Здравейте, да чукна на дърво, колата засега е ток и жици... и високо налягане в рампата, обаче сега като захладня се налага да пускам топлото. е като го пусна и почне да циркулира топъл въздух, при спиране а понякога и при стоене на място откъм вентилатора се чува силен шум подобен на треперене на въздух с голяма сила. малко идеотски звучи ама не знам как да го опиша.... няма значение дали перката е на 1,2,3,4 или на ауто, треперенето е еднакво шумно и силно и с постоянна честота, появява се при малко по-интензивно от нормалното спиране, след като спра напълно, изчезва след няколко секунди, или след като потегля. докато беше топло и минаваше студен въздух от климатика, нямаше таково нещо. някакви идеи?сега се сещам че може да е нещо свързано с клапата, тя постоянно ми стои отворена, с цел да не ми се потят стъклата, иначе работи, но не съм се сещал да я затворя и да видя дали го има проблема. утре сутринта ще пробвам, а дотогава се надявам някой да сподели опит.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странен шум като работи перката на отопл. - диагностицирано
Collapse
X
-
еми да ти кажа винаги си го има, без значение от скоростта на двигфателя, и както вече споменах, без значение от скоростта на перката ... като че нещо се опира в самата перка, но и на 1 и на 4 е с постоянна честота звука, предполагам ако се опраше нещо, на 4 щеше да е по-силен шума отколкото на 1. одеве разглеждах някакви схеми на въздушния канал, и ми направи впечатление че положението на клапата е такова, че ако в нейната ос има некакъв луфт и при спиране пада леко надолу .... не знам и аз.... сега излизам и ще видя дали при различни обороти на двигателя има разлика. сутринта си запалих , и направо на фарове, и го имаше, по-късно когато вече стана ден, пак го имаше, а не карах на фарове
Коментар
-
сменяна е резисторната плочка (?!), доколкото знам, и след монтажа се е появило това шумене, това ми каза човекът от когото я взех. скоро свалях жабката , ама зад нея ми беше тъмна индия и реших да не пипам. после ще чета по книжката да вида как да стигна до това моторче и да проверя нещата, ако преди това някой не ми го напише тук, за което предварително ще му благодаря...
Коментар
-
Според мен това не е шум от основната перка, която духа въздуха в купето. Защото ако беше от тази перка, шумът щеше да е с различна интензивност при различните скорости на вентилатора.Този шум идва от едно малко вентилаторче, което се намира между двете копчета (за пускане на климатика и за затваряне на клапата) под една решетчица. Функцията на това вентилаторче е да обдухва постоянно датчика за вътрешната температура, за да е актуално и поведението на климатроника. Него трябва да смажеш. Това вентилаторче обаче се достъпва трудно, защото трябва да се разглоби централната конзола.Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
IvoMarea написа:Според мен това не е шум от основната перка, която духа въздуха в купето. Защото ако беше от тази перка, шумът щеше да е с различна интензивност при различните скорости на вентилатора.Този шум идва от едно малко вентилаторче, което се намира между двете копчета (за пускане на климатика и за затваряне на клапата) под една решетчица. Функцията на това вентилаторче е да обдухва постоянно датчика за вътрешната температура, за да е актуално и поведението на климатроника. Него трябва да смажеш. Това вентилаторче обаче се достъпва трудно, защото трябва да се разглоби централната конзола.Fiat Brava_EL 1.6 16V 103hp
Коментар
-
разглобих го тоя вентилатор. развива се 1 винтче, и се развърта, като там откъдето се развива винтчето, е една пластмаса, която опира в нещо като контра, и пречи на саморазвиването. трябва да се внимава с нея. свалих го мотора, и освен 2 хубаво изсъхнали листа, нямаше нищо необичайно. напълно здрав и нормално мръсен мотор. нямаше грам луфт. единствения луфт е от едни щипки ли са, тамппони ли са... които придържат електродвигателчето към пластмасовия корпус. той си е нормален, като за тампон, колкото да поема вибрациите. от тук заключих че не е от моторчето. остана клапата, която си работи нормално. когато е отворена обаче единственото място от което идва въздух е отвън, минавайки през филтъра. обаче филтъра е толкова плътен че въздушния поток не може да премине добре през него. ето защо при циркулация само в купето ми/ни се струва че духа много по-силно, защото нищо не му пречи. тази клапа като е отворена, запечатва мястото от което идва въздухът от купето. пробвах я с пръст дали няма луфт, като я натиснах лекичко се едно да я затварям. тя поддава щото от нещо като дунапрен, и като я пусна, понеже пружинира, се връща и се удря лекичко. звукът е точно като този който чувам, но аз го чувам с голяма честота.значи обяснявам си го така: при отворена клапа, перката се върти, и смуче въздух. понеже през филтъра не минава достатъчно, се образува лек вакуум, съответно в купето, което се предполага че е добре уплътнено, се повишава налягането, макар и мнооооого с малко. когато натисна по-интензивно спирачките, в/у клапата действа инерцията, като я бута напред, пред клапата действа вакуума който я дърпа в същата посока като инерцията, а зад клапата действа леко повишеното налягане от нагнетения в купето въздух, което също я бута в тази посока. в резултат на това клапата поддава и съвсем леко се отваря, колкото да компенсира вакуума от едната страна, и налягането от купето от другата страна, и понеже е елстична, се връща обратно с удар и това се повтаря много пъти и това чувам аз. за сравнение - представете си как духате струя въздух към ръба на лист хартия сложен на гладка маса, листа започва да подскача. подобно подскача и тая клапа.реално ли е това което съм написал да е така, или май почвам да си измислям?забравих да напиша че всеки един чарк който се намира някъде там е закрепен здраво и стабилно, включително и мотора, така че отхвърлям да е от някаква хлабавина.
Коментар
-
Ами сигурно е от това, клапата като е отворена е във вертикално положение и като набиеш спирачките и литва напред ако оста не е стабилна и след това ти потропва обратно. Аз само клапата не съм свалял, че там зора бил голям Мойта със сигурност няма луфт, като е затворена и я натискам с пръст изобщо не поддава.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар