Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво се прави ако колата тръгне да прегрява?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво се прави ако колата тръгне да прегрява?

    Аз съм чувал от стари шофьори, че най голямата грешка е да спеш и да изгасиш двигателя, че трябвало да се пуснеш по възможност по някое надолнище на празен ход поинерция, ама спомените ми са малко смътни и за това реших малко да си ги поопресня за всеки случай. Ако не е кипнала течноста долива ли се студена водичка?
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    #2
    Оставяш колата да работи, вдигаш капака и с един огрооомен парцал отвиваш баааавно капачката на радиатора (ръката опъната докрай и тялото максимално далеч от капачката) и доливаш вода, ако такава липсва.

    Коментар


      #3
      Аз не бих пробвал да отвивам капачката на радиатора - виждал съм изгорени от антифриз. Ако причината за прегряването е, че не се включва вентилатора, но антифриза не е изтекал, най-добре е да направим следните неща: 1. Включваме парното на макс. 2. Отваряме всички прозорци, за да не умрем от жега. 3. По възможност се измъкваме се от задръстването и караме поне със 60км/ч.Ако работата е стигнала до изхвърляне на антифриза, според мене трябва да се угаси веднага.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        Ами мойто мнение по въпроса е следното:За да го чуваме това от "старите шофьори" това подсказва нещо.Преди това те са карали много "стари" ако мога така да го нарека коли, които не са чак толкова добре "измислени".Това тяхно прегряване се получава най-често като товарят колата - примерно са натоварили цялото семейство и газ, газ в планината и колата прегрява, защото просто в жегата не може да охлади добре. Да не говорим, че сега и самите охлаждащи течности химически са на светлинни години химически пред тогавашна антифриз, и по-често използваната вода за тази цел.Та колата като им загрее просто спират да я товарят и тя си се охлажда и продължават напред.За да загрее един "съвременен" автомобил, ако мога така да се изкажа, значи има някаква причина, най-често термостат, спукани пътища на охлаждащата течност, в следствие на което се прегрява и самата кола. Каквото и да си говорим в такъв случай не бива никога колата да продължава да работи на едно място.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          Напълно подкрепям колегата BO
          Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

          Коментар


            #6
            Напълно подкрепям колегата niko_ymn.Логично защо(явно не прочитате темата внимателно).За да се охлади течноста в радиатора,трябва да има нещо да го охлади.В случаят това е въздуха който се набива в радиатора докато си пуснал колата по нанадолнище по инерция,щото няма друг по-успешен,временен,безболезнен и бърз метод да охладиш дадената течност във въпросния радиатор.

            Коментар


              #7
              Ами като свърши надолнището и почне пак баир? :D
              Fiat Marea Weekend 1,6 16V

              Коментар


                #8
                sasco написа:
                Напълно подкрепям колегата niko_ymn.Логично защо(явно не прочитате темата внимателно).За да се охлади течноста в радиатора,трябва да има нещо да го охлади.В случаят това е въздуха който се набива в радиатора докато си пуснал колата по нанадолнище по инерция,щото няма друг по-успешен,временен,безболезнен и бърз метод да охладиш дадената течност във въпросния радиатор.
                Колега явно ти недочиташ,защото както е представил нещата автора на темата,става въпрос за липса на охлаждаща течност.Ако такава липсва ко щеш я пускай по 90% наклон няма какво да охладиш.Въздуха в охладителната система НЕ охлажда ,а напротив прави въздушна възглавница и загрява допълнително.Колата ако ще я пускаш по наклон да се охлажда трябва да е на скорост иначе почти нищо няма да охладиш.При липса на охл. течност гасиш.Ако има но по-някаква причина не ти работи вентилатора или не успява да охлади,тогава наистина гледаш да се позасилиш някъде с около 70-1000км/ч но не на 5000 оборота ,а за стандартните при нормално каране,което ще рече на 5 предавка.Също така подкрепям колегата ВО за това едно време какво е било и сега как са нещата,както и за надежността.П.П. А за доливането на студена вода,като наливаш по-малко не би трябвало да има проблем.Тя веднага си достига температурата на течността в системата.
                Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                Коментар


                  #9
                  Не се карайте де! Нека да обсъдим всички варианти! Мислех си, че ще е полезно. Това с парното дори съм го правил със "старата" кола - но за новите - можеби трябва да добавим и изключване на климатика. Аз имах предвид поинерция, само на празен ход да си върти водата двигателя без никакво товарене на скорост - дори и било то на пета. Поради липса на антифриз и водата би помогнала си мисля аз - особено ако няма баир. На капачката на охлаждащата течност даже май пише с удивителен знак, да не я отваряме ако е кипнала. Въпроса беше по-скоро - има ли какво да се спука от рязко свиване от студеното? (Аз винаги си нося вода на дълъг път и почти никога нямам резервен антифриз из багажа. Искаше ми се да съм преговорил защото имам чувството, че перката ми върти само на една скорост и не се знае кога и тя ще спре, но това е друга тема.)
                  Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                  Коментар


                    #10
                    Би било много удобно, ако колите прегряваха на места, на които веднага можеш да ги пуснеш с 50-60 км/ч по петкилометров склон.За съжаление обаче, те прегряват точно на Цариградско пред Полиграфията, в средната колона.Е, и?
                    Brava 1.6 16V, Бензин

                    Коментар


                      #11
                      И още един съвет:Ако колата е прегряла поради развалена перка примерно и спрете до поточето с вода (или просто си извадите вода от багажника), преди се процедираше и един трик - да полеете двигателя и той веднага се охлажда!!! Ама това не го правете - при соц возилата помагаше понякога...Та най-добре е тогава да се залее радиатора със студената вода - той почти няма опасност да се развали (спука) и по този начин охлаждате колата бързо и ефективно! Ако залеете двигателя с вода има опасност от спуквания и т.н.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #12
                        Ем зависи от ситуацията....мен като ми правиха предницата при 1-та катастрофа и бяха мръднали перката и тя беше спряла да върти (изгоря бушона) ,а бях оставил колата на баща ми. Връща се от Сф до Кб на пуснато парно умря малко от жега ама....и добре че нямаше мн движение...после я оправихме перката ама не намерих 40 ампера бушон и за др ден уж ма се забавих и на Константин величков на обяд гледам как си се качва стрелката малко по трамвайната лента се изтрелях по бързо та да хвана eдин зелен сфетофар и спрях на една пресечка от "Симеон".Иначе спрях угасих долях малко вода проверка дали върти перката - не въртеше та айде до ауто1, май и от там антифриз и бушон, докато го направим тва тя си беше изтинала та смяна доливане и айде към нас.Просто зависи от ситуацията.
                        Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
                        Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
                        Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

                        Коментар


                          #13
                          Re: Какво се прави ако колата тръгне да прегрява?

                          niko_ymn написа:
                          Аз съм чувал от стари шофьори, че най голямата грешка е да спеш и да изгасиш двигателя, че трябвало да се пуснеш по възможност по някое надолнище на празен ход поинерция, ама спомените ми са малко смътни и за това реших малко да си ги поопресня за всеки случай. Ако не е кипнала течноста долива ли се студена водичка?
                          Зависи от ситуацията, ако си в задръстване щеш нещеш ще спреш и ще угасиш, няма нищо страшно, изпадал съм в такава ситуация и го знам от личен опит, а това за развиване на капачка и доливане го забрави то всичко става пара и пушилка, няма луд който да прави такива процедури. На Ладата нищо й нямаше, проблема се получи от невключила перка.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #14
                            при мен когато карах една стара шкодичка за малко да прегрее понеже не беше отворил термостата на големият кръг. Реших да го спорделя понеже може да е от полза за някои. та реших проблема със почукване с един чук (не много силно де) по съединението където се намира термостата и тои отлепи. понякога и това би свършило работа.
                            Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                            182A4.000 IAW49F
                            LPG - Lovato EasyFast
                            ----------------------------
                            "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                            Коментар


                              #15
                              и никога не доливаите студена вода на прегрял мотор
                              BRAVA 1.6

                              Коментар

                              Working...
                              X