Аз съм чувал от стари шофьори, че най голямата грешка е да спеш и да изгасиш двигателя, че трябвало да се пуснеш по възможност по някое надолнище на празен ход поинерция, ама спомените ми са малко смътни и за това реших малко да си ги поопресня за всеки случай. Ако не е кипнала течноста долива ли се студена водичка?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво се прави ако колата тръгне да прегрява?
Collapse
X
-
Аз не бих пробвал да отвивам капачката на радиатора - виждал съм изгорени от антифриз. Ако причината за прегряването е, че не се включва вентилатора, но антифриза не е изтекал, най-добре е да направим следните неща: 1. Включваме парното на макс. 2. Отваряме всички прозорци, за да не умрем от жега. 3. По възможност се измъкваме се от задръстването и караме поне със 60км/ч.Ако работата е стигнала до изхвърляне на антифриза, според мене трябва да се угаси веднага.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ами мойто мнение по въпроса е следното:За да го чуваме това от "старите шофьори" това подсказва нещо.Преди това те са карали много "стари" ако мога така да го нарека коли, които не са чак толкова добре "измислени".Това тяхно прегряване се получава най-често като товарят колата - примерно са натоварили цялото семейство и газ, газ в планината и колата прегрява, защото просто в жегата не може да охлади добре. Да не говорим, че сега и самите охлаждащи течности химически са на светлинни години химически пред тогавашна антифриз, и по-често използваната вода за тази цел.Та колата като им загрее просто спират да я товарят и тя си се охлажда и продължават напред.За да загрее един "съвременен" автомобил, ако мога така да се изкажа, значи има някаква причина, най-често термостат, спукани пътища на охлаждащата течност, в следствие на което се прегрява и самата кола. Каквото и да си говорим в такъв случай не бива никога колата да продължава да работи на едно място.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
sasco
Напълно подкрепям колегата niko_ymn.Логично защо(явно не прочитате темата внимателно).За да се охлади течноста в радиатора,трябва да има нещо да го охлади.В случаят това е въздуха който се набива в радиатора докато си пуснал колата по нанадолнище по инерция,щото няма друг по-успешен,временен,безболезнен и бърз метод да охладиш дадената течност във въпросния радиатор.
Коментар
-
sasco написа:Напълно подкрепям колегата niko_ymn.Логично защо(явно не прочитате темата внимателно).За да се охлади течноста в радиатора,трябва да има нещо да го охлади.В случаят това е въздуха който се набива в радиатора докато си пуснал колата по нанадолнище по инерция,щото няма друг по-успешен,временен,безболезнен и бърз метод да охладиш дадената течност във въпросния радиатор.Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
Не се карайте де! Нека да обсъдим всички варианти! Мислех си, че ще е полезно. Това с парното дори съм го правил със "старата" кола - но за новите - можеби трябва да добавим и изключване на климатика. Аз имах предвид поинерция, само на празен ход да си върти водата двигателя без никакво товарене на скорост - дори и било то на пета. Поради липса на антифриз и водата би помогнала си мисля аз - особено ако няма баир. На капачката на охлаждащата течност даже май пише с удивителен знак, да не я отваряме ако е кипнала. Въпроса беше по-скоро - има ли какво да се спука от рязко свиване от студеното? (Аз винаги си нося вода на дълъг път и почти никога нямам резервен антифриз из багажа. Искаше ми се да съм преговорил защото имам чувството, че перката ми върти само на една скорост и не се знае кога и тя ще спре, но това е друга тема.)
Коментар
-
И още един съвет:Ако колата е прегряла поради развалена перка примерно и спрете до поточето с вода (или просто си извадите вода от багажника), преди се процедираше и един трик - да полеете двигателя и той веднага се охлажда!!! Ама това не го правете - при соц возилата помагаше понякога...Та най-добре е тогава да се залее радиатора със студената вода - той почти няма опасност да се развали (спука) и по този начин охлаждате колата бързо и ефективно! Ако залеете двигателя с вода има опасност от спуквания и т.н.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ем зависи от ситуацията....мен като ми правиха предницата при 1-та катастрофа и бяха мръднали перката и тя беше спряла да върти (изгоря бушона) ,а бях оставил колата на баща ми. Връща се от Сф до Кб на пуснато парно умря малко от жега ама....и добре че нямаше мн движение...после я оправихме перката ама не намерих 40 ампера бушон и за др ден уж ма се забавих и на Константин величков на обяд гледам как си се качва стрелката малко по трамвайната лента се изтрелях по бързо та да хвана eдин зелен сфетофар и спрях на една пресечка от "Симеон".Иначе спрях угасих долях малко вода проверка дали върти перката - не въртеше та айде до ауто1, май и от там антифриз и бушон, докато го направим тва тя си беше изтинала та смяна доливане и айде към нас.Просто зависи от ситуацията.Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части
Коментар
-
Re: Какво се прави ако колата тръгне да прегрява?
niko_ymn написа:Аз съм чувал от стари шофьори, че най голямата грешка е да спеш и да изгасиш двигателя, че трябвало да се пуснеш по възможност по някое надолнище на празен ход поинерция, ама спомените ми са малко смътни и за това реших малко да си ги поопресня за всеки случай. Ако не е кипнала течноста долива ли се студена водичка?FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
при мен когато карах една стара шкодичка за малко да прегрее понеже не беше отворил термостата на големият кръг. Реших да го спорделя понеже може да е от полза за някои. та реших проблема със почукване с един чук (не много силно де) по съединението където се намира термостата и тои отлепи. понякога и това би свършило работа.Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
182A4.000 IAW49F
LPG - Lovato EasyFast
----------------------------
"Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар