Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Прегряла Brava 1.6 - възможни последствия?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Прегряла Brava 1.6 - възможни последствия?

    Здравейте колеги,Вчера в задръстванията в Пловдив покрай панаира ми прегря колата и изхвърли около 3л вода... Както и да е - причината е че перката на вентилатора не е включила. Не е включила, щото едната жичка се беше откачила Днес я закарах на електричари да я оправят, но имам следният въпрос: Какви може да са последствията от това прегряване? Стрелката почти стигна червения сектор (1-2 мм под сектора), маслото не е смесено с антифриз, като ново е. Няма видими течове от маркучите или от където и да било. Какви още последствия трябва да търся? Днес като я карах към електричаря ми се стори че загрява по-бавно докато е в движение. Може ли да се е скапал термостата от високата температура и да не затваря големия кръг? Вчера си беше наред преди да прегрее...
    Fiat Brava 1.6
    Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
    Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

    #2
    Потенциално най-опасно е ако ти е прегоряла гарнитурата на главата, или са се отхлабили болтовете и в последствие гарнитурата пак прогаря. Това обаче е трудно да се случи - от еднократно прегряване едва ли.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      Re: Прегряла Brava 1.6 - възможни последствия?

      mita написа:
      Здравейте колеги,Вчера в задръстванията в Пловдив покрай панаира ми прегря колата и изхвърли около 3л вода... Както и да е - причината е че перката на вентилатора не е включила. Не е включила, щото едната жичка се беше откачила Днес я закарах на електричари да я оправят, но имам следният въпрос: Какви може да са последствията от това прегряване? Стрелката почти стигна червения сектор (1-2 мм под сектора), маслото не е смесено с антифриз, като ново е. Няма видими течове от маркучите или от където и да било. Какви още последствия трябва да търся? Днес като я карах към електричаря ми се стори че загрява по-бавно докато е в движение. Може ли да се е скапал термостата от високата температура и да не затваря големия кръг? Вчера си беше наред преди да прегрее...
      Както ти е писал и johnfound, най-вероятно няма да имаш никакви поражения, просто не си я карал достатъчно дълго в това състояние!

      Коментар


        #4
        Преди няколко години същото нещо ми се случи на една 19-ка. Реално двигателя се скапа след две седмици - започна да губи охладителна течност. За 2 км изчеваше всичката. Смяна на гарнитура, шлайф на главата и смяна на консумативите бе лека за моята.Важно е дали си я карал след като е изхвърлила водата или веднага си спрял. Ако си покарал малко - тогава температурата в двигателя нараства много и става мазало от един път (и не мисля че колегата johnfound е прав, че прегрява трудно).Относно термостата - според мен температурата трябва да нарастне прекалено много за да го скапе. Ако стане толкова топло термостата ще ти е последната грижа.С две думи - гледай много често нивата на течностите (ниво и съставки), състоянието на маслото (дали е бистро) и т.н.
        Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

        Коментар


          #5
          И на мен на Типо-то това ми се случи скоро.Тъкмо я бях взел от сервиза че беше прегряла и сменихме гумички, гарнитури и се шлайфа разбира се.И си тръгвам за София, но през Бургас и на излизане от Варна-хоп-изкочила ролката на каналния ремък, оттам помпата не върти и аз докат я видя вече влизаше стрелката в червения сектор.Та веднага спрях и включих перката, разчитайки само на топлообмена да оправи работата, след като няма циркулация.Сега не губи масло или вода, но от време на време като ме хванат дяволите и като я понапъна и мирише на изгорели газове на отворен прозорец, а така миришеше и преди да я направят главата.Което ме навежда на мисълта, че едва ли се е разминало без последствия.Така че не я ли хванеш навреме...лошо
          N.Y. State of Mind

          Коментар


            #6
            Спрях я веднага. От два дни си гледам нивото и качеството на маслото и всичко изглежда ОК, т.е. малко вероятно да е изпляскала гарнитурата. Но има следния проблем. Карах я на електричар и той каза че кабелите на вентилатора са прегоряли. Човека ги смени и вентилатора почна да включва, но не и да изключва. Каза да сменя термо датчик. Днес го смених, но положението не се промени. Вентилатора включва, но после не иска да изключва. Спира само като се изключи от контакт. Предположения от какво може да е? Щото при електричаря 10лв, за датчика 30лв...
            Fiat Brava 1.6
            Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
            Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

            Коментар


              #7
              Имам и още един въпрос - На радиатора долу в ляво (от противоположната страна на термодатчика) има две букси. Преди там имах два кабела, които отиваха нанякъде, сега кабелите ги няма. Като питах електричаря, той каза че са ги прекарали от другаде, ама така с тия голи букси седи много тъпо. Та някой знае ли аджеба за какво са тия букси?
              Fiat Brava 1.6
              Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
              Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

              Коментар


                #8
                mita написа:
                Спрях я веднага. От два дни си гледам нивото и качеството на маслото и всичко изглежда ОК, т.е. малко вероятно да е изпляскала гарнитурата. Но има следния проблем. Карах я на електричар и той каза че кабелите на вентилатора са прегоряли. Човека ги смени и вентилатора почна да включва, но не и да изключва. Каза да сменя термо датчик. Днес го смених, но положението не се промени. Вентилатора включва, но после не иска да изключва. Спира само като се изключи от контакт. Предположения от какво може да е? Щото при електричаря 10лв, за датчика 30лв...
                Според мен щом не се изключва перката значи някъде прави контакт и дава късно преди да се стигне до датчика.
                N.Y. State of Mind

                Коментар


                  #9
                  Като не се изключва имам предвид че като дадеш контакт, ако температурата е ниска перката не работи. Включва си точно когато трябва, но после не спира докато не изключиш от контакт.
                  Fiat Brava 1.6
                  Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
                  Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

                  Коментар


                    #10
                    май датчика сравни им резбите, но на повечето фиати ства от лада 5 леа и е много по-добре от "италиански оригинален" вярвай ми
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      mita написа:
                      Включва си точно когато трябва, но после не спира докато не изключиш от контакт.
                      Не казваш след като включи вентилатора, дали температурата пада.Ако датчика е наред, единствената причина за това може да е, че водата не изстива, въпреки вентилатора - това може да се случи ако ти е запушена по-голямата част от радиатора.
                      Fiat Ritmo 105TC
                      1600cc 105к.с.

                      Коментар


                        #12
                        Добре де, все някога трябва да изключи. Остави я да видим на колко градуса ще го направи. Тоя включвател си има хистерезис - включва на 92 градуса и изключва на 87!

                        Коментар


                          #13
                          Проблемът е решен. Закарах колата пак при жичкаджиите и те огледаха инсталацията подробно. Излезе че жиците за I-ва и II-ра степен ан вентилатора са се споили и от това не искал да изключи. Сега всичко е ОК, само дето се набутах за нов термо датчик. Ама сега гледам че с него перката включва милиметър - два преди да достигне средата на скалата, преди да го сменя я подминаваше и тогава включваше.
                          Fiat Brava 1.6
                          Дядо Коледа - директно от Лапландия http://vbox7.com/play:93526954
                          Дядо Коледа - мерки за безопасност http://vbox7.com/play:488dccf8

                          Коментар

                          Working...
                          X