Колеги, дайте технология за почистване на катализатора. Ама нещо истинско, не предположения Какво направих аз:Оставих го да стои две денонощия в разтвор на вода и веро. После го измих с вода. Отново го оставих във вода с веро, после го измих с парен кондензат и най-накрая го пропарих с пара 140*С. Имам под ръка най-различни разтворители, но са страшно агресивни и ако на самата катализаторна пита не и стане нищо, 100% ще кородира кожуха. Днес минах край сервиза в който го свалях и попитах, това което питам Вас. Казаха ми, че ако има технология, те не я знаят. Трябвало да има добра "видимост" през него и да не е стопен, разпаднат, разрушен (за дизели стопяването било изключено).Моят катализатор вече светна. Вижда се подредената му структура. Има отлична проводимост на светлина, пара и вода и си мисля отново за монтиране, но първо ще изчакам Вашите мнения и съвети. Сигурно има какво още да се направи?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
И отново за катализатора.
Collapse
X
-
Много добър експеримент!Единственият проблем който може да възникне е т.н. отравяне на катализатора. Веществата, които служат за катализатори имат много развита микро повърхност (именно на повърхността протичат и химичните реакции). Има обаче вещества, които имат свойството да променят активността на катализаторите. Ако във някой от препаратите, които си използвал се съдържат такива вещества - то активността на катализатора ще ти се намали. Единствено тест на газ анализатор обаче, могат да покажат дали това се е случило или не. А ако си целял само да не ти задръства потока на газовете - може да се каже, че си успял на 100%. Но ако работата е само в мощността, мисля че правотоково гърне на мястото на катализатора ще свърши повече работа.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Re: И отново за катализатора.
Grancharov написа:Колеги, дайте технология за почистване на катализатора. Ама нещо истинско, не предположения Какво направих аз:Оставих го да стои две денонощия в разтвор на вода и веро. После го измих с вода. Отново го оставих във вода с веро, после го измих с парен кондензат и най-накрая го пропарих с пара 140*С. Имам под ръка най-различни разтворители, но са страшно агресивни и ако на самата катализаторна пита не и стане нищо, 100% ще кородира кожуха. Днес минах край сервиза в който го свалях и попитах, това което питам Вас. Казаха ми, че ако има технология, те не я знаят. Трябвало да има добра "видимост" през него и да не е стопен, разпаднат, разрушен (за дизели стопяването било изключено).Моят катализатор вече светна. Вижда се подредената му структура. Има отлична проводимост на светлина, пара и вода и си мисля отново за монтиране, но първо ще изчакам Вашите мнения и съвети. Сигурно има какво още да се направи?
Коментар
-
specialista написа:Колега,разкарай този катализатор и несе занимавай с глупости.Да не говорим че докато се опитваш да го почистишвсичката отрова и гадост която се е събрала там я правиш достъпна до тялото си.Не ми казвай че си взел мерки.Без катализатор колата върви по-добре - гарантирам ти го. Успех!
Коментар
-
Абе пич, що не посаветваш човека да си купи нов катализатор?Че той ако ги имаше парите няма да се мъчи даго чисти,или да търси съвет тук.Мойта Темпра е без кат. заводско ,следващите са със кат. и аз сега кво да направя,да си слагам ли , тая нема да стане а пък тези де то мерят газовете,нека сиги мерят,а пък аз ще си карам на газ.
Коментар
-
specialista написа:Абе пич, що не посаветваш човека да си купи нов катализатор?Че той ако ги имаше парите няма да се мъчи даго чисти,или да търси съвет тук.Мойта Темпра е без кат. заводско ,следващите са със кат. и аз сега кво да направя,да си слагам ли , тая нема да стане а пък тези де то мерят газовете,нека сиги мерят,а пък аз ще си карам на газ.
Коментар
-
Чакайте, дайте да се разберем и да не се дърлим за нещо, което е свалено от 3 месеца и стои в една лаборатория. Първо, катализатора го свалих не защото се налагаше толкова, колата и с него вървеше както сега върви с гърне. Само ми се струва, че сега е маалко по-шумна(една идея) и другото, което е 100% - с катализатора отработените газове имаха специфична миризма, различна от сегашната.Второ, не чувам нищо ново в съвета да си купя нов катализатор, или да разкарам стария - туй отдавна го знам и съм го направил. По-добрият съвет би бил - купи си нов автомобил.Трето, защо изобщо съм седнал да се занимавам с писания по форуми?Но понеже съм започнал, благодаря на колегите. Да, има резон в това, че катализаторът може да бъде отровен ако се ползват разтворители, но около мен има добри химични лаборатории и Специалисти, които ми дадоха съвет, да не ползвам разтворители, а разтвор на вода и веро, защото саждите не се разтваряли а притежавали свойството на отмиване. Другото предложение за изгарянето на колегата lov, мисля че е най-близо до истината. Ровейки се из net-а, попаднах на иновации на Пежо, където се дават два метода за регенериране на катализатори и филтри за твърди частици, където в основата и на двата е изгарянето при 550*C, с допълнително инсталирани системи с много датчици и специални за целта добавки в горивата и т.н.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Grancharov написа:Трето, защо изобщо съм седнал да се занимавам с писания по форуми?Но понеже съм започнал, благодаря на колегите. Да, има резон в това, че катализаторът може да бъде отровен ако се ползват разтворители, но около мен има добри химични лаборатории и Специалисти, които ми дадоха съвет, да не ползвам разтворители, а разтвор на вода и веро, защото саждите не се разтваряли а притежавали свойството на отмиване. Другото предложение за изгарянето на колегата lov, мисля че е най-близо до истината. Ровейки се из net-а, попаднах на иновации на Пежо, където се дават два метода за регенериране на катализатори и филтри за твърди частици, където в основата и на двата е изгарянето при 550*C, с допълнително инсталирани системи с много датчици и специални за целта добавки в горивата и т.н.
Коментар
-
lov написа:И тъй като вече си започнал великото дело остана да вземеш една пропанбутанова горелка и да го напечеш хубаво.Ще постигнеш точната температура и без никакви датчици и добавки.По някога и най-сложните неща могат да се решат и по най-елементарния начин стига човек да мисли и да има желание за това.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар