Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Охладителна система, ръжда, течове, добавки.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Охладителна система, ръжда, течове, добавки.

    Миналата година имах проблем с термостата. Смених го. Но от тогава течовете станаха по-големи. И преди това имах течове, не знам от къде са. Нормално през по-топлата половина на годината доливам около 1 литър антифриз/дестилирана вода на 2 месеца. Течовете ги фикснах с добавка и половина в антифриза.Скоро като доливах антифриз се отплеснах нещо и съм налял повечко от необходимото. Не че имаше някакви проблеми, напротив, но сега целият разширителен съд е ЧЕРВЕН от ръжда и купчина други мизерии. Направи имам чуство, че в охладителната система на колата едва ли не живеят попови лъжички.Имам мерак да прочистя охладителната система на двигателя, но при поставаяне на добавка за прочистване ще светнат и течовете...Като сменях термостата и се пулих и изследвах маркучите и радиатора до колкото мога, но не можах да открия местата от където тече.А наближава знима.Чудя се какво да правя. Какви добавки да слагам, как да прочистя системата и дали няма да се наложи да купувам радиатор ако оплексам нещо.Ако някой се е сблъсквал с подобни проблеми, нека сподели.П.П.1. Мисля си, че на колата преди това не е сменян антифриза.П.П.2. Ама голями мърди са това ’талянците. Хич не си поддържат колите. Сменях скоро хидравлично масло. Оказа се, че не е сменяно никога, изтече не малсо, а тиня. Налях ново хубавко и червено, след 3 минути работа по обезвъздушаването пак стана черно като катран

    #2
    Имаш порочен затворен кръг - ако изчистиш системата, ще се отворят течовете. Може да си сигурен, че твоята добавка не е първата, която е сипвана.Говоря от собствен опит - тази игра я играх миналата година. Добавките и тинята бяха запушили почти половината на радиатора и като го промих както трябва - текна като лейка (в буквалния смисъл).В резултат, тъй като оригинален радиатор ми предлагаха на цена от 250лв нагоре си купих чисто нов, оригинален радиатор от ЛАДА Самара за 65лв и си го приспособих. В резултат - сега всичко е ОК и с охлаждането и загряването.Та съвета ми е - в момента не прави нищо, а събирай парички за нов радиатор, който напролет като се стопли остро ще ти е нужен, защото колата ще започне да прегрява. Поздрави.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      Послушай johnfound,добавките са временно решение.По-скоро събирай пари за смяна.Прозвъни магазините от "сервизи/магазини", можеш да се свържеш и с тези http://www.radiano.hit.bg/ Чувал съм, че работят доста качествено.
      SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

      Коментар


        #4
        Благодаря за отзивите колеги!И аз си мислех някакви такива мрачни сценарии. Наистина колата много бързо се стопля през лятото и само да спра на един светофар за 2-3 минутки на перката и се завивя свят да се върти. Явно вътре в радиатора наистина живеят попови лъжички и има много тиня Хъммм, ще събирам парички и като има развитие на темата напролет ще пиша тук за инфо

        Коментар


          #5
          първо преди зимата не ги прави тези магарии, няма да ти трябват. второ тези добавки за пречисване и т.н. са агресивни, свали си радиатора и в банята с маркуч и под налягане го чистиш, после сипваш оцет с разтворено лимонена киселина в него и го оставяш да поседи колкото можеш повече. след това повтаряш с маркуча. през това време същото с маркуча го правиш на колата и в 2-те посоки. аз лично така бих си изчистил системата ако един ден стигна дотам и имам нужда де. чистил съм радиатор и въпреки че само с вода го пълних ефекта беше осезаем!
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Re: Охладителна система, ръжда, течове, добавки.

            Humppa написа:
            Миналата година имах проблем с термостата. Смених го. Но от тогава течовете станаха по-големи. И преди това имах течове, не знам от къде са. Нормално през по-топлата половина на годината доливам около 1 литър антифриз/дестилирана вода на 2 месеца. Течовете ги фикснах с добавка и половина в антифриза.(
            При мен многото оглежданици за течове завършиха с една хубава смяна на гарнитура, добре че смених и вложките, та в един миг престанаха и течове и разход на масло.
            Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

            Коментар


              #7
              Е, аз поне нямам някаккъ колосален разход на масло. Даже не успявам и да доливам. Толкова бързо литват километрите по пробега :D

              Коментар


                #8
                Днес се случи нещо обезпокоително.Във СФ по висенето на светофарите перката постоянно беше включена на 2-ра степен. А на връщане след слизането от магистралата забелязах, че стрелката на температурният датчик рязко скачаше нагоре-надолу и показанията не бяха хич равномерни и не се сменяха плавно, а със скок. От както забелязах това стрелката нито веднъж не се качи над средното деление. А по принцип е на 1 черта над него. Спрях на една бензиностанция и си постових ръката на входящите колектори, бяха топли, не не много, но ръката се държеше свободно там без болка. Антифриза беше много загрял...Това някои от термодатчиците ли е, темостат ли е?В друга тема бях писал, че термостата е сменян.Някои имал ли е проблеми с така скачаща стрелка на температурният датчик?

                Коментар


                  #9
                  Humppa написа:
                  Някои имал ли е проблеми с така скачаща стрелка на температурният датчик?
                  Аз. Смятах че е лош контакт, но примерно 2 седмици след това установих, че ми е прогоряла гарнитурата и в момента съм в ремонт. На мене също ми губеше антифриз постоянно, само чем аз установих, че го изхвърля през казанчето.Работната ми хипотеза в момента е, че изгорелите газове, изтичащи във антифриза са създавали газови мехури около датчика, така че не е отчитал реалната температура на водата.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    Звучи тревожно.....И наистина - като спрях и поотворих леко капачката на разширителния съд антифриза започна да пълни казанчето с бълбукаш звук като вряща вода. Същият звук се чуваше и от разните маркучи по охлаждането.Става въпрос за гарнитура на главата или някоя друга? Двигателя беше изложен на прегряване през декември м.г. - точно тогава си отиде термостата и няколко километра карах на прага на червената зона преди да се отпуши за последно мъртвия термостат.

                    Коментар


                      #11
                      Humppa написа:
                      Става въпрос за гарнитура на главата или някоя друга?
                      Ами да става въпрос именно за гарнитурата на главата. Признаците наистина са тревожни. При мене имаше и един друг ефект - тъй като когато ми изхвърли антифриза, напълних вода, явно в резултат от разтворените газове (CO, CO2 и азотни окиси) започна бясна корозия на охладителната система - водата ставана кафява, въпреки че докато беше на антифриз беше сравнително чист.
                      Fiat Ritmo 105TC
                      1600cc 105к.с.

                      Коментар


                        #12
                        Humppa написа:
                        Днес се случи нещо обезпокоително.Във СФ по висенето на светофарите перката постоянно беше включена на 2-ра степен. А на връщане след слизането от магистралата забелязах, че стрелката на температурният датчик рязко скачаше нагоре-надолу и показанията не бяха хич равномерни и не се сменяха плавно, а със скок. От както забелязах това стрелката нито веднъж не се качи над средното деление. А по принцип е на 1 черта над него. Спрях на една бензиностанция и си постових ръката на входящите колектори, бяха топли, не не много, но ръката се държеше свободно там без болка. Антифриза беше много загрял...Това някои от термодатчиците ли е, темостат ли е?В друга тема бях писал, че термостата е сменян.Някои имал ли е проблеми с така скачаща стрелка на температурният датчик?
                        датчика ти не прави контакт, намира се на термостата. вд 40 оправи нещата при мен
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          Интересно. Днес цял ден напред-назад из града по магазини за части, жила и масла -> стягам мотора колата се държеше нормално и показанията на темепратурният датчик бяха, да речем, нормални, перката си работеше на 1 и/или 2 степен, стрелката си сочеше стответните деления при които се включва задължително 2-ра степен (понеже се чува)Ще гледа, да се снабдя с WD-40 и ще почерпя контактите на датчиците, после ще докладвам Едит: Смяна на гарнитура. За какви пари говорим? Не ми харесва идеята да се отваря двигателя, но ако се налага....

                          Коментар

                          Working...
                          X