Лятото сменях двигателното масло на Пунто 1.1. Сложих една полусинтетика 10w40 малко разпостранена марка (не помня каква беше но я взех от приятел с гарантиран произход - немска някаква). От известно време от време на време се чува почукване на клапани в единия край. Маслото е много финно и според колеги е от него. Мен обаче не ми се сменя щото е на има няма 2000 км. Има възможност за доливане под средата на щеката е. Та си мисля дали ако долея малко минерално (примерно около 500 мл) пак 10w40 дали няма да го сгъстя малко или ще я объркам още повече като смеся полусинтетика с минерално?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за смесване на двигателно масло.
Collapse
X
-
Не знам какво разбираш под "фино" масло. Ако имаш предвид "рядко", за лятото не е много подходящо, но като се застуди, не би трябвало да имаш проблеми. Така че по-добре не си прави експерименти и си доливай от него или пък го смени изцяло.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
-
Ами преди бях с Мобил S полусинтетика 10w40 (не това в Метро дето е минерално) и като пъхна отверката в него и я извадя се образува капка която се откъсва след 20 сек. примерно а това почти веднага прокапва и това като го размазвам между пръстите има мазилни свойства ама някак като финно машинно масло...май верно имам предвид "рядко"....ако го оставя дали може да си прецакам двигателя? Всъщност освен това почукване отпод капака на клапаните друго досега не съм забелязал и затова питам дали може да се прецака нещо.Пунто 1.1 1994 г.
Коментар
-
И аз съм с Мобил Супер S полусинтетика 10w40 и до сега вече 2500км нямам проблеми. Иначе полусинтетиката може да се смесва и със пълна синтетика и с минерално.Интересно, е че казваш да се сгъсти като му сипеш минерално, но пак 10W/40. Тези цифри нали показват вискозитета на маслото, колко е "гъсто" и се получава, че сипваш същото по гъстота масло само че минерално.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:И аз съм с Мобил Супер S полусинтетика 10w40 и до сега вече 2500км нямам проблеми. Иначе полусинтетиката може да се смесва и със пълна синтетика и с минерално.Интересно, е че казваш да се сгъсти като му сипеш минерално, но пак 10W/40. Тези цифри нали показват вискозитета на маслото, колко е "гъсто" и се получава, че сипваш същото по гъстота масло само че минерално.Пунто 1.1 1994 г.
Коментар
-
Колега,проблема ти е в маслото.Оригинално немско-такъв звяр няма.Сам си видял разликата между Мобил и това с което караш в момента.Разликата между качественото и боклука е че доброто масло си запазва свойствата до края на експлоатационния период,докато боклука много бързо и рязко си влошава качествата.Много вероятно е чукането да е от прекалено понижен вискозитет на маслото,вследствие температурата и времето през което ти е в двигателя.Мисля че ако си със стария мотор 1.1 трябва да е със клапани които се регулират с пулове.Според мене най-добре сменяй маслото и то пак с 10 на 40.П.П. Нищо няма да стане ако смесиш 10 и 15 на 40м,в смисъл няма да се пресече.Обаче ти си прецени колко трябва да налейш за да усетиш някаква разлика във вискозитета.П.П.1.В крайна сметка защо си сменил Мобил с нещо "немско"?Сигурно заради парите,евтиното винаги излиза скъпо.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
ivanko_rs написа:П.П.1.В крайна сметка защо си сменил Мобил с нещо "немско"?Сигурно заради парите,евтиното винаги излиза скъпо.Пунто 1.1 1994 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар