Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

И отново за катализатора.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    И отново за катализатора.

    Колеги, дайте технология за почистване на катализатора. Ама нещо истинско, не предположения Какво направих аз:Оставих го да стои две денонощия в разтвор на вода и веро. После го измих с вода. Отново го оставих във вода с веро, после го измих с парен кондензат и най-накрая го пропарих с пара 140*С. Имам под ръка най-различни разтворители, но са страшно агресивни и ако на самата катализаторна пита не и стане нищо, 100% ще кородира кожуха. Днес минах край сервиза в който го свалях и попитах, това което питам Вас. Казаха ми, че ако има технология, те не я знаят. Трябвало да има добра "видимост" през него и да не е стопен, разпаднат, разрушен (за дизели стопяването било изключено).Моят катализатор вече светна. Вижда се подредената му структура. Има отлична проводимост на светлина, пара и вода и си мисля отново за монтиране, но първо ще изчакам Вашите мнения и съвети. Сигурно има какво още да се направи?
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    #2
    Браво за успешното начинание ,но не смятам ,че има кой да ти помогне.Тази процедура я правиш за първи път и си остава твои патент.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Много добър експеримент!Единственият проблем който може да възникне е т.н. отравяне на катализатора. Веществата, които служат за катализатори имат много развита микро повърхност (именно на повърхността протичат и химичните реакции). Има обаче вещества, които имат свойството да променят активността на катализаторите. Ако във някой от препаратите, които си използвал се съдържат такива вещества - то активността на катализатора ще ти се намали. Единствено тест на газ анализатор обаче, могат да покажат дали това се е случило или не. А ако си целял само да не ти задръства потока на газовете - може да се каже, че си успял на 100%. Но ако работата е само в мощността, мисля че правотоково гърне на мястото на катализатора ще свърши повече работа.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        Re: И отново за катализатора.

        Grancharov написа:
        Колеги, дайте технология за почистване на катализатора. Ама нещо истинско, не предположения Какво направих аз:Оставих го да стои две денонощия в разтвор на вода и веро. После го измих с вода. Отново го оставих във вода с веро, после го измих с парен кондензат и най-накрая го пропарих с пара 140*С. Имам под ръка най-различни разтворители, но са страшно агресивни и ако на самата катализаторна пита не и стане нищо, 100% ще кородира кожуха. Днес минах край сервиза в който го свалях и попитах, това което питам Вас. Казаха ми, че ако има технология, те не я знаят. Трябвало да има добра "видимост" през него и да не е стопен, разпаднат, разрушен (за дизели стопяването било изключено).Моят катализатор вече светна. Вижда се подредената му структура. Има отлична проводимост на светлина, пара и вода и си мисля отново за монтиране, но първо ще изчакам Вашите мнения и съвети. Сигурно има какво още да се направи?
        Ползвам едни руски печки на които принципа на работа е същия само дето порестата платината е нанесена на повърхноста на азбестови влакна.Та руснаците са дали упътване как да се процедира като се замърси катализатора с масла.Процедурата е измиване с бензин и последващо загряване до червено на катализатора на газов котлон.Правил съм го много пъти и става.Скоро ми беше дошла идеята да пробвам нещо такова ама не ми е попадал читав катализатор за експеримента.До колкото имам познания по химия стига керамичната решетка да е здрава колкото и да го нагряваш не можеш да навредиш на платината защото по вероятно е да стопиш корпуса преди нея.И с поред мен с нагряването има логика защото маслата са тежки въглеводороди и на тях им трябва по висока температура за да изгорят до въглероден двуокис и вода.Същото се отнася и за саждите.Е за предпочитане е както ти си направил да махнеш колкото се може повечето мръсотия.Това е което знам по въпроса и дано някой вземе да пробва защото мисля че си заслужава.Дори да не се рециклира на 100% поради механични причини пак ще е по добре защото предполагам че са конструирани с доста голям запас.
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #5
          Колега,разкарай този катализатор и несе занимавай с глупости.Да не говорим че докато се опитваш да го почистишвсичката отрова и гадост която се е събрала там я правиш достъпна до тялото си.Не ми казвай че си взел мерки.Без катализатор колата върви по-добре - гарантирам ти го. Успех!

          Коментар


            #6
            specialista написа:
            Колега,разкарай този катализатор и несе занимавай с глупости.Да не говорим че докато се опитваш да го почистишвсичката отрова и гадост която се е събрала там я правиш достъпна до тялото си.Не ми казвай че си взел мерки.Без катализатор колата върви по-добре - гарантирам ти го. Успех!
            И за коя гадост и отрова говориш да не би тая която я дишаме по оживените улици от такива умници.Е не на всички идва от катализатора но и на другите ще им намерят цаката.Сега ще го разкара но до година две ще стане якото одупване като почнат проверките и по пътищата не само на годишните прегледи където още можеш да бутнеш някой финикийски знак и да минеш.Не си мисли че още дълго време ще ни се разминава ей така.И все ще се намери някой не корумпиран да ни го зачука с някоя европейска глоба така хубаво че ще си помислиш дали да си махаш катализатора.Няма да ни се размине без промяна на глобите с влизането ни в европа.А там хората в началото също са имали проблеми и са ги решили именно с високи санкции.И като говорим за италиански коли ще ти преведа пример от италия.За нарушаването на разделното събиране на отпадъците началото е 500 евро.И нашата ще стане така като оная поговорка един път стомничка за вода втори път стомничка...............
            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


            http://vbox7.com/play:124bedab

            Коментар


              #7
              Абе пич, що не посаветваш човека да си купи нов катализатор?Че той ако ги имаше парите няма да се мъчи даго чисти,или да търси съвет тук.Мойта Темпра е без кат. заводско ,следващите са със кат. и аз сега кво да направя,да си слагам ли , тая нема да стане а пък тези де то мерят газовете,нека сиги мерят,а пък аз ще си карам на газ.

              Коментар


                #8
                specialista написа:
                Абе пич, що не посаветваш човека да си купи нов катализатор?Че той ако ги имаше парите няма да се мъчи даго чисти,или да търси съвет тук.Мойта Темпра е без кат. заводско ,следващите са със кат. и аз сега кво да направя,да си слагам ли , тая нема да стане а пък тези де то мерят газовете,нека сиги мерят,а пък аз ще си карам на газ.
                Е да щото съм пич за това не го накарах да си купи нов.Ако си беше направил труда да прочете предните постове нямаше да плещиш такива глупости.Или си от тия дето вече си пробвал с рециклирането и знаеш крайния резултат.То ако беше така щеше да кажеш поне става или не става и по какви причини.А ти направо от главата за краката. Пуснато на: Пон Окт 01, 2007 7:06 pm Заглавие: -------------------------------------------------------------------------------- Колега,разкарай този катализатор и несе занимавай с глупости.Да не говорим че докато се опитваш да го почистиш всичката отрова и гадост която се е събрала там я правиш достъпна до тялото си.Не ми казвай че си взел мерки. Без катализатор колата върви по-добре - гарантирам ти го. Успех! --------------------------------------------------------------------------------Та омръзнало ми е от такива като тебе дето пълнят темите само със спам.Вземи се малко в ръце в тоя форум може да има и много по умни от мене и тебе.Чети внимателно това което пишат НЕ specialisti и можем да научим нещо и от тях.Тука има химици инженери и хора с всякакви интереси и познания и съм забелязал че един такъв като тебе като им изръси някоя глупост те просто се отказват повече да пишат.Защото има една поговорка :Не спори с глупака защото никой няма да разбере кой е по умния.Съвета ми е най приятелски.
                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                http://vbox7.com/play:124bedab

                Коментар


                  #9
                  Чакайте, дайте да се разберем и да не се дърлим за нещо, което е свалено от 3 месеца и стои в една лаборатория. Първо, катализатора го свалих не защото се налагаше толкова, колата и с него вървеше както сега върви с гърне. Само ми се струва, че сега е маалко по-шумна(една идея) и другото, което е 100% - с катализатора отработените газове имаха специфична миризма, различна от сегашната.Второ, не чувам нищо ново в съвета да си купя нов катализатор, или да разкарам стария - туй отдавна го знам и съм го направил. По-добрият съвет би бил - купи си нов автомобил.Трето, защо изобщо съм седнал да се занимавам с писания по форуми?Но понеже съм започнал, благодаря на колегите. Да, има резон в това, че катализаторът може да бъде отровен ако се ползват разтворители, но около мен има добри химични лаборатории и Специалисти, които ми дадоха съвет, да не ползвам разтворители, а разтвор на вода и веро, защото саждите не се разтваряли а притежавали свойството на отмиване. Другото предложение за изгарянето на колегата lov, мисля че е най-близо до истината. Ровейки се из net-а, попаднах на иновации на Пежо, където се дават два метода за регенериране на катализатори и филтри за твърди частици, където в основата и на двата е изгарянето при 550*C, с допълнително инсталирани системи с много датчици и специални за целта добавки в горивата и т.н.
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    Grancharov написа:
                    Трето, защо изобщо съм седнал да се занимавам с писания по форуми?Но понеже съм започнал, благодаря на колегите. Да, има резон в това, че катализаторът може да бъде отровен ако се ползват разтворители, но около мен има добри химични лаборатории и Специалисти, които ми дадоха съвет, да не ползвам разтворители, а разтвор на вода и веро, защото саждите не се разтваряли а притежавали свойството на отмиване. Другото предложение за изгарянето на колегата lov, мисля че е най-близо до истината. Ровейки се из net-а, попаднах на иновации на Пежо, където се дават два метода за регенериране на катализатори и филтри за твърди частици, където в основата и на двата е изгарянето при 550*C, с допълнително инсталирани системи с много датчици и специални за целта добавки в горивата и т.н.
                    Аз и вообще нямах мамерение да се дърлям ама на човек понякога му идва на нагорнище от такива хора.Ето на и ти без малко да се откажеш да пишеш след една такава некоректна проява.И то в една бъдеща проблемна тема на всички ни.Е и даже без да искам съм познал че по край теб има доста по умни глави които също могат да дадат някой съвет па каквото излезе.Все пак по добрия вариянт си остава рециклирането от колкото да го продадем на смешна цена на тия които се занимават с извличане на ценни метали.И после да даваме луди пари за нов при условие че е можело нещо да се направи дори и да му се удължи живота с 50%.Но да се върна на темата. Това което си намерил за нагряването ми идва мисълта че руснаците не са излъгали нищо за рециклирането на моите катализатори.Температурата която развива пламъка на газовия котлон е точно в тези граници и много малко от горе което не е съществено според мен.Тъй като моите уредчета работят с бензинови пари си имаше и указание че катализатора се отравя от оловен бензин и водата.За отравянето с олово ми е малко непонятно как може да се оправи но за другите неща що годе имам идеята защото при тях просто се запълват порите на платината.То не е само механично но не е и химическа реакция.Питай там твоите колеги могат да го обеснят на по прост език.Аз не съм химик но ми се е налагало да раемонтиран техни уредди та няма как да не научиш нещо.От тях научих че пламъка на спиртната лампа е 550*С и така си тарирах някои термосонди за които не се изисква кой знае каква точност.Та в тази инструкция е описано как да се рециклира ако се налее оловен бензин по погрешка или от дългото стоене поемат влага от въздуха.Много съжалявам че нямам скенер да пусна оригиналната инструкция.И тъй като вече си започнал великото дело остана да вземеш една пропанбутанова горелка и да го напечеш хубаво.Ще постигнеш точната температура и без никакви датчици и добавки.По някога и най-сложните неща могат да се решат и по най-елементарния начин стига човек да мисли и да има желание за това.Аз в една друга моя тема бях писал, че удоволствието да пре**еш дявола е несравнимо.Чакам с нетърпение да завършиш започнатото.
                    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                    http://vbox7.com/play:124bedab

                    Коментар


                      #11
                      lov написа:
                      И тъй като вече си започнал великото дело остана да вземеш една пропанбутанова горелка и да го напечеш хубаво.Ще постигнеш точната температура и без никакви датчици и добавки.По някога и най-сложните неща могат да се решат и по най-елементарния начин стига човек да мисли и да има желание за това.
                      Само да добавя, че елементите на катализатора са много топлоустойчиви - керамика + платина, така че не е нужно да се гони точна температура - тъмно червено е от порядъка на 600..650 градуса.Grancharov, дано ти се занимава и по-нататък. Лично аз ще очаквам с нетърпение резултати. А ако прежалиш някой лев и я закараш на газ-анализ, направо ще е велико.Очаквам продължението с нетърпение...
                      Fiat Ritmo 105TC
                      1600cc 105к.с.

                      Коментар

                      Working...
                      X