              Коментар

                              Working...
                              X