Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с работната температура - Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблеми с работната температура - Браво

    Колеги, наскоро ми се наложи да покарам няколко различни марки коли освен моето Браво и забелязах че на всички температурата на двигателя им кове на 90 няколко минути след палене. Без значение с каква скорост се движи колата датчика не мърда, но това съвсем не е така при моето Браво. Погледнах набързо 1-2 теми тук и виждам,че това е доста често срещан проблем, но на практика виждам само противоречиви мнения. Някой казват,че при Фиатите а така а други твърдят,че не е нормално и трябва да си кове температурата на 90. Аз също поддържам второто мнение, въпроса е къде да отида да погледнат от какво е (и да не ми кажат нищо и няма карай) точно и колко струва целия ремонт при положение,че се наложи смяна на датчик и термостат ориентировъчно. Благодаря.

    #2
    Колега,при мен случая е същият.Мнооого бавно загрява.При мен(както и при повечето)проблема е термостата.Купих си нов отпреди доста време и се се каня да го сменя,обаче уви-не ми остава време.Купих си VERNET,пък ще видим.Струва 76лв.,аз го взех за 53 с отстъпка.Но провери все пак,да не би да е датчик или нещо друго преди да си купиш термостат залудо.Ако има нещо друго-питай,ще помагам с АКЪЛ))))успех

    Коментар


      #3
      Според мен колега първо провери работи ли перката на охлаждането!Вчера се сблъсках с този проблем, по принцип първата степен не съм я виждал да работи.Втората обаче работеше, но вчера като я оставих да загрее изтръпнах няма и втора степен!Бутам климата има бавна и бърза степен!Слизам долу в канала, давам кабелите на късо, първа няма само втора степен!Какво се оказа, ръждиви букси, липса на идеален контак и липса на степени на охлаждане.Сложихме нови кабелни обувки и сега и двете степени работят перфектно и температурата не мърда от 90!Преди се колебаеше стрелката и скачаше над 90!Та първо провери дали перката върти!Щом загрява бавно термостата е постоянно отворен!Успех
      now. BMW E39 523i '98 170hp
      ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
      ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

      Коментар


        #4
        dimmX написа:
        Според мен колега първо провери работи ли перката на охлаждането!Вчера се сблъсках с този проблем, по принцип първата степен не съм я виждал да работи.Втората обаче работеше, но вчера като я оставих да загрее изтръпнах няма и втора степен!Бутам климата има бавна и бърза степен!Слизам долу в канала, давам кабелите на късо, първа няма само втора степен!Какво се оказа, ръждиви букси, липса на идеален контак и липса на степени на охлаждане.Сложихме нови кабелни обувки и сега и двете степени работят перфектно и температурата не мърда от 90!Преди се колебаеше стрелката и скачаше над 90!Та първо провери дали перката върти!Щом загрява бавно термостата е постоянно отворен!Успех
        Колега и при мен нямаше бавни обороти.Лягам един ден под радиатора и установих същия проблем.Нагоряла букса и едното кабелче стърчеше.Позачистих тук там,направи си сам и ето вече имам бавни.Относно термостата ми-винаги е отворен и бавно ми загрява.Оттам и голям разход-12-13 газ в София.Иначе на дълго е екстра-със 150-170км/ч постоянна скорост по АМ"Тракия",дава 8-9 л/100км. газ.

        Коментар


          #5
          Искам да попитам колегата sasco дали наистина след няколко минути загряват колите, които е карал. Струва ми се много бързо. Моята загрява след 2-3км каране градско или това за нашият град прави около 10-на минути. Мисля, че е нормално. Загрее ли си държи стрелката на средата постоянно без да се мести.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            ilko-gd написа:
            Искам да попитам колегата sasco дали наистина след няколко минути загряват колите, които е карал. Струва ми се много бързо. Моята загрява след 2-3км каране градско или това за нашият град прави около 10-на минути. Мисля, че е нормално. Загрее ли си държи стрелката на средата постоянно без да се мести.
            Сменил съм 5 автомобила и винаги са загрявали нормално.Както казваш,в порядъка на 5-10 мин.Пресен случай с фиата,наскоро една сутрин беше 9 градуса температура на въздуха.Паля колата отивам на работа(маршрут 8 км. в София),пристигам стрелката токущо беше почнала да се покачва-на 1-ва черта от скалата.

            Коментар


              #7
              ОК. Тогава термостата ми работи добре щом сега при тези температури (и при мен като си тръгна от нощна смяна в 7 сутринта температурата е 5 - 10 градуса) колата си загрява за 3-4км каране. Ще видим като застудее още след някой и друг месец.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                Според мен си е нормално, при мен също като запаля стрелката седи 1-2 минути в началото и бавно се покачва, иначе като пусна парното още на 1-та минута духа топло.

                Коментар


                  #9
                  От нас до работа са 4 километра.Малко след като измина половината растояние стрелката леко отлепя от нулата.Иначе като карам в града повече заковава на средата и не мърда по-нагоре.За мен това е нормална работа на термостата защото ако е постоянно отворен това ще значи по-голям разход,а такъв нямам.За мен би било притеснително ако примерно много бързо колата почне да вдига градуси.P.S. Този температурен датчик за който говорите не го ли лови диагностика?Не трябва ли компютъра да отчита че има проблем с датчика или термостата? Аз ходих на диагностика(компютърен тест) и там ми казаха че всичко е наред .

                  Коментар


                    #10
                    lubobg написа:
                    От нас до работа са 4 километра.Малко след като измина половината растояние стрелката леко отлепя от нулата.Иначе като карам в града повече заковава на средата и не мърда по-нагоре.За мен това е нормална работа на термостата защото ако е постоянно отворен това ще значи по-голям разход,а такъв нямам.За мен би било притеснително ако примерно много бързо колата почне да вдига градуси.P.S. Този температурен датчик за който говорите не го ли лови диагностика?Не трябва ли компютъра да отчита че има проблем с датчика или термостата? Аз ходих на диагностика и там ми казаха че всичко е наред .
                    еми точно същото е и при мен, аз също си мисля че това е нормалната работа на двигателя

                    Коментар


                      #11
                      и аз днеска осъзнах че ще бера ядове зимата с моя термостат на бравото.днеска се прибирам от софия и през цялото време стрелката стоеше на първото деление от скалата на температурата.представям си като паднат температурите.мисля при първа възможност да си купя термостат и да си го сменя.Ако може някой да ми каже обаче каде точно се намира и трудно ли се сменя.сменял съм на друга кола така че имам някаква представа.Иначе двигателя е 1.6 16в ако има значение.А и като пари колко е нормално да струва нов термостат?
                      Фиат Крома 1.9 16v+
                      Фиат Браво 1.6 16v
                      Фиат Мареа 1.6 16v

                      Коментар


                        #12
                        не е трудно, но не е и леснонамира се между акумулатора и двигателя, ако мога така да се изразяточно под компютъравиж горната дебела тръба към радиатора - излиза от него и тогава влиза в радиаторацената е около 80 леваподготви си съд за антифриза - легенче, което да сложиш под двигателякакто и марля да го прецедиш, че ще се замърсиима и две пробки за обезвъздушаванеедната е в горната лява част на радиатора, а другата е между купето и двигателя - маркуч към радиаторчето за парнотовъв форума има теми със схеми/снимки
                        2015 Renault Megane Expression GT
                        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                        Всичко за FIAT Bravo 2007

                        Коментар


                          #13
                          Приготви си и скоби за пристягане на различните маркучи към съответните щуцери и някоя свинска опашка. Внимавай със 2-та термо-датчика по термостата - те са от мек метал и много лесно от гайки се превръщат в гладки окръжности, ако използваш гадни и разкрачени гаечни ключове!

                          Коментар


                            #14
                            При мен като взех Бравата не искаше да загрява - смених термостата...Сега - сутрин, зима, около 0 градуса - на първия километър вече духа марно и отлепя стрелката. Пред офиса ( 2км) е дигнала 70-80 градуса и е ОК. Иначе като вдигне до средата и не мръдва - така трябва да е ако всичко е наред. Само при най големите жеги може да се качи малко още нагоре. Ако ви играе температурата нагоре- надолу на дълъг път - 100% прецакан термостат.
                            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                            Коментар

                            Working...
                            X