Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За "ламбите" ми...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За "ламбите" ми...

    Днес забелязах, че едната "ламба" на късите на Мареата е изгоряла. Свалих я (преди това се "посъветвах" с упътването, макар и на италиански) и право в първия срещнат Bosh магазин (за пловдивчани - случи се този на Кукленско шосе). Бяха любезни и компетентни. Погледнаха я и казаха - 18 лв. Добре, че не ми паднаха очите веднага. Какви ...найсет лева, викам им, има някаква грешка. Не, г-не, няма грешка, крушката е ксенонова и толкова струва. Викам им, я чакайте ще сваля и здравата за по-сигурно. Свалям и я нося. Присъдата се потвърждава! Брех, да ге, к’во да правя. Много пари са си 18лв за една "ламба", за жената още повече...Това от една страна. От друга обаче чак сега ми светва що ми е толкоз ’убаво през нощта! Тоя италианец, бившият на моята (за Мареята говоря, ей ), явно е бил голям мераклия - Кони амортисьори, ксенонови ламби на фаровете. Това също си е аргумент, щото почнах веднага да си викам, че ей на, на един жабар ли ще се дам и т.н.И така, аха да изпадна в тежка депресия от дилемата и в тоз’ момент Радецки пристигна..., пардон жената звънна по телефона. По съвсем друг повод, да не си помислите нещо, все пак тя не е телепат. Надявам се...Та с една дума, съвзех се и с твърд глас попитах дали имат по-евтини варианти, надявайки се на отрицателен отговор (нали разбирате, тогава нямаше да имам друг избор...), но не би - за 4.50 (лева) обикновена, най...Купих две, сложих и още през деня разбрах, че макарондажията е бил прав като е работил по английската схема за хубавото и евтиното (че са несъвместими, демек)...Та да ви питам - голяма грешка ли направих с тази замяна? Все пак аз със сигурност съм дЕдото на форума и гъзарии не ми прилягат много-много. Но идва въпросът - са ли ксеноновите ламби гъзария или са жизнеутвърждаваща необходимост (има връзка със светлото бъдеще, към което вървим и т.н.)???(Желателно е отговорите да са положителни ...)
    Marea Weekend TD100 ELX '97

    #2
    Re: За "ламбите" ми...

    Ел МареАчи написа:
    ...(Желателно е отговорите да са положителни ...)
    Страхотен стил, искрено се забавлявах, продължавай в същия дух. Моя отговор е положителен, иска ли питане
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      Ксеноновите и халогенните крушки не са съвместими и не се заменят една с друга. Ако си имал ксенон и сложиш обикновенни крушки, най-вероятно няма да светнат въобще. Обратното също е вярно. Мисълта ми е, че не е било ксенон, а някакви крушки с повишено светене. Разбира се да ти свети повече е добре.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        Подариха ми едни крушки Н4 и на тях колкото и да ви се струва чудно пишеше, че били пълни с ксенон (за газът говоря). кручките бяха 90W/100W. До колкото съм запознат на ксенонът му прябва повече ток от колкото за халогена и нищо чудно старите ти кручки да са пълни с нещо по-различно от стандартните халогени и от там и цената. А по въпросът ЗА или ПРОТИВ истинският комплект XENON съм напълно ЗА естестъвено на по приемлива цена, защото нещо от сотра на 1500 - 2000 лв. някакси не ми се дават само за фарове пък били и те Phillips
        Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
        182A4.000 IAW49F
        LPG - Lovato EasyFast
        ----------------------------
        "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

        Коментар


          #5
          Ксенонова крушка струва към 300 лв... Едва ли е била ксенонова тази от колата ти. А иначе качествена обикновена крушка е нормално да струва 15-20 лв...

          Коментар


            #6
            Ксенонова крушка струва около 50лв истинска ксенонова крушка а заедно с баласта тоест електрониката която я пали струва 170лв или 350лв за комплекта.
            Обичам си работата.

            Коментар


              #7
              350лв. струват китайските. Другите от 350 евро нагоре. А иначе ксенонките се палят като луминисцентните лампи (или казано иначе както се пали газ) с повишено напрежение, за което както са писали колегите има "допълнителна електроника". Н4 и ксеноновите "ламби" са несъвместими. Има Н4 по-силно светещи и съответно по-скъпи.
              FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
              ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

              Коментар


                #8
                Колеги, не бъркайте колегата ЕлАмреачи - има си "Ксенонови" за по 18 лв Т.е. пише XENON, но те светят леко синкаво - просто стъклото им леко синее. Отвратителни са, но... Та определено може и да има крушки пълни с газът Ксенон - основно да светят в синьо и да заблуждават наивниците, че имат "Ксенонови" светлини. Все пак не е задължително крушката да е като луминисцентната за да е с ксенон.
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #9
                  съгласен съм с колегата jenshen73 относно ламбите. последното което гледах за София е около 400 лева със монтажа. говоря всичко със баластите, крушките, кабелите и релетата. това естествено за някаквуи "китайци". а за тези имитациите аз бях с такива точно 2 седмици и ми хареса как осветяват и като цяло светлината ми хареса понеже не беше много синкава. Но съм съгласен и с това че на тез които са срещу мене никак не им е приятно на очите. предполагам, че със ксенона ще е същата рабта. единстеното решение поне според мен да се избегне такова заслепяване е със лупи. поне от мои наблюдения де.а като цени на халогенни Н4 мисля че най-скъпите са на Philips има и по 25 лева бройката.
                  Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                  182A4.000 IAW49F
                  LPG - Lovato EasyFast
                  ----------------------------
                  "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                  Коментар


                    #10
                    Колега Прочети тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...F1%E5%ED%EE%EDКолегата Торнадо се е постарал да намери материял.100% няма истински ксенон за 18 лева - иначе досега всички да сме на такъв.
                    VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                    VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                    VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                    VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                    Нека Силата на бъде с Нас...

                    Коментар


                      #11
                      Re: За "ламбите" ми...

                      Ел МареАчи написа:
                      Много пари са си 18лв за една "ламба", за жената още повече...И така, аха да изпадна в тежка депресия от дилемата и в тоз’ момент Радецки пристигна..., пардон жената звънна по телефона. По съвсем друг повод, да не си помислите нещо, все пак тя не е телепат. Надявам се...Та с една дума, съвзех се и с твърд глас попитах дали имат по-евтини варианти, надявайки се на отрицателен отговор (нали разбирате, тогава нямаше да имам друг избор...), но не би - за 4.50 (лева) обикновена, най...Купих две, сложих и още през деня разбрах, че макарондажията е бил прав като е работил по английската схема за хубавото и евтиното (че са несъвместими, демек)...
                      Ти па що и казваш всичко ?! Аз на "ВИСОКАТА ПОРТА" признавам само в краен случай, кат’ ме сгащи яко! Наистина много са евтини за ксенон.От Испания миналото лято купих един комплект подобни, горе-долу за същите пари.Точно така светеха с бяла светлина и очертани зони, да не заслепява насрещните водачи.
                      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                      Коментар


                        #12
                        Re: За "ламбите" ми...

                        Това че има обикновенни крушки на които пише ксенон или криптон е вярно.Но има едно голямо НО и то е защото в общия смисъл на който сме свикнали веднага да си мислим за автомобилни такива.Та тези крушки са си почти най обикновенни с тази разлика че вместо вакум в тях са напълнени с някакъв инертен газ /аргон,криптон,ксенон и т.н./.Целта на тази гимнастика е да се подобри охлаждането на реотанчето което от своя страна е предвидено да работи на малко по висока температура.А и намаляване на изпарението на метала и съответното му отлагане по стените на балона.И не на последно място е по лесното технологично производство.По този начин се постига малко по голяма яркост на светене но и съответно от там всяка фирма залага по какъв начин ще си рекламира стоката.Не запознатия с въпроса почти винаги налапва въдицата.И ме разберете правилно че това не е менте история стига да е направено както трябва.Даже съм убеден че почти всички караме с такива само дето никъде не пише по кутийките с какъв газ е пълнежа.Просто това е съвремемната технология на производство.Дори лампите за битови цели вече се карат по тая технология.
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #13
                          Re: За "ламбите" ми...

                          Ел МареАчи написа:
                          ...Купих две...
                          Сега видях, че не става ясно какви ламБи точно съм купил. Извинявам се.Купих от евтините и сега доколкото разбирам от всички - не съм сбъркал. А разликата е точно 4 пъти. И това само заради един газ, да ге, и то инертен...Благодаря на всички.
                          Marea Weekend TD100 ELX '97

                          Коментар


                            #14
                            jenshen73 написа:
                            ......Все пак не е задължително крушката да е като луминисцентната за да е с ксенон.
                            Ставаше въпрос за "запалването" на газа вътре в крушката и за това е примера, а иначе и луминисцентната и ксеноновата са "ламби" пълни с някакъв газ за разлика от обикновените крушки, където в балона е вакуум.
                            FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                            ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                            Коментар


                              #15
                              Re: За "ламбите" ми...

                              Ел МареАчи написа:
                              Ел МареАчи написа:
                              ...Купих две...
                              Сега видях, че не става ясно какви ламБи точно съм купил. Извинявам се.Купих от евтините и сега доколкото разбирам от всички - не съм сбъркал. А разликата е точно 4 пъти. И това само заради един газ, да ге, и то инертен...Благодаря на всички.
                              И понеже днеска много бързах когато писах предния пост да дам още малко информация за любопитните по темата.Като писах по горе се използва някакъв инертен газ за пълнеж това от своя страна води до възможност и за по висока температура на елемента.А колкото тя е по висока съответно имаме и по голяма яркост.Няма да навлизам в подробности и с цветните температури и как се възприемат от човешкото око и т.н. че много ше я омажем.Та имено с такова напълване сте виждали как на някои опаковки има надпис примерно +30% повече светлина те това е гимнастиката и е реална де факто.Само че вече зависи и как е направен самия светещ елемент.Защото колкото му е по висока температурата толкова повече са проблемите за материала /сплавта/ от която е направен за да има дълъг живот и да издържа на вибрациите на които е подложен при движението на автомобила.Да не говорим и че трябва този елемент да е много точно монтиран така че при смяната на една с друга лампа да не се налага да се регулират фаровете отново. И за това някои са скъпи а други евтини щото са направени да светят ама за много малко време.И най-лошото е че не можеш лесно да отсееш кое е менте и кое е оригинална стока.
                              BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                              http://vbox7.com/play:124bedab

                              Коментар

                              Working...
                              X