Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен шум като работи перката на отопл. - диагностицирано

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен шум като работи перката на отопл. - диагностицирано

    Здравейте, да чукна на дърво, колата засега е ток и жици... и високо налягане в рампата, обаче сега като захладня се налага да пускам топлото. е като го пусна и почне да циркулира топъл въздух, при спиране а понякога и при стоене на място откъм вентилатора се чува силен шум подобен на треперене на въздух с голяма сила. малко идеотски звучи ама не знам как да го опиша.... няма значение дали перката е на 1,2,3,4 или на ауто, треперенето е еднакво шумно и силно и с постоянна честота, появява се при малко по-интензивно от нормалното спиране, след като спра напълно, изчезва след няколко секунди, или след като потегля. докато беше топло и минаваше студен въздух от климатика, нямаше таково нещо. някакви идеи?сега се сещам че може да е нещо свързано с клапата, тя постоянно ми стои отворена, с цел да не ми се потят стъклата, иначе работи, но не съм се сещал да я затворя и да видя дали го има проблема. утре сутринта ще пробвам, а дотогава се надявам някой да сподели опит.

    #2
    Зависи ли шума от оборотите на мотора? Имам в предвид, че при обороти на празен ход, захранващото напрежение не е със същите стойности, като при 2500об. например. Влия е ли се при включване на фарове, чистачки и др. консуматори?
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      отваряш капака на поленовия филтърмахаш готам е вентилаторанапръскай го с WD40
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #4
        еми да ти кажа винаги си го има, без значение от скоростта на двигфателя, и както вече споменах, без значение от скоростта на перката ... като че нещо се опира в самата перка, но и на 1 и на 4 е с постоянна честота звука, предполагам ако се опраше нещо, на 4 щеше да е по-силен шума отколкото на 1. одеве разглеждах някакви схеми на въздушния канал, и ми направи впечатление че положението на клапата е такова, че ако в нейната ос има некакъв луфт и при спиране пада леко надолу .... не знам и аз.... сега излизам и ще видя дали при различни обороти на двигателя има разлика. сутринта си запалих , и направо на фарове, и го имаше, по-късно когато вече стана ден, пак го имаше, а не карах на фарове

        Коментар


          #5
          значи няма абсолютно никакво значение - консуматори или не, високи обороти или не, щом работи вентилаторчето, при по-рязко спиране, а понякога и при леко спиране, се появява този шум и докато не спра вентилатора или не потегля по-рязко, не млъква.

          Коментар


            #6
            А дали перката на вентилатора не чука в корпуса, при разбита ос или лагер става така.....Ритмично чукане на всяка скорост!!!
            now. BMW E39 523i '98 170hp
            ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
            ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

            Коментар


              #7
              нещо подобно ми обясни едно приятелче, ама така ми го обясни, че по-добре да си беше мълчал, нищо не разбрах... а тва положение лекува ли се? евентуално цял нов мотор? или хубавците по сточна гара , дето пренавиват и ремонтират електро-двигатели?

              Коментар


                #8
                Интересно е, че се влияе от рязко тръгване или спиране. На ум ми идва само, че моторчето не стои стабилно в гнездото си. Провери дали закрепващите винтчета са на мястото си.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  сменяна е резисторната плочка (?!), доколкото знам, и след монтажа се е появило това шумене, това ми каза човекът от когото я взех. скоро свалях жабката , ама зад нея ми беше тъмна индия и реших да не пипам. после ще чета по книжката да вида как да стигна до това моторче и да проверя нещата, ако преди това някой не ми го напише тук, за което предварително ще му благодаря...

                  Коментар


                    #10
                    dimmX написа:
                    А дали перката на вентилатора не чука в корпуса, при разбита ос или лагер става така.....Ритмично чукане на всяка скорост!!!
                    Аз съм със същия проблем. Някакъв съвет как да се оправят нещата
                    Fiat Brava_EL 1.6 16V 103hp

                    Коментар


                      #11
                      Според мен това не е шум от основната перка, която духа въздуха в купето. Защото ако беше от тази перка, шумът щеше да е с различна интензивност при различните скорости на вентилатора.Този шум идва от едно малко вентилаторче, което се намира между двете копчета (за пускане на климатика и за затваряне на клапата) под една решетчица. Функцията на това вентилаторче е да обдухва постоянно датчика за вътрешната температура, за да е актуално и поведението на климатроника. Него трябва да смажеш. Това вентилаторче обаче се достъпва трудно, защото трябва да се разглоби централната конзола.
                      Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                      Коментар


                        #12
                        всеки, който го е чул досега, казва че го чува "някъде в жабката"

                        Коментар


                          #13
                          IvoMarea написа:
                          Според мен това не е шум от основната перка, която духа въздуха в купето. Защото ако беше от тази перка, шумът щеше да е с различна интензивност при различните скорости на вентилатора.Този шум идва от едно малко вентилаторче, което се намира между двете копчета (за пускане на климатика и за затваряне на клапата) под една решетчица. Функцията на това вентилаторче е да обдухва постоянно датчика за вътрешната температура, за да е актуално и поведението на климатроника. Него трябва да смажеш. Това вентилаторче обаче се достъпва трудно, защото трябва да се разглоби централната конзола.
                          Така... Колегата изобщо не е прав. Или поне при мен шумът си идва точно от моторчето за парното. В събота се разръчках и разкостих централната конзола барабар с моторчето. Оказа се, че е изпаднала някаква скоба която прихваща една гумена гайчица. Сега неща са по добре, но ми се ще някой ако има схема на моторчето да я пусне, за да видя дали там и е мястото на тая скоба или не.
                          Fiat Brava_EL 1.6 16V 103hp

                          Коментар


                            #14
                            разглобих го тоя вентилатор. развива се 1 винтче, и се развърта, като там откъдето се развива винтчето, е една пластмаса, която опира в нещо като контра, и пречи на саморазвиването. трябва да се внимава с нея. свалих го мотора, и освен 2 хубаво изсъхнали листа, нямаше нищо необичайно. напълно здрав и нормално мръсен мотор. нямаше грам луфт. единствения луфт е от едни щипки ли са, тамппони ли са... които придържат електродвигателчето към пластмасовия корпус. той си е нормален, като за тампон, колкото да поема вибрациите. от тук заключих че не е от моторчето. остана клапата, която си работи нормално. когато е отворена обаче единственото място от което идва въздух е отвън, минавайки през филтъра. обаче филтъра е толкова плътен че въздушния поток не може да премине добре през него. ето защо при циркулация само в купето ми/ни се струва че духа много по-силно, защото нищо не му пречи. тази клапа като е отворена, запечатва мястото от което идва въздухът от купето. пробвах я с пръст дали няма луфт, като я натиснах лекичко се едно да я затварям. тя поддава щото от нещо като дунапрен, и като я пусна, понеже пружинира, се връща и се удря лекичко. звукът е точно като този който чувам, но аз го чувам с голяма честота.значи обяснявам си го така: при отворена клапа, перката се върти, и смуче въздух. понеже през филтъра не минава достатъчно, се образува лек вакуум, съответно в купето, което се предполага че е добре уплътнено, се повишава налягането, макар и мнооооого с малко. когато натисна по-интензивно спирачките, в/у клапата действа инерцията, като я бута напред, пред клапата действа вакуума който я дърпа в същата посока като инерцията, а зад клапата действа леко повишеното налягане от нагнетения в купето въздух, което също я бута в тази посока. в резултат на това клапата поддава и съвсем леко се отваря, колкото да компенсира вакуума от едната страна, и налягането от купето от другата страна, и понеже е елстична, се връща обратно с удар и това се повтаря много пъти и това чувам аз. за сравнение - представете си как духате струя въздух към ръба на лист хартия сложен на гладка маса, листа започва да подскача. подобно подскача и тая клапа.реално ли е това което съм написал да е така, или май почвам да си измислям?забравих да напиша че всеки един чарк който се намира някъде там е закрепен здраво и стабилно, включително и мотора, така че отхвърлям да е от някаква хлабавина.

                            Коментар


                              #15
                              Ами сигурно е от това, клапата като е отворена е във вертикално положение и като набиеш спирачките и литва напред ако оста не е стабилна и след това ти потропва обратно. Аз само клапата не съм свалял, че там зора бил голям Мойта със сигурност няма луфт, като е затворена и я натискам с пръст изобщо не поддава.
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар

                              Working...
                              X